• 0

Verzameltopic klanten werven - koude acquisitie

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Telefonische verkoop is een verkoopmethode waarbij je makkelijk afgescheept kan worden en bot vangt. Tenminste .... wanneer u het niet slim aanpakt.

Zibb heeft zes tips voor succes en manieren om je niet te laten afschepen tijdens telefonische verkoop.

 

Maken jullie veel gebruik van telefonische verkoop. En zo ja, hoe overtuig jij je prospect aan de andere kant van de foon?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Merkava heeft een punt, niet alleen omdat men het gevoel heeft teveel te betalen aan MS licentiekosten (vergelijk win2003 + IIE + mssql met redhat linux + apache + mysql/postgresql) ook loopt MS een hoop averij op met hun gebrek aan veiligheid.

 

Als je antwoord is 'we doen alleen MS' is dat toch een zwaktebod. In vrijwel iedere IT groep met plm 10 medewerkers loop je een Linux of BSD of OSX kenner tegen het lijf; zo niet dan ontbreekt het toch aan enthausiasme of senioriteit (enthausiasme omdat een gedegen computerkenner Linux/BSD/OSX al zes jaar geleden zou hebben willen leren kennen, senioriteit omdat MS eigenlijk pas sinds win2k een serieus serverplatform is, en alle UNIX kennis uit de jaren '70, '80 en '90 inzetbaar is op de linux/bsd platformen).

 

Draag er zorg voor dat een paar medewerkers goede Linux en/of BSD kennis opdoen, dat ze tenminste een (1) distributie kunnen supporten, en dat je derden kent die in-depth support kunnen bieden.

 

Vervolgens kan je meerdere opties op tafel zetten, je maakt gewoon een veel betere beurt bij klanten als ze een MS optie van je kopen waarbij ze ook een keuze hadden voor een opensource of misschien zelfs een mac optie.

 

Al verkoop je helemaal geen enkele opensource oplossing is keuzevrijheid iets wat je duidelijk kan onderscheiden als aanbieder.

Link naar reactie
  • 0

Arme Hraay,

 

Hij wou alleen maar wat vragen over leads en krijgt vervolgens geweldige leads ! ;D

 

Nog meer mogelijkheden voor leads : iha : ga naar je klanten toe, weet beter wat hen beweegt, wat er nu voor problemen zijn op je gebied. Zo weet je beter wat je in een verkoop/kennismakingsgespek kan verwachten en dus ook aanbieden. Er is geen sterker verkoopargument dan iemand die begrijpt welke problemen je nu hebt en daar een probaat antwoord bij heeft.

 

Ga dan naar de doelgroep toe. Zie ze maar als een stel tropische vogels met een bepaalde kleur : waar vind je ze, waar heb je de kans ze te ontmoeten ? Wat lezen ze, e.d. Vervolgens kan je daar gerichter op inspringen.

 

Ik weet, het is wat algemeen, maar wel gemeend. Bovendien heb je via HL wat leads gekregen (lijkt mij) en ben nu benieuwd hoe dat gaat.

 

Groeten !

Link naar reactie
  • 0

Wat dacht je van bedrijven benaderen en een alternatief voor windhoos aanbieden.

Uit veel directiekamers hoor ik geluiden komen dat ze langzamerhand ziek worden van die licenties.

 

Merkava

 

En dat is o.a. 1 van de dingen waar wij o.a. weer mee bezig zijn! Dit is nl. erg goed en mooi mogelijk, echter zoiets is niet van de 1 op de andere dag gebeurt. Daar komt veel bij kijken! Vandaar dat ik erg benieuwd ben hoe je aan duurzame klanten komt en of het bij jouw gewerkt heeft.

 

Wij hebben juist weer ervaring met UNIX/LINUX/BSD/MACOS, zowel aan de server kant als aan de workstation kant.

Problemen met je computer? (draadloos) netwerk opzetten of herinstallatie? www.redmijndata.nl lost het allemaal op!

Ook voor servers en websites!

Link naar reactie
  • 0
Ik zou graag bij de bedrijven langs gaan om te onderzoeken waaraan behoefte is, maar daar wringt nu juist de schoen. Hoe kom je met dergelijke bedrijven in contact?

