loading
Ga naar inhoud
Manon GJ
Verberg

Webwinkel eigenaars: hoeveel producten bij start en nu?

vraag

Hoi!

 

Ben druk bezig met het op een rij zetten van het assortiment van onze nieuwe webwinkel. Als ik het meteen helemaal naar mijn zin zou doen dan zou ik 800 producten hebben en dat is veel te veel voor een startende webwinkel.

 

Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen van medeondernemers. Met hoeveel producten zijn jullie gestart? En hoeveel hebben jullie er nu? En wat zijn de overwegingen geweest om uit te breiden of in te krimpen?

 

Groeten, Manon

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Het is geheel afhankelijk in welke branche je actief bent. Zo start ik ook met ruim 300 producten omdat in mijn branche juist die extra artikelen die men niet overal kan vinden bij mij wel kan vinden. Ik weet niet wat voor winkel het wordt maar je zou 400 of iets dergelijks kunnen doen en dan mondjesmaat artikelen kunnen bijvoegen icm een actie of iets dergelijks.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik ben zelf begonnen met ruim 900 producten.

Momenteel zit ik op een stuk of 10000 producten (inclusief varianten).

Hiervan heb ik er echter 90% niet op voorraad (DVD's) die ik binnen 24 tot 48 uur vanaf mijn leverancier binnen kan hebben.

Als ik alles op voorraad zou moeten hebben zijn dat soort hoeveelheden niet te doen voor een kleine webwinkel.

 

Vooral dus kijken naar de levertijd van producten die niet op voorraad zijn en de levertijden goed aan je klanten communiceren (gaat bij mij door technische punten nog niet goed).

 

Ik heb uit ervaring gemerkt dat als je de levertijd goed communiceerd en dat ook kan waarmaken dat klanten een iets langere levertijd niet altijd direct een probleem vinden (mits je je natuurlijk op andere punten wel positief onderscheid van sneller leverende webwinkels)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Zie het maar als een groene Prenatal. Eco en bio producten voor kids.

Vooral het opslaan van de producten is een kostbare zaak.

Normaal gesproken kan ik elk product binnen 1 week in huis hebben. De NL producten zelfs binnen 2 dagen. Ik heb er ook over nagedacht om inderdaad meer producten neer te zetten en dan de levertijd erbij te vermelden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Hoi,

 

Ben in contact met meerdere fulfillment bedrijven en zij geven allemaal (terecht) aan dat het aantal producten vrij groot is voor een startende webwinkel waardoor de opslagkosten hoog zijn. Ze rekenen misschien wel per order maar die orderprijs wordt wel bepaald door het aantal producten en de omvang van de producten.

 

Overigens heb ik goede ervaringen met de reacties van fulfillment bedrijven, ze denken mee en dat is natuurlijk heel leuk!

 

We waren vastbesloten om de opslag en logistiek uit te besteden en twijfelen daar dus nu weer een beetje aan. We nemen alles in overweging in het businessplan en maken dan een keuze.

 

Mijn vraag over het aantal producten kwam overigens ook voort uit dit verhaal.

 

Groetjes, Manon

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Wij hebben zelf een webwinkel in kinderkleding (woods) en bieden meer dan 2.000 series aan in allerlei maten varianten. Dit kan omdat wij 5 winkels hebben. In de mode moet je een winkel meteen neerzetten anders red je het niet ... maar .. dat is ook het gevaar. Wanneer je een winkel meteen neerzet met een volle kollektie moet je ook zorgen dat je METEEN gevonden wordt en meteen gaat verkopen. Niets is zo funest als in de mode blijven zitten met voorraad van een jaar.

 

Uit jouw verhaal begrijp ik dat je waarschijnlijk in een mix van mode en tijdloos gaat werken. Dan is het feitelijk niet zo erg (tijdloze assortiment) om langer met je voorraad te zitten omdat je niet of relatief weinig hoeft af te prijzen. Als ik jou was zou ik diep gaan in het assortiment maar dan wel in eerste instantie toespitsen op EEN DUIDELIJK SEGMENT .. dus specialiseer je in het begin!

 

Vervolgens kun je vanuit succes aanvullende specialisaties erbij nemen. Dus neem het risico om te investeren in producten die relatief niet modisch zijn. Wanneer je voor deze weg kiest .. pas dan op dat je bedrijfsnaam algemeen blijft zodat je aanvullende specialisaties niet hoeft te veranderen. Je kunt wel eenvoudig varieren met slogans.

 

Have fun, groet,

 

Remo


Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1
  • Waardeer dit antwoord

Ik ben met een paar duizend artikelen begonnen, waarbij ik niet al te veel op voorraad had.

