• 0

Verzameltopic klanten werven - koude acquisitie

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Telefonische verkoop is een verkoopmethode waarbij je makkelijk afgescheept kan worden en bot vangt. Tenminste .... wanneer u het niet slim aanpakt.

Zibb heeft zes tips voor succes en manieren om je niet te laten afschepen tijdens telefonische verkoop.

 

Maken jullie veel gebruik van telefonische verkoop. En zo ja, hoe overtuig jij je prospect aan de andere kant van de foon?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Toevallig nog tips voor het meesturen van promotie materiaal (muismatten, sleutelhangers, whatever)?

 

Tja, daar zeg je wat. ;D Ik ben zelf momenteel bezig met een Muismat-actie, en hoop dat dat goed gaat lopen. (https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=3851;start=0)

Naar reakties te lezen zijn muismatten niet heel erg origineel, en moet je met iets unieks en persoonlijks komen... :( Ikzelf probeer daar dus iets 'bijzonders' in te doen, om met de actie de aandacht te trekken.

 

Als bij een pakketje je voelt dat er iets in zit zoals een pen sleutelhanger o.i.d. trekt het wel de aandacht.

 

Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al aardig wat sites gevonden met "relatiegeschenken/promotiemateriaal". De prijzen vallen me best mee.

Wat ik dan uiteraard wel wil, is dat m'n logo meegedrukt wordt op 't een of ander. Kost iets meer, maar ik hoop zo dat ik dan iets beter herinnerd word.

 

Vandaag in ieder geval naar de kvk. ;D

 

Daan

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al aardig wat sites gevonden met "relatiegeschenken/promotiemateriaal". De prijzen vallen me best mee.

Wat ik dan uiteraard wel wil, is dat m'n logo meegedrukt wordt op 't een of ander. Kost iets meer, maar ik hoop zo dat ik dan iets beter herinnerd word.

 

Vandaag in ieder geval naar de kvk. ;D

 

Daan

 

Ja zeker doen, als je dat niet doet wordt het weer vergeten.

 

Succes!

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Yes, Yes, het is vandaag zover, vandaag officieel van start gegaan.

 

Visitekaartjes, promotiemateriaal, etc, hard mee bezig. ;D

 

Straks alvast domeinnaam aanvragen op internet en aan de slag. Dames en Heren, we spreken elkaar weer. ;)

 

Daan

Link naar reactie
  • 0

Yes, Yes, het is vandaag zover, vandaag officieel van start gegaan.

 

Visitekaartjes, promotiemateriaal, etc, hard mee bezig. ;D

 

Straks alvast domeinnaam aanvragen op internet en aan de slag. Dames en Heren, we spreken elkaar weer. ;)

 

Daan

 

Wat leuk, gefeliciteerd! :D

 

Wat voor promotiemateriaal ga je bestellen?

Een tip, bespaar niet op je visitekaartjes. Het zijn tenslotte visitekaartjes. << (one-liner idee ;)) Wat ik bedoel is, zorg dat ze er professioneel uitzien. Wat ik zelf erg mooi vindt zijn van die doorzichtige kunststof visitekaartjes.

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ja, dank je wel.

 

Ik wil inderdaad mooie professionele visitekaartjes, eventueel nog tips waar ik deze het best kan bestellen? Ontwerp is al klaar.

 

Ik zit nog te twijfelen welk materiaal ik het best kan bestellen. Muismatjes, sleutelhangers, slot en sleutel, etc. Ben er nog niet helemaal uit, maar komt wel. Voorlopig eerst alle "administraties" op orde maken en dan verder.

 

Groeten, Daan

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik zoek eigenlijk ook nog een goed adres voor het maken van originele visitekaartjes.

Promotiemateriaal moet wel een betekenis hebben vind ik. Dus wat Victor doet met die muismatten vind ik zinvol.

Ik vraag me trouwens nog steeds af of promotiemateriaal nou echt een meerwaarde heeft. Pennen en sleutelhangers worden genoeg uitgedeeld.

