• 0

vb eenvoudige klantendatabase in excel

Beste mensen,

Regelmatig ben ik de vraag tegengekomen over een klantendatabase in Excel maken ed.

Met name voor de zgn kleinere ondernemer is er vrij gemakkelijk een database te maken. Ongeveer een jaar geleden heb ik dat gedaan ahv een document van worksheet.nl.

Natuurlijk heb ik op mijn manier eea aangepast en werk ik zelf inmiddels met een complexere vorm maar nog steeds met deze als basis en gewoon in Excel.

 

Wat je nodig hebt is de wil en tijd je even te verdiepen, en bijgaande handleiding wat eigenlijk zichzelf wijst mits je stap voor stap dit doet.

Overigens is deze handleiding gebaseerd op alles voor vista en dus voor de vistagebruikers iets meer zoekwerk maar het is mij ook gelukt..

 

Ik heb ook een voorbeeld bijgevoegd over hoe het eruit zou kunnen zien. Met wat aanpassing van namen kun je hier al vast mee vooruit.

 

Wie weet kan iemand zijn voordeel er mee doen?

 

Groet,

 

Ronny

Database_in_xls_makenN1N.pdf

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben een webdesigner en heb al zoveel templates gebruikt.....Het blijft eeuwig moeilijk om iets goeds te kunnen zonder steeds zelf alles aan te moeten passen. En Mijn Excel kennis is te beperkt om steeds alles aan te moeten passen helaas.

Ik gebruik nu EasyAdmin (van exceladministratie.nl). Dit is ook op basis van Excel maar werkt wel vrij compleet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is een beetje een oud topic, maar het sluit wel aan bij mijn 'probleem'.

Ik momenteel bezig om in het kader van overdracht een Excel document te maken met alle klantrelaties.

Wij hadden altijd al dergelijke documenten, maar ik wil graag meerder contactpersonen bij een klant kunnen zetten.

Opzich geen moeilijke opgave, maar wel allemaal met hun eien specifieke contacthistorie.

 

Iemand een idee hoe ik dit handig in Excel kan verwerken?

Link naar reactie
  • 0

neem een mac, want ik was de grootste pc-o-fiel totdat ik met Numbers ging werken van de mac, wat werkt dat lekker zeg

 

 

Hallo allemaal,

 

Tot mijn grote afschuw kom ik erachter dat ik geen Excel heb op mijn pc!

Dat is wel even balen zeg.

 

 

 

trouwens heb met google docs wel redelijke ervaring, maar merk dat er nog een hoop aan verbeterd kan worden totdat t echt een goed alternatief is om echt de overstap naar cloud computing te maken, draai er nu wel al de declaraties op met een formulier wat iedereen overal en altijd kan invullen, ook op bijvoorbeeld zakenreisjes, behoorlijk makkelijk zo'n formulier te bouwen met Google docs

 

verder heb ik zelf een eenvoudig klantenbestand programma in elkaar gedouwd, maar kom er toch steeds meer en meer achter dat een goede excel ( of Numbers dus) lijst prima werkt in de praktijk om met ctrl+f snel alle gegevens te vinden of t snel te sorteren op rij, plus het makkelijk te exporteren voor mailings etcera

Wat je trouwens ook kan doen is steeds de datum van het laatste contact bij de persoon te zetten zodat je kan sorteren op de contacten die je het langst niet hebt gesproken, zodat je alle contacten warm houdt, ik denk dan met name aan accountmanagers

 

zo de fufuselas worden minder dus ik kruip erin..

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • 0

Waarom een klanten database in Excel, als iemand een verkeerde sorteeropdracht geeft is je bestand naar de knoppen.

 

MS heeft niet voor niets hier een ander programma voor ACCESS.

 

In Open Office zit ook een equivalent voor dit database programma (gratis te downloaden).

 

Het is makkelijk aan te passen en bestanden kunnen makkelijk worden geexporteerd naar diverse programma's in diverse formaten.

 

 

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

Hey,

 

Ik gebruik VERMEENDE SPAM (ZIE ZOEKRESULTATEN OP DEZE PERSOON EN GETUIGENIS). Hier zit een uitgebreide klantendatabase in. Voor mij werkt het perfect. Neem maar eens een kijkje.

 

Modit edit: vermeende spam verwijderd, graag PM (persoonlijk bericht) als het tegendeel waar mocht zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf bezig met een boekhoudpakket in elkaar te zetten, hierin worden natuurlijk klantgegevens in verwerkt.

Maar welke gegevens zijn nu belangrijk? Het is altijd een kunst om de balans te vinden tussen teveel informatie in te voeren en het gebruiksgemak van alle gegevens bij de hand hebben.

Het kan namelijk voorkomen dat je gegevens invult van een klant die maar 1 bestelling bij je doet, zet dan de kosten eens tegenover de baten...

 

Wat zijn jullie ideeen hierover?

 

Waar wacht je nog op? Start met tijdbesparen!

http://www.clickandknow.nl

Link naar reactie
  • 0

ironny

Is erg handig deze stap voor stap handleiding om een klantenbestand in exel te maken. Ben alleen gestrand bij het veldnamen definiëren. Ik heb een andere werkbalk dan op het printscreen staat; als ik op invoegen klik krijg ik niet de mogelijkheid om een naam te definiëren. Ik maak gebruik van exel 2010.

Heb als bijlage gevoegd, hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

klanten.xlsx

Link naar reactie
  • 0

bij deze een voorbeeld in excel van een klantendatabase

ronny

 

Ik wil graag deze file ook zelf aanpassen naar mijn behoeften en gaan gebruiken.

Ik stoot enkel op het probleem dat bij de dropdownlist waar je de klant kan kiezen geen scrollbar komt.

Als je meer dan 35 klanten hebt (ik zit over de 1000) dan zijn enkel de 1ste 35 te zien in de dropdownlist. Hoe maak ik die scrollbaar ?

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Het is alweer even geleden dat ik daar mee werkte.

Inmiddels heb ik ook een klantenbestand wat dusdanig groot is dat deze excel voor mij niet meer voldeed.

Mocht je geïnteresseerd zijn in een veel betere database met meer mogelijkheden heb ik wel een goed alternatief .

 

Stuur me daarvoor maar een pm

Ik zal voor dit doc gaan zitten en je de uitleg mailen als ik je mailadres heb

Groet

Ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 1

De scrollbar verschijnt niet omdat het invoerbereik van de dropdownlijst is beperkt tot rij 35

 

je moet dat bereik aanpassen om alle adressen te kunnen zien.

Je kunt dat doen door de dropdownlijst met je rechtermuis aan te klikken en dan "besturingselement opmaken" te kiezen in het snelmenu dat verschijnt.

sc_excel_klantendb.thumb.JPG.372d815bf92655e67f7f0e878acb9c84.JPG

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.