 

Toen ik begon ben ik naast software ontwikkeling ook systeembeheer en support gaan doen. Vooral voor een vaste inkomstenbron maar het heeft een leuk neveneffect. Omdat de klant je kent en jij hun en hunt infrastructuur kent heb je een enorme voorsprong wanneer er iets 'groots' moet gebeuren. Bij meer dan de helft van klanten die binnen kwamen als systeembeheer klussen draait nu ook software van me.

 

Je doet al beheer. Maak dat laagdrempelig en maak daarna gebruik van het feit dat je klant je capaciteiten en kwaliteit al kent.

 

Mijn klanten heb ik allemaal via via gekregen dus ik kan je niet helpen bij de vraag hoe je je klanten bereikt. Maar 'goedkoop' binnenkomen (ik kan me geen buil vallen aan die paar euro) en daarna waar voor hun geld bieden (een prijs die past bij de kwaliteit die je aanbiedt) werkt voor mij prima.

 

Ik wil nu van het systeembeheer af en dat vervangen door andere werkzaamheden maar heb al een hele tijd een soort campagne in mijn hoofd. 'Ik los je probleem op, zie niet dan betaal je niet', simpelweg 'no cure no pay'. Met wat screening op de aanvragen moet je hier volgens mij 80% pay op kunnen krijgen en staat de voordeur bij die klanten dus al op een kier. Bij de kleinere ondernemingen is zo'n kier vrij makkelijk om te zetten naar een open deur (weinig bureaucratie en altijd 1 contact persoon).

 

Link naar reactie
  • 0

Wat je kan doen is gewoon bij bedrijven langsgaan om te leren, niet om te werven. Leren wat men heeft, wat de behoefte is, wat volstaat. Ze gewoon laten praten en niet in eerste instantie met suggesties komen. Mensen praten graag over hun eigen omstandigheden en er valt enorm veel te leren, ze laten je graag zien wat ze doen, etc. Dat is practisch marktonderzoek; levert heel veel interessante feitjes op. Als je op die manier 20 bedrijven hebt bezocht is er vrijwel altijd wel een deurtje of twee opengegaan.

Link naar reactie
  • 0

Merkava heeft een punt, niet alleen omdat men het gevoel heeft teveel te betalen aan MS licentiekosten (vergelijk win2003 + IIE + mssql met redhat linux + apache + mysql/postgresql) ook loopt MS een hoop averij op met hun gebrek aan veiligheid.

 

Als je antwoord is 'we doen alleen MS' is dat toch een zwaktebod. In vrijwel iedere IT groep met plm 10 medewerkers loop je een Linux of BSD of OSX kenner tegen het lijf; zo niet dan ontbreekt het toch aan enthausiasme of senioriteit

 

Dat is volstrekte onzin. Er zijn vele Microsoft-only bedrijven die een uitstekende reputatie hebben en met veel succes aan de weg timmeren. Een van de sterke USP's van een bedrijf als Macaw is dat ze Microsoft-technologieën van binnen en van buiten kennen. Dat is een voordeel boven bedrijven die van alles wat kunnen maar weinig verder komen dan bv. IIS/ASP/.NET/MSSQL of LAMP.

 

Het komt er, net als bij zoveel zaken, maar net op neer waar je je op richt en hoe je het verkoopt.

 

Leads lijkt me inderdaad vrij lastig. Heb je cold-calling al geprobeerd en zo ja, wat zijn je ervaringen daarmee?

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Ik ga met Anders mee, maar heb wel één toevoeging: er zijn genoeg Microsoft Engineered (?) bedrijven die alleen Microsoft oplossingen aanbieden. Het hebben van (basis)kennis van andere platformen (zoals meerdere malen geopperd) zou ikzelf echter als een pré beschouwen.

 

Ik denk dat je een tijdrovende marketingactie zou moeten doen: veel mensen zijn niet tevreden over hun infrastructuur. Zo is het vaak onduidelijk "waarom" iets is zoals het is, oftewel, klanten weten niet waarom ze bijv. een Microsoft server nodig hebben. Dit zal een combinatie zijn van "niet willen weten" of onwetendheid bij de klant, maar ik denk ook dat veel systeembeheerders niet uitleggen waarom iets is zo als het is. Bovendien is bij de 3/4 bedrijven waar ik eerder op doelde is de verhouding prijs/kwaliteit in hun beleving niet goed en worden problemen niet snel verholpen.

