• 0

Fastfood, maar dan halal! Nieuwe markt?

Hallo allen,

 

Ik heb wellicht de mogelijkheid om als soort van franchisee in te stromen in een nieuw concept. Niet lang geleden is hier een start mee gemaakt en het loopt al aardig.

 

Ik heb als 'beginnend ondernemer' geen ervaring maar ken wel de markt en de doelgroep erg goed en weet wat er leeft; heb zelf een marketing achtergrond. Nu ik dit concept van dichtbij meemaak, denk ik.... daar kan ik wel wat mee en ik heb daar ook een visie voor om dat uit te kunnen breiden. Alleen is dat niet voor mij weggelegd want als ik met deze mensen in zee zou gaan, zou ik zelf mijn tent moeten runnen, dus enkel in de keuken staan en zelf bakken etc. het gaat per slot van rekening om het verkopen van zoveel mogelijk pizza's! En niet sleutelen aan het concept zelf. Daarnaast moet je mensen in dienst nemen om alles draaiende te houden en dat gaat natuurlijk van je winst die je dan ook nog moet delen met de eigenaars van het concept.

 

Ik kan aan de andere kant een paar maanden mee draaien met een familielid (weliswaar in belgie) die toevallig in dezelfde bussiness zit, maar die runt alleen zijn eigen toko en kent geen franchise formule (dit loopt trouwens ook als een tierelier). Eenmaal ingewerkt zou ik hier mijn gang kunnen gaan en een start maken met de ideeen die ik met dit concept voor ogen heb, nl nationaal en misschien wel internationaal een franchise formule beginnen.

 

Ik hoor van veel mensen dat de foodbranche en met name fastfood (pizza) goed loopt en weinig risico's met zich mee brengt.

 

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Kan ik het risico wel nemen ondanks mijn geringe ervaring?

Voor welke optie kan ik beter gaan; aansluiten bij een beginnende goedlopende formule of zelf iets beginnen mbv familielid.

 

Jullie reacties zijn van harte welkom; ik vraag mij echt af wat ik momenteel moet doen? Ondernemen met de nodige risico's of gewoon weer een marketing/adviesbaantje?

 

Thanks,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zonder enige ervaring in een branche starten is altijd gevaarlijk.

Als je serieus aan de slag wilt is het helemaal geen gek idee om eerst eens een paar maanden met de familie mee te draaien in de zaak (en dan zoveel mogelijk proberen te doen, van wc's schrobben, pizza's bakken tot administratie). Daarna kun je waarschijnlijk altijd nog zien of je je bij de franchise aansluit, voor jezelf begint of het beligische bedrijf in een franchise giet.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.