• 0

LEDGloeilamp.nl - Bespaar op uw energierekening!

Hallo iedereen,

 

Met veel plezier heb ik de afgelopen maand dit forum doorgekeken om zo te leren van de do's en dont's van het opzetten van een webwinkel. Vooral de van de topics die om een mening van een website vroegen heb ik veel geleerd.

 

Vandaar dat ik nu jullie wil vragen om een kleine blik te werpen op mijn webwinkel die nu een kleine maand operationeel is.

 

Zowel de betaalde als onbetaalde bezoeker bekijkt gemiddeld 5,5 pagina en verblijft meer dan 3 minuten op de website. En qua orders mag ik zeker niet klagen.

 

Wat valt jullie op? Wat staat jullie juist wel of niet aan? En vooral wat kan er verbeterd worden?

 

Iedere mening is zeer welkom.

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Positieve eerste indruk. Duidelijk waar de site over gaat, wat jij mij kunt bieden en op het eerste oog een nette uitstraling.

 

Verbeterpunten:

- Meer / andere kleur. Dat pastel-oranje kun je als hoofdkleur blijven gebruiken, maar het oogt op deze manier wel 'heel erg pastel oranje'

- Waarom is er gekozen voor een 800x600 ontwerp? Tegenwoordig heeft het overgrote deel van de mensen 1024x768+. Daarin kun je meer kwijt en oogt alles dus minder opgepropt (zie bijvoorbeeld 'Straalt 6 verschillende kleuren uit' die maar NET in zijn hokje past)

- De 'actieve' link in het hoofdmenu staat scheefgedrukt, maar is nu ineens zwart. Top dat je aangeeft waar ik ben, alleen grafisch even mee spelen of er een mooiere constructie voor is.

- Je 'Trust symbols' (beveiligde betaling etc) zijn niet zichtbaar zonder te scrollen

- Het 'inloggen' hok ziet er afgeraffeld uit. Probeer iets meer aandacht te besteden aan de opmaak hiervan.

- Er is bij je contactformulier niet aangegeven welke velden verplicht zijn, en ook niet of je mijn gegevens gaat doorverkopen

- Ik weet niet wat ik aan moet met je besparingscalculator. Enerzijds vind ik hem duidelijk (en 'eye-opening') anderzijds kostte het me zeker 3 minuten voor ik er voor het eerst op geneigd was te klikken. Misschien omdat ie al automatisch op 10 lampen stond ingesteld?

- Ik word tot wel 2x toe welkom geheten op je website. Wat biedt dit mij? Ik wil lampen kopen, niet lezen hoe welkom ik ben, dat zie ik wel aan de uitstraling en toon van de site zelf. Het is ook mogelijk om deze tekst gewoon op een minder prominenten plek neer te zetten.

- Goed gebruik gemaakt van je URL en je titel voor zowel de gebruiker als voor Google.

 

Einde van het verhaal is dat bovenstaande echt 'zoeken naar fouten' was. Als ik op zoek was naar nieuwe gloeilampen zou ik ze bij je kopen op basis van je site (en daar mag je best trots op zijn!). Misschien kun je de in mijn ogen beste webwinkel op internet eens bekijk voor inspiratie om je site nog beter te maken: http://www.myweddingfavors.com/

Link naar reactie
  • 0

Leuk! Ik zou er gelijk een besteld hebben... ware het niet dat onduidelijk blijft wie of wat er achter ledgloeilamp.nl zit. Bij de contactgegevens staat geen KvK-nummer en geen bedrijfsnaam, terwijl "ledgloeilamp(.nl)" niet voorkomt in het handelsregister. Dat vind ik altijd een afknapper waardoor ik niet durf te bestellen, zeker niet als ik vooruit moet betalen. Vermelden van bedrijfsnaam en kvk-nummer is verplicht, en een telefoonnummer vergroot het vertrouwen.

 

Een technisch detail: bijzondere tekens zoals het euroteken worden niet goed weergegeven. Op "voordelen van" zie ik bijvoorbeeld staan: "E?n LED-lamp bespaart jaarlijks gemiddeld 55 kWh, dit komt momenteel overeen met ? 12,- op jaarbasis (huidige energieprijs is ? 0,22 per kWh)".

