• 0

Website advies gevraagd

Beste HL mensen,

 

Afgelopen 2 jaar hebben we een nogal dramatische website gehad, en in Januari dacht ik; hier moet maar eens naar gekeken worden.

 

Het is niet zo dat ik geen website developer kan betalen, mijn ervaring is enkel dat dan het eindresultaat niet is waar ik aan zat te denken... Dus ik heb zelf wat geleerd en met vallen en opstaan nu een eigen ontwerp gemaakt dat laten we zeggen 80% af is.

 

Het is echter zo dat, natuurlijk door de manier waarop de website is gemaakt, de veranderingen steeds meer tijd vergen door te voeren gezien het aantal pagina's.

 

Graag hoor ik waar nog even de aandacht op gelegd moet worden en ik zal dan zo snel mogelijk de veranderingen doorvoeren zodat de verbeteringen er direct zijn. Ik zie dat er hier op HL veel experts zijn, dus ik hoop nog eea te kunnen leren.

 

website : www.cnira.com

 

Ik ga niet voor perfectie maar voornaamlijk om duidelijke informatie te geven. Ik heb geen idee wie en waarom mensen op een website komen als de onze, het is altijd een sluitstuk geweest en misschien moet hierin verandering komen,

 

alvast bedankt

 

Paul

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

Allereerst heb je goed gebruik gemaakt van je favicon (dat plaatje op je tabblad) en vind ik dat je website 'overkomt als een consultancy website', precies wat je wilt hebben dus. Verder top dat je je bezig hebt gehouden met accessibility, een zeldzaamheid op internet dezer dagen. Er gaan echter nog wel een aantal dingen niet goed:

- De [A] [A] [A] doen iets anders dan ik verwacht. Normaal gesproken staat hier een kleine A, een medium A en een grote A, waarmee ik het formaat van de letters op een website kan aanpassen. Bij jou krijg ik verschillende stijlen. Waarom heb je hier op deze manier voor gekozen?

- Verder lijkt het alsof de middelste A niet 'scherp' is, en is hij sowieso breder dan de andere A's, wat een raar beeld geeft.

- Ook je logo in de linker bovenhoek is niet scherp. Voor zo'n kleine en toch zeer belangrijke afbeelding gewoon een iets hogere kwaliteit kiezen om op te slaan. Het is immers wel het eerste dat mensen zien wanneer ze op je website komen.

- Je geeft in de footer van je website aan dat je webisite XHTML en CSS valid is, alleen krijg ik een rode balk te zien op W3C wanneer ik op die knoppen klik. Of de knoppen weghalen, of de fouten repareren.

- Aangenomen wordt dat mensen tot ongeveer 7 items in hun korte termijn geheugen kunnen houden. Hierom wordt aangeraden menu's te limiteren op zo'n 7 items. In jouw menu tel ik er 15. Misschien is het mogelijk om een aantal items onder te verdelen in een subcategorie zodat deze grens van 7 niet meer wordt overschreden?

- Zoals eerder genoemd staat er erg veel tekst, 3 kolommen breed zelfs. Je zou er over kunnen nadenken om bepaalde woorden in de tekst dikgedrukt te maken om deze meer aandacht te geven. Ook kan ik je een site met maximaal 3 kolommen (liefst zelfs 2) aanbevelen om meer rust en iets langere zinnen te creeeren.

- Waarom is er bij 'Contact' geen contactformulier? Uit eerdere topics op HL blijkt dat weliswaar een deel van de bezoekers waarde hecht aan een e-mailadres waarop ze kunnen klikken en een e-mail kunnen sturen vanuit hun e-mailclient, maar een ander deel hecht waarde aan een formulier. Mijn advies zou zijn om hierin iedereen op zijn minst de keus te bieden.

- Waarom lijkt het alsof het hele blauwe gebied om een knop in je hoofdmenu klikbaar is (ik krijg een handje als cursor), maar is alleen het woord klikbaar? Maak er dan òf geen knopvormige-link van, òf zorg dat het hele blauwe gebied dat een knop lijkt te zijn een link is.

- Als ik 'Who are we ?' uitklap, kan ik hem niet meer inklappen, waarom is hier voor gekozen?

 

Succes met het aanpassen van je website!

Link naar reactie
  • 1

Hallo China Inkoop,

 

Zoals Theo al heeft aangegeven is sluit de indruk van de website goed aan op wat je doet: consultancy. Hier misschien nog een paar aandachtspuntjes:

 

1. Wanneer ik naar het bovenste deel van je website kijk heb ik een gevoel dat niet alles geïntegreerd is met elkaar, maar dat het logo, de 3 A's, je header, het menu rechtsboven je header en het menu onder het logo (graphical view etc.) los zijn geplaatst. Misschien dat je het rechtermenu vlak boven je header kunt plaatsen en misschien het logo ook in je header verwerken. Op die manier kun je de kale rand aan de bovenkant wegwerken.