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf heb contact met een reclamebureau die dus ook ontwerp doet op dat gebied. Die drukken het dan ook voor je bij een goeie drukkerij. :)

 

Wat betreft promotie-materiaal: Ga niet zoeken naar een leuk product en bestel daar 500 stuks van. Er is al zoveel bedacht, dat het bij voorbaat al gaat mislukken. Doel is om een actie uit te denken, die zal aanspreken. Misschien kom je er dan wel op uit dat je helemaal geen sleutelhangers nodig hebt. Denk dus goed uit hoe je je bedrijf wilt gaan presenteren, en bedenk daar een DM actie op.

 

Succes!

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Pennen en sleutelhangers worden genoeg uitgedeeld.

 

En toch zijn pennen een goede promotie. Gisteren zat ik een potje scrabble te spelen en uiteraard schrijf je de score op met een (gratis) pen. Op die pen stond reclame van een ziekenfonds. Het was een wervende tekst die mij triggerde op het onderwerp ziekenfonds. Ze staan dus gelijk weer 'in the picture' en daar gaat het om.

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Wat kosten nou zo'n 100 á 150 visitekaartjes?

 

Als je het handig aanpakt kost het zo'n 25 a 30 euro om ze af te drukken. Ga voor deze aantallen naar een copyshop, en laat afdrukken op zwaar papier (250 gr/m2 ofzo), het resultaat is vaak erg mooi en veel goedkoper dan een drukkerij.

 

Pennen en aanstekers zijn prima promotiemateriaal als je particulieren wilt bereiken in een groot gebied. Je kunt ze overal uitdelen, mensen hebben ze graag (ook al is het goedkoop strooigoed), en ze gaan van hand tot hand. Het is wel grappig om soms pennen van nederlandse bedrijven tegen te komen in de meest vergelegen landen. Het is denk ik de combinatie van relatieve waardeloosheid en nuttigheid die het mogelijk maakt: Je gooit het niet weg, want het werkt, maar je vind het ook niet erg om ze ergens achter te laten.

Link naar reactie
  • 0

Yup, het werkt met een soort grote kleurencopier.

 

Ik heb ze zelf hier in utrecht laten maken door de copyrette (bij het stadion, voor kenners). Gewoon tien kaartjes op een A4, vervolgens laten printen/copien en op maat laten snijden.

 

Je betaald ongeveer een tientje aan set-up kosten voor de eerste print, de rest kost dan een ongeveer een euro, plus nog een paar kwartjes aan snij-kosten etc.

 

 

Link naar reactie
  • 0

En dat is dan wel full-color?

 

Ja, dat is full-color. Maar ik raad het je af. Ik heb het een paar keer gedaan. En het is verschrikkelijk. Ik zit hier nu met 200 Bertolli-groene visitekaartjes. Waar ik niks aan heb. En het heeft me ongeveer 50 euro gekost. Alleen omdat ze de kleur niet konden printen. Onzin, want de drukker die mijn muismatten heeft gemaakt had er geen enkel probleem mee. Dus ik raad je aan om naar een drukker te gaan. Geeft weer een extra professionele indruk.

 

Ik heb hier een offerte liggen van kunststof visitekaartjes, 250 stuks in 2 kleuren, ligt rond de 270 euro. Is veel, maar het geeft een goede indruk.

 

Groet, Victor. 8)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar valt het voor sommige mensen dus ook vies tegen. Waarschijnlijk is de ene shop de andere niet - scheef printen/snijden is volstrekt onmogelijk wanneer gebruik gemaakt wordt van moderne apparatuur.

 

Wat kleuren betreft: Maak een proefprint! Sommige kleuren worden volstrekt waardeloos afgedrukt, zeker sterkte tinten groen, blauw of rood zijn verdraaid lastig op ieder CMYK apparaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Momenteel heeft mijn zus met de Office Centre wat problemen omtrent boekjes voor haar huwelijk. Er zit een vreemde vouw in het papier en dat komt door de machine.