Toen mijn leveranciers niet al te betrouwbaar bleken qua levertijd heb ik dat aantal eerst teruggebracht tot een kleine duizend en nu groeien we weer.

Heb nog steeds niet alles op voorraad maar wel veel meer dan eerst en streef er naar om dat percentage groter te maken.

Werk nu ook met andere leveranciers en een voorraad indicatie zodat de klant kan zien of ik iets uit voorraad kan leveren of niet.

 

Het helpt natuurlijk wel dat mijn producten redelijk tijdloos zijn waardoor het niet perse in een bepaalde periode verkocht moet worden. Daardoor kan ik het risico nemen om dingen op voorraad te nemen.

 

Karen

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik ben met een paar duizend artikelen begonnen, waarbij ik niet al te veel op voorraad had.

Toen mijn leveranciers niet al te betrouwbaar bleken qua levertijd heb ik dat aantal eerst teruggebracht tot een kleine duizend en nu groeien we weer.

Heb nog steeds niet alles op voorraad maar wel veel meer dan eerst en streef er naar om dat percentage groter te maken.

Werk nu ook met andere leveranciers en een voorraad indicatie zodat de klant kan zien of ik iets uit voorraad kan leveren of niet.

 

Het helpt natuurlijk wel dat mijn producten redelijk tijdloos zijn waardoor het niet perse in een bepaalde periode verkocht moet worden. Daardoor kan ik het risico nemen om dingen op voorraad te nemen.

 

Karen

 

 

 

 

Als ik het goed begrijp heb je in het begin dus ook producten op de site gezet die je niet op voorraad had waarbij je duidelijk aangaf wat de voorraadstatus en levertijd was?

 

Uit een ander topic heb ik onthouden dat jij het niet hebt uitbesteed aan een fulfillment center toch?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

In het begin had ik dat niet zo goed voor elkaar als nu, dat heeft me zeker klanten gekost.

Een aantal klanten heb ik kunnen behouden door na de bestelling steeds heel duidelijk te communiceren waarbij men mijn service en duidelijkheid kon waarderen.

Een aantal klanten heb ik nooit terug gezien...

 

Daarna zijn we de site gaan optimaliseren met een voorraad indicatie e.d. en is het voor de klant een stuk duidelijker geworden, ook hebben we nu veel meer wel standaard op voorraad.

 

Inderdaad doen we alles zelf, ook de voorraad staat gewoon hier en wordt door mezelf beheerd.

 

Fullfilment vindt ik wel interessant maar nog te duur en het idee dat iemand anders mijn bestellingen gaat inpakken en versturen vindt ik ook wel wat eng. Want dat is toch het visitekaartje van het bedrijf.

 

Karen

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

In het begin had ik dat niet zo goed voor elkaar als nu, dat heeft me zeker klanten gekost.

Een aantal klanten heb ik kunnen behouden door na de bestelling steeds heel duidelijk te communiceren waarbij men mijn service en duidelijkheid kon waarderen.

Een aantal klanten heb ik nooit terug gezien...

 

Daarna zijn we de site gaan optimaliseren met een voorraad indicatie e.d. en is het voor de klant een stuk duidelijker geworden, ook hebben we nu veel meer wel standaard op voorraad.

 

Inderdaad doen we alles zelf, ook de voorraad staat gewoon hier en wordt door mezelf beheerd.

 

Fullfilment vindt ik wel interessant maar nog te duur en het idee dat iemand anders mijn bestellingen gaat inpakken en versturen vindt ik ook wel wat eng. Want dat is toch het visitekaartje van het bedrijf.

 

Karen

 

Ja dat laatste vind ik ook wel spannend. Tenslotte kun je zelf gewoon perfecte service leveren als je je daar maar voor inzet.

Mijn overweging mbt de kosten is dat ik denk dat als ik mijn tijd besteed aan marketing online en offline en SEO en SEA etc dat ik dan meer omzet behaal waardoor ik procentueel minder winst per order heb maar wel veel meer orders en omzet.

 

Ik overweeg wel om het in het begin zelf te doen om gewoon goed te weten wat er allemaal bij komt kijken. Aan de andere kant heb ik weinig zin om mijn huis helemaal aan te passen als ik het daarna toch ga uitbesteden. DIlemma's ;D

 

Merk je dat de producten die niet op voorraad zijn ook minder vaak besteld worden?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

 

Daarna zijn we de site gaan optimaliseren met een voorraad indicatie e.d. en is het voor de klant een stuk duidelijker geworden, ook hebben we nu veel meer wel standaard op voorraad.

