• 0

ABNAMRO Ede en RC krediet, Ervaringen van een ondernemer

Heb een rc krediet, deze wordt nu opgeeist (vrij plotseling overigens). Bank heeft maar direct even incassobur. ervoor ingeschakeld. (ach deze kon er ook nog wel bij). Wie heeft er ervaring met dit soort bankzaken, tips, onderhandelingen met de bank enz.. Ga wel doorstart maken met andere BV.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Mijn faillissement van de BV zit er aan te te komen. Heb een 150K rc krediet, deze wordt nu opgeeist (vrij plotseling overigens). Bank heeft maar direct even incassobur. ervoor ingeschakeld. (ach deze kon er ook nog wel bij). Wie heeft er ervaring met dit soort bankzaken, tips, onderhandelingen met de bank enz, op basis van 0 budget. Ga wel doorstart maken met andere BV.

Ervaring genoeg, maar als u 'op basis 0 budget' wilt werken en daarbij 'doorstart met andere BV" dan vraag ik me af hoe u eea wilt verdedigen?

Link naar reactie
  • 0

Mijn faillissement van de BV zit er aan te te komen. Heb een 150K rc krediet, deze wordt nu opgeeist (vrij plotseling overigens). Bank heeft maar direct even incassobur. ervoor ingeschakeld. (ach deze kon er ook nog wel bij). Wie heeft er ervaring met dit soort bankzaken, tips, onderhandelingen met de bank enz, op basis van 0 budget. Ga wel doorstart maken met andere BV.

Ervaring genoeg, maar als u 'op basis 0 budget' wilt werken en daarbij 'doorstart met andere BV" dan vraag ik me af hoe u eea wilt verdedigen?

 

Dat wordt inderdaad lastig !

Als er daadwerkelijksprake is van een hoofdelijkheid, zou ik vooralsnog die doorstart maar vergeten en eerst alle zeilen bijzetten, om de schade voor die bank zoveel als mogelijk te beperken.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor dat een bank ( die iets opeist moet er wel eerst volgens mij wel een aanleiding zijn geen ontvangen betaling op de rek)

En voor een bank doet niet zomaar iets ( vrij plotseling) volgens mij

en voor dat het naar incasso buro gaat zal je denk ik al maanden van te voren van de bank brieven hebben gekregen

 

Heb je ook prive mee getekend dan!

Link naar reactie
  • 0

Voor dat een bank ( die iets opeist moet er wel eerst volgens mij wel een aanleiding zijn geen ontvangen betaling op de rek)

En voor een bank doet niet zomaar iets ( vrij plotseling) volgens mij

en voor dat het naar incasso buro gaat zal je denk ik al maanden van te voren van de bank brieven hebben gekregen

 

Heb je ook prive mee getekend dan!

 

Bedankt voor je bericht Schaats. Nee, geen achterstanden, geheel bij tot op het huidige tijdstip. Nooit een maning gehad. Wat rest? De nieuwe BV + onzichtbare instructies in deze periode, het lozen van bepaalde kredieten. Of Bos dit nu allemaal zo had bedoeld?

Meegetekend? Moest wel, soms is er weinig keuze.

Link naar reactie
  • 0

 

Nee, geen achterstanden, geheel bij tot op het huidige tijdstip. Nooit een maning gehad. Wat rest? De nieuwe BV + onzichtbare instructies in deze periode, het lozen van bepaalde kredieten. Of Bos dit nu allemaal zo had bedoeld?

Meegetekend? Moest wel, soms is er weinig keuze.

 

Vreemd . In tegenstelling tot een lening is een rekening courant krediet dagelijks opzegbaar, maar een bank moet wel iets hebben om op te kunnen zeggen.

 

Zou je de motivatie van het opzeggen hier kunnen plaatsen, ik ben daar dan toch wel benieuwd naar. (neem toch aan dat die bank e.e.a. schriftelijk gecommuniceerd heeft ?)

Link naar reactie
  • 0

 

Nee, geen achterstanden, geheel bij tot op het huidige tijdstip. Nooit een maning gehad. Wat rest? De nieuwe BV + onzichtbare instructies in deze periode, het lozen van bepaalde kredieten. Of Bos dit nu allemaal zo had bedoeld?

Meegetekend? Moest wel, soms is er weinig keuze.

 

Vreemd . In tegenstelling tot een lening is een rekening courant krediet dagelijks opzegbaar, maar een bank moet wel iets hebben om op te kunnen zeggen.

 

Zou je de motivatie van het opzeggen hier kunnen plaatsen, ik ben daar dan toch wel benieuwd naar. (neem toch aan dat die bank e.e.a. schriftelijk gecommuniceerd heeft ?)

 

Vaak zijn de jaarcijfers de aanleiding dus misschien hebben ze die net ontvangen?

Link naar reactie
  • 0

 

Nee, geen achterstanden, geheel bij tot op het huidige tijdstip. Nooit een maning gehad. Wat rest? De nieuwe BV + onzichtbare instructies in deze periode, het lozen van bepaalde kredieten. Of Bos dit nu allemaal zo had bedoeld?

Meegetekend? Moest wel, soms is er weinig keuze.

