• 0

vb eenvoudige klantendatabase in excel

Beste mensen,

Regelmatig ben ik de vraag tegengekomen over een klantendatabase in Excel maken ed.

Met name voor de zgn kleinere ondernemer is er vrij gemakkelijk een database te maken. Ongeveer een jaar geleden heb ik dat gedaan ahv een document van worksheet.nl.

Natuurlijk heb ik op mijn manier eea aangepast en werk ik zelf inmiddels met een complexere vorm maar nog steeds met deze als basis en gewoon in Excel.

 

Wat je nodig hebt is de wil en tijd je even te verdiepen, en bijgaande handleiding wat eigenlijk zichzelf wijst mits je stap voor stap dit doet.

Overigens is deze handleiding gebaseerd op alles voor vista en dus voor de vistagebruikers iets meer zoekwerk maar het is mij ook gelukt..

 

Ik heb ook een voorbeeld bijgevoegd over hoe het eruit zou kunnen zien. Met wat aanpassing van namen kun je hier al vast mee vooruit.

 

Wie weet kan iemand zijn voordeel er mee doen?

 

Groet,

 

Ronny

Database_in_xls_makenN1N.pdf

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor databases gebruik ik al decennia Filemaker. Alles mogelijk wat je maar bedenken kunt en bereikbaar/bewerkbaar voor elke gemachtigde. Evt. kun je online een versie plaatsen die alleen maar geraadpleegd kan worden en niet bewerkt. Dat is soms nodig voor medewerkers die wel mogen lezen maar niet mogen meeschrijven.

Link naar reactie
  • 0

Ziet er mooi uit, maar ik zoek wat gratis.

Ik gebruik al jaren simpelfact met grote tevredenheid (eenmalig 30€ betaald)

Ik ben al langere tijd overgestapt op linux ipv windows.

Simpelfact heeft geen linux install. Momenteel draaik ik virtueel windows onder linux. En dat is eigenlijk not done :-\

 

Ik zoek dus iets wat platformonafhankelijk is en overal te benaderen is.

Dus een simpele excel op m'n nas kan je met elk os benaderen.

Link naar reactie
  • 0

Hi Roel

 

Zeer handige databank

Ik heb ze al helemaal aangepast naar mijn behoeften

Zit met 1 probleem heb 1 besturingselement dat de klanten weergeeft op achternaam gegevens uit kolom 4 van mijn klanten gehaald al ingevoegd nu zou ik graag een 2e besturingselement willen toevoegen voor kolom 5 van mijn klantenbestand daar staan de frima 's en bedrijven in zodra ik deze invoeg werkt hij wel maar krijg ik een grote insprong bij klanten daar deze op regel 40 pas beginnen is hier een oplossing voor te maken ?

 

gr CFT Soeteman

e9.thumb.PNG.f9e35786a17a542145aabbaf9f3fd43e.PNG

Link naar reactie
  • 0

Leuk om deze Excel opzetten voor een klantenbestand te zien! We gaan er zeker ons voordeel mee doen!

 

Bedankt heren!

 

Groet, Bas

Bas den Hartog | Den Hartog ondersteuning | administratiekantoor voor horeca, mkb, zzp en particulieren | www.denhartogondersteuning | 06-34477233

Link naar reactie
  • 0

Heb ruime ervaring met software voor kleine ondernemingen.

Het mag niets kosten, moet eenvoudig te gebruiken zijn (mega flexibel) en volledig aangepast zijn aan de persoonlijke wensen.

 

Probleem met een "standaard" opzet is, dat men dan de processen aan gaat passen aan de software i.p.v. andersom. (bjj de duurdere pakketten is een implementatie traject niet voor niets deel van de koop; hiermee wordt het pakket aangepast aan de gevonden situatie.)

 

Mijn grote voorkeur gaat daarom ook uit naar een opzet in Excel. Dit is zeer flexibel en eenvoudig aan te passen (aan het voortschrijdend inzicht).

Heeft de ondernemer (te) weinig kennis van Excel, dan is deze kennis bij vrienden of kennissen te halen of bijvoorbeeld via worksheet.nl

Ook is het mogelijk om voor een heel schappelijke prijs iets speciaals te laten maken (of aanpassen).

 

Er als ondernemer zelf bij betrokken zijn (bij de opzet) geeft meer inzicht in hoe zaken in elkaar zitten.

 

Als in een later stadium er behoefte is aan iets professionelers, dan weet men nauwkeurig hoe de verschillende processen lopen, wat wel en wat niet belangrijk is.

 

Hans Bertram

 

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Ik ben net nieuw op de site. Reageer op een oud topic (major no-no).

 

Echter.. als ICTer en db specialist, doet het mij pijn om de tekst "database in excel" te lezen.

Als men meer dan 2 relaties van een cel wenst, moet er al redelijk geknutseld worden.

 

Er zijn al verschillende pakketten beschikbaar zijn om niet alleen uw klanten in op te slaan (google contacts? en dus telefoon), maar ook de relaties met uw agenda en financhiele gegevens vast te leggen.

 

Er werd al access geroepen, waar u zelf eindeloos (o.k. er zijn grenzen) tabellen en relaties tussen tabellen kan aanmaken. Zo zijn er ook nog voldoende opensource databases beschikbaar.

Deze opensource databases vereisen wel wat database kennis, maar geven in het algemeen meer security en hogere grenzen dan access.

 

Het meest vervelende van spreadsheets, is dat er vaak meer gegevens zijn dan dat het scherm groot is. Verlies van focus en grote kans op fouten. Wel snel aangemaakt, maar steeds minder onderhoudbaar.

 

Kort door de bocht:

- Kies of je meer tijd of meer geld kwijt wil zijn om je administratie op orde te hebben.

- Maak de keuze van hulpmiddelen aan verwachte hoeveelheid gebruik. Een grote auto voor stadverkeer mist haar doel. Een 10 pagina spreadsheet met relaties over pagina's ook. Trekt ook veel resources en dus vertraging... tenzij je met de aanschaf van hardware ook over de top bent gegaan. ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik was al weer vergeten dat ik dat ooit heb gepost in HL.. :-[

Alsof ik de schuur open maak en achterin weer die oude zundapp zie staan.. Heerlijk.

 

Is gewoon voor elke (beginnend) ondernemer een prima tool en was voor mij de basis van de huidige software waar ik mee werk...

Heb er heel wat uren in geknutseld en heel veel andere zaken aan toegevoegd en werkte prima.

Tot het moment dat de sheet zo n 10 minuten nodig had om te openen...toen was het tijd voor wat nieuws..

 

Ik sta nog steeds achter dit bestand en het doet mij geen centje pijn ;)

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Iedereen weet, dat er voor bepaalde toepassingen veel betere oplossingen zijn dan Excel. Vandaar ook mijn opmerking in 2014

 

Quote.

Als in een later stadium er behoefte is aan iets professionelers, dan weet men nauwkeurig hoe de verschillende processen lopen, wat wel en wat niet belangrijk is.

Unquote

 

Om als startende ondernemer mee te beginnen heeft toch echt mijn voorkeur.

Het is erg goedkoop. makkelijk aan te passen, gegevens extraheren is een fluitje van een cent enz.

Bij startende ondernemers bestaat het klantenbestand en/of leveranciersbestand. artikelbestand meesten slechts uit een paar honderd records. Dit gaat prima in Excel.

Heb hiermee al vele starters op weg geholpen.

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.