• 0

Webwinkel software of online pakket?

Hallo,

 

Ik heb een vraag over webwinkel software.

 

De afgelopen 8 jaar heb ik mijn website beheerd met frontpage en zag deze website vooral als een reclame site. Inmiddels is deze toch zwaar achterhaald, ik wil dan ook graag de website veranderen in een online shop waar ik ons assortiment aanbied met de directe mogelijkheid tot aanschaf van de artikelen.

 

Afgelopen week ben ik op de webwinkeldagen beurs in Utrecht geweest om me voor te laten lichten over de verschillende manieren voor een webwinkel.

Ik heb diverse systemen bekeken maar om eerlijk te zijn ben ik er door een overvloed aan informatie niet zeker meer van wat voor mij nu de beste keuze is.

 

Een aanbieder met een online geïnstalleerde webwinkel zoals one stop webshop of een software pakket als het nieuwe shopfactory 8 of mijn webwinkel5 (tussen de twee laatst genoemde zit nog een behoorlijk prijsverschil en naar wat ik begrijp doen ze ongeveer hetzelfde).

 

Ik heb een lichte voorkeur voor een software pakket omdat voor alle (1-malig) betaalde opties bij een bedrijf als ,,one stop webshop,, niets over blijft als uiteindelijk blijkt dat dit toch niet hetgeen is wat ik graag gehad had willen hebben.

 

Heeft iemand ervaring met Mijn webwinkel 5 en/of Shopfactory (8).

 

Ik heb ook een presentatie van Magento software gezien maar ik heb geen tot minimale ervaring met schrijven van php en html. De frontpage applicatie was altijd ,,what you see is what you get,, en dat was voor mij dan ook zeer eenvoudig.

 

Mijn huidige hostingsbedrijf (widexs) wil alles in php5 hebben want 4 wordt niet meer ondersteund volgens hen. Bij mijn webwinkel 5 zie ik dit nog wel terug, de overige staat geen nummer achter de PHP.

 

Het is misschien een lang verhaal maar ik leg liever iets teveel als te weinig uit dit i.v.m. de gedane moeite voor eventuele reacties.

 

Theo

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

I

Magento ondersteund zelf verschillende betalingmodules, ook kan je op het Magento forum zelf third party onderdelen vinden die je zelf vrij eenvouding kan installeren.

 

Is het dan met een voor geinstalleerde Magento shop zo dat deze net zoals de verschillende kant en klare webwinkel aanbieders deze ook al bijvoorbeeld ideal en paypal in de kostprijs van het hosten verwerkt heeft?

 

En kun je er ook vrij gemakkelijk een TNT module aan koppelen voor het transport en track en trace systeem van hen?

 

Of moet ik hiervoor een apart abonnement afsluiten ???

 

modules zijn zeer eenvoudig te intergreren via een speciaal systeem in magento: gewoon een code van een module invoeren en hij wordt automatisch geinstaleerd..

 

kosten van ideal en paypal zullen er niet inzitten maar hoeven ook geen specifieke kosten voor te zijn.

 

Maak gebruik van een betalingsprovider, instaleer hun betaal module en maak er gebruik van. heb je enkel de kosten per transactie of als je een betalingsprovider neemt met een abbo de abbo kosten van die betalingsprovider natuurlijk.

 

Module voor koppeling met parcelware(web) wordt wat ik begrepen heb momenteel ontwikkeld door een bedrijf en zou met 1 a 2 weken op de markt moeten komen en kan je dan met een paar muisklikken weer instaleren (is wel ene betaalde module aangezien ontwikkeld wordt door commercieel bedrijf).

Link naar reactie
  • 0

Er word gesproken over mijn webwinkel. Daar ben ik ook mee bezig geweest maar werd erg duur zoals hier ook vermeld. Daarna heb ik "mijnwinkel" gevonden. Deze vond is niet alleen goedkoper maar ook nog gebruiksvriendelijker dan webwinkel.

