• 0

klanten werven, hoe doe ik dat?

Ik ben een vof aangegaan met een ouwe vriend van me: www.studioxupa.com.

Wij zijn een design bureau in websites, huistijlen en evenementen promo materiaal (flyers,posters, tickets etc.

Na jaren voor een van de beste webbureau's van nederland te werken besloten we de koppen bijlekaar te steken en samen te werken.

 

Nu is het zo dat we klanten proberen te werven maar zelf niet echt een idee hebben hoe we moeten beginnen.

Het product kunnen we uitstekend maken maar hoe weten mensen dat?

 

Onze klanten moeten worden:

1:: MKB bedrijven

2:: Reclamebureuas (waarmee we kunne samenwerken)

3:: Artiesten die echt bij platenmaatschapijen zijn ondergebracht en hele promopakket nodig hebben

4:: Organiseerder van evenementen (gesubsideerd), of partypromotie

5:: Minisites voor brandversterking of viral campagnes (vb. snickers, vifit, boursin etc)

 

 

Kan iemand mij ideetjes geven om klanten te werven?

heeft iemand tips of links van platforms waar deze mensen te vinden zijn. Of links naar goeie sites?

 

Ik hoor graag van een van mijn mede ondernemers die deze stappen kent.

 

gr,

vanVliet

 

 

 

Waar meld j

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Onze klanten moeten worden:

1:: MKB bedrijven

2:: Reclamebureuas (waarmee we kunne samenwerken)

3:: Artiesten die echt bij platenmaatschapijen zijn ondergebracht en hele promopakket nodig hebben

4:: Organiseerder van evenementen (gesubsideerd), of partypromotie

5:: Minisites voor brandversterking of viral campagnes (vb. snickers, vifit, boursin etc)

Als je onder woorden brengt waarom deze doelgroepen jouw klanten moeten worden, dan hoef je dat daarna alleen nog maar aan hen te vertellen.

Link naar reactie
  • 0

Onze klanten moeten worden:

1:: MKB bedrijven

2:: Reclamebureuas (waarmee we kunne samenwerken)

3:: Artiesten die echt bij platenmaatschapijen zijn ondergebracht en hele promopakket nodig hebben

4:: Organiseerder van evenementen (gesubsideerd), of partypromotie

5:: Minisites voor brandversterking of viral campagnes (vb. snickers, vifit, boursin etc)

Als je onder woorden brengt waarom deze doelgroepen jouw klanten moeten worden, dan hoef je dat daarna alleen nog maar aan hen te vertellen.

 

 

Correct en verder, zorg dat je portfolio/CV zichtbaar is! Ik wil persoonlijk wel eens zien wat jullie kunnen maken. Ik heb binnenkort POS en postermateriaal voor een product release in de retail. Overtuig me maar.

In ruil voor jouw diensten kan ik je wel weer helpen met vermarkten. Naast bedrijfskundige adviseurs heb ik ook strategische marketeers in dienst. Echte talentjes en zelf kan ik ook wel een beetje meedenken ;)

 

 

groet, Tim

 

Edit: Inmiddels heb ik wat meer werk van jullie gevonden bij webdesign. Impressive work!

Link naar reactie
  • 0

Hey bedankt voor je reactie! ik hoop dat ik niet arrogant overkom als ik zeg dat het aan het werk niet ligt.

We hebben genoeg ervaring om leuke kleine promotie campagnes te ontwerpen en hebben ook de juiste technische contacten. Maarja met de hoeveelheid webbureau's tegenwoordig word het moeilijker als eerst onder ogen te komen bij de klant.

 

Ik heb wel al een mailing klaarliggen die ik naar bepaalde reclamebureaus wilt sturen maar, verder ideeen hebben we nog niet. Zou graag wat tips willen krijgen want die hebben we nodig.

 

gr,

vanVliet

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hmmm, eens even nadenken.....

 

1) Jullie hebben een briljante website.

2) Ontwerpen van websites/promotiemateriaal is helemaal jullie ding.

3) Jullie doelgroep is al bekend.

 

Waarom combineer jullie dit niet tot een ultiem crossmediaal Studioxup beleving? Bijna alle ingrediënten zijn immers aanwezig. Het is alleen nog de vraag waar jouw prospect de beleving gaat meemaken. Vanachter hun eigen bureau? Bij de uitgang van een bedrijvencontactdag? Bij................

 

 

Succes!

 

Ps.: Waarom ga je niet barteren met reclamebureaus?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gebruik jullie eigen talenten om een complete promotiemix samen te stellen. Een promotiemix van Studioxupa flyers, Studioxupa mailingen, Studioxupa visitekaartjes, Studioxupa websites en nog veel meer Studioxupa oplossingen. Alles uit de eigen koker van Studioxupa.

 

Zet deze promotiemix in om jullie prospects te "bestoken" met de toegevoegde waarde van Studioxupa, hun te overtuigen van de kracht van jullie oplossingen. Als Studioxupa oplossingen werken voor de klanten van Studioxupa, dan werkt het toch ook Studioxupa zelf?

 

Zie jezelf als een evenement!

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Got you! goeie uitleg... dit waren we zeker van plan en hebben ook een hele verhaal over xupa zijn onstaan.

Die zullen we zeker moeten uitwerken plus mailing etc. Dit kan wel goed komen maar mijn probleem is waar sturen we het dan naartoe? de juiste mensen moeten we hebben die ons kunnen koppelen aan ons doelgroep.

Ik stond als designer altijd op de achtergrond en nu moetik naar de voorgrond treden en ook klantencontact onderhouden.

Dit is een nieuwe gedeelte voor me.

 

Bedankt voor het meedenken!

 

Link naar reactie
  • 0

Je moet ze langzaam binnentrekken. Bijvoorbeeld eerst breed beginnen met flyeren (beurzen, KvK, postbussen, etc). Zorg dat je een kwalitatieve hoge respons krijgt door iets weg te geven (Handboek van creatieve Studioxupa oplossingen geschreven door Van Vliet). Deze bedrijven verder bewerken met de promotiemix.

 

Reclamebureaus vinden is niet moeilijk: http://www.goudengids.nl/search/Regio:_Rotterdam/reclamebureau.html

Artiesten/Evenementen ook niet: http://www.goudengids.nl/search/Regio:_Rotterdam/artiesten.html

 

Ps.: Bedrijven willen niet weten hoe jullie ontstaan zijn, zij willen weten wat Studioxupa beter kan dan anderen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

1. Ding mee op sites als: freelance.nl (jullie zijn nog klein, dus dat moet kunnen).

2. Verder aan AdWords gedacht? Ook een manier om potentiele klanten snel naar een mooie, overtuigende site te leiden.

3. SEO is (voor ons teminste) zeer belangrijk en ik kan me voorstellen dat dit voor jullie klanten ook zo is. Zorg dat je op bepaalde onderscheidende zoektermen in Google gevonden wordt.

4. En 'Last But...' vertel iedereen die je kent (en die je niet kent) dat je hier mee bezig bent. Familie, vrienden, vage kennissen en iedereen op vrijdag in de kroeg. Probeer in een zin duidelijk te maken wat het is wat jullie doen en wat jullie onderscheidt. Het zal je verbazen hoeveel mensen na vijf jaar nog steeds weten wat je doet (of deed)!

 

Verder vind ik de opmerking over het beter laten zien van je portfolio een goede en ik mis op jullie site ook een sectie 'over ons' met daarin meer over jullie onderscheidende aanpak.

 

Veel succes!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.