• 0

Verzameltopic klanten werven - koude acquisitie

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Telefonische verkoop is een verkoopmethode waarbij je makkelijk afgescheept kan worden en bot vangt. Tenminste .... wanneer u het niet slim aanpakt.

Zibb heeft zes tips voor succes en manieren om je niet te laten afschepen tijdens telefonische verkoop.

 

Maken jullie veel gebruik van telefonische verkoop. En zo ja, hoe overtuig jij je prospect aan de andere kant van de foon?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik sta nog altijd voor online marketing. Alles gaat via het internet.

Hieronder valt email marketing en socialmedia. Blogs schrijven met links naar uw website.

 

Brieven en telefoontjes helpen niet echt meer.

Wordpress het meest gebruikte beheersysteem van professionele websites www.andyweb.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik sta nog altijd voor online marketing. Alles gaat via het internet.

Hieronder valt email marketing en socialmedia. Blogs schrijven met links naar uw website.

 

Brieven en telefoontjes helpen niet echt meer.

 

Dat ben ik gedeeltelijk met u eens, alleen op dit moment de mkb-er heeft nog niet de tijd om dat allemaal te volgen.

Langzaam maar zeker gaan mkb-ers meer aan de slag met internet maar ik kom nog steeds klanten tegen die niks met social media doen, dus die mis je dan.

Daarom lekker de telefoon pakken en probeer als doel te stellen een afspraak te maken, ik heb er zelf geen probleem mee maar weet wel dat het moeilijk kan zijn als het niet van nature in je zit.

Maar het is nog te vroeg om alleen het internet te gebruiken.

 

Gegroet Danny,

 

 

Passie voor marketing met een 'lach'

www.fastandloudmarketing.nl

Marketing 4.0

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van mening, dat een sterke website het meeste klanten aantrekt. Mensen zoeken altijd maar meer via Google en je organic traffic kan dus een enorm groot deel van je traffic uitmaken. Ik heb dit gezien bij diverse projecten, zowel bij mijn eerste job als online marketeer bij Tirendo, als ook bij mijn eigen project nu.

 

Hier gaat het om een online invoice tool en ik krijg veel bezoekers, die juist naar dit product zoeken.

Greetz,

 

Adriaan

 

www.lacuenta.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben wel nieuwsgierig hoe jullie omgaan met het bel-me-niet register voor bedrijven? Het lijkt me zo onhandig om aan het einde van een telefoongesprek nog even te wijzen op het bel-me-niet register. Hoe pakken jullie dit aan?

 

Beste forumleden,

 

Zoals hierboven word beschreven. Hoe gaan jullie om met het bel-me-niet-register ??

 

Als een bedrijf gespecialiseerd in 'promotioneel snoep' willen wij graag b2b klanten benaderen. Alleen komen wij de volgende obstakels tegen:

 

e-mail = kan niet ivm de spambeleid

telefoon = kan niet ivm bel-me-niet register (hier lid van worden om de bestanden in te kunnen zien kost ons op dit moment teveel)

 

Blijft over: netwerken, SEO optimalisatie, social media, beursen & evenementen bijwonen, flyers uitdelen << Doen wij maar neemt veel tijd in beslag.

 

Het liefst wil ik gewoon per branche bv alle ziekenhuizen in Rotterdam opbellen en na akkoord eventueel een brochure mailen. Maar ik kan dus niet weten of dat bedrijf gebeld wilt worden ja of nee..... Straks zitten we met een boete waar we totaal niet op zitten te wachten.

 

Link naar reactie
  • 0
Het liefst wil ik gewoon per branche bv alle ziekenhuizen in Rotterdam opbellen en na akkoord eventueel een brochure mailen. Maar ik kan dus niet weten of dat bedrijf gebeld wilt worden ja of nee..... Straks zitten we met een boete waar we totaal niet op zitten te wachten.