 

Om een lang verhaal kort te houden: bied bedrijven een gratis consult aan waarbij je:

a) hun IT-Infrastructuur doorneemt,

b) hun wensen / problemen / vragen kan doorspreken en tenslotte

c) een advies kan uitbrengen over de mogelijke aanpassingen / ontwikkeling.

 

Daarbij sla je twee vliegen in één klap: je leert contacten leggen én je kan jezelf werk verschaffen. Over dit laatste: een klant onjuist advies uitbrengen om jezelf werk te verschaffen is gelijk aan het zelf in elkaar zetten van je doodskist!

 

Succes ermee!

 

PS. Meer specifieke vragen over marketing kan je ook stellen op www.marketingforum.nl

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Cold calling heb ik nog niet geprobeerd. Ik vraag me ook af of dat wel de geschikte manier is. Wat zijn jouw ervaringen?

 

Ik denk dat inderdaad adverteren in lokale kranten en een gratis consult / kennismakingsgesprek / verkoopgesprek misschien een goede optie is. Onze sterke punten liggen toch in onze kennis en expertisie en dat komt volgens mij toch enkel en alleen naar voren in een persoonlijk gesprek.

 

Bedankt voor de tips.

Link naar reactie
  • 0

Een mailing is nog niet zo'n heel gek idee.

Ik herinner mij een mailing bij een internet bedrijf naar bedrijven in dezelfde stad.

De bedoeling was klanten te werven voor nieuwe websites.

Er bleken (volgens mij zelfs blijken) veel bedrijven te zijn die niet wisten hoe zij het internet op konden en waren blij met de mailing.

 

wat ik bedoel te zeggen is dat een goede mailling gericht aan de juiste persoon op dit gebied best zou kunnen werken.

Wel zelf achteraan bellen, niet door een call center of zo.

 

 

Merkava

 

P.S.

Helaas stond de baas liever op de golfbaan dan dat hij deze klanten ging bezoeken en dat was dus einde oefening maar dat terzijde.

Link naar reactie
  • 0

Beste Ondernemers,

 

Via een zoekopdracht op google.nl kwam ik op deze site terecht.

Een geweldig initiatief !

 

Wat over mijzelf.. ik werk fulltime als programmeur en webdesigner bij een automatiseringsbedrijf, daarnaast volg ik nog een avondopleiding Hogere Informatica.

 

Nu heb ik plannen voor mijzelf te starten.

Mijn bedrijf gaat o.a. websites produceren voor bedrijven, met name webshops, portals etc..Dus de wat uitgebreidere websites.

Echter is dat nog niet zo gemakkelijk.. aangezien iedereen wel een beetje kan prutsen met websites en van mening zijn dat ze een goeie website bouwen wat naar mijn mening niet zo is.

Vooral het onderhoud van en koppelingen naar andere geautomatiseerde systemen wil ik gaan aanpassen zodat er ECHT geautomatiseerd wordt.

 

Daarnaast wil ik maatsoftware gaan aanbieden, en tevens een aantal door mij ontwikkelde softwarepakketten.. de standaardpakketten gericht op de startende ondernemers, dit kunnen grote klanten voor de toekomst zijn !

 

Nu kan ik misschien een leuke startopdracht krijgen waar wel een paar centen mee te verdienen zijn. Echter ik kan mijn werk niet combineren met mijn plannen voor zelfstandigheid. Niet omdat ik dan val in hetzelfde werkgebeid (concurrentie), en niet aangezien bij mij de tijd dan ontbreekt voor de ‘startopdracht’.

 

Dus het zal een grote stap moeten worden, mijn vaste baan opzeggen en compleet voor mijzelf starten, hier zitten risico’s en andere consequenties aan vast.

 

Maar goed dat even achterwege te laten.

Waar mij het vooral om gaat.. , momenteel kan ik een paar opdrachten krijgen.

Maar wat daarna ? , wat is de beste manier klanten te werven ?

 

Gewoon bij bedrijven langs gaan? (te opdringerig ?)

