• 0

Windows, Linux, Mac of iets anders

Gast Verwijderd account

Omdat de investering in software voor een starter toch een behoorlijke kostenpost vormt, vraag ik mij af of starters gebruik maken van Linux. Veel Linux versies zijn gratis te downloaden of op CD voor een paar tientjes te koop, inclusief uitgebreide Office software.

 

In eerste instantie is deze vraag puur bedoeld voor de desktop. Wellicht is het daarna interessant om na te gaan welke software op een eventuele file server of firewall/router gebruikt wordt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zelf net geswitched van Windows XP naar Mac OS X, ben ik zeer tevreden over. Sterker nog, heb er spijt van dat ik dit niet eerder heb gedaan. Apple = stabiliteit, flexibiliteit, snelheid en schoonheid.

 

Apple is wellicht duurder in de aanschaf, maar ik denk dat je op termijn met Windows duurder uit bent door alle tijd, energie en frustratie die je verliest met patchen, virussen en crashes. Apple werkt gewoon. Vraag jezelf af waar het geld vandaan komt: je computer genezen van chronische ziektes of opdrachten vervullen voor opdrachtgevers.

 

Heb overigens toen ik besloot een punt te zetten achter het halve werk van Windows, wel serieus naar Linux gekeken. Ik deel niet de mening van anderen in deze thread dat Linux distros een volwaardig alternatief vormen voor Windows. Linux is nog niet 100% Plug-n-Play, en heeft toch nog aardig wat ruwe kanten. Wel erken ik dat het qua functionaliteit volwassen is.

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf heb 4 jaar lang alleen maar met Linux gewerkt, zowel als desktop en als server. In het begin moet je even door de zure appel heen bijten, maar daarna wil je ook gewoon nooit meer terug! Vooral in het begin is het vaak even zoeken naar een altenatief voor bepaalde windows programma's. Echter deze zijn er vaak in legio! Alleen moet je even de handigheid krijgen waar je moet zoeken.

 

Voor de desktop is KDE erg goed! Vrijwel alles zit erbij! Mail, agenda etc. Als je er een tijdje mee hebt gewerkt, is het windows systeem echt een playmobiel systeem.

 

Afgelopen jaar heb ik een Apple gekocht, aangezien daar ook linux op te draaien is. Echter MacOs X is dermate gemakkelijk, dat ik er nog geen linux op heb staan. Overigens is MacOs X gebaseerd op FreeBSD, ook een UNIX variant, net als Linux.

 

Wel moet ik zeggen dat ik de laatste versies van o.a. Suse erg onoverzichtelijk vind. Red Hat is al een stuk beter. Als je ermee begint, neem dan een redelijke standaard, als Debian (iets zuurdere appel) of Red Hat.

 

Als je echt gewoon eens wilt kijken naar linux met KDE, probeer gewoon eens knoppix. Linux booten vanaf een CD zonder installatie! En werkt op bijna elk systeem! Erg mooi en snel! (en zo goed als volledig plug en play!!! Dit is overigens ook mogelijk op normale systemen. o.a. Red Hat heeft hiervoor een programma gemaakt, dat alles redelijk mooi kan detecteren. Ook Debian heeft die mogelijkheid, maar dan moet je die wel eerst aanzetten.)

Problemen met je computer? (draadloos) netwerk opzetten of herinstallatie? www.redmijndata.nl lost het allemaal op!

Ook voor servers en websites!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.