 

Waarom stap je niet gewoon bij die ziekenhuizen naar binnen met een doos samples én een brochure? Zo veel ziektenhuizen zijn er nu ook weer niet in Rotterdam en het hele gedoe met bellen en brochures lijkt me enorm omslachtig voor jouw producten

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

telefoon = kan niet ivm bel-me-niet register ...

 

Het liefst wil ik gewoon per branche bv alle ziekenhuizen in Rotterdam opbellen ...

 

Los van het feit of bellen de juiste manier van benaderen is, vermoed ik dat ziekenhuizen een rechtsvorm hebben die niet onder het bel-me-niet register valt ...

Link naar reactie
  • 0

Ok, zo letterlijk bedoelde ik het ook weer niet..

 

Andere voorbeelden dan maar:

 

Advocatenkantoren, tussenpersonen, financiele dienstverlening, Eenmanszaken waar onze producten in het concept vallen, bedrijven die beurzen en evenementen bezoeken. Ik wil ze bellen of mailen met een vraag of ze al nagedacht hebben over bv weggevertjes voor tijdens het beurs en of ik ze een pdf catalogus kan toezenden met meer info.

 

Hoe bereik ik dit?

Link naar reactie
  • 0

Ok, zo letterlijk bedoelde ik het ook weer niet..

 

Andere voorbeelden dan maar:

 

Advocatenkantoren, tussenpersonen, financiele dienstverlening, Eenmanszaken waar onze producten in het concept vallen, bedrijven die beurzen en evenementen bezoeken. Ik wil ze bellen of mailen met een vraag of ze al nagedacht hebben over bv weggevertjes voor tijdens het beurs en of ik ze een pdf catalogus kan toezenden met meer info.

 

Hoe bereik ik dit?

 

wellicht een flyer maken en deze gewoon via de post naar ze versturen?

Link naar reactie
  • 0
Je mag als bedrijf altijd een ander bedrijf bellen om je product aan te bieden.

Voor B2B geld het bel-me-niet-register niet

 

Nonsens, voor personenvennootschappen (eenmanzaken, VOF), maatschappen etc geldt het BMN-register wel!

 

Zie de duidelijke toelichting op Antwoord voor bedrijven:

 

Inschrijven als bedrijf

Eenmanszaken, maatschappen en vof's kunnen zich inschrijven in het Bel-me-niet Register. Zij zijn een natuurlijk persoon. Rechtspersonen, zoals bv's of nv's, hebben deze mogelijkheid niet.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Voor B2B geld het bel-me-niet-register niet ...

 

Al weer dat hardnekkige misverstand. Het bel-me-niet register geldt ook voor eenmanszaken, VoFs en maatschappen.

 

[edit] Norbert was me voor, maar het kan natuurlijk niet vaak genoeg herhaald worden ...

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad mijn fout John en Norbert.

Al ga ik me steeds meer af vragen als je dadelijk niemand meer mag bellen of mailen hoe er dan nog zaken gedaan gaan worden moeten we dan allemaal maar gaan zitten wachten toch de ondernemer gaat bellen dat hij iets wil.

Want dan denk ik dat er nog veel problemen gaan ontstaan.

Als ik zie in de branche waar ik werkzaam in ben (naast mijn eigen onderneming).

Hoe passief de meeste ondernemers tegenwoordig zijn.

 

www.erotiekspecialisten.nl

Link naar reactie
  • 0

moeten we dan allemaal maar gaan zitten wachten toch de ondernemer gaat bellen dat hij iets wil.

 

Als ondernemende klant heeft dat wel mijn voorkeur ;D

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Vallen alle ongevraagde telefoontjes onder de regels van het BMN-register?

 

Kun je gewoon de telefoon oppakken als het doel niet verkopen is? Bijvoorbeeld om te vragen of iemand een bepaald product gebruikt, tevreden is over een bepaald product of om te vragen of een samenwerking mogelijk is?

Link naar reactie
  • 0

Vallen alle ongevraagde telefoontjes onder de regels van het BMN-register?

 

Kun je gewoon de telefoon oppakken als het doel niet verkopen is? Bijvoorbeeld om te vragen of iemand een bepaald product gebruikt, tevreden is over een bepaald product of om te vragen of een samenwerking mogelijk is?

