• 0

invoerrechten + BTW bij wereldwijde verkoop

Beste ondernemers,

 

Ik twijfel nog over de distributie methode voor een nieuw product dat ik heb ontwikkeld, er zijn verschillende manieren en ben momenteel het scenario van alleen online verkopen aan het bestuderen. Het product wordt geproduceerd in Taiwan en vanuit daar gedistribueerd, mijn onderneming is gevestigd in Cyprus. Het zal wereldwijd verkocht worden maar verwacht de grootste aantallen te behalen in West Europa, VS, Canada, Japan en Australië.

 

Waar ik mee worstel is de behandeling van de invoerrechten en BTW. Ik verkoop rechtstreeks aan de consument, voor zover ik weet betaald deze de invoerrechten en BTW aan de vervoerder bij aflevering.

 

Nu wil ik de klant een bedenktijd geven van zeg 14 dagen, stel dat de klant het product wil retourneren, kan hij/zij dan de betaalde BTW en invoerrechten terug claimen, en indien ja, gaat dit dan via de vervoerder waar hij/zij tenslotte ook aan betaald heeft. Wie kan mij hier meer over vertellen of heeft een goede link naar meer info over dit onderwerp.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik verkoop rechtstreeks aan de consument, voor zover ik weet betaald deze de invoerrechten en BTW aan de vervoerder bij aflevering.

 

Houdt er wel rekening mee dat de consument niet gecharmeerd zal zijn van een aanslag voor btw en invoerrechten als deze denkt zaken te doen met een cypriotisch bedrijf. Binnen de EU worden dat soort extra kosten niet gemaakt, maar met een pakketje uit taiwan loopt je natuurlijk het risico.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie Ben,

 

Dat is inderdaad iets waar ik rekening mee moet houden.

 

Zijn er, behalve de EU, meerdere 'economische zones' waar binnen die regio geen BTW / invoerrechten in rekening gebracht worden? Het zou mooi zijn als bijvoorbeeld het Amerikaanse continent en een gedeelte in Z.O. Azië een dergelijke zone zouden hebben, dan zou ik met een aantal warehouse/fulfillment oplossingen kunnen werken... Maar als ik wat onderzoek doe kom ik eigenlijk dus niet verder als een EU en NAFTA (VS, Mexico, Canada), waarbij het bij de NAFTA voor mij volledig onduidelijk is hoe het met de BTW en invoerrechten gaat...

 

Globalisering, een loze kreet??

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.