• 0

Verzameltopic klanten werven - koude acquisitie

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Telefonische verkoop is een verkoopmethode waarbij je makkelijk afgescheept kan worden en bot vangt. Tenminste .... wanneer u het niet slim aanpakt.

Zibb heeft zes tips voor succes en manieren om je niet te laten afschepen tijdens telefonische verkoop.

 

Maken jullie veel gebruik van telefonische verkoop. En zo ja, hoe overtuig jij je prospect aan de andere kant van de foon?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Profileer je overal waar je potentiele opdrachtgevers je kunnen zien.

Dit forum (zoals gemeld in je handtekening);

Op LinkedIn (maar dan kennen je contacten je al);

 

Besteed veel tijd aan SEO, maar dat doen al je concurrenten ook al. Misschien ook Adwords?

 

Vermeld onder je opgeleverde websites je eigen naam met een verwijzing naar jouw site.

Zend je websites (als ze echt mooi zijn) in bij allerlei on-line competities (www.masterwebber.nl)

 

Zorg dat je website in 1 oogopslag duidelijk is voor de bezoeker (you never get a second chance for a first impression).

 

Zorg dat ze jou op de volgende vier componenten kunnen beoordelen. Deze componenten zijn cruciaal en doorslaggevend:

1- Je dienst en product moet duidelijk beschreven zijn, in de taal van je doelgroep!

2 - Je visie. Hoe zie jij websites, waar moeten ze aan voldoen, etc...

3 - Jij als leverancier. Als iemand bij jou die website laat maken en hij loopt vast op een script, hoe snel help je dan en ben je wel bereikbaar?

Hiervoor moet je een service pagina maken met je contactgegevens en het is erg handig om een aantal tevreden klanten een paar goede woorden neer te zetten over hun ervaring met jou.

4 - Continuiteit. Als jij voor iemand het beheer van de website verzorgt, hoe weten ze dan dat je over twee jaar nog bestaat?

Om deze component te vervullen zul je regelmatig nieuwsberichten moeten plaatsen over nieuwe projecten en samenwerkingen, waardoor de bezoekers zien dat je bezig bent en dat het goed gaat.

 

Daarnaast is het zinvol om lid te worden van wat netwerkclubs of om bijvoorbeeld eens in de maand naar de Firstlife borrel te gaan (www.firstlife.net), een gratis borrel met interessante ondernemers en journalisten (en ik).

 

Maak trouwens ook eens gebruik van het netwerk van je opdrachtgevers. Vraag gerust aan je klant als je bijna klaar bent: Bij wie zou je mij aanbevelen?

 

Succes.

It takes a lot of steps to come to a next level.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou persoonlijk gewoon de telefoon oppakken, bedrijven bellen om je diensten aan te bieden, en je kan proberen middels websites als getafreelancer.com andere opdrachten binnen te slepen.

 

Het lijkt mij inderdaad zaak om snel een website van de grond te krijgen, waar je een portfolio kan laten zien als showcase van de kwaliteit die je levert.

 

Heb je al overwogen om bij designbureau's als freelancer bij te springen wanneer zij tijdelijk een wat extra hulp nodig hebben?

Link naar reactie
  • 0

Heb je al overwogen om bij designbureau's als freelancer bij te springen wanneer zij tijdelijk een wat extra hulp nodig hebben?

 

Dit werkt wel hoor! Vanmorgen weer gebeld door een bedrijf (na een mailing naar hun toe) en binnenkort krijg ik een opdracht van ze, met uitzicht op regelmatige opdrachten :)

 

Professioneel webdesign te vinden op http://www.erush.nl

Link naar reactie
  • 0

Nieuwe klanten werven vergt eigenlijk vooral tijd, dat moet je altijd goed afwegen. Als je een portfolio hebt, dan zou ik die zo snel mogelijk op een website zetten. Als webdesigner is trouwens ook je eigen site je grootste portfolio item, persoonlijk kijk ik daar veel meer naar dan wat je toevallig ooit gedaan hebt. Zet jezelf dus strak en professioneel neer online, niet ff afraffelen "want ze kijken toch vooral naar de portfolio".

 

Daarnaast zul je tijd moeten gaan maken, ofwel door magere i.p.v. halfvolle melk te drinken (raad ik niet aan) dan wel door je tarieven iets omhoog te gooien zodat je meer tijd hebt voor acquisitie. Een manier is om na te gaan wat voor netwerkbijeenkomsten er in jouw gebied zijn en daarheen te gaan, goed voorbereid met een representatief kaartje waarmee je mensen naar je website/portfolio kan sturen. Ook handig is om een mentale opt-in lijst bij te houden van mensen die hun contactgegevens afstaan, zodat je hun later nog eens kan contacteren. Verwacht geen opdrachten waar je zelf niet achteraan rent.

