• 0

Verzameltopic klanten werven - koude acquisitie

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Telefonische verkoop is een verkoopmethode waarbij je makkelijk afgescheept kan worden en bot vangt. Tenminste .... wanneer u het niet slim aanpakt.

Zibb heeft zes tips voor succes en manieren om je niet te laten afschepen tijdens telefonische verkoop.

 

Maken jullie veel gebruik van telefonische verkoop. En zo ja, hoe overtuig jij je prospect aan de andere kant van de foon?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Verder maak afspraken, zorg voor persoonlijk contact en probeer de wensen en bezwaren te weten te komen.

Bijvoorbeeld richtprijzen voor inkoop e.d. Leg contacten op websites, netwerken, beurzen en onderhoud deze contacten.

Zorg dat jezelf gelooft in hetgeen je probeert te verkopen of begin er niet aan..

 

 

Als laaste never , ever give up!

Link naar reactie
  • 0

Wat mij betreft is een acquisitie gesprek zonder script, mits de persoon die belt bekwaam genoeg is. Het gevaar bestaat dat het louter oplezen wordt en de persoon aan de andere kant heeft dat gelijk door. Persoonlijk geloof ik niet in koud bellen, wij bellen enkel onze eigen klanten voor cross selling en dat werkt wel positief. Het rekensommetje is voor mij als volgt: hoe veel mensen zijn positief als ze je aan de telefoon krijgen met jouw naam en hoe veel zijn negatief en trek dat van elkaar af. Ga liever voor klanten en een goed imago!

 

Arjuna

Een script kan best handig zijn hoor. Je moet er enkel voor waken dat het geen opleesverhaal wordt zoals jij ook aangeeft. Indien je een script als leidraad gebruikt kun je hier m.i. prima mee uit de voeten en kun je een gesprek nog spontaan laten verlopen ook. Al hangt dit echter net als het geval is zonder script een beetje af van de bekwaamheid van de beller.

Link naar reactie
  • 0

Even iets ander met betrekking tot cold calling.

 

Let er wel op dat de mensen die je telefonisch benaderd niet in het Bel-Me-Niet register zijn opgenomen. Als er klachten komen bij de OPTA kan dit een behoorlijke boete opleveren.

 

Consumenten worden in ieder geval beschermd, maar ook eenmanszaken en VOF's (alle persoonlijke rechtsvormen) vallen hier onder.

Link naar reactie
  • 0

Hey even dit topic nieuw leven in vragen.

 

Vraag over jullie belscript voor de gene die er succesvol mee zijn.

 

Stellen jullie vaak alleen maar open vragen, en proberen zo interesse te wekken? Of doen jullie zoiets:

 

Voorstellen

In het kort iets zeggen over je dienst/product bijv: 97% van de mensen gebruikt Google, daarom is het erg belangrijk om een hoge positie in Google te hebben, wij zijn gecertificeerd door Google en helpen bedrijven hier mee.

Vragen om een afspraak

 

En dan 50 bedrijven bellen en hopen dat er een paar tussen zitten die wel een afspraak met je wil maken?

Of is het bovenstaande iets, wat totaal niet werkt?

 

97% van de mensen gebruikt Google.

miljoenen tablets en smartphones hebben Google als standaard zoekmachine.

Een hoge positie in Google is dus erg belangrijk.

Geen optimalisatie = ondergelopen worden door je concurenten :)

Link naar reactie
  • 0

Het maken van een script is iets dat erg goed helpt. Daarmee bedoel ik: je verhaal uitschrijven.

 

Wat belangrijk is is dat je de klant triggered. Dus vooraf aan een selectielijst met bedrijven een premium sturen en daarover later bellen werkt erg goed. Kost wat maar dan krijg je wel positievere reacties en dus ook meer afspraken.

ijskes en ijskes bouw door Ijskes
Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik geloof ook niet zo in mailing om vervolgens te bellen, omdat mensen hier totaal niet op zitten te wachten.