Bedrijven bellen als ze geïnteresseerd zijn ?

Adverteren…

 

Maar goed ik ken mijn eigen te goed.. thuis zitten wachten kan en wil ik niet, dus ik zal op een of het andere manier actief bezig moeten zijn met het werven van klanten.

Wat is de juiste aanpak daarvoor.. en hoe kijken andere bedrijven daar tegenaan?

 

Dit is voor mij vrij cruciaal, in het begin heb ik wel wat.. maar dan moet je verder.. ik moet wel van de inkomsten leven.. Als ik puur van websites moet bestaan zou ik 15 per jaar moeten verkopen.. misschien nog wel meer… Of je moet geluk hebben en tegen een leuke grote opdracht aan te lopen.

 

Graag zou ik van jullie mede ondernemers horen wat de beste stappen zijn.

 

Alvast bedankt,

 

ItsMe850

ASP.Net specialist, Ontwikkeling webbased softwaresystemen, Webdesign; meer info: http://www.jumptide.nl en voor de smalle beurs websites voor een vast bedrag per maand: http://www.werkendewebsites.nl

Link naar reactie
  • 0
wat is de beste manier klanten te werven?

 

ik denk niet dat er een beste manier bestaat. het hangt van de situatie af: bedrijf, concept, producten, persoon, etc. over dit onderwerp is al heel veel geschreven, dus lees veel en maak je eigen keuze wat het beste bij jouw situatie past.

 

los hiervan vind ik het wel prachtig als je klanten zo tevreden over je zijn dat ze je aanraden bij hun relaties. je klanten worden dan je vertegenwoordigers. mooier kan haast niet.

Link naar reactie
  • 0

Klopt.. via een klant kreeg ik inmiddels al weer 2 andere klanten !

Dus dit lijkt mij het moment voor mezelf te starten aangezien ik daar al jaren over nadenk. En ik nu (misschien) gewoon een goeie startopdracht kan krijgen.

 

Echter hoe weet jij dat.. volgensmij staat er erg weinig over in mijn bovenstaande post !! :o

 

Ik zal even verder rond kijken op dit forum.. ik zit er nog maar net.

ASP.Net specialist, Ontwikkeling webbased softwaresystemen, Webdesign; meer info: http://www.jumptide.nl en voor de smalle beurs websites voor een vast bedrag per maand: http://www.werkendewebsites.nl

Link naar reactie
  • 0

Via via werkt inderdaad het beste.

 

Dankzij een door het UWV betaalde training bij STEW heb ik geleerd dat een verkoopgesprek niet alleen succesvol is als je iets verkoopt. Als de ander echte interesse heeft, begrijpt wat je aanbiedt en zich realiseert dat je een meerwaarde te bieden hebt is vaak al genoeg.

 

Misschien wordt dat geen klant van je, maar het kan wel iemand zijn die indirect klanten voor je gaat werven.

 

Streef dus niet naar per se een deal maken, want dan mis je andere kansen.

Link naar reactie
  • 0

Klanten werven is een hele kunst, misschien wel een van de moeilijkste aspecten aan het beginnen van een eigen bedrijf. Het lijkt me wel verstandig je ervan te verzekeren dat je een paar opdrachten vrijwel zeker binnen hebt voordat je de sprong waagt... op een gegeven moment leer je wel hoe je klanten binnenhaalt, maar daar zal waarschijnlijk wel wat tijd overheen gaan.

 

Qua financien lijkt het me het beste als je in ieder geval zekere opdrachten en/of geld hebt om een aantal maanden van te leven, juist omdat je in 1x van 100% loondienst naar 100% ondernemer gaat. Op zich is dat naar mijn idee trouwens wel de goeie aanpak, als je in het diepe valt leer je snel zwemmen ;)

Link naar reactie
  • 0

Qua financien heb ik eerst wel een beetje speling, echter moet er ook veel geinvesteerd worden..

De eerste opdracht brengt wel het geld op om een paar maand van te bestaan.. ik weet niet precies hoeveel en hoe uitgebreidt het wordt.. daar heb ik binnenkort nog een gesprek over.

 

En in het diepe vallen liver niet natuurlijk ;D

Maar je zult inderdaad je eigen salaris zelf moeten verdienen, en dat is juist de grote uitdaging. Je eigen bedrijf opstarten !

