• 0

Verzameltopic klanten werven - koude acquisitie

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Telefonische verkoop is een verkoopmethode waarbij je makkelijk afgescheept kan worden en bot vangt. Tenminste .... wanneer u het niet slim aanpakt.

Zibb heeft zes tips voor succes en manieren om je niet te laten afschepen tijdens telefonische verkoop.

 

Maken jullie veel gebruik van telefonische verkoop. En zo ja, hoe overtuig jij je prospect aan de andere kant van de foon?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het zit zo:

 

Ik heb een bedrijf.. gespecialiseerd in kopieerwerk ( dus van visitekaartjes tot clubbladen posters enz. ) en multimedia producten, dus bijvoorbeeld websites enzo.

 

Nu wil ik graag wat nieuwe klanten benaderen.. alleen heb ik geen id hoe.

 

Bij telefoon heb ik altijd et idee dat ik stoor.

Bij brieven heb ik altijd et idee dat ze niet gelezen worden..

En ja.. zelf langsgaan lijkt me ook best moeilijk (zomaar zonder afspraak)..

 

Misschien hebben jullie id-en voor leuke acties/aanbiedingen of benaderingen ofzo?

Link naar reactie
  • 0

Je zou je website aan je profiel kunnen hangen...kunnen wij een kijkje nemen. ;D

Het barst hier van de jonge ondernemers die graag mooie visitekaartjes willen... ;)

Linkje op je auto, sponsor het plaatselijke volleyball-team met nieuwe shirts, bel voor een afspraak en kom dan pas langs..., leg in de pauze van een kvk-startersavond flyers op de stoelen, geef kortingen of kadootjes aan klanten die een nieuwe klant aanbrengen,...etc...

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

haha.. nou ik blijf liever ff anoniem nog!

 

Binnenkort ga ik wel investeren in machines, zodat visitekaartjes (en alle andere soorten kaartjes, ook bijv. gerild) dus via mijn copyshop op max 360 grs papier kunnen worden geleverd in zeer korte tijd :) (lees enkele uren)

 

Het lastige is dat de drukte binnen m'n bedrijf zeer onregelmatig is.. er zijn bepaalde vaste klanten, ook verenigingen enzo, maar qua particulieren en "nieuwe" klanten is het maar afwachten..

 

Ik ben ook niet iemand die zo maar ff heel zekertjes ergens binnenstapt en zo'n verkoperspraatje houdt :)

 

Linkje op je auto -> heb ik al

 

 

sponsor het plaatselijke volleyball-team met nieuwe shirts -> zoveel geld heb ik nou ook weer niet

 

bel voor een afspraak en kom dan pas langs -> ja.. maar ik ben dan altijd zo'n kluns met m'n verhaaltje doen.. haha.. dat is het probleem :)

ALS ik eenmaal voor iemand zit dan weet ik em zo binnen te halen. Dan straal ik het enthousiasme voor m'n werk wel uit en weet ik ze te overtuigen... maar ik moet eerst over de drempel :)

Link naar reactie
  • 0

Je hebt al tevreden klanten? Bedenk dan iets waardoor zij geprikkeld zijn jouw activiteiten weer bij anderen te promoten. Als je voor hen goed werk hebt afgeleverd en ze over je te spreken zijn, zullen ze zeker wel bereid zijn je bij anderen te introduceren. Pas wel op dat je klanten niet het gevoel krijgen dat je ze voor je karretje probeert te spannen, maar bedenk goede manieren om dit te promoten die aansluit bij je doelgroep en huidige klanten.

Link naar reactie
  • 0

Ja, de beste reclame is mond tot mond reclame.. Dat zeer zeker!

 

Onze sterke punten zjin:

-snelle levering

-zeer goede kwaliteit

-klantvriendelijkheid

-service, ook na aflevering van het product

 

Wij doen nog het stapje extra zeg maar...

 

Maar snelle levering EN kwaliteit is in de grafische wereld toch wel heel belangrijk!

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp richt je bedrijf zich dus voornamelijk op ondernemingen, stichtingen en verenigingen?