 

Maar nu had ik gewoon puur voor de grap eens een orginele mailing bedacht. Vrouwen versier je ook niet door standaard te zijn en zeggen ''hallo ken ik jou niet ergens van?'' Orgineel zijn werkt vaak beter.

 

Het was eigenlijks niet zo heel serieus bedoeld en kwam hier op uit:

 

''Meneer ik heb iets voor u in de aanbieding waar u meer omzet mee haalt!''

 

Hoort u dit niet vaak over de telefoon door een verkoper? Vaak hebben ze geen gelijk. Soms kunnen ze u werkelijk helpen maar hebt u geen behoefte om er naar te luisteren omdat het 'weer' een verkoper is.

 

In de bijlage vind u informatie over SEO/SEA, met deze diensten werf je meer klanten, mocht u er nog nooit van hebben gehoord dan zult u vast eens gebeld worden door een verkoper. Weet dan wel dat als hij hier over begint hij u werkelijks iets goed kan bieden!

 

Graag hoor ik wat reacties van ondernemers! ( was niet van plan om deze rond te versturen )

 

Met vriendelijke groet,

 

 

97% van de mensen gebruikt Google.

miljoenen tablets en smartphones hebben Google als standaard zoekmachine.

Een hoge positie in Google is dus erg belangrijk.

Geen optimalisatie = ondergelopen worden door je concurenten :)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik geloof ook niet zo in mailing om vervolgens te bellen, omdat mensen hier totaal niet op zitten te wachten.

 

Maar nu had ik gewoon puur voor de grap eens een orginele mailing bedacht. Vrouwen versier je ook niet door standaard te zijn en zeggen ''hallo ken ik jou niet ergens van?'' Orgineel zijn werkt vaak beter.

 

Het was eigenlijks niet zo heel serieus bedoeld en kwam hier op uit:

 

''Meneer ik heb iets voor u in de aanbieding waar u meer omzet mee haalt!''

 

Hoort u dit niet vaak over de telefoon door een verkoper? Vaak hebben ze geen gelijk. Soms kunnen ze u werkelijk helpen maar hebt u geen behoefte om er naar te luisteren omdat het 'weer' een verkoper is.

 

In de bijlage vind u informatie over SEO/SEA, met deze diensten werf je meer klanten, mocht u er nog nooit van hebben gehoord dan zult u vast eens gebeld worden door een verkoper. Weet dan wel dat als hij hier over begint hij u werkelijks iets goed kan bieden!

 

Graag hoor ik wat reacties van ondernemers! ( was niet van plan om deze rond te versturen )

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Niet versturen. Is warrig zootje.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hey vaak bel ik een beetje volgens deze richtlijn..

Dit zijn 2 gesprekken die ik heb gehad.

 

Goeiemiddag u spreekt met ( naam ) van ( bedrijf )

Ik ben op zoek naar iemand die verantwoordelijk is van de afdeling marketing

En waar gaat het over?

Wij hebben een aanpak voor bedrijven dat nieuwe prospects en leads op kan leveren. Doormiddel van zoekmachien marketing.

Okay ik verbind u door.

goedemiddag met Geertje.

Ja hallo u spreekt met ( naam ) van ( bedrijf )

Wij zijn een zoekmachine marketings bedrijf en wij helpen onze klanten aan meer leads en prospects dormiddel van zoekmachien marketing. Hebt u daar wel eens van gehoord?

Ja daar zijn we op dit moment ook al mee bezig maar we hebben nog wel verbeter punten.

Ja inderdaad ik zie het ook ewl terug op uw website.

Ja klopt er moet gewoon nog wat veranderd worden aan onze zoekmachine optimalisatie. Maar we hebben al een bedrijf die dit voor ons gaat doen.

Okay veel succes en geen probleem tot ziens.

 

En de 2e.

 

Goeiemiddag u spreekt met (naam) (Bedrijf)

Ik ben op zoek naar iemand verantwoordelijk van de verkoop.

Deze persoon is op het moment op vakantie. Dan moet u zijn bij De heer Modder.