 

 

Op je site staat bij de standaard productinformatie wel die voorraadinformatie maar wanneer ik het product bekijkt als aanbieding ontbreekt de helft van de omschrijving waaronder de voorraadinformatie. Ook ontbreekt dan de Winkelwagen-button.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik ben zelf afgelopen december begonnen met een webshop in console games (playstation 3, xbox 360 en wii) met in totaal 30 artikelen. De shop is zo op gezet dat alleen artikelen besteld kunnen worden die ook daadwerkelijk op voorraad zijn. Dit komt door de bedrijfs filosofie - snel (volgende dag) en betrouwbaar leveren (TNT pakketpost voor elke bestelling met Track & Trace codes) voor de beste prijzen. Hierdoor is het een stuk kostbaarder om een bedrijf te beginnen en zeker op kleine bestellingen lever je een hoop in, maar het mijn manier om me te onderscheiden.

 

Inmiddels zit ik op zo'n 100 artikelen en heb gemerkt dat, als het aanbod voor een bepaald platform te klein is (qua keuze), dat er dan bijna niets verkocht wordt. Zodra het aanbod uitgebreid werd, zag ik dat er meer interesse kwam. Ik hoop dit jaar te gaan groeien naar 200-300 artikelen, maar dat is afhankelijk van de omzet, aangezien elk product dat op de site kom te staan ook daadwerkelijk x aantal keer op voorraad dient te zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik ben (kortgeleden) begonnen met een kleine 450 monsterlijsten, krijg er zeer spoedig nog eens zo'n aantal bij.

 

Verder heb ik Clarylglas op voorraad (nieuw glas, ben 2e verkooppunt in Friesland) en floatglas (tot nog toe 't meest gebruikt) en zo nu en dan heb ik enkelzijdig matglas op voorraad.

 

wat betreft de motivatie om uit te breiden: het was een samenloop van omstandigheden...ik wou wel meer, maar stellingen zijn giga duur...tot ik aanbod kreeg om 2 stellingen over te nemen voor een zééér schappelijke prijs en dus direct gedaan, waardoor ik straks ook ruimte heb om een écht exclusief aanbod kan voeren w.o Franse handgemaakte lijsten e.d.

 

De reden dat ik geen hout op voorraad heb is dat het hout geleverd word in lengtes van 3 mtr, en er keuze is uit een kleine 1300 soorten...feit blijft dat je met 3 mtr hout erg weinig kan...dus die voorraad zou dan enorm worden!

Bestellingen zijn in 2 à 3 dagen in huis, dus dat is te verwaarlozen

 

Passepartout karton is in voorraad, enkel de meest gebruikte kleuren alsmede een voorraadje voor de vaste klanten die maar 1 kleur wensen.

 

/edit: ik zag ook termen als fulfillment bedrijven voorbijkomen...in Jip en Janneke taal zoek je dus feitelijk opslagruimte.

Nu ben ik een boerenl*l en denk vrij simpel...en nu weet ik niet hoe het in Barendrecht is, maar hier worden boerenschuren e.d. nog veelvuldig gebruikt vor dit soort zaken, boeren die ophouden en de schuur vrij hebben...dat kan je voor weinig geld gebruiken.

 

Ik vrees dat dit voor de meeste mensen hier totaal onder hun niveau is en hier dus niet aan beginnen...

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Hoe meer ik lees over andere webwinkeliers (vind ik erg interessant) hoe meer ik er achter kom dat er geen twee webwinkel concepten hetzelfde zijn. Ik lees verschillende verhalen over het hoe en wat en nu dit draadje weer over het initiele aantal producten en hoe dat aantal groeit.

 

Ik ben begonnen met een 100 tal producten (ongeveer). Had er gemiddeld 3 tot 5 op voorraad. Na een half jaar zat ik op de 500 ongeveer. Dit werd gestuurd door o.a. nieuwe leveranciers die ik 'ontdekte' en anderzijds door de visie om een 'one stop' webshop te willen zijn. Vooral door de lage prijzen van de artikelen denk ik een iets hogere prijs dan de absolute prijsstunters te kunnen verantwoorden door een breed assortiment. Gemiddeld bestelt een klant minimaal 8 producten namelijk.

Hoe meer keus, hoe meer ik verkoop.

Nu zit ik op de 1200 producten.

Inkoop voor mijn 'core' products is nu minimaal 50 stuks en voor hoogvliegers 100 stuks. Echte toppers doen 150 stuks.

