• 0

Mondelinge overeenkomt

Hallo,

 

Enige tijd geleden heeft een kennis contact met mij opgenomen met .m.b.t. onze diensten.

Zij mailde mij een aantal vragen waaronder de vraag over de kosten van een borduring.

Hier ben ik via de mail niet verder op in gegaan.

 

Ik ben bij haar op bezoek geweest en wij zijn toen tot een mondelingen overeenkomt gekomen om het betreffende logo te digitaliseren en een proef borduring temaken.

Wij hebben deze diensten verricht, maar helaas wil mevrouw X niet betalen met de volgende argumenten ik citeer:

 

Bij deze wou ik je even laten weten dat de factuur die je me gestuurd hebt, niet betaald gaat worden.

Ten eerste omdat wij nooit een zakelijke overeenkomst opgesteld hebben ondertekend met beide handtekeningen,

ten tweede omdat ik nooit iets gerborduurd of gedigitaliseerd heb gezien,

ten derde heb ik nooit een offerte gezien,

en ten slotte omdat wij nooit een prijs besproken hebben die ik toen had kunnen weigeren of aannemen.

Verder, als je bij de KvK mijn gegevens zou hebben opgevraagd was je er vanzelf achter gekomen dat X niet langer bestaat en dat je dus ook geen factuur kunt sturen naar iets wat er niet is.

 

Dit was de mail wat ik van mevrouw X heb mogen ontvangen.

Mochten er van uw kant nog vragen zijn voor mij dan hoor ik het graag.

Wie heeft er advies of ervaring met een dergelijke zaak.

 

Met vriendelijke groet,

LGH

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat wordt lastig. Een mondelinge overeenkomst is in principe gewoon geldig, maar als de andere partij het bestaan ervan ontkent dan kun je niets bewijzen. Als je inderdaad de e-mail niet hebt beantwoord, geen offerte uitgebracht, geen aantoonbaar akkoord op de opdracht hebt, niet aantoonbaar een product hebt opgeleverd etc. dan lijkt me dat een incassoprocedure weinig kans gaat maken.

Link naar reactie
  • 0

Beste LGH,

 

het voelt mij ongebruikelijk aan om voor een proefborduring of monster een factuur te sturen, maar goed dat ligt er verder dan maar net aan wat jullie overeen gekomen zijn. Ik denk dat het verstandiger is om gewoon een andere opdracht binnen te halen dan hier nog energie in te steken.

 

René heeft hier ook vast een mening over...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Sorry, vergeten temelden, dat wij het logo gedigitaliseerd en geborduurd hebben.

Het logo staat nog op de pc en de borduring ligt hier nog netjes opgeborgen.

Ook heeft zij een voorbeeld via de mail mogen ontvangen helaas via MSN. Gezien ik niets meer van haar hoorde, heb ik deze ook niet verzonden omdat wij al een raar voorgevoel hadden.

 

Wat betreft het beantwoorden van de mail, dit heb ik wel gedaan maar nog niet gereageerd op haar vragen m.b.t. de kosten.

 

met vriendelijke groet,

LGH

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben dan ook geen factuur gestuurd met de kosten voor de proefborduring, maar voor het aanmaken van een borduurkaart, mevrouw X is hier dus ook mondeling over op de hooogte gesteld.

 

Groet,

LGH

 

Beste LGH,

 

het voelt mij ongebruikelijk aan om voor een proefborduring of monster een factuur te sturen, maar goed dat ligt er verder dan maar net aan wat jullie overeen gekomen zijn. Ik denk dat het verstandiger is om gewoon een andere opdracht binnen te halen dan hier nog energie in te steken.

 

René heeft hier ook vast een mening over...

 

Groet,

 

Highio

Link naar reactie
  • 0

Beetje vreemde zaak.

 

Een proefborduring is altijd gratis, dat je voor een proefborduring een borduurkaart aan moet maken is logisch maar gaat de opdracht niet door dan ga je niet de borduurkaart factureren.

 

Waar praten we trouwens over, een borduring en borduurkaart maken zijn de kosten niet.

Dat veel bedrijven voor een borduurkaart de hoofdprijs vragen betekend niet dat het veel werk is.

 

Ik zou zeggen laat alles toch gewoon zitten maar het antwoord wat die mevrouw gaf is wel kolen op het vuur.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.