 

Het bovenstaande vind ik trouwens niet het moeilijkste, dit kost alleen tijd. Het lastigste is uitvogelen wat je een klant heel specifiek biedt, waarom hij jou moet kiezen i.p.v. je concurrent (een andere willekeurige ZZP'er of een groot webbureau) en vervolgens bedenken welke klanten jou het meest waarschijnlijk om die reden zouden kiezen, om deze groep vervolgens te benaderen. Probeer dit antwoord heel kort en concreet te geven, aan jezelf en aan potentiële klanten, via een website, telefoongesprek, mailing of wat dan ook.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Thanks allemaal. Heb net doelgericht e-mailing gedaan en bingo, wordt meteen terug gebeld. Alleen mensen waren niet echt blij met mijn mailing. Als ik krijg zo een e-mail bel ik nooit terug om "!@#&V^%*(_)?_>+":|0" te zeggen. In iedere geval neem ik alle bovengenoemde adviezen serious.

Link naar reactie
  • 0

"Ik ook"!!!. Ik bedoel, gewoon mijn diensten en dan verwijzing(links) naar mijn website(video demo CMS), link naar mijn demo site waar je kan inloggen en alles zelf (CMS Joomla) uitproberen. Misschien heb ik veel tekst(voorpagina) op mijn website. Hebben jullie ervaring ermee? Meer teksten of meer fotos? Ik hou zelf niet op iemands website teksten te lezen. Kost gewoon tijd. Natuurlijk recente referenties heb ik ook. Maar ja...

Link naar reactie
  • 0

ZipoHipo, het ligt er natuurlijk aan hoe je de mailing hebt gebracht. Was het een massa-mailing, of persoonlijke mailing per stuk? Ik kom van origine uit de reclame-branche en heb in mijn verleden nooit last gehad van klachten en/of negatieve reacties omtrend de persoonlijke mail-benadering, per stuk en op maat. Algemene mailings kunnen zonder toestemming als storend / spam ervaren worden.

 

Ik zou als advies willen geven, denk na wat je wil doen met je bedrijf. Wil je enkel freelancer blijven, of heb je ook de ambitie om met personeel en een eigen studio te werken? Als je namelijk enkel als freelancer wilt profileren moet je het anders aanpakken qua inhoudelijkheid dan als je jezelf wil profileren als studio. Zorg ervoor dat je je prijsstelling eens onder loep neemt of je niet te weinig of teveel vraagt voor wat je doet, prijs kan heel psychologisch werken.

 

Zie vandaag de dag redelijk veel vormgevers en dtp'ers werken met uurtarieven die in mijn ogen helemaal nergens over gaan. En daar bedoel ik mee, veel te laag. Zo wordt de markt als het ware overspoeld en krijgt de klant een vertekend beeld van de waarde en kwaliteit die daaraan gekoppeld zit. Als je een professional wilt inhuren moeten mensen daar ook voor betalen, zorg dat jij in je profilering naar buiten toe, zo professioneel mogelijk gedraagd, komt je alleen maar ten goede.

 

Heb je collega vormgevers/ontwerpers waarmee je je kan sparren of advies kan vragen? Netwerken met collega's kan heel leerzaam zijn. En onthoud dat je niet pas aquisitie gaat doen als je opdrachten nodig hebt, dan is het namelijk al te laat. Regelmatig netwerken en bijhouden van contacten kan je naarmate de tijd vordert ervoor zorgen dat je diensten en gezicht niet vergeten wordt.

 

Veel Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zelf als tip willen geven om freelance sites langs te gaan op zoek naar opdrachten, alhoewel je daar uiteraard ook niet de enige zal zijn op dit moment die opdrachte probeert binnen te halen (www.freelancer.nu bijvoorbeeld). Als je tarieven concurrerend zijn, kan je ook kijken naar sites waar concreten projecten worden aangeboden, zoals op www.rentacoder.com (niet alleen voor programmeer opdrachten zoals de naam een beetje doet vermoeden, maar allerhande zaken).

