• 0

E-mail aan prospect (B2B): moet er een afmeldknop in?

Beste mensen,

Ik weet het er is erg veel over geschreven maar ik heb toch een vraag over afmeldknop waarvan ik heb begrepen dat deze verplicht is....

 

Indien ik morgen een potentiële klant een e-mail stuur, vanuit mijn persoon, specifiek gericht op zijn / haar onderneming en natuurlijk wel met de bedoeling interesse te kweken over mijn dienst..

Ben ik in dergelijk geval dan ook verplicht om een afmeldknop oid in mijn mail te zetten of volstaat het feit dat deze gewoon kan worden beantwoord ook?

 

Groet,

Ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is inderdaad gewoon een email dus een afmeldknop hoeft er niet in. Alleen je stuurt hem wel aan een prospect en hoe gepersonaliseert hij ook is, na 1 juli 2009 kan hij wel aangemerkt worden als spam. Je moet dus een opt-in hebben op basis van een eerder contact. Bijvoorbeeld een telefoongesprek of een ontmoeting op een beurs.

 

Nu zal je spam status niet zo grote vaart lopen als je elk mailtje echt zeer persoonlijk gaat schrijven maar je kan door iemand op een blacklist worden gezet waarop je door spamfilters ook met je gewone mail wordt geblokt. Erg lastig om dat weer ongedaan te maken.

 

Ook moet je je afvragen of het commercieel interessant is. Als de prospect het ervaart als spam (ook is het het niet), kan dat een negatieve invloed hebben op je commerciele kansen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.