 

Alleen zit ik inderdaad even ermee hoe je klanten gaat werven, ze komen vast niet vanzelf naar jou toe..

ASP.Net specialist, Ontwikkeling webbased softwaresystemen, Webdesign; meer info: http://www.jumptide.nl en voor de smalle beurs websites voor een vast bedrag per maand: http://www.werkendewebsites.nl

Link naar reactie
  • 0

Hai it'sme,

 

Het gemakkelijkste is inderdaad hier wat rondsnorren en bijv. de Zoek-functie goed bekijken.

 

Ook bij de FAQ van Marketing & Innovatie https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=7038

zijn werven van klanten, verkopen, cold calling en dergelijke prominent aanwezig. Kijk daar goed rond, je zal er zeker aanknopingspunten vinden voor je nieuwe bedrijf. Dan zet ik dit onderwerp ook over naar Marketing & Communicatie, dat zal de reacties op je vragen alleen maar ten goede komen.

Link naar reactie
  • 0

Zo en dan nu toch echt de eeste post. Na redelijk wat rond geklikt te hebben. :D

 

Ondanks dat het bedrijf waar ik voor werk niet in de technologie branche zit, is het een veel voorkomende vraag die ik heb, waar ik denk dat een grote groep mensen mee zit.

 

Acquisitie!

 

Hoe werf je klanten? ga je af op wat je leest in de krant? en hoe benader je deze klanten? check je de vacature banken? of toch een andere online informatie bron?

 

Mijn achtergrond is een organisatie die administratieve piekbelastingen opvangt. Nu hebben we een klus afgerond dat via via is aan komen rollen, nadat we deze klus met succes hebben afgerond is het door naar de volgende klus. Tenminste dat hopen we dan met z'n allen.

 

Nu was de vorige klus een makkelijke in tikker voor ons om daar als bureau binnen te komen. Helaas zijn er niet nog honderden van dit soort opdrachten, en moeten we zwaar in de acquisitie. Dus zijn we nu aan het "cold calling" met als doel een afspraak.

 

Hoe ga je dan nu te werk? Een netwerk opbouwen is waar veel mensen het over hebben, werkt dat? En als het werkt waar begin je dan? Zijn er niet tientallen netwerk avonden? Hoe werkt dat?

 

Hoe zorg je ervoor in een telefoon gesprek dat een “potentiële” cliënt je gaat uitnodigen op een gesprek? Ja, natuurlijk weet je hoe je een gesprek kan afronden maar op een of andere manier wil het nog niet lukken.

 

In andere woorden: Hoe kom je aan nieuwe klanten? En hoe bouw je je netwerk verder uit zonder dat je 4 dagen in de week aan de “koude acquisitie” zit? Wat zijn jullie ervaringen over het binnenhalen van klanten? is het met een bord voor je kop stomweg bellen?

Quintas biedt organisaties interne administratieve ondersteuning op project basis. Deze ondersteuning voorkomt stagnatie in uw primaire processen ten tijde van bijvoorbeeld: administratieve achterstanden, reorganisaties, IT-implementaties, fusies en/of markt gerichte campagnes.

 

www.quintas.nl

Link naar reactie
  • 0
is het met een bord voor je kop stomweg bellen?

 

Ehm Ja, soms wel. Ik zit daar ook mee ;D

 

Stel je in ieder geval een uur op een dag voor om aktief naar buiten te bellen. UIteraard helpt het als je goed weet wie je als klant zou willen hebben, kun je voor een focus gaan. Hoe kom ik daar binnen? Ga na wie van je relaties daar mogelijk een ingang heeft. Zoek vervolgens een leuke ingang voor je relatie en vraag of hij/zij je daar weer wil introduceren.

 

Hé kunnen we voor mekaar geen afspraken maken:-) Misschien gaat dat beter:-)

 

Klink misschien beter als je belt dat je voor iemand anders werk zoekt, misschien:-) Proberen!

 

 

Uiteraard helpt netwerken, en zijn er meerdere manieren, goed inzetten van de website, op juiste nieuwsgroepen ZINNIG bezig zijn etc..