 

Het is iets genuanceerder dan bij de spamwet.

 

Na uw inschrijving kan het soms gebeuren dat u nog wordt gebeld. In de volgende vier situaties kunt u, ondanks uw inschrijving in het Bel-me-niet Register, toch nog telefonisch benaderd worden:

1.Verwerkingstijd inschrijving

2.Klant of klant geweest van het bedrijf of organisatie

3.Gevraagd om te bellen

4.Marktonderzoek

 

Bron: https://www.bel-me-niet.nl/vragen/consumenten/wet-en-regelgeving/vragen-rondom-de-wet

 

Maar als je belt om te vragen of iets bevalt om daarna toch een aanbod te doen is dat natuurlijk geen marktonderzoek!

 

 

Verschil tussen telefonisch marktonderzoek en telemarketing:

 

Telefonisch marktonderzoek heeft niet tot doel u iets te verkopen, of te laten gebruiken, maar is specifiek bedoeld om informatie te verzamelen. Overigens is het goed om te weten dat dit soort onderzoeken altijd anoniem zijn, zonder blijvende registratie van uw persoonlijke gegevens. Direct na afloop van een onderzoek worden de persoonsgegevens, zoals bijvoorbeeld uw telefoonnummer, losgekoppeld van de overige informatie. De persoonsgegevens worden vernietigd. U krijgt dus nooit verkopers aan de deur of allerhande informatie thuis gestuurd als u meewerkt aan een telefonisch marktonderzoek.

 

Mocht blijken dat men u wel een abonnement of iets te koop wil aanbieden, dan is er geen sprake van een marktonderzoek, maar van telefonische verkoop. Voor blokkade voor dit soort telefoongesprekken dient u zich te registreren bij het Bel-me-niet-Register. Een goede check is te vragen of het bureau dat u belt lid is van de MOA, de branchevereniging voor het marktonderzoek. Alle gerenommeerde marktonderzoekbureaus zijn lid van deze brancheorganisatie.

 

Bron: https://onderzoekfilter.nl/

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Bijvoorbeeld om te vragen of iemand een bepaald product gebruikt ...

 

Het gaat om de intentie waarmee je belt. Twee vragen kunnen je hierbij helpen: "waarom wil je dat weten?" en "wat doe je met het antwoord?".

 

Ik werd laatst gebeld door een mevrouw. Toen ik het bel-me-niet register noemde, gaf ze aan dat haar telefoontje niet commercieel was. Zij wilde mij namelijk niets verkopen. Zij wilde alleen weten of ik interesse had in een afspraak met een collega van haar die dan bij mij langs zou komen om mij iets te verkopen ...

Link naar reactie
  • 0

Al ga ik me steeds meer af vragen als je dadelijk niemand meer mag bellen of mailen hoe er dan nog zaken gedaan gaan worden moeten we dan allemaal maar gaan zitten wachten toch de ondernemer gaat bellen dat hij iets wil.

 

Hoe er dan zaken gedaan moeten worden? Joh, er zijn nog zoveel meer mogelijkheden dan bellen en mailen!

 

Een brief sturen mag trouwens nog wel gewoon. Maar er is zoveel meer.

 

Als de klant al iets wil, passief:

- vindbaar zijn op Internet (duh)

- aanwezig zijn op een point-of-sale (producten en posters aanwezig in de winkel, op de beurs, etc)

- enz

 

Als de klant al iets wil, actief:

- reageren op informatievragen van de potentiele klant aan jou

- reageren op informatievragen van de potentiele klant op fora, marktplaats, freelance.nl, aanbestedingssites, op de site van de potentiele klant zelf, etc

- enz

 

Maar natuurlijk is het nog beter om al in het hoofd van de klant te zitten nog voor die iets nodig heeft, zodat de klant meteen aan jou denkt op het moment dat hij later wel iets nodig heeft.