 

Op dit forum heb ik al een paar keer gelezen dat men ontevreden is over de kwaliteit van geprinte visitekaartjes: de kleuren klopten niet, het was scheef gesneden, etc. Misschien kun je hier iets mee? Zo zou je een kwaliteitsgarantie kunnen geven en de digitaal aangeleverde en geprinte visitekaartjes per post versturen. Qua prijs kun je dan misschien wel tussen gedrukte en geprinte visitekaartjes in gaan zitten.

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp richt je bedrijf zich dus voornamelijk op ondernemingen, stichtingen en verenigingen? -> ja dat vooral, maar ook particulieren vormen toch wel een redelijk deel van onze klantenkring.. maar ja.. de "grote" zijn natuurlijk wel bovenstaanden.

 

Het probleem met de kleuren is dat mensen thuis op hun HPtje een proefafdrukje maken. Copyshop werken met Lasertechnieken, dat is altijd anders qua kleur.

Maar goed.. wij maken dan meestal de kleuren in het digitale bestand ZO dat ze zoveel mogelijk overeen komen met het printje van de klant.

 

Als ik mijn nieuwe apparaten heb kan ik zeker een kwaliteitsgarantie geven! Zeker op gebied van snijden en verloop in de printjes. Dat laatste is nl. het probleem met printen.. je afdrukken verlopen altijd iets. Dus dan heb je bijv. bij het ene kaartje rechts 4 mm wit en bij de andere 3.

 

Het is qua prijs algemeen bekend dat drukken veel duurder is.. Bij ons komt de min. afname voor vis. kaartjes waarschijnlijk op 25 (want zoveel gaan er uit een vel). Dus ja.. dat is dan veel toegankelijker lijkt mij!

Bij een drukker moet je er minstens 250 nemen (meestal) en dan zit je ook nog 3 weken te wachten!

Link naar reactie
  • 0

Kwaliteit en leversnelheid zijn dus een aantal sterke punten van jullie. Gebruik deze punten dus om klanten over te halen van jullie diensten gebruik te maken.

 

Ideetje om meer klanten te vinden:

 

Stuur steeds als er een nieuw bedrijf is opgericht hun een vriendelijk e-mailtje (brieven zijn duur en nodigen niet zo snel uit tot reageren) waarmee je ze feliciteerd met de oprichting van hun bedrijf. Ook kun je ze een aanbod doen waarbij ze als ze binnen twee weken reageren gratis 10 of 25 visitekaartjes ontvangen (zonder reclame erop). Zorg dat je de naam van je bedrijfswebsite in de e-mail plaatst en dat die site zeer goed eruit ziet. Waarschijnlijk zal het merendeel van de benaderde mensen wel interesse hebben in die visitekaartjes. Als je de visitekaartjes verstuurd kun je de ontvangers gelijk een redelijke aanbieding doen. Het merendeel van de ontvangers heeft die 10 visitekaartjes namelijk heel snel op en heeft dan weer behoefte aan nieuwe visitekaartjes. Met die eerste mail en snel verstuurde visitekaartjes van een hoge kwaliteit, heb je een goede indruk gemaakt bij de potentiële klant. Ik durf erom te wedden dat een groot deel van de ontvangers weer bij jou visitekaartjes besteld en best bereid is om iets meer te betalen dan de gemiddelde prijs.

Link naar reactie
  • 0

Bij onder andere de KvK kun je adresgegevens kopen van bedrijven die net zijn opgericht. Of de meesten voor de oprichting al kaartjes hebben weet ik niet. Dat zou je moeten onderzoeken, en dan zou je in je onderzoek gelijk een aantal andere punten mee kunnen nemen. Als blijkt dat de meesten voor de oprichting al visitekaartjes bestellen of hiervoor kijken, dan zul je je kunnen richten op andere media waar ondernemers terechtkomen bij het oprichten van een bedrijf. Denk aan ondernemerssites, zoekmachines, en misschien iets via de KvK.

Link naar reactie
  • 0

Tevreden klanten zijn vast heel belangrijk in deze business.. ik kan me voorstellen dat starters altijd even navraag doen aan hun peers waar die hun druk/copy werk laten doen.