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sluit me aan bij Theo wat betreft de kleur (en verwelkomen). E.e.a. maakt op mij daardoor een wat fletse indruk, hetgeen m.i. juist niet past bij verlichtingsartikelen. Dit wordt nog verstrekt doordat de foto's wat contrast missen. Kijk eens op de site van Philips Homelighting voor een indruk.

 

Verder zijn de teksten niet consequent. Op de mainpage gaan de ledlampen 35 jaar mee terwijl bij de voordelen gesproken wordt over 50 jaar.

 

Een html validation genereert wel veel errors (50) maar bij mij worden de bijzondere tekens wel weer goed weergegeven (Firefox 3.05).

Link naar reactie
  • 0

Een prima site maar toch een paar puntjes:

 

-Toen ik voor het eerst op je site kwam wist ik niet goed waar ik moest kijken, als eerste zag ik de foto met de gloeilampen maar daarna wist ik het niet meer, ik vond je inleiding veel te lang en in het menu kwam ik allemaal ingewikkeld afkortingen tegen. Uiteindelijk besloot ik toch maar ff snel een stukje van de inleiding te lezen en daarna maar wat rond te klikken in het menu. Als ik echter toevallig langs je site was gekomen ( dus niet op zoek naar led lampen of via higherleve l) dan had ik te weinig geduld gehad en was snel weer weggegaan.

Maak de inleiding korter en ga me niet tig keer welkom heten (ik heb wel wat beters te doen dan te lezen hoe fijn je het vindt dat ik op je site terecht ben gekomen :) ). Verder zou ik het menu boven aan de site iets groter maken ( dit zag ik in het begin helemaal niet) en zet de links FAQ en Fittingen, die nu helemaal onderaan weggestopt zijn, ook in het menu bovenaan de pagina.

 

-Ik schrok me kapot toen ik je menu voor het eerst goed ging lezen, allemaal afkortingen die ik niet ken... Kan dat niet simpeler? Als je nou in je menu bijvoorbeeld iets van: "led gloeilampen, led halogeenlampen, led 12V spots, etc" zet en dan subcategorie met de fittingen (en een lekker grote help knop met uitleg over de verschillende fittingen

 

-De site is bij mij redelijk traag

 

Verder ziet het er allemaal heel netjes uit en het komt zeker vertrouwd over!

 

Groeten,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de breedte van de website niet zo slecht gekozen. Hoewel de resoluties van beeldschermen steeds hoger worden, is het niet aan te raden om op 1200 of 1600 pixels breed te browsen. Je zou het wellicht wat kunnen oprekken naar 900px breed, maar veel verder lijkt me niet nodig.

 

Waar ik persoonlijk mee zat op de website, zijn de codes, e14, e27, gu 10. Ik heb werkelijk geen idee wat ik hiermee moet Ik vermoed dat ik niet de enige bent.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Vwb site geen opmerkingen. Wat wel opvalt is dat een aantal bijzondere tekens niet correct worden weergegeven.

Tevens staan er in het hoofdstukje: Wat is LED? wat zins- en spelfouten.

 

-"In de jaren '20 ontdekte de Russische wetenschapper Oleg Losev ontdekte reeds halverwege de jaren '20 dat diodes licht uitstraalden als er stroom doorheen werd gestuurd." vreemde zin

-"Zijnwerk bleef echter onopgemerkt." Spatie

-"Het heeft to 1962 " t ontbreekt

-"in afstandsbedingieningen" Wat voor bediening?

-"zo?n, effici?ntieverlies "

 

Ik zal er best nog wat over het hoofd hebben gezien, dus nog even nalopen.

 

Verder geen op- of aanmerkingen. Lekker informatief en nodigt uit om over te gaan tot aankoop. ;D

 

Succes!

 

Edit: eigenlijk kan het toch geen LEDgloeilamp heten? Je geeft al aan dat LED geen gloeidraad heeft.

Beetje mieren**kerig maar ik begrijp je bedoeling dat het te maken heeft met de vertrouwde vorm van een gloeilamp.

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
  • 2

Enige aanmerkingen heb ik misschien wel op de producten zelf:

 

Bijvoorbeeld: http://www.ledgloeilamp.nl/GU10-LED-lampen/GU10-5x1W-Power-LED-230V-Warm-Wit/productdetails.tpl.htm

 

"Vervangt een 50W halogeenlamp" en "Lichtopbrengst: tot 400 lumen"

 

Een beetje fatsoenlijke 50W halogeenlamp haalt 800 lumen, dus die vervangwaarde is wel heel erg krap. Overigens lijken vrijwel alle aanbieders van led oplossingen dat te doen, maar het zou toch voor problemen kunnen zorgen.