Een goedkoop "kant en klaar" alternatief is webshopkeeper. Deze kun je kopen en dan is alles van jouw. Voor slechts €18,- extra zet het bedrijf de winkel nog voor je online ook. Ik heb zelf nogal veel artikelen en het uploaden kan niet eenvoudig door mijn excel spreadsheet te uploaden naar webshopkeeper. Alle artikelen moeten stuk voor stuk geupload worden. Dat was voor mij de reden om mijnwinkel te kiezen. Anders was het zeker webshopkeeper geworden. De winkel is echt helemaal kompleet met meerder foto's per artikel, zelfs eenvideo is mogelijk. De eigenaar van webshopkeeper liet weten te werken aan het eenvoudiger batch uploaden vanartikelen en foto's. Als dat zo is switch ik misschien als nog want 12 X €19,- = toch ook €228,- per jaar. Dan is eenmalig €100,- voor eens en altijd wel aantrekkelijk.

Link naar reactie
  • 0

Zo te zien is one-stop gewoon X-Cart. In dat geval kun je het zelf ook kopen. De standaard is redelijk compleet en er zijn genoeg uitbreidingen te koop (wel op de goede versie letten). Overigens is de huidige release EOL. Men gaat in de loop van dit jaar starten met de ontwikkeling van versie 5.

 

Goede informatie, maar toch nog een aanvulling van One Stop Webshop zelf. Het betreft niet de gewone versie van X-cart. We hebben een flink aantal aanpassingen gemaakt voor onder andere de lokale markt:

- koppelingen met Nederlandse betaalmethodes, banken en/of PSP's

- koppelingen met in Nederland bekende boekhoudsystemen en/of voorraadbeheersystemen

- koppelingen met TNT parcelware en/of mypost

- Standaard verzendmethoden op basis van TNT bestemmingszones, gewichtscategorieën etc.

En nog vele andere extra's

 

Het belangrijkste verschil met zelf X-cart kopen is echter dat je niet een stuk software krijgt dat je zelf moet hosten, inrichten en aanpassen. Bij ons krijg je een ingerichte en vormgegeven shop (van verzend- en betaalmethode). Je krijgt tijdens kantooruren support op het gebied van ' hoe moet dit' of ' hoe zou ik dit eens aanpakken' . 24 uur per dag hebben we een storingslijn.

 

Tenslotte leveren we indien nodig ook specifiek maatwerk. Een koppeling met een ERP systeem bijvoorbeeld. Dat soort dingen kan je niet online kopen.

 

Moet je dan altijd voor ons kiezen? Welnee, dat hangt van jouw situatie af:

 

- Vind je techniek, configuratie en vormgeving leuk en makkelijk en heb je geen complexe aanpassingen nodig? Koop X-cart, download OS-commerce of gebruik Magento.

 

- Hou je je liever bezig met inkoop, marketing en/of fulfillment? Wil je een fulservice bureau waar je 24 uur per dag op kunt terugvallen? Dan kunnen wij toch erg handig zijn.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

indien one-stop-webshop.nl gebasseerd is op x-cart hoe zit dat dan met de licentie?

 

Je betaald bij jullie een opstart kosten + een maandelijkse kosten.

Kopen jullie voor elke shop die jullie instaleren een x-cart licentie?

 

lijkt me wel van belang om te weten aangezien je er anders als je dit gebruikt later problemen mee kan krijgen met x-cart.

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou men gebruik moeten maken van een tussenbedrijf als Multisafepay? Ipv gewoon Ideal te nemen bij de bank ivm opstartkosten etc? Iemand die hier ene helder antwoord op heeft?

 

Omdat de bank in veel gevallen duurder is als een service provider.

Daarnaast kan je via een service provider als multisafepay of ogone of docdatapayments naast ideal ook nog gelijk diverse andere betaal systemen gebruiken waardoor je alles bij elkaar hebt.

Link naar reactie
  • 0

Highlander:

 

Misschien is het volgende iets voor je:

 

Ik had informatie opgevraagd bij goedkope-webshops.nl en ik heb een zeer correcte en uitgebreide mail terug gekregen! Ik ga me hier nu verder in verdiepen.

 

Ik heb ook gekeken bij shoptrader.nl Je betaald daar 199 euro voor het engelse taalpakket extra en de maandelijkse kosten liggen rond de 25 euro per maand.

 

W3media.nl installeerd magento voor je en voor een klein bedrag bouwen ze iDEAL voor je in. Lijkt me ook erg interessant.

Link naar reactie
  • 0

Ja Ideal bedoel je want dat andere pakket van ze heeft dat wel :) Top ga er eens diep induiken !

 

Je hebt gelijk... ik was in de war met maandelijkse kosten.

Maar de opstartkosten zijn pinuts.

