• 0

Verzameltopic klanten werven - koude acquisitie

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Telefonische verkoop is een verkoopmethode waarbij je makkelijk afgescheept kan worden en bot vangt. Tenminste .... wanneer u het niet slim aanpakt.

Zibb heeft zes tips voor succes en manieren om je niet te laten afschepen tijdens telefonische verkoop.

 

Maken jullie veel gebruik van telefonische verkoop. En zo ja, hoe overtuig jij je prospect aan de andere kant van de foon?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Acquisitie. Maar in de markt waarin jij zit, zul je de klant moeten tonen wat je kan. Zien is verkopen. Dus zorg dat je wat referenties hebt. Ook al geef je deze referenties voor de 1/2. van het geld drukwerk. Dan maak je goede reklame. Daarvoor in de plaats wil je dat jij hun drukwerk mag laten zien aan nieuwe potentiele klanten. Wedden, dat dit werkt! Wil jij het liever niet zelf doen, toch een beetje angst? Besteed dan dit werk uit, en blijf zelf doen waar je goed in bent nl. het grafische werk. Wil je een goed adres voor het uitbesteden van werk dan kan ik je hier wel mee helpen. groetjes Marloes.

Link naar reactie
  • 0

Salesforce4you / Marloes, je krijgt er echt spijt van als je zo spamt op dit forum, binnenkort vinden mensen wanneer ze je naam Google'n vanzelf deze berichten en krijgen ze een duidelijk(er) beeld van hoe opdringerig je aan je klanten probeert te komen. Haal nu eens adem, kijk naar de sfeer van dit forum, en probeer leuk mee te doen of als dat niet lukt, richt je acquisitiepijlen ergens anders op.

Link naar reactie
  • 0

Ja, de beste reclame is mond tot mond reclame.. Dat zeer zeker!

 

Onze sterke punten zjin:

-snelle levering

-zeer goede kwaliteit

-klantvriendelijkheid

-service, ook na aflevering van het product

 

Wij doen nog het stapje extra zeg maar...

 

Maar snelle levering EN kwaliteit is in de grafische wereld toch wel heel belangrijk!

 

Mond op mond reclame idd,

Het is erg belangrijk dat je de klanten die je hebt het werk laat doen.

Focus je totaal op klantgerichtheid en zorg voor een optimale klanttevredenheid.

Een tevreden klant vertelt het gemiddeld door aan 8 anderen.

Een ontevreden klant aan 22 anderen.

Het kan je dus 30 klanten schelen.

Link naar reactie
  • 0

Olaf,

 

Ik zat er aan te denken, brieven de deur uit te doen naar de bedrijven en daarna contact opnemen met deze bedrijven. Is niet erg origineel, maar wellicht effectief.

 

Graag meer antwoorden.

Ik zelf eens voor een baas een heel onderzoekskanaal opgezet. Ik moest webverkopers van elek. apparaten overtuigen om verkoopresultaten te overhandigen in ruil voor reportages (kwantitatieve marketingdata). Verkoopcursus bij Kenneth smith gevolgd en aan de slag.

 

1. Zet database van interessante propspects op.

2. Bedenk (als het goed is weet je dat al) waarom men zaken met jou wil/ moet doen.

3. Breng Leitmotieven in beeld om je af te wimpelen (geen tijd, levert niks op, bel later terug, etc.) en verzin daar passende antwoorden op.

4. Zet dit allemaal op papier

5. begin met minst interessante prospects te bellen (kun je fouten maken en leren zonder te veel gevolgen) en leer je de automatismen. Leer hoe je natuurlijk overkomt (geen verhaal opdrammen en probeer secretaresse te omzeilen (gatekeeper) en direct bij de juiste persoon aan te komen).

6. Begin met bellen en probeer afspraken te maken (goede presentatie voorbereiden). Zorg voor afspraak bevestigingen, goed materiaal en uiteraard updaten database.