Link naar reactie
  • 0

Benm blijft scherp! Dat soort dingen moeten echt kloppen allemaal.

Desalniettemin vind ik jouw site echt top! Je hebt echt iets moois in handen al zal er veel concurrentie zijn/ komen gaan.

De naam van de website is ook goed

 

Ik heb zelf een aantal jaren bij Philips Lighting gewerkt. Wat innovatieprojecten waar ik bij betrokken was destijds zijn nu verwezenlijkt in daadwerkelijk betaalbare producten :).

Ik heb zelf nog zo een zaklampje liggen met een luxeon LED (Philips Lumileds) die jij ook verkoopt. Er komt een straalbundel licht uit dat ene LEDje ongelofelijk. Wel zal ik iedereen altijd blijven aanraden om alleen lampen met Power LEDS erin te kopen. Die Chinese "druiven-trossen" heb ik persoonlijk minder mee, dat soort ledjes wil ik alleen zien op mijn afstandbediening ;)

 

edit:

Trouwens die Nichia Power LEDs zijn die goed geworden?Ik ben bang van wel he.. ;)

groet, Tim

 

Link naar reactie
  • 0

 

Edit: eigenlijk kan het toch geen LEDgloeilamp heten? Je geeft al aan dat LED geen gloeidraad heeft.

Beetje mieren**kerig maar ik begrijp je bedoeling dat het te maken heeft met de vertrouwde vorm van een gloeilamp.

 

 

Exact mijn mening! Maar ik geloof niet dat we het gaan winnen >;(

Link naar reactie
  • 0

Technisch klopt het natuurlijk niet, maar misschien is het voor consumenten zo wel weer duidelijk dat het drop-in replacements betreft die in bestaande armaturen passen. Wat dat betreft een lastige.

 

Trouwens die Nichia Power LEDs zijn die goed geworden?

 

Cree heeft daar de fakkel wel overgenomen... met producten als http://www.cree.com/products/xlamp7090_xre.asp

 

Zelfde formfactor en vermogen als de luxeon-III's destijds, maar in de beste bins krijg je nu 200-240 lumen voor die 3 watt stroom, uit een led van $7. Leuke retrofit, als je zin hebt om te knutselen ;)

Link naar reactie
  • 0

Prachtig alle reacties! Daar ben ik zeker mee geholpen. Ik heb een aantal dingen inmiddels verholpen. Waaronder de dubbele verwelkoming, de verkeerd weergegeven symbolen (kwam door overstap naar utf-8 codering), fouten in de tekst, active link, inlogformulier, contactformulier met privacy statement en nog veel meer. Bedankt er zitten een aantal hele goede tips bij.

 

De introductie tekst is duidelijk te lang, die zal ik gaan inkorten. Kleurstelling en 'fletserigheid' zal ik ook wat mee moeten gaan doen. En ook de belangrijke pagina's faq, fittingen en contact moeten inderdaad naar boven. Trust symbols ook naar boven (Goeie!).

 

 

Onduidelijkheid als gevolg van de afkortingen is inderdaad een issue. Vanuit SEO oogpunt werkt het zo ideaal omdat mensen die naar die specifieke fittingen / soorten lampen zoeken snel bij ledgloeilamp.nl zullen uitkomen. Maar voor een toevallige passant is het inderdaad niet handig. Ik ga nadenken over hoe ik dit kan ondervangen.

 

 

Het is jammer dat de pagina's zo traag laden bij velen, de paginagrootte zit toch onder de 200k, zou dit wellicht aan de hostingprovider kunnen liggen?

Link naar reactie
  • 0

Het is jammer dat de pagina's zo traag laden bij velen, de paginagrootte zit toch onder de 200k, zou dit wellicht aan de hostingprovider kunnen liggen?

 

Het netwerk of de server van de provider kan overbelast zijn, of de software van jouw webshop inefficiënt, of een achterliggende database kan traag zijn.

Link naar reactie
  • 0

Prima webshop!

 

Ik kon maar 1 ding vinden (naast de al gegeven opmerking over de fitting aanduidingen en de vervangingszoeker): De besparingscalculator!