 

In de eerste instantie was er nergens over te praten, maar uiteindelijk toch een flinke korting gekregen. Het overnieuw kopieren was niet bespreekbaar.

 

Er worden nog steeds veel fouten gemaakt bij dit soort centra's, maar ik ben van mening dat je zeker mag verwachten dat de kwaliteit in orde is (geen vouwen, scheefgeprinte teksten, etc.). Maar het schijnt dat de service hier dus ophoudt.

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Net even op de website van Brandmerk gekeken. Ziet er goed uit.

Alleen vergeleken met de standaard visitekaartjes toch best prijzig.

 

Wat hebben jullie eigenlijk voor visitekaartjes? En hoe proberen jullie er een origineel visitekaartje van te maken?

Link naar reactie
  • 0

Net even op de website van Brandmerk gekeken. Ziet er goed uit.

Alleen vergeleken met de standaard visitekaartjes toch best prijzig.

 

Wat hebben jullie eigenlijk voor visitekaartjes? En hoe proberen jullie er een origineel visitekaartje van te maken?

 

Daarbij hebben ze het niet over kunststof, maar over 450 grams materiaal. Kan dus ook papier zijn. Of ik lees het niet goed, heb een beetje griep, dus helemaal helder ben ik niet vandaag. :(

 

Ikzelf zit dus nog met oude visitekaartjes, waarbij de kleur nu ook al vaal begint te worden. Hoe dan ook, die moeten eerst uitgedeeld. Daarna wil ik kunststof visitekaartjes, die geven een betere indruk. Maar ja, eerst maar de muismatten.... :D

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben ze laten drukken, maar voor starters hebben we in onze Innovatieclusters kleurenprinters en lamineermachines. Met de handige ontwerpjongens in de buurt kunnen ze dan gratis kaartjes maken. Om de goede kleur te krijgen moet de printer goed gecallibreerd worden. Maar omdat verschillende softwarepakketten ook zo hun invloed hebben is het altijd weer eerst even een proefdrukje maken!

 

Ik vind vormgeving erg belangrijk, dan bespaar ik liever op drukkosten om daar geld aan uit te geven, maar ja dat wil niet zeggen dat je ranzige kaartjes gaat uitdelen. Duidelijk en herkenbaar, dat is het belangrijkste.

 

 

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

Daan,

 

Zeer open vraag die je stelt en het antwoord hangt inderdaad een beetje van jouw eigen idee af. Ik zou je adviseren om eerst goed in kaart te brengen:

 

Wie denk je dat geinteresseerd zijn in je dienst/product

Test die interesse d.m.v. een onderzoek (ja! echt interviewen)

Maak een profielschets van de geintereseerde doelgroep (wie zijn ze, wat doen ze, waar zijn ze, wat eten ze, wat denken ze, wat lezen ze, welke tv-zenders kijken ze, welke kranten, welk bier wat willen ze, etc etc)

Bedenk met welke middelen (kranten,tv,direct-mail,radio, flyers,beursen,telemarketing,folder,persoonlijk bezoek etc etc) je ze het makkelijkst kan bereiken....

Kies uit deze middelen de 2 waarvan je denkt dat ze het meest effect zullen hebben...

Probeer nu met deze twee middelen je doelgroep te bereiken en ze te interesseren voor jouw dienst/product...dus eerst gebruik je middel 1 en die volg je op door middel twee....en dan ff afwachten of het een beetje scoord....indien wel...DOORGAAN! Indien niet...OF een ander bericht/aanbieding en dezelfde middelen...OF een ander middel/combinatie....er van uitgaande dat je je onderzoekje goed hebt gedaan en je dus wel de doelgroep raakte en niet "zomaar" wat toevallige voorbijgangers...

 

Als je nog vragen hebt....roep maar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.