 

Het resultaat komt van zelf. Ik ben niet zo een beller en deed het slecht in het begin. daarna ging het veel beter.. ;)

www.scuola-tricolore.it

Link naar reactie
  • 0

Aquisitie....soms heb je van die dagen en vandaag is er één van. Eerst maar een bak koffie...of 2.

 

De reden van bellen is dat er monenteel in de markt enige stress is om de deadline van 1 januari 2009 te halen. Publieke gebouwen dienen zichtbaar een energieprestatiecertificaat aan het publiek te tonen. Een beter moment om te bellen en jezelf te presenteren is er niet.

 

Tegen de middag had ik een medewerker van een bedrijf (interessante en professionele doelgroep) aan de lijn die wat dieper op de materie inging. Leuk denk ik en voor je het weet zit je 10 minuten aan de telefoon. Afsluitend de vraag of ik wat folders of brochuren wil opsturen.

 

Allereerst denk je om een kennismakingsgesprek voor te stellen, die stap was iets te vroeg.

Mijn aanbod een email te sturen met een korte presentatie met websitelink werd echter afgewezen. Ze kregen zoveel email was het antwoord. Dat verdwijnt te snel uit het oog. Hun ervaring is dat iets tastbaars, zoals een brochuren, beter 'werkt'.

 

Kort door de bocht....ik heb geen folders of brochures. Alles wat ik doe staat op het www. Nu ik hier later over nadenk begin ik toch te twijfelen. Toch maar dure professionele brochures laten maken of niet. Als ZZP'er kan je natuurlijk zo'n mooie glimmende folder/brochure laten maken, maar je blijft een ZZP'er. Aan de andere kant wil je wel zaken doen met dit soort partijen.

 

Wat is jullie ervaring hiermee?

Maatwerk in energieprestatieadviezen, bouwtechnische keuringen en bouwfysica voor woning en bedrijfsgebouw.

www.meermetminder.info

Link naar reactie
  • 0

Stel je kan met die brochures meer klanten binnenhalen. Weeg deze extra kosten tegen deze extra opbrengsten.

 

Vraag een offerte aan voor een brochure. Geef aan welk formaat je wilt, aantal pagina's, soort papier, aantal die gedrukt moeten worden. Zo kun je een beeld krijgen van deze kosten. Ik denk dat je voor dtp en opmaak voor 500 euro klaar kunt zijn. Printkosten hangt af van de aantallen. De stukprijs neemt altijd af naarmate je meer laat printen.

 

Zij kunnen dan een passende offerte maken waarin ze opnemen:

Opmaak huisstyl.

DTP-kosten,

Print/Druk kosten,

 

Zelf lever je de tekst en foto's aan. Mijn mening? Hoe meer zintuigen je gebruikt hoe meer beleving..

brochures dus boven een www.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Link naar reactie
  • 3

De prospect scheept je af op de makkelijkste manier......"stuur maar een foldertje"

De volgende keer dat je belt is het foldertje nog niet bezorgd. De volgende keer ligt 'ie al wel op z'n buro maar heeft hij het nog niet bekeken. De daaropvolgende keer heeft 'ie het wel bekeken maar moet 't nog even overleggen met zijn leidinggevende....etc etc etc

 

Ga er maar van uit dat je heus niet de enige bent die de prospect bellen. Waarschijnlijk krijgen ze veel te veel van dit soort telefoontjes (van paperclipleveranciers tot kantoorinrichters,van schoonmakers tot aannemers) en zijn ze door de wol geverfd in het afschepen. Ze weten ook wel dat wanneer ze direct zeggen geen interesse te hebben, je zult antwoorden met een stortvloed aan argumenten waarom ze juist wel interesse moeten hebben en velen vrezen dat ze inderdaad een aantal argumenten te horen krijgen waarmee ze eigenlijk "in de hoek gel*ld worden".

 

Laat je niet afschepen met het opsturen v/e foldertje! Zorg ervoor dat je bij die prospect aan tafel komt, want alleen dan kun je zaken doen. Probeer je gesprek anders op te bouwen en creëer een sfeer dat jij niet bij hem aan tafel wil zitten, maar hij jou absoluut moet spreken om het fijne te weten van jouw aanbod.