- folders verspreiden

- adverteren waar de klant komt (van tijdschrift tot bushokje)

- jezelf profileren als expert door artikelen te schrijven voor diverse media

- dingetjes organiseren voor free publicity in het lokale krantje

- netwerken, netwerken, netwerken via LinkedIn, op beurzen, seminars enz. Zorg dat iedereen in je omgeving weet wat je doet

- promoacties, prijsvragen, proefproducten uitdelen op beurzen

- customer loyalty programma's

- aanwezig zijn op de sociale media

- enz

 

Als interimmer moet ik het nu zelf hebben van netwerken en reageren op interimvacatures. Het schrijven van expertcontent heb ik te weinig tijd voor, maar is ook voor mij relevant.

 

Wat voor jou relevant is hangt af van je product en doelgroep.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Maar als ik dus een potentiele klant bel met de vraag wat voor bedrijf hij heeft en vertel wat wij doen dan kan dit. Want in eerst instantie wil ik niks verkopen alleen te weten komen of dat we iets voor elkaar kunnen betekenen.

Ik moet zeggen dat ik dit altijd een grijs gebied vind.

 

Dat is geen grijs gebied. Dat mag dus niet, in het geval van een BMN registratie.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik zelf ben een franchise ondernemer en onder een bekende naam wel een uitzendbureau gestart nu wil het me wel lukken om kandidaten te vinden. Maar ik zie vaak bij vacatures van werkgevers telefonische acquisitie stellen we niet op prijs? Zal ik ze gewoon bellen en doet net of ik dat niet gezien heb?

 

Hoe gaan jullie daarmee om?

 

Want ik wil graag mijn kandidaten voorstellen aan nieuwe werkgevers.

Link naar reactie
  • 0

Maar ik zie vaak bij vacatures van werkgevers telefonische acquisitie stellen we niet op prijs? Zal ik ze gewoon bellen en doet net of ik dat niet gezien heb?

 

Dan heb je dus een dubbel probleem: je belt ze terwijl ze dat niet op prijs stellen en je laat merken dat je de tekst van de vacature niet goed gelezen (of niet goed begrepen) hebt ...

Link naar reactie
  • 0

Maar ik zie vaak bij vacatures van werkgevers telefonische acquisitie stellen we niet op prijs? Zal ik ze gewoon bellen en doet net of ik dat niet gezien heb?

 

Tuurlijk gewoon doen joh.. en als ze dan iemand inhuren bij jou en je stuurt ze een factuur.. doen zij gewoon net of ze geen factuur gezien. ???

 

Kom op Jeffrey gewoon even je gezond verstand blijven gebruiken.. Hoe duidelijk wil je het hebben? Als iemand schrijft dat ze voor die vacature geen telefonische acquisitie willen waarom zou je dan in in vredesnaam toch willen gaan bellen voor die vacature.

Ik zou haast zeggen, wees blij dat ze het erbij zetten dat scheelt je een ongemakkelijk gesprek met een kribbige personeelsfunctionaris die helemaal geen zin heeft in jou verkooppraatje..

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zelf ben een franchise ondernemer en onder een bekende naam wel een uitzendbureau gestart nu wil het me wel lukken om kandidaten te vinden. Maar ik zie vaak bij vacatures van werkgevers telefonische acquisitie stellen we niet op prijs? Zal ik ze gewoon bellen en doet net of ik dat niet gezien heb?

 

Hoe gaan jullie daarmee om?

 

Want ik wil graag mijn kandidaten voorstellen aan nieuwe werkgevers.

 

In navolging van - en in aanvulling op - John en Roel:

 

Ik vraag mij werkelijk af of je dan wel om de goede redenen in deze franchise bent gestapt en dat leid ik uit jouw vraagstelling af. In deze tijd is kandidaten vinden geen enkele moeite, want de werkloosheid is historisch hoog, het vinden van vacatures is juist heel moeilijk. Laat staan dat bedrijven zitten te wachten op uitzendkrachten die al gauw 25 - 30 % duurder zijn dan wanneer ze zelf werven. Daarom zet men er al gauw bij dat acquisitie niet gewenst is.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.