 

Laatst een netwerk ochtend bij BNI mogen ervaren. Kan misschien ook helpen, ik moest daar even aan wennen, maar vind dat wel heel resultaat gericht. Geen geouweneel. Bij elkaar komen om business te genereren en niet anders, heel cool! Maar een beetje te Amerikaans voor deze kaaskop:-)

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet in welke branche Daniel zit, maar in de effekten-branche is cold calling niet alleen taboe maar zelfs wettelijk verboden. AFM en de beroepsorganisatie DSI zien daarop toe.

Ad

 

Als je zijn bericht had gelezen had je geweten in welke branche hij werkt. => "Mijn achtergrond is een organisatie die administratieve piekbelastingen opvangt. "

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet in welke branche Daniel zit, maar in de effekten-branche is cold calling niet alleen taboe maar zelfs wettelijk verboden. AFM en de beroepsorganisatie DSI zien daarop toe.Ad

 

Ik geloof niet dat we ons daar op begeven.

 

Maar het is gewoon zo dat het hebben van goed relatie netwerk van belang is. Zo'n netwerk bouw je niet zomaar op, daar moet je heel veel voor geven en nemen, voordat er eindelijk iets ontstaat, dat kan best wat tijd kosten, mar soms kan het heel snel gaan.

 

Gewoon ijskoud een bedrijf bellen kan dan soms toch helpen. Vandaag was ik overigens bij een bedrijf waarbij er een ondernemer aanbelde met een grote bus voor de deur. En vraagt doodleuk aan de secretaresse.. "Zeg.die strepen op het parkeerterrein zijn helemaal vervaagd, alle auto's staan scheef. Ben toch bezig, zal ik de lijntjes weer even opwitten? Kun je het ff vragen aan je baas? Trek ik ze even mee!. Kost 100 euris, ben zo klaar!. Doen?

 

Maar wat anders. Hoe zou het zijn als we op dit forum wat actiever met elkaar zouden communiceren? Hoe kan me niet schelen. Maar ik gooi even iets in de groep:

 

Stel dat we een medium kiezen zoals Skype, MSN of gewoon de telefoon. En we spreken iedere ochtend van mij part van 8:00 tot 9:00 af dat als je in de chat bent ingelogd, of maken daar iets anders voor, bijvoorbeeld "een bel mij maar nu lijst". Tussen 8 en 9 mag je elkaar dan bellen als je op die lijst staat. Als je in gesprek bent kun je dat met Skype aangeven.

 

 

Wat vinden jullie van een dergelijk initiatief?

 

Ik heb nog wel meer ideeën hoe we dit dan zouden moeten structuren, maar eerst eens polsen…!

 

Zou het ons en anderen kunnen helpen?

 

Iedere ochtend een uurtje online (netwerken) ik heb er al een andere naam voor, maar da's voor later :-)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Perry,

op deze manier is en blijft het vrijblijvend babbelen, aangezien er geen gemeenschappelijk doel of onderwerp is. zo verdienen we geen geld met elkaar.

 

elkaar bellen, mailen of skypen kunnen we toch al op elk moment dat we willen? je gaat toch ook niet zomaar iedere dag zomaar iedereen uit je contacts list bellen, zonder doel?

 

Maar, er zijn vast anderen die daar anders tegenaan kijken.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Naar mening ben je het meest succesvol bij nieuwe klanten wanneer je een aantal stappen volgt.

 

Je moet het eerste contact gaan leggen, dit kan door een mailing of koud bellen, als je dit doet doe dat dan branche specifiek, zodat je je beter in de behoefte van de klant kan gaan verdiepen.

Daarnaast is een systematische opvolging van groot belang, noteer alles in je crm systeem, zodat je dit op elk gewenst moment verder kan oppakken.

 

Als je belt, bel dan niet om te bellen maar stel een probleem aan de kaak en geef aan dat je een oplossing hebt, maak een afspraak om dit nader te bespreken.

 

PS: Je kan natuurlijk ook eerst uit je eigen netwerk putten, om zodoede je klanten en specifieke branches beter te leren kennen.

 

PPS: Neem bijvoorbeeld elke week een halve dag de tijd om je speciek te richten op new-business, dan blijft het leuk, en blijf je ook een leuke gesprekspartner.

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.