• 0

algemene voorwaarden stelen?

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 1

Meestal staat er wel ergens dat alle gegevens van een website eigendom zijn van.... copyright etc....

Het kan zijn dat jouw 'concurrent' gebruik maakt van algemene voorwaarden van een brancheorganisatie.

 

Op de website van de KvK staan modellen voor algemene voorwaarden. Die mag je sowieso gebruiken, maar die zijn niet toegespitst op een bepaalde bedrijfstak.

 

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Daar kan ik weinig aan toevoegen.

 

Je kunt inderdaad de algemene voorwaarden ook laten opstellen door een jurist. Maar dat gaat je geld kosten.

 

Als het goedkoop moet zijn:

- pak het model van de concurrent;

- pak het model KvK;

- herschrijf de KvK-versie met alle relevante info uit die van de concurrent.

(niet letterlijk overnemen dus)

 

Desnoods laat je daarna de door jou samengestelde versie controleren door een jurist.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Letterlijk overnemen lijkt me niet handig.. ik heb wel eens een site gevonden die onze voorwaarden had overgenomen.. keurig onze bedrijfsnaam veranderd maar toch ergens vergeten de adresgegevens te wijzigen.. hahaha!!

 

Gebruik goeie voorwaarden ter inspiratie, en leg er meerdere naast elkaar. Wat staat er en waarom? Kritisch lezen en herschrijven, dan kom je een heel eind. Maar wat zijn goeie voorwaarden??? Veelal blijken ze echt te bestaan uit knip- en plakwerk en vaak ook tegen de wet in te gaan.

 

Houd er ook rekening mee dat veel Alg vwdn pas echt belangrijk worden als er een geschil optreedt.. en dan blijkt goedkoop vaak duurkoop!! Er zijn heel veel regels over wat wel en niet geldig is als alg. voorwaarden, dus kijk er wel echt goed naar. Ze beschermen zowel je klant als jouzelf en zijn m.i. een wezenlijk onderdeel van je bedrijf, neem het serieus.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het niet eens met de kneus die je gekregen hebt TwoTone :)

Voor de rest kan ik niet veel toe voegen aan wat er reeds gezegd is behalve dan dat een copy-AV in het begin waarschijnlijk goed werkt maar naarmate je onderneming opgroeit het een goed idee is om je AV te updaten naar een pro versie (lees: gemaakt/aangepast door een jurist)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Niet teveel knippen en plakken met voorwaarden. Voor je het weet gaat het mis als je niet weet wat juridisch van belang is en wat minder van belang is. Als er een geschil komt en je hebt het 'verknipt' dan zit je met veel meer kosten. Algemene voorwaarden kan je, als het niet te gortig wordt, over het algemeen best laten opstellen (met wat uitleg erbij) voor EUR 200/300,- en daarmee heb je wel heel veel risico's al afgedekt. Die kosten lijken mij geen overbodige investering vergeleken met kosten van een rechtszaak van EUR 2.000 of meer bij een evt. conflict. (Om over schadeclaims nog maar te zwijgen.)

 

Natuurlijk kan je indien van toepassing voorwaarden gebruiken van een branche organisatie. Laat je dan in ieder geval door de organisatie of een jurist uitleggen wat de voorwaarden precies betekenen zodat je weet wat je van toepassing verklaart.

 

Het zijn niet zomaar 'voorwaarden die je moet hebben'. Het zijn echt de regels waarmee je werkt en waarmee je het eens moet zijn.

 

Ik vind dat het belangrijk is dat je voor je onderneming zorgt voor goede verzekeringen en goede voorwaarden/contracten om risico's en onnodige kosten te beperken. Maar iedereen moet dat natuurlijk zelf bepalen.

 

Ondernemingsrecht, ICT-recht, Privacyrecht, Arbeidsrecht

Juridische info: Samenwerkingsovereenkomst niet nodig, wij kennen elkaar goed

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit ook AV gekopieerd en aangepast. Later een jurist leren kennen en voor de grap "mijn" AV eens voorgelegd. Zaten toch heel wat haken en ogen aan. Zoals mijn voorgangers terecht stellen: Het is een investering welke hopelijk weg gegooid geld is maar als het tot een geschil komt, ben je blij dat je AV in ieder geval in orde en toegespitst zijn op jouw bedrijfsvoering!

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Hallo iedereen!

 

Ik heb bij een concurrent van mij gekeken, en als ik zijn algemene voorwaarden (die uitermate passen voor mij beginnende zaak) gewoon kopiëer, en zijn bedrijfsnaam etc verander in mijn gegevens, is dit dan strafbaar?!

 

Met dank!

 

Vaak zijn algemene voorwaarden toegespitst op de bedrijfsvoering binnen een specifiek bedrijf. Wij komen veel algemene voorwaarden tegen waarin bijvoorbeeld bepalingen zijn overgenomen van een ander bedrijf, welke in strijd zijn met de wet. Het opstellen van deugdelijke algemene voorwaarden is van levensbehoefte voor elk bedrijf, ook al zien ondernemers dit nogal eens over het hoofd. In een gerechtelijke procedure verdienen de kosten zich echter al snel terug (mits er deugdelijke algemene voorwaarden zijn opgesteld + toegepast).

 

Mr. Beerens

DE CLERCQ Advocaten • Notarissen

http://www.declercq.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.