 

Misschien kun je het idee van een gratis proefpakketje visitekaartjes via je bestaande klantenkring aanbieden, zodat ze gemakkelijk tegen collega's kunnen zeggen "ga eens naar-die-en-die, daar kun je gratis een proefdruk krijgen". Op die manier hebben je bestaande klanten het gevoel dat ze iets nuttigs aanbieden aan hun relaties, en jij je goedkope reclame.

 

Als ze dan 10 kaartjes van goede kwaliteit zou ontvangen is de kans groot dat ze er meer willen, en die bij jou afnemen als je tarieven redelijk zijn.

Link naar reactie
  • 0

Bedenk ook dat visitekaartjes bij de meeste bedrijven het eerste is wat ze laten drukken of printen. Zijn ze daar tevreden over en willen ze een aantal brochures printen, dan komen ze vanzelf weer bij je terug. Je zou ook eens bij je concurrenten kunnen gaan kijken: hoe proberen die nieuwe klanten aan te trekken?

Link naar reactie
  • 0
Meeste mensen hebben toch wel al voor de opening kaartjes?

 

Nou, nee hoor!

 

Ik ben nu anderhalve week onderweg en heb nog altijd geen officieel logo en/of visitekaartjes!! (of dit nu zo slim is weet ik niet.. :-X)

 

Waarom mogen we je website niet zien?

Ik ben wel benieuwd naar je producten??

 

geld ook voor mij!!

ice

Link naar reactie
  • 0

Lukraak om je heen marketen levert veel kosten op en onzekere inkomsten. Reken eerst eens door aan welke producten en welke klanten je het meest verdient. Zijn dat geboortekaartjes, verenigingsblaadjes of rapporten? Zijn dat particulieren, scholen, clubs of bedrijven?

 

Als je eenmaal ziet waar je verdiensten vandaan komen, denk dan eens na over manieren om extra aantrekkelijk te worden voor de gevonden product/marktcombinatie. Misschien kun je wel een bezorgdienst helpen opzetten voor clubblaadjes, de verzending van geboortekaartjes op je nemen, gespreksverslagen digitaal laten aanleveren.

 

Denk daarbij ook aan middelgrote en kleine dienstverleners in je buurt: notarissen, advocaten of zo. Die hebben meestal wel een simpele kopieerservice, maar misschien kun jij ze extra kwaliteit bieden op het vlak van kleur, rapen, bundelen en bezorgen. En als je leegloopuren hebt, kun je altijd nog zelf een aanbiedingsblaadje beginnen voor een winkelstraat of winkelcentrum in de buurt. Gewoon zelf kleine advertenties of coupons verkopen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

dit is wel een ECHT forum zeg.. ik sta versteld van de vele en snelle reacties :)

 

Op welke materialen maken jullie visitekaartjes? Ook op kunststof? ->

nope.. je bedoelt zeker het "creditcard" idee?

Nu in principe op 220 grs papier/karton wel of niet gesatineerd (dat laatste voelt dunner)

Binnenkort wordt dat dikker.

 

Ik wil me meer gaan richten op familiedrukwerk: geboortekaartjes, verloving/trouw en dat soort dingen.

Tegenwoordig wil men al gauw een "eigen" ontwerp of iets origineels door mij ontworpen dan..

Als ik kijk naar de kosten van kaarten onbedrukt (al gauw 2 euro) en dan nog de drukkosten (bij een drukker), kan ik daar best onder gaan zitten.

Het rottige is alleen dat ik van te voren niet in kan schatten hoe het zal gaan. Ik krijg wel steeds meer de vraag naar dat soort dingen, dat wel.

 

En ja.. idd zoals ik al eerder zei "via via" krijg je gewoon de beste reclame..

 

Link naar reactie
  • 0

Op welke materialen maken jullie visitekaartjes? Ook op kunststof? ->

nope.. je bedoelt zeker het "creditcard" idee?

Nu in principe op 220 grs papier/karton wel of niet gesatineerd (dat laatste voelt dunner)

Binnenkort wordt dat dikker.