 

Ik kon bij de start van ideal kiezen tussen via de bank wat me toen 400 euro zou kosten of via een service provider wat destijds gratis was. keus was toen ook snel gemaakt.

Link naar reactie
  • 0

Klopt maar ik maak gebruik van Ideal lite en dat kost bij de banik 0 en bij hun als ik meerdere betalingsopties zou doen 75 euro dus dan is dat duurder. Ik vraag mijzelf af waarom hun 30 cent voor een overboeking vragen dat kost toch gewoon 10 cent per transactie bij de bank of is dit sneller? Dat kon ik namelijk niet echt vinden op hun site.

 

Volgens mij dwaalt de discussie af en is deze al eens gevoerd.

Link naar reactie
  • 0

Ik had bij het neerleggen van mijn vraag gehoopt dat 5 forum lezers hetzelfde programma zouden aanmerken als het beste wat er is en dat ik op basis hiervan mijn keuze voor één van de programma's een stuk makkelijker zou kunnen maken.

Dat gaat in ieder geval niet lukken, de meningen zijn toch redelijk verdeeld ;)

 

Ik heb me nog eens verder verdiept in mijnwebwinkel 5 en begin aan dit programma wel iets meer te twijfelen, dat het opgebouwd is in frames lijkt me eigenlijk niet meer van deze tijd. Althans ik heb begrepen dat voor een goede ranking bij google frames funest zijn. En dit is toch wel belangrijk.

 

Shopfactory 8 is eigenlijk niet meer over gesproken, de presentatie op de webwinkelvakdagen beurs was echter zeer helder en kwam dan ook goed over. Het wordt volgens mij niet in frames opgebouwd. De koppelingen in het programma naar ideal, tnt e.d. zijn voor een leek als mij natuurlijk ook altijd erg handig.

 

One stop webshop heeft voor mij nog steeds een hoop plussen. De beperkingen (in mijn visie) heb ik reeds eerder aangegeven en zijn in de loop van vraag en antwoord nog niet veranderd.

 

Ik was van mening dat de Magento webshop voor mij te hoog gegrepen zou zijn i.v.m. de beperkte programmeer kennis. Door de gegeven antwoorden begin ik toch wel te twijfelen als ik het goed begrijp is het invoegen van extra mogelijkheden bij Magento toch redelijk eenvoudig.

 

Inmiddels ben ik wel een stap verder. Mijnwebwinkel5 valt af, door de Magento gebruikers ben ik wel gaan twijfelen.

 

Ik sluit dit bericht dan toch weer af met een vraag, en die is over Magento.

 

Bij w3hosting krijg ik een compleet werkende winkel.

(die naar alle waarschijnlijkheid redelijk standaard zal zijn, maar waar ik in de toekomst wel de mogelijkheid heb om mijn creativiteit op los te laten. Dit zal alleen wel een hoop tijd vergen)

Op deze webwinkel is nog geen betalings verkeer mogelijk als ik het goed begrepen heb.

Hiervoor moet ik dan bij een andere partij een abonnement afsluiten?

Houd deze webwinkel ook een klantenbestand voor me bij met de ingevulde NAW gegevens?

En kan ik hier dan nieuwsbrieven naar toe versturen?

Een eventuele koppeling met een TNT module zit eraan te komen begreep ik (tegen vergoeding).

 

Misschien lijken dit simpele vragen maar voor een frontpage gebruiker is het magento verhaal op het eerste gezicht allemaal behoorlijk ingewikkeld.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Bij w3hosting krijg ik een compleet werkende winkel.

(die naar alle waarschijnlijkheid redelijk standaard zal zijn, maar waar ik in de toekomst wel de mogelijkheid heb om mijn creativiteit op los te laten. Dit zal alleen wel een hoop tijd vergen)

is gewoon de volledig standaard magento shop zoals je die zelf ook zou downloaden.

Op deze webwinkel is nog geen betalings verkeer mogelijk als ik het goed begrepen heb.

Hiervoor moet ik dan bij een andere partij een abonnement afsluiten?

ja je sluit via je bank of via een betalingsprovider een contract af voor afhandeling van betalingen en importeerd met een paar muisklikken de juiste betalingsmodule en er zit een ebtaalfunctie in je shop.

Houd deze webwinkel ook een klantenbestand voor me bij met de ingevulde NAW gegevens?

uiteraard. je kan zelfs meerdere shops beheren die allemaal hun eigen klantenbestand krijgen.

