• 0

ABNAMRO Ede en RC krediet, Ervaringen van een ondernemer

Heb een rc krediet, deze wordt nu opgeeist (vrij plotseling overigens). Bank heeft maar direct even incassobur. ervoor ingeschakeld. (ach deze kon er ook nog wel bij). Wie heeft er ervaring met dit soort bankzaken, tips, onderhandelingen met de bank enz.. Ga wel doorstart maken met andere BV.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

TS heeft mij middels een p.m. uitgelegd, waarom hij geen antwoord heeft gegeven op de meerdere keren hier gestelde vraag. Motivatie snijdt hout. Soms is het inderdaad niet handig om zaken in de openbaarheid te bespreken.

 

Via PM ben ik toch weer door TS gevraagd - overigens op niet al te vriendelijke wijze, maar ja - dit topic te openen. Bij deze.

 

Sorry, als ik niet vriendelijk overkwam, echter ik stond op het punt een pdf van de ANAMRO erbij te zetten, waarnaar iedereen had gevraagd. Deze publiceer ik nu toch na de nodige aarzelingen. Vergeet niet, we zijn een voluit draaiend bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Volgende vraag is dan... Hie verder?

Kan me 3 verschillende opties voorstellen.

1 faillisement aanvragen

2 crediet bij ander bank regelen

3 bij overheid aankoppen (BBZ oid)

 

Na het lezen van de PDF. Schuldsanering via de BBZ? Welke stagiair heeft dit briefje geschreven?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Overigens, mag ik even opmerken dat dit topic heel erg veel gelezen wordt.

 

Geen ondernemer zit te wachten op situaties waardoor hij zijn werk niet goed doen.

Veel van echte werk blijft momenteel liggen, omdat ik mij met dit soort zaken ook nog moet bezig houden.

 

Link naar reactie
  • -1

Volgende vraag is dan... Hie verder?

Kan me 3 verschillende opties voorstellen.

1 faillisement aanvragen

2 crediet bij ander bank regelen

3 bij overheid aankoppen (BBZ oid)

 

Na het lezen van de PDF. Schuldsanering via de BBZ? Welke stagiair heeft dit briefje geschreven?

 

 

 

2 en 3 al gedaan. Wacht nog reacties hiervan. No 1 is niet zo eenvoudig als het lijkt, maar voor het oude bedrijf op een verstandig tijdstip een goede optie. Het regelen van een krediet in een min of meer doorstart situatie is lastig. Maar wie weet?

Link naar reactie
  • 4

Tja Mark,

 

In de brief staat dus precies wat ik, zonder dat jij veel vertelde, al vermoedde. Je hebt een stevig krediet, je bedrijf draait al enkele jaren verlies, je komt om meer/nieuw geld vragen en wekt bij de bank niet de indruk dat er bij jullie veel vertrouwen is in de toekomst van het bedrijf.

Op basis van de nog steeds summiere informatie die nu bekend is (bijv. geen info over branche, bedrijfsgrootte, bankgeschiedenis), vind ik het niet verwonderlijk dat een bank besluit om te trachten zo weinig mogelijk verlies te lijden op dit krediet en ik vermoed dat iedere andere bank hetzelfde had gedaan.

 

Je wekt bij mij een beetje de indruk dat jij vindt dat een bank geld moet verstrekken, zich nergens mee mag bemoeien en meer vertrouwen in jouw terugbetaalcapaciteiten moet hebben dan jij. Vanuit mijn oogpunt is dat een erg kromme kijk op de relatie tussen een echte ondernemer en een echte bank.

Sterker nog, je wekt bij mij de indruk dat jij dacht de bank te slim af te zijn en dat het je nu tegenvalt dat de ABN niet trapt in jouw toekomstplannetje om uit de problemen te komen. Jij bevindt je 'ineens' in een uitermate vervelende situatie en daardoor ben je kwaad op de bank en in je zoektocht naar uitvluchten ben je hier op Higherlevel terechtgekomen.