 

2. De middelste contentkolom vind ik het meest interessant en relevant. Hier zou ik dan ook de nadruk op leggen en mee beginnen. De linker contentkolom zou weg kunnen. Deze versterkt informatie over het bedrijf, maar dit is niet waar bezoekers in eerste instantie naar op zoek zijn denk ik. Deze informatie zou ik gewoon in je 'about us' houden. Je kunt de linker en middelste contentkolommen samenvoegen en daar de stukjes 'business consultancy', 'good to know' etc. in kwijt. 'Good to know' trekt overigens de aandacht van de lezer, dus hier zou je ook mee kunnen beginnen.

 

3. Je maakt niet overal gebruik van hetzelfde lettertype en lettergrootte. 'Sourcing products from China...' heeft een andere font dan de rest. Zie bijv. ook de 'Global Sourcing' pagina. Wees hier consistent in. Dat oogt een stuk rustiger.

 

4. De latest news sectie zou je kunnen beperken tot de laatste drie items. Eventueel kun je na de latest news sectie de meest recente testimonial laten zien.

 

5. Het logo linksonder voegt niet zo veel toe. Deze zou ik weglaten.

 

6. Je header op de homepage is anders dan op alle andere pagina's, waar hij smaller is en waar de bedrijfsnaam in staat. Is hier een reden voor?

 

Hopelijk heb je iets aan de bovenstaande punten :)

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Netjes, duidelijk, mooie layout.

 

Alleen:

- Heel veel tekst

- Laatste nieuws sluit niet aan (rechts op pagina en in menu latest news)

- Domein is www.cnira.com, maar website gaat enkel over smpr consulting. Verwarrend.

 

Verder maar eens een biertje doen? Irish pub?

 

Groet

Mark

Link naar reactie
  • 0

Dank voor het advies, ik zal kijken waar ingekort dient te worden!

 

CNIRA is het oorspronkelijke bedrijf dat later is samengevoegd met SMPR Consulting Group, cnira.com was het kortste dus om die reden behouden (misschien niet zo slim ja, maar bestaande klanten kennen dit adres)

 

Ahh, ik zie dat jouw website drupal is, had ik eerst ook, maar vond op een gegeven moment de opties qua layout toch wat te beperkt.

 

Biertje pakken, nou prima !

 

Was je niet op de nieuwjaars receptie van het consulaat ?? Misschien hebben we elkaar al eens gezien.

 

Ik woon bij Gitic hotel, vanavond zit ik in de Oasisbar op Hangshi Donglu, naast de Gitic. Stuur email/pm wanneer je tijd hebt voor een drankje.

Link naar reactie
  • 0

kijk, daar heb ik wat aan Theo!

 

Ik weet dat nog niet alles werkt zoals het moet, zoals het inklappen van de menubalk bv... moet ik even uitspitten.

 

De icoontjes bovenaan voor leesbaarheid, ja je hebt gelijk, ik twijvel om deze op te heffen. Is dit een goed idee of blijkt uit ervaring dat deze ook gebruikt worden op andere sites ? Ik heb geen idee.

 

Het aantal menu's is gekozen om 3 redenen : 1 de redenatie dat onze klanten van een breed pakket diensten gebruik kunnen maken 2 de website een vraagbaak is voor onze klanten waar meer informatie te vinden is dan alleen de standaard 5 pagina website waar je alleen op komt om een telefoonnummer of email adress te vinden. 3 De relatie met de klant vaak op afstand is en het gewaardeerd wordt op een plek veel informatie te vinden.

 

Dat leesbaarheid en geheugen veen belangrijk iets is ben ik het mee eens, maar geldt hoop ik niet voor iedere site. Ik hoop dat bezoeker terug komen omdat er veel belangrijke informatie te vinden is die niet in een keer doorgenomen kan worden en direct gerelateerd is aan de business waar het over gaat.

 

Ik ben op index-3.html bezig het menu nog verder uit te breiden, het is misschien niet het meest gewenst in algemene zin, maar hoop dat in geval van onze site dit wel zin heeft. Ik denk er wel aan een aantal menu's samen te voegen om zo de lijst korter te maken.

 

Bedoeling is dat de site ook als portal voor een aantal bedrijven wordt naar de Europese markt, waarmee wij een agentschap getekend hebben. Er komen dan video's en veel interactieve content bij.

 

Is de gedachte dat meer informatie tot een betere klantbinding leid een valse gedachte ? Ik heb een beetje het doel de site zo te maken dat er uren informatie beschikbaar komt over fabrieken, produkten, werkwijzes etc etc

 

Die onderstaande links ga ik schrappen, dit was een misstap, totale onzin zullen we maar zeggen.

 

Ja, de menu navigatie, dat je niet overal op de balk kan klikken... ik heb nog even geen idee dit op te lossen. het is een CCS menu.

 

Bedankt voor de input Theo!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.