Is goed hartelijk dan. En mag ik u nog iets vragen?

Ja hoor als het kort is.

Speelt uw website op dit moment ook een belangrijke rol bij de verkoop van uw zeilen?

Wat denkt u zelf?

Ja zo te zien wel maar ik bedoel maar of het ook veel van toepassing komt.

Ja en dat hebben we goed voor elkaar.

Okay dan bel ik nog wel weer voor de heer modder.

Hartelijk dank tot ziens.

 

Ik bel nu al een tijdje maar heb nog geen enkele afspraak gemaakt. Heb ik gewoon de pech dat ik steeds verkeerde bedrijven bel of moet ik gewoon meer bedrijven doorbellen? Om eerlijk te zijn vandaag maar 12 gebeld. Telkens te horen of geen interesse ( al bij de opening ) of dat hun verkoop al goed genoeg is. Of persoon niet aanwezig.

 

Ik begin steeds meer te twijfelen dat het aan me opzet script ligt. Wat vinden jullie ervan? Is dit gewoon doorgaan met de gedachte. Elke afwijzing brengt je dichter bij een succes?

97% van de mensen gebruikt Google.

miljoenen tablets en smartphones hebben Google als standaard zoekmachine.

Een hoge positie in Google is dus erg belangrijk.

Geen optimalisatie = ondergelopen worden door je concurenten :)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Als ik zo je gesprekken zie ik in principe enkel gesloten vragen. Dus vragen die met een kort ja of nee te beantwoorden zijn. Hierdoor zal je nooit in gesprek komen. Gesloten vragen gebruik je om te sturen zoals bijvoorbeeld. Wat zou u ervan vinden om met weinig inspanning prospect te genereren? en vervolgens bent u bekend met zoekmachine marketing.

 

Met gesloten vragen stuur je en met open vragen ( wie, wat, waar, waarom etc) verkrijg je informatie welke je gebruikt om de behoeftes van de klant naar voren te brengen. Zonder behoeft - geen sale. Komen we gelijk bij het tweede punt je informatie en dus ook de behoefte moet zich richten op de juiste persoon. De secretaresse is dus (afgezien van het verstrekken van de juiste naam) niet van belang en zonde van je tijd.

 

Kortom zorg dat je gesprekken gaat voeren dan komen de "ja's" vanzelf ;-)

 

Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Als ik zo je gesprekken zie ik in principe enkel gesloten vragen. Dus vragen die met een kort ja of nee te beantwoorden zijn. Hierdoor zal je nooit in gesprek komen. Gesloten vragen gebruik je om te sturen zoals bijvoorbeeld. Wat zou u ervan vinden om met weinig inspanning prospect te genereren? en vervolgens bent u bekend met zoekmachine marketing.

 

Met gesloten vragen stuur je en met open vragen ( wie, wat, waar, waarom etc) verkrijg je informatie welke je gebruikt om de behoeftes van de klant naar voren te brengen. Zonder behoeft - geen sale. Komen we gelijk bij het tweede punt je informatie en dus ook de behoefte moet zich richten op de juiste persoon. De secretaresse is dus (afgezien van het verstrekken van de juiste naam) niet van belang en zonde van je tijd.

 

Kortom zorg dat je gesprekken gaat voeren dan komen de "ja's" vanzelf ;-)

 

Succes!

 

 

Hey Emily,

 

Heel erg bedankt! Daar moest ik inderdaad even op gewezen worden! Ik had ook nog deze volgorde liggen maar eigenlijks nog nooit gebruikt...

 

Is zelf leads genereren iets dat bij u dagelijks aandacht heeft? ( ja/nee vraag )

hoe generen jullie op dit moment leads? ( open )

 

in hoeverre speelt uw website bij lead generatie een rol op dit moment? ( open )

 

Het probleem is dat ik vaak zulke vragen helemaal niet durf te stellen :S

En dan ga je spontaan ineens hele andere ja/nee vragen stellen..

 

Nogmaals bedankt! Zal er aan gaan werken!