Ik hoop oprecht dat je mij (en waarschijnlijk een aantal andere lezers alhier) kunt overtuigen dat mijn gevolgtrekkingen op basis van de summiere informatie die je hebt gegeven, niet klopt.

 

Voor het geval het je na het lezen van bovenstaande nog interesseert:

Tijdens mijn faillissement in 2001 bankierde ik bij de ABN AMRO en na 2,5 jaar regelmatige gesprekjes met een aardig mannetje van Bijzonder Beheer, belandde mijn dossier uiteindelijk bij de firma Solveon. Met die mensen heb ik destijds uitstekende afspraken over een afbetalingsregeling kunnen maken. Bij het eerste telefoontje begonnen ze met wat ferme taal, maar toen ik zelf met een voorstel kwam (waarvan ikzelf overtuigd was dat het haalbaar was) bonden ze in en in enkele daarvolgende gesprekken bleek mijn contactpersoon gewoon een aardige kerel (met een baan die wat mij betreft wel heeeeel erg goed moet betalen...).

Mijn suggestie is dus om na te denken over een afbetalingsregeling en daarna met de mensen van Solveon te bellen om hen jouw voorstel voor te leggen. Daarmee koop je in ieder geval tijd om te zoeken naar een meer structurele oplossing.

 

Tot zover mijn twee centen en veel succes ermee, want ik kan me indenken dat dit niet de leukste weken uit je leven zijn en hoop voor jou dat je snel licht vindt aan het einde van je tunnel.

 

Karen (die volgens de Rabobank na 17 jaar ondernemerschap ineens geen ondernemer meer is)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 3

Vooruit dan maar. :(

Bijgaand de pdf van de ABNAMRO.

Laat de discussie maar op gang komen.

 

Overigens, de email waarnaar wordt verwezen van 14-1 is van de nieuwe BV (hiervan is mijn zoon directeur).

 

De inhoud van de brief zet de eerste post wel in een ander daglicht. Derhalve vraag ik me af hoe serieus we TS nog moeten nemen. Immers, het RC is niet "zomaar" ingetrokken maar nadat TS blijkbaar heeft aangegeven dat de continuiteit van de onderneming niet kan worden gewaarborgd en TS zelf overweegt gebruik te maken van de schuldsanering.

 

Met deze informatie in de eerste post zou de discussie heel anders zijn verlopen.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 2

Vooruit dan maar. :(

Bijgaand de pdf van de ABNAMRO.

Laat de discussie maar op gang komen.

 

Overigens, de email waarnaar wordt verwezen van 14-1 is van de nieuwe BV (hiervan is mijn zoon directeur).

 

Tja mark191,

 

Deze brief lezend, vallen de schellen van mijn ogen.

Natuurlijk kregen wij geen antwoord op de meerdere keren gestelde vraag. Want een antwoord op die vraag geven is hand in eigen boezem steken en dat is soms lastig !.

 

Blijkbaar is richting bankier in een mail aangegeven dat er na wat verliesjaren geen mogelijkheden meer zijn om de continuïteit van het bedrijf te waarborgen en gezocht wordt naar mogelijke oplossingen in de vorm van sanering of BBZ. Hierna is er ook nog telefonisch overleg geweest, wellicht is toen ook gesproken over een doorstart in een nieuwe vennootschap.

Hiermee heb je zelf het dynamiet aan de bankier gegeven en die hoefde er alleen maar een lucifer bij te houden.

Je mag jouw bankier dan ook geen verwijten maken.

 

Daarom vind ik het ook zeer ongepast om die uitspraken/oproepen over de handelswijze van jouw bank te doen zoals die je gedaan hebt.

De situatie waarin je nu verzeild bent geraakt heb je toch over jezelf afgeroepen !

 

En met welke zaken hou jij je nu bezig ?

 

Met doorstarten ?

Doorstarten wil volgens mij zoveel zeggen als, haal de gezonde stukken eruit, laat de schulden/verplichtingen zitten en probeer met die gezonde stukken weer geld te verdienen.