 

Ja precies. Maar dan doorzichtig. :)

Maar wel zaken als briefpapier enveloppen etc.??

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ik wil me meer gaan richten op familiedrukwerk: geboortekaartjes, verloving/trouw en dat soort dingen. Tegenwoordig wil men al gauw een "eigen" ontwerp of iets origineels door mij ontworpen dan.

 

Etalage! Dat hoeft niet eens in je eigen winkel te zijn. Kijk eens of er niet een leuke etalage te maken is aan een drukke straat, in een winkelcentrum of voor mijn part op een station. En waar gaan zwangere vrouwen naartoe?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Maar ik denk zelf dat wanneer ik er achter kom dat er een nieuw bedrijf is geopend het al te laat is..

Meeste mensen hebben toch wel al voor de opening kaartjes?

Lees nog eens mijn tip; de startersbijeenkomsten van de kvk...dat zijn veelal mensen die nog gaan starten...

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

 

Ik wil me meer gaan richten op familiedrukwerk: geboortekaartjes, verloving/trouw en dat soort dingen.

 

-Denk ook eens aan trouwbeurzen en ga eens netwerken bij fotografen die bruidsreportages verzorgen. Kunnen ze nog wat bijsnabbelen mischien. ::)

 

Groet

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Die Twalevel is zo gek nog niet.... ;)

En waar gaan zwangere vrouwen naartoe?

Ga naar de consultatiebureau's en de gymzalen waar zwangerschapsgym gegeven wordt. Vraag of je daar mag hangen aan het prikbord....

Misschien zelfs de wachtruimte van de huisarts...(daar hangt het meestal toch al vol met posters etc...

Misschien kun je een deal sluiten met een plaatselijke prenatal...

 

Voor bijna getrouwde stelletjes is het een idee om eens bij de afdeling Burgerzaken langs te gaan voor een babbeltje...

 

Bij ons in het dorp "sponsort" de plaatselijke drukker de inlegvellen van de bibliotheek....Zij gratis inlegvellen voor de inleverdatum, hij gratis reclame op de achterkant....!!

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Dag Marleen(tje),

 

Nu wil ik graag wat nieuwe klanten benaderen.. alleen heb ik geen id hoe.

 

Je zult moeten beginnen met het in kaart brengen van je 'klanten'. Als je je doelgroep goed formuleert en je verdiept in hun gewoontes en gebruiken, krijg je ook meer zicht op wat je aanbod kan zijn. Ga niet zomaar wat brieven rondsturen, dat heeft geen zin. Bedenk iets dat naadloos aansluit op de behoeften van je doelgroepen. Want wat zoek je: verenigingen, bedrijven of particulieren? Repeterende klussen of eenmalig werk? En hoe onderscheid je je van andere aanbieders?

 

Ondertussen ben ik wel benieuwd naar je website. Al over de drempel heen? (je wordt hier doorgaans niet gericht afgeschoten...)

 

Maak eerst een communicatieplan, dat geeft je meer inzicht in wat je wilt en voorkomt dat je met hagel op een vaag omlijnde club schiet. Meestal mis je dan namelijk.. ;).

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Een goede en uitgewerkte strategie is voor een bedrijf zoals een fundering voor een huis is.

 

Maar als ik met mkb'ers praat, hebben ze vaak geen marketingplan en zijn ze meestal ook niet van plan een marketingplan of iets dergelijks op te zetten. Daarnaast hebben ze er vaak niet de kennis voor.

 

Dus, ga met iemand praten die verstand van marketing heeft, en ga daar samen een marketingplan met maken. Dit kan een hoog opgeleide en ervaren consultant zijn, maar die zijn duur.

Een goedkopere manier is om het zelf uit te zoeken. Als je veel tijd hebt is het boek "strategische marketingplanning" van Alsem in combinatie met een boek wat de basis van marketing uitlegt een begin.

Een tussenoplossing is het inhuren van een student, dat kost je relatief weinig geld. Zorg dan wel dat je niet zomaar een student inhuurt, de meesten weten bijna niets. P.S. ik ben nog beschikbaar voor een héél laag uurloon. ;)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.