 

In mijn beleving is de besparing rechtevenredig met het aantal lampen: 1 lamp bespaart € 5 en 2 lampen dus € 10.

Maar bij jou bespaart 1 lamp (4branduren, 2jaar) € 5,79 en 2 lampen € 28,83 ??? 4 lampen 74,91 (en niet 2x 28,83)

 

Iets klopt er dus niet. In je toelichting is ook niets te vinden dat deze afwijking verklaart.

Link naar reactie
  • 1

In mijn beleving is de besparing rechtevenredig met het aantal lampen: 1 lamp bespaart € 5 en 2 lampen dus € 10.

Maar bij jou bespaart 1 lamp (4branduren, 2jaar) € 5,79 en 2 lampen € 28,83 ??? 4 lampen 74,91 (en niet 2x 28,83)

 

Iets klopt er dus niet. In je toelichting is ook niets te vinden dat deze afwijking verklaart.

 

Ja dank hiervoor, scherp gezien. Er zat een fout in de formule, het aantal nieuw te schaffen lampen kwam daardoor op een verkeerd getal en daarmee het bedrag. Het is nu gecorrigeerd... Stom dat ik dit niet gezien heb!

Link naar reactie
  • 0

Qua laadtijd heb ik even gekeken, het traagste is eigenlijk het aanmaken van de feitelijke html pagina, met daarna de ge-resizede plaatjes van de producten. Dit zou kunnen duiden op een zwaar belaste processor in de server, de doorvoer van de data is wel razendsnel, dus qua netwerk zit het goed.

 

@BenM

 

$7 wow!

Dat knutselen gaat echter boven me petje. Ik was een van de weinige niet techneuten bij Philips Licht

 

De prijzen voor die power emitters zijn echt spectaculair lager geworden, althans, als je het in $ per lumen telt.

 

Zelf ben ik niet direct een voorstander van alles klakkeloos vervangen voor leds, maar het begint wel steeds meer zinvolle toepassing te krijgen. Die lampen op basis van een hele tros 5mm ledjes gaan er echt uit, dat is gewoon niet schaalbaar naar een fatsoenlijke lichtopbrenst.

 

Wel een kritisch punt vind ik dat de led lampen voorgesteld worden als energetisch veel zuiniger dan spaarlampen, terwijl dat feitelijk niet echt klopt. Zeker na de gestelde 50.000 branduren zal de led lamp niet meer efficienter zijn dan een spaarlamp (die dan wel een keer of 10 vervangen is, maar so be it).

Link naar reactie
  • 0

Ja dank hiervoor, scherp gezien. Er zat een fout in de formule, het aantal nieuw te schaffen lampen kwam daardoor op een verkeerd getal en daarmee het bedrag. Het is nu gecorrigeerd... Stom dat ik dit niet gezien heb!

 

Als ik je eigen getallen gebruik kom ik voor een 40 Watt gloeilamp, 4 uur per dag aan op een tarief van 16,10 euro (58 kW/h + 6 lampen) na een jaar. Voor een LED lamp kom ik op 18,80 euro (4 kW/h + 1 lamp). Volgens je calculator bespaar ik met een LED lamp 10,45 euro, terwijl een LED lamp in werkelijkheid door de hoge aanschafprijs duurder is. Misschien dat je voor de LED lamp met een afschrijving of iets dergelijks werkt, maar helemaal kloppen doet dat niet. Als ik wil weten hoe snel ik mijn investering er uit heb, krijg ik nu een onjuist beeld.

Link naar reactie
  • 0

Over de besparingscalculator: Ik heb hier ook even over lopen tobben. Moet ik nou wel of niet de eerste investering wel meerekenen in de besparing. Het gaat eigenlijk om je besparing na de aanschaf. Uiteindelijk wellicht ook inzichtelijker ook want je kan het bedrag bij 1 jaar bijvoorbeeld gelijk wegstrepen tegen de aanschafkosten.

 

Vanuit de bezoeker geredeneerd denk dat hij/zij liever dit ziet...

 

Veel traffic van higherlevel trouwens, leuk.

Link naar reactie
  • 0

Over de besparingscalculator: Ik heb hier ook even over lopen tobben. Moet ik nou wel of niet de eerste investering wel meerekenen in de besparing. Het gaat eigenlijk om je besparing na de aanschaf. Uiteindelijk wellicht ook inzichtelijker ook want je kan het bedrag bij 1 jaar bijvoorbeeld gelijk wegstrepen tegen de aanschafkosten.