Ik vraag me dan toch af hoe ik met dit alles, moraliteit moet inschatten, ik mag toch aannemen dat jij geen tig man personeel in dienst hebt, waar je je verantwoordelijk voor voelt ?

 

Er is ergens gezegd, indien deze uitleg was gegeven bij het starten van je topic, dan zou de discussie een heel andere kant uitgegaan zijn. En dat moet ik helemaal onderschrijven.

Of het moet zo zijn, dat wat De Bank in die brief heeft neergelegd niet de waarheid is., maar dat geloof ik niet, het wordt ook niet door jou weersproken.

 

Ik blijf bij mijn advies, zoals ik die jou in mijn pm heb gegeven, het zal je duidelijk zijn dat de toonzetting anders geweest zou zijn indien ik vooraf deze brief onder ogen had gekregen.

 

Ik wens je overigens succes met het oplossen van deze misere, want dat blijft het, desondanks.

Link naar reactie
  • 0

 

Vaak zijn de jaarcijfers de aanleiding dus misschien hebben ze die net ontvangen?

 

Bij de indiening van het business plan voor de nieuwe BV zaten ook de cijfers van de oude BV.

Tanpis.

 

 

Als bank zou ik ook zeuwachtig worden voor een nieuwe aanvraag om een nieuwe BV op te starten immers het kan de bedoeling zijn de eerste te laten springen.

Link naar reactie
  • -2

Beste mensen van de Fan club ABNAMRO: ik begrijp dat ik jullie erg van streek heb gemaakt. Mijn excuses hiervoor.

 

Heeeeel vroeger vond ik het ook best een goede bank. Helaas, nu niet meer. Maar hun logo ziet nog altijd heel fris en fruitig uit. Maar toch iets positiefs: voor jullie opstel krijg je van mij een 6, ziet er goed uit, maar voor de inhoud een 1.

 

(maar eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen, dat ik bij dit dingen nooit verder dan de eerste zin kom)

 

Verder een goed gemeend advies: loop verder even een straatje en neem de rest van de ABNAMRO Fan club ook mee.

 

We hebben het voorlopig over maar 1 vestiging van de ABNAMRO. Het zal toch niet overal zo bar zijn?

 

Overigens was de betreffende brief zo’n 20 jaar oud. (beetje knutselen en zo, ja denkt toch niet ….. ;D). Maar toch bedankt voor je mening.

 

De hamvraag is natuurlijk wat gebeurde erna. Misschien dat ik dat nog wel eens vertel.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dude, je komt echt als een ***** over... Misschien is dat je doel en vind je het leuk kneuzen te verzamelen, maar ik kan me niet indenken dat je hier beter van wordt. Je baalt er van dat niemand meegaat in je ABN-bashen, omdat er voor de bank genoeg redenen zullen zijn kritisch naar jouw situatie te kijken. Al met al niet erg handig.

 

(P.S. onze bedrijven zitten met tevredenheid bij de Rabobank, voor je verkeerde ideeën krijgt).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in 6 maanden tijd duizenden topics gelezen, overhitte discussie's gelezen, kneuzen die onverdient uit wraak werden uitgedeeld.... Maar dit.....

 

Een IP-ban voor het complete internet is echt het minimale. Zonde om te kneuzen....

 

KL******!

 

Edit : Haal aub die verschrikkelijk grievende kneuzen weg.....

Link naar reactie
  • 0

mark191 is zojuist van dit forum gebanned, en morgen zullen we de kneuzen die hij uitgedeeld heeft ongedaan maken en de bijbehorende teksten verwijderen. Ik laat dit topic nog even online staan ter info, we zullen deze later deze week offline halen.