En kan ik hier dan nieuwsbrieven naar toe versturen?

zit ook een nieuwsbrief systeem in ja

Een eventuele koppeling met een TNT module zit eraan te komen begreep ik (tegen vergoeding).

ja klopt, kan je zendingen direct doorzetten naar parcelware(web)

Misschien lijken dit simpele vragen maar voor een frontpage gebruiker is het magento verhaal op het eerste gezicht allemaal behoorlijk ingewikkeld.

 

misschien makkelijk gewoon eens bij magento te kijken op www.magentocommerce.com staat ook een demo online en staan vele video's op de website over de werking.

Link naar reactie
  • 0

Ga je niet een beetje voorbij aan het belangrijkste, namelijk de functionaliteit die JIJ en JOUW KLANTEN nodig hebben? Zowel Front end als Back office?

Als je die lijst met gewenste funcitonaliteit helder hebt, wordt shoppen naar een winkel een stuk gerichter.

Het komt mij nu over dat je 'op zoek bent naar een vervoersmiddel'. Fiets, auto, trein, vliegtuig, wat zou ik eens gaan gebruiken...

 

Lees dit reuze interessante korte draadje maar eens... Kun je je wensenlijst nog eens in heroverweging nemen.

 

En dan niet de wensen van NU en HIER, maar ook van straks, als je 100 orders per dag gaat verwerken. Of per week 100 nieuw artikelen wilt invoeren... Ik noem maar wat mogelijke groeiscenario's.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

De wensen die ik op dit moment heb worden afgedekt door programma's als shopfactory8 en een bedrijf als on-stop-webshop, en in mindere mate door mijnwebwinkel 5 die laatste is inmiddels zoals aangegeven ook afgevallen.

 

Ik heb de vraag ook vooral gesteld om feedback van eventuele gebruikers te krijgen.

 

Ik ben gaandeweg toch gaan twijfelen door alle bijdragen. Een hoop mensen gebruiken (zo lijkt het althans) Magento.

Vossie en Desmond van W3-media zijn zeer positief over Magento. En als ik het goed begrijp kan ik met mijn beperkte kennis toch ook een heel eind komen met deze software.

 

Ik kende het programma helemaal niet en als nu blijkt dat de dingen die de programma's waar ik in eerste instantie naar keek ook allemaal met Magento kunnen. Dan lijkt dit programma meer flexibel als de kant en klare webshops die door de eindgebruiker niet of nauwelijks aan te passen zijn qua layout opbouw etc.

 

Dat is eigenlijk het belangrijkste als de standaard functies overeenkomen dan lijkt Magento het mooist.

Ik ga dan ook in ieder geval de website van Magento eens helemaal doorspitten, als ik nog tegen onduidelijk heden aanloop kom ik toch weer terug :)

Link naar reactie
  • 0

Het belangrijkste vergeet ik.

 

Ik wil iedereen bedanken voor zijn bijdrage(n) er is een hoop een stuk duidelijker geworden. ;D

En als iemand nog een tip of opmerking heeft hoor ik hem natuurlijk nog graag, want de uiteindelijke keuze heb ik nog niet gemaakt. Die valt wel deze maand. Eerst nog wat huiswerk afmaken :)

 

Theo

Link naar reactie
  • 0

indien one-stop-webshop.nl gebasseerd is op x-cart hoe zit dat dan met de licentie?

 

Je betaald bij jullie een opstart kosten + een maandelijkse kosten.

Kopen jullie voor elke shop die jullie instaleren een x-cart licentie?

 

lijkt me wel van belang om te weten aangezien je er anders als je dit gebruikt later problemen mee kan krijgen met x-cart.

 

Uiteraard hoef je geen zorgen te maken over de X-cart licentie kosten, die worden per shop afgedragen. Wij hebben een zeer intensieve samenwerking met X-cart. Sterker nog, veel van de nieuwe features in de volgende versie worden op ons advies ontwikkeld.

Link naar reactie
  • 0

ik ben multisafepay momenteel aan het testen in mijn magento test shop maar moet zeggen dat ik toch wel erg veel bezwaren bij deze betalingsprovider tegenkom.

 

* je kan enkel een enkelle link naar alle betaalopties opnemen in je shop en niet de betaalopties als aparte opties aanbieden en direct naar de juiste optie doorsturen.

