• 0

Seoshop: No-Cure-No-Pay webshop

Eergisteren ben ik op de Webwinkelvakdagen in de Jaarbeurs geweest. Deze beurs is een echte aanrader.

seoshop.nl biedt na registratie van 25 Euro hosting + een webshop aan zonder abonnements- of ontwikkelkosten. Bij verkoop van jouw producten betaal je hun een provisie van tussen de 2,5 en 6,5 procent. Is dit systeem wat voor startende webwinkeliers? Wat vinden jullie van de uitstraling en techniek van de Seoshop? Mij lijkt het een leuk initiatief.

 

Paul

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb ze ook bestudeerd. Wel een interessant concept.

Het maakt het aanschaffen/starten van een kleine webshop laagdrempeliger.

Ik weet niet in hoeverre je van ze "af" kunt. In ieder geval hebben ze er zelf een belang bij dat je site het goed gaat doen.

Ik hou wel van betalen naar prestatie.

Als je als aankomende webwinkel flink omzet denkt te kunnen gaan maken dan kan je natuurlijk beter met vaste kosten werken.

Het winstmodel van SEOShop wordt interessant naarmate ze hun retentie goed managen en voldoende schaalgrootte weten te creeren. en een lange adem hebben natuurlijk ;D

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het bij nader inzien niet gedaan. De naam van hun bedrijf is SEOshop maar zo SEO is het allemaal niet en je kan beter Magento/Oscommerce gebruiken.

 

Kun je dat iets verder toelichten? waar zitten de verschillen, en in welk opzicht is hun SEO niet goed?

(los van het feit dat ze met zoekwoord 'webwinkel' niet op de eerste pagina zitten natuurlijk

Link naar reactie
  • 0

Op de webdagen zeiden ze: Ja onze tags etc zijn allemaal uitstekend voor google. Waarop ik brutaal antwoordde: Maar dat heeft iedere denkende webmaster toch? Uhmmm ja....

 

De site's zien er wel gelikt uit, maar bieden niets extra's als je naar google kijkt. Ze zijn prima inelkaar gezet, maar dat is een Magento script ook dus er is totaal geen verschil zo op het eerste gezicht.

Link naar reactie
  • 0

het lijkt me een prima service voor het geld wat je er aan kwijt bent. Het kan je een hoop tijd (en geld aan ontwikkel/beheerkosten) schelen en lijkt me snel op te zetten, ideaal voor mensen die dit willen uitproberen.

 

Het is wel voor een bepaalde doelgroep webshops gemaakt. De uitstraling heeft weinig bijzonders naast dat het er redelijk geordend uitziet. Je kunt kleuren, logo's en achtergronden wijzigen, maar het blijft toch een template met weinig eigen karakter.

 

Er staat dat je een jaar lang onbeperkte hosting krijgt voor die 25,- euro. Ik ben wel benieuwd wat er na dit jaar gebeurt met deze kosten.

websites, huisstijlen en interieurontwerp: http://www.entwerpen.nl

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij erg op dat ze het systeem (vooral de achterkant) erg hebben overgenomen van Magento, het zou zelfs Magento kunnen zijn, maar dan hebben ze er flink aan gesleuteld...

 

Verder is het wel een mooi concept om flinke maandelijkse inkomsten te genereren, 4 tot 10 procent van de omzet... Vooral dat ze het van de omzet doen is volgens mij killing voor webwinkels die zelf misschien een marge hebben van 5% op hun producten?!

Fred van Rijswijk

 

http://www.c2k.nl

Link naar reactie
  • 0

Het percentage is afhankelijk van de productmarge, bij een lage productmarge zijn de kosten van de shop rond de 1 a 2 % heb ik begrepen. Stel dat ik producten verkoop met een hogere marge en ik een omzet heb van 5000 euro per maand gaat er dus 200 euro per maand naar SEOshop wanneer ik 4% betaal. Vinden jullie dat duur of is dat waar voor het geld? Ik persoonlijk vind het te veel.

Link naar reactie
  • 0

Het percentage is afhankelijk van de productmarge, bij een lage productmarge zijn de kosten van de shop rond de 1 a 2 % heb ik begrepen. Stel dat ik producten verkoop met een hogere marge en ik een omzet heb van 5000 euro per maand gaat er dus 200 euro per maand naar SEOshop wanneer ik 4% betaal. Vinden jullie dat duur of is dat waar voor het geld? Ik persoonlijk vind het te veel.

 

Dat vind ik veel geld per maand.

En dan is 5000 euro per maand omzet natuurlijk maar een kleine shop...

Stel nu gaat je shop groeien en groei je naar 10 duizend of 20 duizend per maand reken dan maar uit wat je betaald of je moet dus weer van voor af aan beginnen met je webshop op te zetten met vele risico's van dien (verlies posities in google b.v. door grote veranderingen).

 

Bovendien wat doen ze nu eenmaal voor dat geld?

Ze zorgen dat je goed vindbaar bent in google? houd volgens mij ook niet meer in dat er wat standaard SEO in die software zit maar verder doen ze daar niks byzonders voor.

 

Zelfs als je zoiets kant en klaars wil zijn er nog wel betere en vele malen goedkopere oplossingen te vinden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.