 

Dat is niet wat een bezoeker verwacht en zou ik ook zeker niet doen. Ik wil weten wanneer LED verlichting goedkoper is dan gloeilampen met de aanschafkosten erbij. De calculator is nu gewoon niet eerlijk, en dat is voor mij een reden om niets bij je webshop te bestellen. Informatie moet gewoon correct zijn, zodra ik iets tegen kom wat niet klopt, ga ik er vanuit dat de overige informatie ook onbetrouwbaar is.

 

Vergeet geen SSL certificaat voor je bestelprocedure :).

Link naar reactie
  • -1

Heb al lang geleden wat Led lampen gekocht en was zwaar teleurgesteld. Het waren van die druiventrossen met koud uiterst ongezellig en zwak licht.

Naar aanleiding van je site heb ik toch even gezocht naar ontwikkelingen. Ik heb een aantal halogeen spotjes (E14) en wil de LED weer eens een kans geven. Kwam op je site niet mijn type tegen. Wel hier.

 

http://www.euroshopgigant.com/artikelen_generated/6031740_3_x_1_Power_LED_E14/html_full_nl.html

 

Lijkt me juist een lamp die voor vervanging door LED voor de hand ligt.

 

Deze kost 17,25. (excl 7,95 verzenden) Weet je wat ze bedoelen met de opmerking dat de lamp niet tegen spanningswisselingen kan? Heb er een gekocht om te proberen. Ben erg benieuwd.

 

Bij de berekening zou je uit kunnen gaan van het afschrijven van de lamp over de (conservatieve) levensduur. Dat geeft dan nog het meest eerlijke resultaat als je niet wil beginnen met een negatief rendement.

 

Edit: 500e post en een kneus, dat ga ik vieren met een Cappuccino. ;)

Link naar reactie
  • 0

Vanuit de bezoeker geredeneerd denk dat hij/zij liever dit ziet...

 

Nouja, ik denk dat je de bezoeker vooral eerlijke informatie moet laten zien. Zeker op langere termijn werkt dat in je voordeel, ook al is die niet in alle gevallen gunstig. Duidelijk maken dat het een investering betreft die op termijn tot een fors voordeel kan leiden is helemaal geen slechte zaak. Feitelijk deed men dat met de introductie van de spaarlamp ook.

 

Bij de berekening zou je uit kunnen gaan van het afschrijven van de lamp over de (conservatieve) levensduur. Dat geeft dan nog het meest eerlijke resultaat als je niet wil beginnen met een negatief rendement.

 

Die investering doe je natuurlijk wel. Laat het gewoon duidelijk zijn dat het vervangen van een gloeilamp die een half uurtje per week brandt zich niet binnen de rest van je leven gaat terugverdienen ;)

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad ik probeer de informatie zo eerlijk en helder mogelijk te brengen. Ik wil ook dat de klant weet hoe de berekening tot stand komt en daarom leg ik uit hoe de getallen in de calculator tot stand komen in de link eronder. Het is wel een goed punt thanks, daarom ga ik dit later in enquetes/reviews met de klanten zeker behandelen en wellicht veranderen.

 

@ Hans: Jammer dat je jouw type lamp niet op mijn site kon vinden! Inderdaad heb ik voor de E14 fitting nog geen powerLED lamp kunnen vinden. Over de spanningswisselingen zou ik me geen zorgen maken. In Nederland hebben we een uiterst betrouwbaar en constant spanningsnet en zijn er weinig schrikbarende pieken. Zou je hem naar het buitenland nemen dan moet je uitkijken (ook met andere apparatuur trouwens, bij mij is mijn laptop tot 2x toe in Curaco kapot gegaan als gevolg van de stroom daar!)

 

Gisteren heb ik ook even mijn trustsymbols bovenaan de site geplaatst maar ik kwam er net pas achter dat bij Internet Explorer het hele bovenmenu naar beneden werd gedrukt en niet meer zichtbaar was! De conversie viel ook enigszins tegen en nu snap ik waarom.

 

Een goed advies voor iedere (beginnende) webwinkel eigenaar die zelf het programmeren doet: Test geregeld in verschillende browsers! Ook in IE6 (nog goed voor 17% van mijn publiek)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.