 

97% van de mensen gebruikt Google.

miljoenen tablets en smartphones hebben Google als standaard zoekmachine.

Een hoge positie in Google is dus erg belangrijk.

Geen optimalisatie = ondergelopen worden door je concurenten :)

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

In hoeverre zal ik veranderen in op welke manier ;-) gerichter en krijg je het antwoord waar je naar op zoek bent.

 

Ja, als je de vragen niet durft te stellen krijg je ook geen antwoord ;-) Wellicht kan je je acquisitie in twee delen op splisten:

1. informatie over de beslissende persoon binnen de organisatie en juiste adres gegevens wellicht email

2. De persoon contacteren.

 

Bij 1 een raak je gewend aan het telefonisch communiceren. (je hebt namelijk alleen je stem en woorden) en bouw je zelfvertrouwen op door het verkrijgen van informatie. Bij 2 begin je aan het echte werk!

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Interessant onderwerp.

 

Ik maak heel af en toe gebruik van het cold calling, maar het geniet zeker niet mijn voorkeur, ook in mijn branche is het erg lastig om via de telefoon op de juiste manier contacten te leggen.

 

Voor ik ergens naartoe bel zorg ik eerst dat ik weet welk bedrijf daar momenteel de beveiliging verzorgt, aan de hand daarvan heb ik genoeg kennis binnen mijn branche om te weten wat ik het beste aan kan prijzen om binnen te komen. Dit kan de prijs zijn, de response tijd, de vaardigheden van onze beveiligers of het houden van korte lijnen met klanten.

 

Vervolgens bel ik het bedrijf op waar ik aan wil verkopen en probeer d.m.v. de wetenschap die ik in bovenstaande alinea heb vernoemd interesse te wekken door oplossingen te noemen.

Geen Repressie met goede Preventie.

Link naar reactie
  • 0

Heb afgelopen maanden cold calling laten uitvoeren door iemand die dit dagelijks doet. Helaas totaal geen resultaten. We gaan nog evalueren maar vind het erg balen, je zou toch denken dat er wel iemand tussen de honderden moet zitten die gewoon een probleem heeft wat we op kunnen lossen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Heb afgelopen maanden cold calling laten uitvoeren door iemand die dit dagelijks doet. Helaas totaal geen resultaten. We gaan nog evalueren maar vind het erg balen, je zou toch denken dat er wel iemand tussen de honderden moet zitten die gewoon een probleem heeft wat we op kunnen lossen.
Ik heb jouw propositie voor de bouw van websites weleens bekeken en ik denk dat dit best wel zou kunnen (moeten?!)) scoren. Dus ben ik wel benieuwd wat de evaluatie van het cold calling oplevert.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik ook Hans, geen idee of het aan de telefoontjes, de selectie van bedrijven of aan de propositie ligt. vind het ook verbazend. Zeker omdat de propositie gewoon klopt en werkt via mond-tot-mond reclame zoals we al jaren doen. Toch heb ik geen gekke dingen gezien in de bedrijfskeuze en de manier van bellen, dat waren prima gesprekken voor zover ik kan beoordelen.

 

Wellicht is het gewoon het momentum, het is natuurlijk geen product wat je zomaar koopt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Apart verhaal cold calling. Het kan best succesvol zijn want er zijn bedrijven die hun hele verkoopkanaal hierop hebben gebaseerd. Belangrijk is om met een kleine propositie te proberen binnen te komen. Als je eenmaal een relatie hebt met de klant/prospect dan kun je het verder uitbouwen.

Dat is inderdaad een goede Ruud. Meteen bam een groot project scoren is vrijwel niet te doen. Een simpel product is inderdaad eenvoudiger. Ik denk sowieso dat een bekend product eenvoudiger is. Wij maken vrijwel alleen maar maatwerk en dat is gebouwd op de relatie tussen klant-leverancier (of partner zoals ze dat tegenwoordig vaak noemen). Die heb je natuurlijk in het begin nog niet.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.