• 0

Wijzigen voorlopige aanslag 2009

Hallo, ik heb vorige week mijn voorlopige aanslag voor 2009 in de bus gekregen.

 

Nu zie ik dat dit bedrag veel te hoog is, mede doordat wij uitgaan van de gegevens van 2007. De eerste termijn moet ik al betalen voor 28 februari.

 

Echter, doordat ik in 2008 een slecht jaar gehad heb weet ik dat ik de voorlopige aanslag 2009 veel te hoog is en dat mijn winstverwachting veel slechter zal zijn. Mede ook omdat ik dit jaar in loondienst weer ga werken en gedeeltelijk mijn eigen bedrijf op een laag pitje erbij zal houden.

 

Nu heb ik het programma voor voorlopige aangifte op 11 januari al ingevuld en opgestuurd en nog zijn wij uitgegaan van 2007 of ze hadden mijn wijziging nog niet verwerkt?

 

Mijn vraag is dus of ik al termijnen moet gaan betalen of dat ik gewoon moet wachten totdat ze de wijziging hebben doorgevoerd, immers de voorlopige aanslag is veel te hoog ingeschat de de BD.

 

Daarnaast lees ik ook in het programma voor de voorlopige aanslag dat ondernemers wijzigingen tussen 1 mei 2009 en 1 september moeten doorgeven, maar dat vind ik dan weer niet logisch aangezien ik de wijziging al heb doorgegeven.

 

Wellicht weten jullie hier meer raad mee.

 

Alvast bedankt voor de eventuele hulp!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Gewoon even afwachten. De voorlopige aanslagen worden in de regel al veertien dagen voor de datum van dagtekening door het systeem gegenereerd dus dik kans dat jouw wijziging nog niet was verwerkt. Desnoods een briefje naar je regiokantoor sturen met een printje van de wijziging die je hebt doorgegeven en verzoeken om uitstel van betaling. Wordt in de regel niet moeilijk over gedaan.

 

Als halverwege het jaar blijkt dat de huidige voorlopige aanslag niet gewijzigd hoeft te worden kun je volstaan met alleen het voorblad van het schattingsformulier dat je t.z.t. zult ontvangen terug te sturen.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.