 

Had dit bericht nog niet gelezen. Vergeet mijn 'meld dit bericht aan moderator' berichtje dus maar

Frans

Link naar reactie
  • 0

Even voor mijn (de) duidelijkheid. Mijn reus is in dit topic niet alleen voor Jeroen (alhoewel zeer verdient !) maar voor alle mods. Een ban o.i.d. laat je niet zomaar gebeuren, dit gaat hoogstwaarschijnlijk in schuimbekkendspoedoverleg.

 

Het gaat mij te ver alle mods hier voor te reuzen in één of ander topic : Dus bij deze :

 

GROTE KLASSE VOOR JULLIE MODERATIE EN ACTIE !

 

 

Aan allen : laat je ook niet verleiden zo'n "kleuter" te kneuzen, ook niet door je gevoelens bij een bepaald persoon in een ander topic. Zo blijft het systeem zijn waarde houden.

 

Keep on doing the good work....

 

Maak maar eens een gezamelijk "MODS TOPIC" aan, waar we kunnen reuzen (en kneuzen...??) !

 

Marcel

 

Link naar reactie
  • 1

Off-topic (omdat on-topic hier toch zwaar k*t is)

 

In dit topic begrijp ik helemaal niets meer van het kneus/reus systeem :-\

Er worden reuzen gegeven aan Mods omdat ze doen waarvoor ze Mod zijn, Reuzen omdat de betreffende user van iemand anders een kneus krijgt en men dat onterecht vind en zelfs reuzen omdat iemand 's nachts na 12en nog on-line is.........

 

:-\ :-\ :-\

 

Volgens mij draven we een beetje door

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Hmmm

 

Kan me de frustratie van deze ondernemer wel een beetje voorstellen. De bankiers hebben zo giga lopen klunzen de laatste jaren, zijn miljarden krijtgeraakt en worden nu uit de stront getrokken door de belastingbetaler. Zelfs met behoud van bonus. Als je dan tegen zo'n bedrijf zegt dat het wat slechter gaat... Trekken ze direct je krediet in. Had de Nederlandse bank moeten doen, eindelijk goede krijtstreep pakken bij de kringloop.

Link naar reactie
  • 0

Hmmm

 

Kan me de frustratie van deze ondernemer wel een beetje voorstellen. De bankiers hebben zo giga lopen klunzen de laatste jaren, zijn miljarden krijtgeraakt en worden nu uit de stront getrokken door de belastingbetaler. Zelfs met behoud van bonus. Als je dan tegen zo'n bedrijf zegt dat het wat slechter gaat... Trekken ze direct je krediet in. Had de Nederlandse bank moeten doen, eindelijk goede krijtstreep pakken bij de kringloop.

 

Ik denk dat je de rest niet gelezen hebt. :-\ We hadden te maken met een "gezellige grappenmaker" >;(

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

Hmmm

 

Kan me de frustratie van deze ondernemer wel een beetje voorstellen. De bankiers hebben zo giga lopen klunzen de laatste jaren, zijn miljarden krijtgeraakt en worden nu uit de stront getrokken door de belastingbetaler. Zelfs met behoud van bonus. Als je dan tegen zo'n bedrijf zegt dat het wat slechter gaat... Trekken ze direct je krediet in. Had de Nederlandse bank moeten doen, eindelijk goede krijtstreep pakken bij de kringloop.

 

Klopt, de banken moeten natuurlijk net zoals vanouds slechte leningen blijven verstrekken en niets leren van de problemen waarin ze verzeild zijn geraakt.

De staat heeft ingegrepen om de banken te redden, dat klopt. Maar niet om banken op dezelfde voet door te kunnen laten gaan met het verstrekken van kredieten aan bedrijven die zelf aan aangeven de tent te moeten sluiten

 

@ed (of ed@, klinkt hetzelfde)

Een aantal reuzen heb ik gegeven omdat ik die @#$ kneuzen enigszins belachelijk vond. Gewoon een soort van compensatiegevoel.

Aangezien dit topic en de kneuzen binnenkort verwijderd worden, gaan mijn reuzen meteen mee. Is dus gewoon even een tijdelijke actie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.