 

Voer aan dat folders en overige dure marketingtools kostprijsverhogend zijn en je dat juist niet wil. Stel gewoon een datum voor voor een afspraak. Als klant niet kan/wil-->nieuw datumvoorstel.

 

Heb het zelf in het verleden veel gedaan en ging me goed af. Een of andere Sales-goeroe noemde me "toelaatbaar brutaal" en volgens mij is dat de sfeer waarin je moet bellen.

Degene die ik belde, kreeg ik een afspraak bij. Als dat vandaag niet is, dan volgende week of volgende maand maar die afspraak kwam er!

 

 

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 2

Even kort door de bocht adviseer ik vaak om dan aan te geven dat je die folders graag even langs komt brengen. Want dan kun je ze direct even kort toe lichten.

 

Niet omdat het zo zinvol is om folders te brengen, wel om zo de werkelijke behoefte van je potentiële klant beter in kaart te brengen. Reageren ze positief dan weet je dat je een ‘serieuze’ prospect aan de lijn hebt. Reageren ze negatief dan is dat op z’n minst een teken….

 

Tegenwoordig zien je steeds meer bedrijven die geen papieren folders meer hebben maar alleen pdf-materiaal. Dat is snel en goed koop te verzenden. En snel en goedkoop te maken en aan te passen.

 

Het argument dat ze liever iets tastbaars hebben kun je pareren door milieu zaken aan te stippen. Of door te noemen dat jullie in een snel ontwikkelende markt actief zijn waardoor papieren folders altijd achter lopen.

 

Maar probeer in ieder geval eerst te achterhalen hoe serieus deze potentiële klant echt is. Folders laten drukken kan altijd nog….

 

Link naar reactie
  • 0

... Afsluitend de vraag of ik wat folders of brochuren wil opsturen.

 

Mooi! Enige 'sense of urgency' heb je gecreëerd!

 

Allereerst denk je om een kennismakingsgesprek voor te stellen, die stap was iets te vroeg.

Mijn aanbod een email te sturen met een korte presentatie met websitelink werd echter afgewezen. Ze kregen zoveel email was het antwoord. Dat verdwijnt te snel uit het oog. Hun ervaring is dat iets tastbaars, zoals een brochuren, beter 'werkt'.

 

Toch nog niet genoeg 'sense of urgency'.

 

Twee mogelijkheden: of sense of urgency verhogen, of ze even loslaten. "iets tastbaars, zoals een brochuren, beter 'werkt'." is eigenlijk onzin. Maar misschien willen ze aan de hand van iets fysieks eea binnen de organisatie bespreken? Ik zou dan aansturen op een afspraak, en daar dan iets fysieks achterlaten.

 

Ik zou zeker nog niet veel investeren (geld of tijd), zolang je niet exact de reden weet waarom ze ondanks interesse toch de boot afhouden. Probeer hun te prikken, door wat afstand te houden, in actie te komen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het volledig eens met edraket.

Stel aan je prospect voor om een persoonlijk gesprek aan te gaan, omdat jij ze meer kan vertellen dan een brochure. Als er oprechte interesse bestaat, zul je wel een afspraak in kunnen plannen. Zo niet, dan is het een "nee" verpakt in een mooi jasje en is je prospect eigenlijk niet geïnteresseerd.

"Think for yourself and question authority" - Timothy Leary (1920-1996)

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat een image brochure over je bedrijf toch helpt. Het heeft extra attentiewaarde ten opzichte van alle andere media. Er zijn nu eenmaal zat bedrijven die het niet electronisch willen ontvangen.

 

Maak er echter geen glossy brochure van. Een dubbel full color A4 met een omschrijving wat jij voor jouw klanten kunt betekenen, missie, visie en kernwaarden volstaat. Mijn investering was € 350,- voor opmaak en levering van 250 stuks.

Link naar reactie
  • 0

Acquisitie ... een vak apart!