 

Vreemd . In tegenstelling tot een lening is een rekening courant krediet dagelijks opzegbaar, maar een bank moet wel iets hebben om op te kunnen zeggen.

 

 

Zou je de motivatie van het opzeggen hier kunnen plaatsen, ik ben daar dan toch wel benieuwd naar. (neem toch aan dat die bank e.e.a. schriftelijk gecommuniceerd heeft ?)

 

Vaak zijn de jaarcijfers de aanleiding dus misschien hebben ze die net ontvangen?

 

Bij de indiening van het business plan voor de nieuwe BV zaten ook de cijfers van de oude BV.

Tanpis.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Zou je de motivatie van het opzeggen hier kunnen plaatsen, ik ben daar dan toch wel benieuwd naar. (neem toch aan dat die bank e.e.a. schriftelijk gecommuniceerd heeft ?)

 

Mark,

 

Nu geef je allen aan dat de cijfers van de oude BV ingediend zijn bij de bank voor de financiering. Heb je ook prognoses voor jouw BV ingediend?

 

En dan staat de vraag nog altijd: waarom is het krediet opgezegd? Wat is de motivatie van de bank?

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • -1

ABNAMRO Ede Weet Wouter Bos eigenlijk wel wat er allemaal achter zijn rug gebeurt?

Had hij dat wel zo bedoeld?

Ik had jullie al eerder verteld dat ABNAMRO Ede plotsklaps het rc krediet van mijn BV ging terugvorderen. De gronden hiervoor zijn nogal duister. Men gaat ervan uit: als je niets vindt dan bedenk je maar wat. Vervolgens wordt de vordering in handen gegeven aan Solveon die daarna ook mijn huis claimt.

Het ziet ernaar uit dat de ABNAMRO Ede druk bezig is alle naar hun mening slecht ruikende vorderingen op te eisen.

Nogmaals de vraag of dit allemaal de bedoeling is geweest van de miljarden aan infuus bank ABNAMRO.

Ik ga ervan uit dat ik niet het enige MKB bedrijf ben die hierdoor wordt getroffen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Zie ook mijn blog over dit onderwerp: http://abnamrodeondernemersbank.wordpress.com/

 

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals de vraag of dit allemaal de bedoeling is geweest van de miljarden aan infuus bank ABNAMRO.

Ik ga ervan uit dat ik niet het enige MKB bedrijf ben die hierdoor wordt getroffen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

 

 

Je zit in een lastig parket, dat begrijp ik, maar,

als je een gefundeerde reactie wilt hebben, dan zal je toch de al meerdere keren gestelde vraag moeten bentwoorden.

 

En dan staat de vraag nog altijd: waarom is het krediet opgezegd? Wat is de motivatie van de bank?

Link naar reactie
  • 0

Wat is de onderbouwing? De argumentatie er achter en wat ben je overeengekomen? Hoe is de situatie van je bedrijf?

 

Ik vind een inhoudelijke discussie prima maar dan moet wel de juiste informatie aanwezig zijn. Anders is het gewoon een bedrijf zwart maken. Meer input dus graag.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is dit al de zoveelste post hierover. Echter wanneer er inhoudelijke vragen worden gesteld komt er geen reactie...

Dus helaas niets anders dan zwart maken.

 

 

En ook weer van TS:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=47;action=display;threadid=23360;start=msg205865#msg205865

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • -3

Ik heb alles maar bij elkaar gezet, graag niet wéér nieuwe topics hierover openen mark191. En beantwoord de vragen die andere HL-leden je stelden eens, alleen zo kunnen anderen je wellicht helpen. Als het je er puur aan gelegen is de ABN zwart te maken, dan is dit forum daarvoor niet de plaats.

 

Er wordt geprobeerd in een lastige situatie een discussie op gang te brengen. Dit is tot op moment niet goed gelukt.

De discussie zie ik liever toch tussen ondernemers onderling. Wie maakt overigens wie zwart? Ik denk dat de echte ondernemers dit toch anders zien.

Begrijp ook dat wij een volop draaiend bedrijf zijn. Ik hoop op meer reacties, maar nogmaals bij voorkeur alleen van ONDERNEMERS.

Link naar reactie
  • 0

 

Nee, geen achterstanden, geheel bij tot op het huidige tijdstip. Nooit een maning gehad. Wat rest? De nieuwe BV + onzichtbare instructies in deze periode, het lozen van bepaalde kredieten. Of Bos dit nu allemaal zo had bedoeld?

Meegetekend? Moest wel, soms is er weinig keuze.

 

Vreemd . In tegenstelling tot een lening is een rekening courant krediet dagelijks opzegbaar, maar een bank moet wel iets hebben om op te kunnen zeggen.

 

Dat klopt de cijfers van de oude BV waren ingeleverd met het ondernemersplan met krediet aanvraag voor de nieuwe BV.

 

Zou je de motivatie van het opzeggen hier kunnen plaatsen, ik ben daar dan toch wel benieuwd naar. (neem toch aan dat die bank e.e.a. schriftelijk gecommuniceerd heeft ?)

