• 0

Verzameltopic klanten werven - koude acquisitie

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Telefonische verkoop is een verkoopmethode waarbij je makkelijk afgescheept kan worden en bot vangt. Tenminste .... wanneer u het niet slim aanpakt.

Zibb heeft zes tips voor succes en manieren om je niet te laten afschepen tijdens telefonische verkoop.

 

Maken jullie veel gebruik van telefonische verkoop. En zo ja, hoe overtuig jij je prospect aan de andere kant van de foon?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Beste Jeffrey, mijn motto: 'Just do it' .

 

Je bent nu eenmaal met je onderneming begonnen omdat je daarin gelooft. Dat een economie je niet gunstig is daargelaten maar jij hebt nu de stap gedaan en daarom zeg ik: bellen!

 

Een goed verhaal, de juiste afstemming op het bedrijf kan wel degelijk het onderscheid maken waardoor je wel onder de aandacht van het personeel zoekende bedrijf komt. Mocht je tarief te hoog zijn dan kun je dat altijd aanpassen en misschien dat je op een ander gebied wel interessant voor hun bent. Je weet het pas als je met hun communiceert.

 

Als je niet belt dan weet je het ook niet.

 

Succes en met groet,

Rick.

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Laat staan dat bedrijven zitten te wachten op uitzendkrachten die al gauw 25 - 30 % duurder zijn dan wanneer ze zelf werven.

Succes en groet,

 

Hans

 

Met andere woorden, geen uitzendbureau beginnen want daar is geen markt voor nu de werkelozen zich in rijen aanbieden? Beetje bekrompen gedachten Hans?

 

De werkzaamheden van een goed uitzendbureau bestaan toch uit meer dan enkel het werven van kandidaten en het sturen van een factuur? Het neemt namelijk enorm veel werk weg ( lees: uren) van bijv. een personeelsfunctionaris door een goede selectie te maken.

250+ brieven voor 1 vacature.., ga er maar voor zitten. Daarnaast kun je natuurlijk gemakkelijker afscheid nemen van personeel indien nodig en wederom opnieuw laten zoeken. Enfin, een uitzendbureau biedt dus heel veel voordelen en het is dus niet zo dat bedrijven nu niet hierop zitten te wachten omdat personeel zgn voor het oprapen ligt.

 

@Jeffrey, ik ben het eens met Rick, het is jouw bedrijf, als jij voelt dat je moet bellen, een sterk verhaal hebt, bel gewoon.

Nee heb je en ja kun je krijgen. Als je al bij voorbaat kunt schermen met een aantal geschikte kandidaten uit je bestand heb je meer kans. Hou vervolgens in de gaten of deze advertentie vaak terugkomt. Hoe vaker, hoe meer kans dat ze toch eens willen zien wat jij in je portefeuille hebt.

Je hebt een bedrijf te runnen en klanten werven is hier prio 1, Er zullen genoeg bedrijven zijn die het niet op prijs stellen, maar waarom niet gewoon proberen? Goed verhaal en knallen!

 

succes!

ronny

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat zijn goede zinnen om mee te openen als je een website aan iemand wil verkopen? Ik weet namelijk wel wat ik wil verkopen maar de manier waarop ik de klant interessant maak vind ik lastig. Het gaat erom dat we de conversie van de huidige websites enorm willen boosten met ons product.

hebben jullie tips?

 

Het belmeniet register is alleen van toepassing op B2C en niet op B2B.

 

We hebben deze week voor het eerst cold calling gedaan en ik moet zeggen dat de ervaringen best wel positief zijn. Iedereen die we aan de lijn hadden, wilden wel aanhoren wat we te vertellen hadden en zodoende hebben we een paar geinteresseerd gemaakt. Er zijn nog geen echte leads uit gekomen, maar daarvoor is het nog te vroeg. Ik ben er wel vrij optimistisch over.

Link naar reactie
  • 0

Hoe zit dit met de welbekende contactformulieren op de website van een bedrijf?

Die mag je niet gebruiken voor acquisitie, tenzij bij het formulier (of bij een op de website gepubliceerd e-mailadres) expliciet staat aangegeven dat dit voor acquisitie-doeleinden gebruikt mag worden.