 

Ik belde meestal en probeerde er een redelijk "gezellig" gesprek van te maken. Klinkt een beetje vreemd als ik het terug lees, maar zodra iemand eenmaal het idee krijgt dat ze net dat beetje extra aandacht krijgen en ze hebben gelachen, is de interesse meestal meer gewekt dan bij een dertien in een dozijn gesprek.

 

Als de persoon in casu dan aangaf wel interesse te hebben en een brochure te willen ontvangen zei ik meestal dat ik daar toch nog in de buurt moest zijn en de brochure graag even persoonlijk langs bracht. Nog nooit een nee op die laatste opmerking gekregen.

 

Dus, als iemand interesse had sprong ik weer in de auto en bezorgde ze zelf allemaal even. Heb geloof ik een of twee keer meegemaakt dat er dan niet gevraagd werd of ik een kopje koffie wilde. Dan kon ik alles meteen mondeling toelichten. ;)

Hartman Fieldmarketing

Link naar reactie
  • 1

Ja, maar da's niet eerlijk ;)

Of er nou zo'n gezellig ex fotomodel binnenspringt of ik als bijna veertiger met (een beetje) overgewicht, da's nogal een verschil ;D

 

Jij zult het waarschijnlijk geen terechte opmerking vinden omdat je waarschijnlijk vind dat prospects je moeten beoordelen op je kennis van zaken. Maar in de praktijk werkt het vaak wel zo, niet voor niets dat vlotte dames (met verstand van zaken) enorm succesvol kunnen zijn in een salesfunctie in een typische mannenwereld.

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Tja daar heb je zeker een punt ed.

 

Het gaat bij Sales voor een groot deel om gunnen. Binnen 7 seconden hebben mensen een mening over je gevormd dus een leuke dame werkt dan vaak goed. Als je het daar niet van moet hebben ;) , dan gaat het meer om je kennis, ervaring en uiteindelijk gaat het maar om een ding en dat is: Wat kan je voor de klant betekenen? What's in it for them?

 

Hoe leuk je er ook uitziet of hoe mooi je folder ook is. Wat gaat jouw product of dienst de klant opleveren?

 

Ik gebruik geen folders, maar dat is in mijn branche ook niet nodig, maar toen ik nog Account Manager was vond ik acquisitie geen enkel probleem. Doorzettingsvermogen, niet bang zijn voor een nee, en altijd een smart afspraak maken.

 

Stuurt u maar een brochure.. Nou meneer de klant, wij sturen niet zomaar een brochure op dat doet afbraak aan het product en in de brochure staat alleen algemene informatie, maar ik wil u graag goed en duidelijk uitleggen wat het u allemaal gaat opleveren, want daar gaat het allemaal om toch?

 

Als het moet kan het in 20 minuten ( wordt altijd langer) Zal ik anders volgende week woensdag even bij u langskomen?

Wat komt u het beste uit?

 

Heerlijk die koude acquisitie!! Maar eerlijk is eerlijk het moet je wel liggen.

 

 

 

 

Voor hoger opgeleid commercieel personeel neem contact op via

www.profilerecruitment.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja, maar da's niet eerlijk ;)

Of er nou zo'n gezellig ex fotomodel binnenspringt of ik als bijna veertiger met (een beetje) overgewicht, da's nogal een verschil ;D

 

Jij zult het waarschijnlijk geen terechte opmerking vinden omdat je waarschijnlijk vind dat prospects je moeten beoordelen op je kennis van zaken. Maar in de praktijk werkt het vaak wel zo, niet voor niets dat vlotte dames (met verstand van zaken) enorm succesvol kunnen zijn in een salesfunctie in een typische mannenwereld.

 

 

 

 

Hoewel het soms een voordeel kan zijn als dame in een typische ‘mannen wereld’ geldt het omgekeerde evengoed.

 

Dames in een mannenwereld kunnen juist ook het tegenovergestelde meemaken. Dat ze dus juist helemaal niet serieus worden genomen, alleen omdat het dames zijn.