 

En ik verkoop alles uitsluitend uit voorraad. Veel producten zijn maar eenmalig leverbaar en gezien de moeite die het kost om de artikelen uberhaupt te pakken te krijgen...


... doet leuke dingen op internet ...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

 

/edit: ik zag ook termen als fulfillment bedrijven voorbijkomen...in Jip en Janneke taal zoek je dus feitelijk opslagruimte.

Nu ben ik een boerenl*l en denk vrij simpel...en nu weet ik niet hoe het in Barendrecht is, maar hier worden boerenschuren e.d. nog veelvuldig gebruikt vor dit soort zaken, boeren die ophouden en de schuur vrij hebben...dat kan je voor weinig geld gebruiken.

 

Ik vrees dat dit voor de meeste mensen hier totaal onder hun niveau is en hier dus niet aan beginnen...

 

 

 

 

Hai!

 

Allereerst bedankt voor de glimlach die ik kreeg toen ik dit las, ben het met je eens dat er een hoop mooie woorden zijn voor simpele dingen. Maar dan even inhoudelijk:

 

Een fullfillment bedrijf verzorgt naast de opslag ook de orderpicking en verpakking en verzending van de orders. Daarbij ontvangen ze de voorraden van de leveranciers, pakken ze die uit, controleren ze die en leggen die in het magazijn. Ze houden je voorraad bij en als er producten retour worden gestuurd, controleren ze deze weer. Dit alles gekoppeld aan rapportages en een goed contact met ons en eventueel onze klanten.

 

Dit zou je overigens prima vanuit een boerenschuur kunnen doen, hier in de regio gebruiken ze er voornamelijk loodsen voor die op bedrijventerreinen staan.

 

Groetjes, Manon

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Een fullfillment bedrijf verzorgt naast de opslag ook de orderpicking en verpakking en verzending van de orders. Daarbij ontvangen ze de voorraden van de leveranciers, pakken ze die uit, controleren ze die en leggen die in het magazijn. Ze houden je voorraad bij en als er producten retour worden gestuurd, controleren ze deze weer. Dit alles gekoppeld aan rapportages en een goed contact met ons en eventueel onze klanten.

 

....waardoor de shopeigenaar meer tijd over heeft voor marketing, inkoop, optimalisatie van de shop, onderhoud van de shop en allemaal andere dingen waarmee hij/zij denkt meer omzet te kunnen maken.

 

Frans

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Een fullfillment bedrijf verzorgt naast de opslag ook de orderpicking en verpakking en verzending van de orders. Daarbij ontvangen ze de voorraden van de leveranciers, pakken ze die uit, controleren ze die en leggen die in het magazijn. Ze houden je voorraad bij en als er producten retour worden gestuurd, controleren ze deze weer. Dit alles gekoppeld aan rapportages en een goed contact met ons en eventueel onze klanten.

 

....waardoor de shopeigenaar meer tijd over heeft voor marketing, inkoop, optimalisatie van de shop, onderhoud van de shop en allemaal andere dingen waarmee hij/zij denkt meer omzet te kunnen maken.

 

Frans

 

 

Yes inderdaad!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Hallo Manon,

 

Ben benieuwd naar je Eco-Bio shop. Wilde echter toch even reageren op je vraag.

 

Ik heb in 2004 de "fullfillment" gedaan voor de webshop die gekoppeld was aan "Content" van OMA-AMO in de Kunsthal Rotterdam.

 

Tijdens een kopje koffie met m'n grote mond gezegd dat ik dat wel even zou regelen.

Daar de partij waarmee ik samenwerkte al de opslag geregeld had zou ik website storefront - backend neerzetten, domeinnamen vast laten leggen en de distributie volledig regelen.



383761929_75e4c9815c.jpg?v=1206150124&bmi_orig_img=1

In eerste instantie dacht ik, paar t-shirts en tanktops, bleek me toch te vergissen toen ik de zeecontainer vol met "van die waardeloze uit elkaar vallende China-cartboard dozen" zag staan.

 

Het ging in eerst instantie om 25 "standaard ontwerpen" gedrukt op t-shirts, geleverd in 5 maten welke weer geleverd werden in een aantal verschillende kleuren en waarvan de opdruk ook in meerdere kleuren voorhanden waren.

Uiteindelijk geloof ik was er een voorraad van een kleine 7500 stuks aanwezig.

 

Ik weet dus niet hoeveel maten, kleuren en ontwerpen je bijvoorbeeld wil aanbieden qua kinderkleding maar wil je alleen meegeven dat je voorraad exponentieel zal groeien naarmate je meer keuzemogelijkheden biedt aan je klanten.