 

Succes!

www.prijsvaneenhuis.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zelf als tip willen geven om freelance sites langs te gaan op zoek naar opdrachten, alhoewel je daar uiteraard ook niet de enige zal zijn op dit moment die opdrachte probeert binnen te halen (www.freelancer.nu bijvoorbeeld). Als je tarieven concurrerend zijn, kan je ook kijken naar sites waar concreten projecten worden aangeboden, zoals op www.rentacoder.com (niet alleen voor programmeer opdrachten zoals de naam een beetje doet vermoeden, maar allerhande zaken).

 

Succes!

 

Freelance opdrachten werven is inderdaad een tip die ik ook mee wil geven. Het is wel lastig vanwege grote belangstelling voor de aangeboden projecten, maar zeker eens het proberen waard. Ook op bijvoorbeeld freelance.nl staan de meest uiteenlopende freelance-projecten.

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

ik zit met het volgende:

 

Voor een nieuwe website ben ik klanten aan het werven. Ik heb vele toekomstige klanten gezocht op internet.

Het zijn echt allemaal potentiele klanten.

 

Ik benader deze potentiele klanten per e-mail. Heb een nette e-mail gemaakt, logo klein erbij, contactgegevens, en een link naar de website (officiele website staat nog niet online, maar wel al printscreens).

 

Helaas is de reactie erg laag. Ik ben nu een kleine week bezig. Het aantal personen dat op de link klikt is 1-2%. Ik heb nu vragen aan jullie:

 

1. Kijken jullie naar e-mails waarin diensten aangeboden worden. Hoe vinden jullie dit per e-mail overkomen, goedkoop of niet?

2. Hoe werven jullie klanten? Per e-mail, telefonisch, persoonlijk langs gaan, brief sturen per post?

 

Graag jullie reactie.

Link naar reactie
  • 0
1. Kijken jullie naar e-mails waarin diensten aangeboden worden. Hoe vinden jullie dit per e-mail overkomen, goedkoop of niet?

 

Indien het een persoonlijke mail is (dus niet 'Beste Jeroen', maar écht aansluitend bij iets wat ik doe of gezegd heb, bijvoorbeeld hier op het forum of op LinkedIn) en het aanbod ook echt relevant voor mij is dan wil ik nog wel kijken. In alle overige gevallen zou ik er niet op ingaan, en gaat je bericht vrij snel de prullenbak in.

 

 

2. Hoe werven jullie klanten? Per e-mail, telefonisch, persoonlijk langs gaan, brief sturen per post?

 

Geen van deze, want dit is 'verkopen'. Afhankelijk van je product, maar in ons werkgebied willen mensen niet iets verkocht krijgen, ze willen goed advies en met mensen die verstand van zaken hebben praten over mogelijke oplossingen voor hun problemen.

 

Dus in mijn geval: netwerken, spreken op evenementen, beloftes nakomen bij bestaande klanten die ons vervolgens refereren bij anderen, door te bloggen en online te netwerken, door artikelen geplaatst te krijgen, door via LinkedIn en via bestaande relaties contact te leggen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook benieuwd hoe jij die klanten dan werft ? Hoe jij aan die e-mailadressen komt ?

 

Ga je naar een website, zoek je het info@ adres op oid en mail je dan daarheen ? Of bel je eerst op en vraag je naar iemand die wellicht geïnteresseerd kan zijn en stuur je vervolgens per mail meer informatie ? Of heb je een of andere spamlijst gekocht en schiet je met hagel ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gezocht naar aanbieders van vakantiehuizen ? Zoals Belvilla, Interhome en dat soort partijen ? Of veel kleinschaliger ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ok :)

 

Is het een idee om je mail die je stuurt hier een te posten (zonder namen). Misschien kunnen we daar een keer op schieten ?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Ok :)

 

Is het een idee om je mail die je stuurt hier een te posten (zonder namen). Misschien kunnen we daar een keer op schieten ?

 

Dit stuur ik:

 

Graag introduceren wij Bedrijfsnaam.nl. Bedrijfsnaam.nl is een nieuwe website gericht op het verzorgen van reserveringen voor vakantiehuisjes. Op 8 mei 2009 gaat de website online. Op www.Bedrijfsnaam.nl kunt u alvast kijken hoe de website eruit komt te zien.

 

Bedrijfsnaam.nl is gebruiksvriendelijk en overzichtelijk voor haar bezoekers en gebruikers. Alle vakantiehuisjes worden duidelijk gepresenteerd met diverse teksten, overzicht van de faciliteiten en minimaal 6 foto's. De beschikbaarheid en prijzen kan de eigenaar, heel eenvoudig, online aanpassen. Daarnaast is het mogelijk om per vakantiehuisje 10 extra items direct bij te verkopen. Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan fietsverhuur, welkomstpakket en/of opgemaakte bedden. Dit alles zonder reserveringskosten voor de klant.