 

* de klant moet dus een account aanmaken bij multisafepay (hoewel dat wel makkelijk is door vooringevulde gegevens natuurlijk erg vreemd als je in mijn shop zonder account kan kopen)

 

* als een klant eenmaal op de multisafepay betaalpagina is zit hij daar gevangen. er is geen annuleren knop om terug naar de webwinkel te gaan. zijn maar 2 opties: betaling helemaal afronden of het scherm sluiten en de shop dus helemaal kwijt zijn. indien een klant dus nog besluit dat hij een product wil toevoegen of toch van een andere betaaloptie die ik in mijn shop bied gebruik wil maken is dat niet mogelijk.

 

* als de betaling is afgerond moet de klant zelf nog een link klikken om terug naar de shop te gaan, mijn ervaring is dat veel mensen het scherm gewoon sluiten dan en niet terug in de shop komen wat weer egvolgen voor de order kan hebben.

 

* de status van de betaling is niet zichtbaar in de magento shop. je zal dus voor het controleren van elke betaling steeds bij multisafepay moeten inloggen om te zien of die betaald is wat nogal omslachtig en extra werk is.

 

Nu schijnen veel van deze punten opgelost te kunnen worden maar dan moet je een ander pakket nemen wat 10 cent per betaling extra kost met een minimum van 1000 transacties. komt dus feitelijk neer op een minimum abbonements kosten van 100 euro per maand.

Link naar reactie
  • 0

Zit zelf ook te kijken naar Magento, op de beurs in Utrecht gesprekje gevoerd met iemand van Vivendo, wat wel irritant was was dat meneer maar even tijd had alvorens hij weer verder ging >;(

 

Weet iemand heir wat de gemiddelde kosten zijn om het draaiende te krijgen?

Link naar reactie
  • 0

Zit zelf ook te kijken naar Magento, op de beurs in Utrecht gesprekje gevoerd met iemand van Vivendo, wat wel irritant was was dat meneer maar even tijd had alvorens hij weer verder ging >;(

 

Weet iemand heir wat de gemiddelde kosten zijn om het draaiende te krijgen?

 

ik had ook niet direct een goed gevoel bij het gesprek met vivendo, werdt door hun ook halverwege mijn vragen afgebroken met de melding dat ze me volgende week (deze week) nog wel zouden bellen waarna hij snel naar een kennelijke kennis liep om daar een praatje mee te gaan maken.

 

kosten van draaiende krijgen zijn afhankelijk van je wensen en wat je zelf kan tussen de 0 euro en 5000 euro (of als je heel veel wensen hebt een veelvoud daarvan)

Link naar reactie
  • 0

ik ben multisafepay momenteel aan het testen in mijn magento test shop maar moet zeggen dat ik toch wel erg veel bezwaren bij deze betalingsprovider tegenkom.

 

* de status van de betaling is niet zichtbaar in de magento shop. je zal dus voor het controleren van elke betaling steeds bij multisafepay moeten inloggen om te zien of die betaald is wat nogal omslachtig en extra werk is.

Dat kan ik me niet voorstellen! Ik heb de handleiding bekeken, en ik zie dat XML files data uitwisselen om de status terug te koppelen. Dat zal toch niet alleen bij het duurste pakket zijn?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf erg goede ervaringen met Catalook. Dit is een webshop module die bovenop Dotnetnuke draait.

 

Dotnetnuke is een open source framework (het besturingssysteem). Deze is kosteloos te downloaden op http://www.dotnetnuke.com/ en bied al vele mogelijkheden. Zo zit er standaard onder andere een chat, forum, faq module in. En catalook is voor een prijs van ongeveer €100,- te downloaden op http://dnnsoft.com/ Hieronder even een paar voordelen:

 

* Ondersteuning IDeal zowel rechtstreeks en mbv betaling providers

* Het uiterlijk is aan te passen door middel van skins, hier is geen programmeer kennis voor nodig

* Volledig CMS, dus inloggen op je website en vanaf je site gelijk je tekst en eventuele artikelen aanpassen

* Mailings maken en versturen vanaf je website

* Voorraad beheer

* Factuur beheer

 

Bovendien is de ondersteuning van Dnnsoft echt super. Zo zat er, toen ik het pakket aangeschaft had, nog geen ondersteuning voor IDeal rechtstreeks in (alleen via payprocessors, duur dus). Dit had de programmeur (tevens de eigenaresse) Susanne Koehler binnen twee dagen geïmplementeerd.

 

Groeten Rick

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.