In dat laatste geval schuilt overigens wel een ‘gevaar’ cq. een kans. Als dames in die situatie eenmaal geaccepteerd zijn, dan worden ze ook ‘onverslaanbaar’ voor mannelijke concurrenten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, maar da's niet eerlijk ;)

Of er nou zo'n gezellig ex fotomodel binnenspringt of ik als bijna veertiger met (een beetje) overgewicht, da's nogal een verschil ;D

 

Jij zult het waarschijnlijk geen terechte opmerking vinden omdat je waarschijnlijk vind dat prospects je moeten beoordelen op je kennis van zaken. Maar in de praktijk werkt het vaak wel zo, niet voor niets dat vlotte dames (met verstand van zaken) enorm succesvol kunnen zijn in een salesfunctie in een typische mannenwereld.

 

 

dat is ook één van de redenen dat ik alle verkoop het liefste uitbesteed. Er wordt vaak meer op de entourage gelet dan op de inhoud. Een mooie meid heeft meer succes in de verkoop. Echter diepgaande technische kennis halen de meeste klanten liever bij een beetje slim uitziende man.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

maar toen ik nog Account Manager was vond ik acquisitie geen enkel probleem.

 

Even off-topic maar dit vind ik nog altijd zo'n giller.

Je had ooit vertegenwoordigers, toen kwam er een hele goede vertegenwoordiger die de grootste klanten vast ging bewerken en die werd "accountmanager" genoemd. Was erg sjiek toendertijd want het was net iets meer, acquisitie was uit den boze voor zo'n goede verkoper.....

Maar toen moest er iets bedacht worden voor de vertegenwoordigers en die werden ineens allemaal ook accountmanager genoemd. En de accountmanagers werden vervolgens salesmanager en dan al die juniors en seniors nog en en en

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ja, maar da's niet eerlijk ;)

Of er nou zo'n gezellig ex fotomodel binnenspringt of ik als bijna veertiger met (een beetje) overgewicht, da's nogal een verschil ;D

 

Jij zult het waarschijnlijk geen terechte opmerking vinden omdat je waarschijnlijk vind dat prospects je moeten beoordelen op je kennis van zaken. Maar in de praktijk werkt het vaak wel zo, niet voor niets dat vlotte dames (met verstand van zaken) enorm succesvol kunnen zijn in een salesfunctie in een typische mannenwereld.

 

 

 

 

Hoewel het soms een voordeel kan zijn als dame in een typische ‘mannen wereld’ geldt het omgekeerde evengoed.

 

Dames in een mannenwereld kunnen juist ook het tegenovergestelde meemaken. Dat ze dus juist helemaal niet serieus worden genomen, alleen omdat het dames zijn.

In dat laatste geval schuilt overigens wel een ‘gevaar’ cq. een kans. Als dames in die situatie eenmaal geaccepteerd zijn, dan worden ze ook ‘onverslaanbaar’ voor mannelijke concurrenten.

 

 

 

Klopt, ik ben me er best wel van bewust dat het regelmatig voordelen met zich meebrengt om als vrouw ergens naar binnen te stappen. Bij andere promotiebureaus (even simpel gezegd) zitten er voornamelijk mannen op mijn positie. Dat wekt best wel eens verbazing op. Wanneer men alleen mijn voorletter gezien heeft wordt er dan ook vaak gevraagd naar een man. Heb het toevallig vorige week meegemaakt dat een meneer belde, en overduidelijk niet goed naar mijn naam luisterde toen hij doorverbonden werd, en naar mijn baas vroeg. ;D

 

Wij hebben redelijk wat klanten in de "mannenwereld" (o.a. autobranche, concertorganisatoren). Dan kan het ook in eerste instantie wel zo zijn dat je je meer moet bewijzen. Althans dat gevoel heb ik wel gehad. Maar, ik vind het niet echt een probleem. Ik heb genoeg knowhow op dit gebied en ben van mening dat je altijd moet proberen om een klant zo goed mogelijk van dienst te zijn. Dat stukje bewijzen is dus geen punt. Zodra men eenmaal door heeft dat je weet waar je over praat verdwijnt de scepsis al snel.