 

Inmiddels hebben al diverse eigenaren voor een samenwerking met Bedrijfsnaam.nl gekozen. Wij hopen dat wij vanaf 8 mei 2009 ook reserveringen voor uw vakantiehuisje mogen maken. In verband met het online gaan op 8 mei 2009 kunnen wij u nu een speciaal aanbod doen. Indien u zich aanmeld voor 1 mei 2009, rekenen wij tot 31 december 2009 slechts 5% commissie, in plaats van 10% commissie, over de door Bedrijfsnaam.nl gerealiseerde boekingen. Daarnaast zijn er geen maandelijkse en/of inschrijfkosten.

 

Samenwerken met Bedrijfsnaam.nl? Stuur of fax dan de bijgevoegde samenwerkingsovereenkomst retour. U ontvangt daarna spoedig een inventarisatieformulier. Mocht u nog vragen hebben over Bedrijfsnaam.nl, dan kunt u bellen met Naam (06-nummer) of e-mailen naar info@e-mailadres.nl.

 

Mocht u geen interesse hebben in een samenwerking, wilt u dan zo vriendelijk zijn om dit per e-mail te laten weten.

 

Wij kijken alvast uit naar een succesvolle samenwerking!

 

Met vriendelijke groeten,

 

Hieronder opsomming van bedrijfsnaam / adres / vast telnr.

 

-------------------------------------------------------

 

Commissie van 10% is standaard in de reismarkt.

De tweede bedrijfsnaam.nl is klikbaar/link.

Link naar reactie
  • 0

Zijn er concurrenten, en zo ja, wat doen die? Zelfde commissie? Al een groot marktaandeel? Ten minste zelfde functionaliteit als bij jou?

 

Ik ken deze markt niet zo goed, maar ik kan me voorstellen dat huurders graag terug komen op dezelfde plek. Zo ja dan doen ze rechtstreeks zaken met de verhuurder, die daarvoor jou natuurlijk geen commissie geeft.

 

Ik vind 10% overigens ook niet goedkoop klinken. OK als jouw site succesvol wordt, kan het dat bedrag waard zijn, maar zolang je geen 'naam' bent, zou ik misschien beginnen met 2-3% commissie.

 

De tekst van je email is m.i. OK.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Momenteel, als het bedrijf zich aanmeld, rekenen wij 5% commissie. 2% tot 3% is te weinig om uit de kosten te komen.

Concurrentie is er wel aardig. Veelal grote websites met veel aanbod. 10% tot 15% commissie is standaard.

Het probleem is ook, dat de appartement-eigenaren op al de websites de beschikbaarheid en prijzen moeten biijhouden.

 

Een week is natuurlijk ook niet heel lang, maar ik denk, dat in deze tijd toch wel elke dag de e-mail bekeken wordt.

 

Ik krijg ook niet veel reacties en / of opmerkingen om een e-mail terug te sturen bij geen interesse. Wellicht laten de mensen het liggen tot het weekend / volgende week.

 

Ik ga de bedrijven volgende week nabellen denk ik. Ik denk dat een telefoontje erachteraan nooit kwaad kan, om te vragen of alles duidelijk is.

 

Daarnast volgende dilemma's / waar het wellicht aan kan liggen:

* Website nog niet online, enkel printscreens

* E-mail verdwijnt in spammap

* We wachten wel met opgeven tot website online is (na 8 mei, lopen dan wel de "korting" mis)

* Bedrijven missen een "profiel" (waar adverteren ze / openingstijden callcenter)

Link naar reactie
  • 0

Dag,

 

Dat is toch vrij voornaam als je iets aanbied via internet maar zonder website. Zeker als je de link doorstuurt! Ik zou dan gelijk afhaken, want ik vind dat persoonlijk echt amateuristisch. Wil je echt iets bereiken dan moet het echt drempel verlagend werken. Je website moet je mailtje "extra" kracht bij zetten. Op basis daarvan maken de mensen hun keuze. Als ik het mailtje zou moeten bewaren dan verdwijnt hij namelijk veel sneller in de prullenbak. Deze mail is op deze manier eigenlijk zonde van de tijd. Marketingtechnisch een flop.

 

Als de website in de lucht is dan moet je het voor de gein nog eens proberen. Je aantallen zullen hoogst waarschijnlijk veel hoger zijn.

 

Groeten,

 

Ronnie

 

 

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.