 

Vaak zijn de jaarcijfers de aanleiding dus misschien hebben ze die net ontvangen?

Link naar reactie
  • 0

 

Nee, geen achterstanden, geheel bij tot op het huidige tijdstip. Nooit een maning gehad. Wat rest? De nieuwe BV + onzichtbare instructies in deze periode, het lozen van bepaalde kredieten. Of Bos dit nu allemaal zo had bedoeld?

Meegetekend? Moest wel, soms is er weinig keuze.

 

Vreemd . In tegenstelling tot een lening is een rekening courant krediet dagelijks opzegbaar, maar een bank moet wel iets hebben om op te kunnen zeggen.

 

Zou je de motivatie van het opzeggen hier kunnen plaatsen, ik ben daar dan toch wel benieuwd naar. (neem toch aan dat die bank e.e.a. schriftelijk gecommuniceerd heeft ?)

 

Vaak zijn de jaarcijfers de aanleiding dus misschien hebben ze die net ontvangen?

 

Klopt, deze waren gezonden met het ondernemingsplan voor de nieuwe BV, samen met een kredietaanvraag.

Link naar reactie
  • 1

Beste Mark,

 

Dan hier maar een vraag van een "echte ondernemer" waarmee jij je zo graag identificeert. Een ondernemer die overigens veel waardevolle adviezen heeft gekregen op dit forum van anderen. Ongeacht hun signatuur.

 

Even off topic: als ik zie wie er serieus met je vraag bezig zijn, dan zie ik nagenoeg alleen maar ondernemers staan. Alleen van "Junior" en "TvG" is de status niet duidelijk. Dus ik weet niet wat jij een "echte ondernemer" noemt, maar ik beschouw mijn maten op dit forum als "echte ondernemers". Ondernemers die niet in paniek raken omdat de bank "zomaar" een krediet intrekt maar daar goed op anticiperen of (nog beter!) niet afhankelijk zijn van een bankkrediet. Zeker wanneer je onderneming al een zekere historie heeft, is dat natuurlijk het ultieme ondernemersgevoel: niet afhankelijk zijn van derden om je eigen broek op te houden.

 

En dan nu naar de kern:

 

Meerdere malen is de vraag gesteld die menigeen bezig houdt:

Welke motivatie heeft de bank gegeven in de opzeggingsbrief. Nadat je je persoonlijke gegevens hebt verwijderd, zie ik die graag als PDF op de site. Ik vrees dat zonder deze input we je niet kunnen helpen en dat een administrator dit draadje op slot gaat gooien. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand Higherlevel misbruikt om een persoonlijke vendetta te voeren met als doel hoog in de google rankings te scoren.

 

Voorts een advies: waar rook is, is vuur. Dat een bank "zomaar" zonder reden een krediet opzegt, is nog vreemder dan een zwangere maagd. Maar als jij dat ondubbelzinnig kan aantonen dan kan ik je garanderen dat indien je het dossier goed onderbouwt, er vragen over gaan worden gesteld in de Tweede Kamer. En dat helpt jou en anderen die in hetzelfde schuitje zitten veel meer dan op het www allerlei niet helder gedocumenteerde beweringen te roepen.

 

Tevreden zo? Of wil je een post van Jan Aalberts van Aalberts Industries ... qua "echte ondernemer" dan.

 

Met ondernemende groet

Kees

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals de vraag of dit allemaal de bedoeling is geweest van de miljarden aan infuus bank ABNAMRO.

Ik ga ervan uit dat ik niet het enige MKB bedrijf ben die hierdoor wordt getroffen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

 

 

Je zit in een lastig parket, dat begrijp ik, maar,

als je een gefundeerde reactie wilt hebben, dan zal je toch de al meerdere keren gestelde vraag moeten bentwoorden.

 

En dan staat de vraag nog altijd: waarom is het krediet opgezegd? Wat is de motivatie van de bank?

 

TS heeft mij middels een p.m. uitgelegd, waarom hij geen antwoord heeft gegeven op de meerdere keren hier gestelde vraag. Motivatie snijdt hout. Soms is het inderdaad niet handig om zaken in de openbaarheid te bespreken.

 

Het zou wel handig geweeest zijn als hij dat hier ook gemeld had.

Ik ben van mening dat het verstandig is dit topic nu te sluiten.

Link naar reactie
  • 0

Tja, op deze manier blijft er weinig van dit topic over, en is het sowieso niet zo handig om een topic te openen. Ik sluit hem dan ook maar, en wil de topicstarter graag ten overvloede verzoeken geen andere topics over de ervaringen met ABN Amro te openen indien de details niet kunnen worden toegelicht. Want dan is het ongefundeerd moddergooien, en daar is HL zoals gezegd niet voor bedoeld.

Link naar reactie
  • 0

TS heeft mij middels een p.m. uitgelegd, waarom hij geen antwoord heeft gegeven op de meerdere keren hier gestelde vraag. Motivatie snijdt hout. Soms is het inderdaad niet handig om zaken in de openbaarheid te bespreken.

 

Via PM ben ik toch weer door TS gevraagd - overigens op niet al te vriendelijke wijze, maar ja - dit topic te openen. Bij deze.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.