 

Uiteindelijk draait het om je vakbekwaamheid en je kennis. Wanneer mensen doorhebben dat je dat in huis hebt maakt het niet meer uit of je een man of een vrouw bent. Zo heb ik het gelukkig ervaren.

 

 

 

 

 

 

Hartman Fieldmarketing

Link naar reactie
  • 0

Een vraag om een brochure is bijna altijd een manier om op een 'elegante' manier van je af te komen. Dit doe je dan ook alleen als je echt vast zit en de gewenste afspraak echt niet kunt krijgen (na het opsturen van de brochure kun je hem weer gaan bellen, vermeld dit ook in het begeleiden schrijvan dat je hem weer gaat bellen het liefste met een concreet tijdstip).

 

Maar de volgende zaken dien je minimaal eerst te proberen voordat je over gaat tot het sturen van de brochure:

Welke SPECIFIEKE informatie wilt u dan precies van mij ontvangen?

ehhhhh --> dat is nu net de reden waarom ik een afspraak met u wil maken. Zodat we samen op de meest effectieve manier kunnen bepalen welke informatie u nodig heeft. Wanneer schikt het u, aanstaande dinsdag of liever op woensdag om 10 uur? (natuurlijk tijdstippen waarop u zelf kunt, als er een ja volgt is dat het meest waarschijnlijke op het laatst genoemde tijdstip)

 

Of,

 

Deze oplossing / dienst / procedure is zo nieuw dat wij daar nog geen brocure van hebben. In een korte tijd kan ik u hier alle voordelen die het u biedt van laten zien. En dan weer het alternatief voorstel (xx-dag of yy-dag).

 

Of,

 

Wij hebben daar schitterende brochures voor. Om die allemaal door te nemen kost u echter veel tijd. U komt op mij over als een efficient persoon. In slechts een kwartier tijd kan ik samen met u achterhalen waar voor u de grootste winst ligt van onze dienst / product. Wanneer schikt het u............

 

Dit telefonisch aquireren moet je gewoon veel oefenen, heel veel oefenen. Alle contact bezwaren leren overkomen (dit is er maar 1 van de 6). Volhouden en blijven oefenen. Dan wordt je er echt vanzelf succesvol in.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Ik bied grafische en webdiensten maar omdat ik alleen ben(zzp) heb ik geen tijd en misschien inspiratie(lees kennis) om nieuwe klanten te werven. Van bestaande klanten en hoeveelheid werk kan ik niet volle melk drinken. Op welke manier krijg ik meer werk binnen? Hoe moet ik het aanpakken? Heeft iemand ervaring?

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het een goed idee om 1 dag per week standaard vrij te maken voor je eigen marketing activiteiten en die ook daadwerkelijk daar aan te besteden, ook al heb je het druk straks met opdrachten.

 

Zoals hierboven ook wordt gezegd is een portfolio crusiaal. Maar meld je ook aan op sites voor freelancers, stuur bedrijven per email je portfolio. Maak duidelijk waarom ze jou moeten inhuren voor een grafische klus.

 

Succes!

 

Andreas

ALSKAR DESIGN

innovation made

 

Gedempt Hamerkanaal 253 | 1021 KP Amsterdam | https://www.alskar.com | https://www.alskar.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je te druk bent om klanten te werven (omdat je huidige klanten al je tijd in beslag nemen) zitten sowieso je tarieven niet goed in elkaar.

 

Als je niet het type persoon bent die de telefoon pakt en begint met acquireren zou ik beginnen met 1) meer werk vanuit je huidige klantenkring 2) Via je huidige klantenkring aan meer klanten komen. Vooral tevreden klanten kunnen hele goede (actieve) referenten voor je zijn. Als je een nieuwe klant binnenkrijgt via een van je bestaande klanten doe je spontaan een keer wat gratis voor hem/haar als blijk van waardering.

 

Ook kun je altijd even vragen aan familie/ vrienden. Overal zitten ondernemers en/of mensen die veel ondernemers kennen. Probeer vooral via je al bestaande kennissenkring je netwerk uit te breiden.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.