Link naar reactie
  • 0

Contactformulieren op een website zijn ervoor om contact te leggen. Waarom zou je dat niet mogen doen dan?

Contact leggen mag wel, maar niet voor jouw acquisitiedoeleinden.

Telefoon en mail zijn ook bedoeld om contact te leggen, toch mag je niet zomaar iedereen bellen of mailen met jouw commerciële aanbiedingen. Waarom zou je dan wel een contactformulier vol mogen of moeten spammen?

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Contactformulieren op een website zijn ervoor om contact te leggen. Waarom zou je dat niet mogen doen dan?

Contact leggen mag wel, maar niet voor jouw acquisitiedoeleinden.

Telefoon en mail zijn ook bedoeld om contact te leggen, toch mag je niet zomaar iedereen bellen of mailen met jouw commerciële aanbiedingen. Waarom zou je dan wel een contactformulier vol mogen of moeten spammen?

 

 

 

Ik heb het niet over volspammen, maar als ik op een contactformulier netjes vraag of er in het bedrijf een tilprobleem is, of dat iemand het product kent of zou kunnen gebruiken heb ik nog niet één keer géén reactie gehad en zeker geen negatieve. Meestal waren mensen verrast en vroegen zich af waarom ze dit niet eerder wisten. Misschien ligt het er wel een beetje aan wat jouw product is en of je je hebt verdiept in wat jouw klanten belangrijk vinden.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb het niet over volspammen, maar als ik op een contactformulier netjes vraag of er in het bedrijf een tilprobleem is, of dat iemand het product kent of zou kunnen gebruiken heb ik nog niet één keer géén reactie gehad en zeker geen negatieve. Meestal waren mensen verrast en vroegen zich af waarom ze dit niet eerder wisten. Misschien ligt het er wel een beetje aan wat jouw product is en of je je hebt verdiept in wat jouw klanten belangrijk vinden.

Beste Herman,

 

Dit is een variant op de bekende discussie die we al vaker op HL hebben gevoerd: "

Is b2b koude acquisitie met persoonlijk bericht ook spam"?

 

Ik denk dat de conclusie hier de zelfde is: jij ervaart het niet als spam, en de ontvanger kennelijk ook niet, maar in strikte zin is het ongevraagd iemand benaderen met een commercieel aanbod.

 

Begrijp me niet verkeerd: ik denk niet dat een verbod op jouw soort oproepen de oorspronkelijke intentie waren van de Anti-spam wetgeving (zie ook de nuancering van Roel in dat topic) , maar dat jij wel het (kleine) risico loopt dat iemand die daar niet van gediend is, jou met succes kan aangeven als spammer.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Een contactformulier is een e-mail toepassing, formeel mag je dat dus niet voor acquisitie gebruiken. Dat er veel bedrijven zijn die er dan toch sympathiek op reageren, is mazzel. Beter is toch om eerst te bellen en daarna met toestemming te mailen.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Ik heb het niet over volspammen, maar als ik op een contactformulier netjes vraag of er in het bedrijf een tilprobleem is, of dat iemand het product kent of zou kunnen gebruiken heb ik nog niet één keer géén reactie gehad en zeker geen negatieve.

Iedereen vindt zijn eigen fantastische aanbieding geen spam, maar dat betekent niet dat het dat niet is. En het feit dat niemand er over klaagt zegt ook niks - da's gewoon mazzel... ;)

Link naar reactie
  • 0

hehe maar je mag toch niet bellen met commerciele doeleinden? :)

Nee. Je moet eerst een brief sturen om toestemming te vragen om te bellen, en vervolgens kun je dan bellen om toestemming te vragen om een bericht achter te laten op het contactformulier.

Ik vermoed dan ook dat TPG en KPN achter die hele anti-spamwetgeving zitten. :)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Rechtspersonen mag je altijd bellen, voor particulieren en IB-ondernemers moet je het bel-me-nietregister raadplegen.

 

Succes en groet,

 

Hans

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Wat ik ook wel doe is op een contactformulier vragen aan een, in mijn ogen prospect, of ze een dienst of product in het programma hebben dat iets voor mij zou kunnen zijn. Meestal reageren ze dan op mijn vraag en als ik ze dan toch aan de lijn heb of contact per mail, kan ik vaak wel mijn dienst/product uitleggen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    16 leden, 288 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.