 

Groetjes en succes.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

@Paperclip, ik ben me daarvan bewust en ik weet exact hoeveel pick locaties ik heb. Dit is ook de reden om de doelgroep bij de lancering enigzins te verkleinen, hierdoor halveerde het aantal pick locaties (een pick locatie bevat 1 product in 1 maat en 1 kleur).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Een fullfillment bedrijf verzorgt naast de opslag ook de orderpicking en verpakking en verzending van de orders. Daarbij ontvangen ze de voorraden van de leveranciers, pakken ze die uit, controleren ze die en leggen die in het magazijn. Ze houden je voorraad bij en als er producten retour worden gestuurd, controleren ze deze weer. Dit alles gekoppeld aan rapportages en een goed contact met ons en eventueel onze klanten.

 

....waardoor de shopeigenaar meer tijd over heeft voor marketing, inkoop, optimalisatie van de shop, onderhoud van de shop en allemaal andere dingen waarmee hij/zij denkt meer omzet te kunnen maken.

 

Frans

 

Het heeft echter ook nadelen.

Ik zit zelf op een andere locatie als mijn magazijn en alles wordt door andere ingepakt (geen fullfillment maar familie).

Hierdoor heb ik naar mijn gevoel eigenlijk te weinig gevoel bij de producten die ik uiteindelijk verkoop.

Ik zie die producten eigenlijk bijna nooit en krijg ze nooit door mijn handen.

Als klanten nu met vragen komen moet ik vaak eerst even gaan nabellen hoe dat product er nu precies uitziet of hoe het voelt of wat dan ook...

 

Dat vind ik persoonlijk een groot nadeel en zou ik in de toekomst toch anders willen en zelf ook op de locatie van de producten aanwezig zijn om die feeling beter te hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Een fullfillment bedrijf verzorgt naast de opslag ook de orderpicking en verpakking en verzending van de orders. Daarbij ontvangen ze de voorraden van de leveranciers, pakken ze die uit, controleren ze die en leggen die in het magazijn. Ze houden je voorraad bij en als er producten retour worden gestuurd, controleren ze deze weer. Dit alles gekoppeld aan rapportages en een goed contact met ons en eventueel onze klanten.

 

....waardoor de shopeigenaar meer tijd over heeft voor marketing, inkoop, optimalisatie van de shop, onderhoud van de shop en allemaal andere dingen waarmee hij/zij denkt meer omzet te kunnen maken.

 

Frans

 

Het heeft echter ook nadelen.

Ik zit zelf op een andere locatie als mijn magazijn en alles wordt door andere ingepakt (geen fullfillment maar familie).

Hierdoor heb ik naar mijn gevoel eigenlijk te weinig gevoel bij de producten die ik uiteindelijk verkoop.

Ik zie die producten eigenlijk bijna nooit en krijg ze nooit door mijn handen.

Als klanten nu met vragen komen moet ik vaak eerst even gaan nabellen hoe dat product er nu precies uitziet of hoe het voelt of wat dan ook...

 

Dat vind ik persoonlijk een groot nadeel en zou ik in de toekomst toch anders willen en zelf ook op de locatie van de producten aanwezig zijn om die feeling beter te hebben.

 

Wat wij zelf zullen doen is in eerste instantie de voorraadleveringen van nieuwe producten via onszelf laten lopen, precies om de reden die jij aangeeft. Ook zullen we het de eerste paar maanden zelf gaan doen om meer idee te krijgen van wat er allemaal bij komt kijken zodat je ook weet wat je aan moet geven bij het fullfillment center (en ik denk ook dat je ze daarna des te meer waardeert ;)).

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Een leuk kijkje achter de schermen van Bol.com i.s.m. Docdata op logistiek.nl

 

Oh ja, ik heb bij de start (gisteren) in totaal zo'n 100 basisproducten met per product legio varianten.

 

Op korte termijn worden dit er (veel) meer

 

Frans

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Gelukkig hoef ik niets uit voorraad te leveren, het is on demand :).

 

Ligt natuurlijk ook aan het soort producten, kunst, ik heb er nog geen 30 staan, maar wil ook niet teveel erop zetten en ben erg selectief. Daarnaast wil ik het speciaal houden. Uiteindelijk wil ik groeien naar zo een 50-60 producten maximaal. Daarnaast kunnen producten bij mij "op" raken als ze meerdere keren besteld worden, dan verdwijnt het product direct.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 0 leden online en 22 gasten

    Er zijn momenteel geen geregistreerde gebruikers online

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké