Waarschuwing bij het reageren op oude topics

Aanbevolen berichten

Dat vind ik juist goed. Want dat voorkomt ook dat er topics ontstaan met een dubbel onderwerp. Dus dat mensen zich aansluiten bij een ouder topic vind ik dan ook niet verkeerd.

 

En wat dan nog als iemand nog op het topics reageert? Het kan altijd een nuttige post zijn in de zin van dat een lezer of TS er nog nuttige informatie uit kan halen.

Link naar reactie

Ik snap de opmerking van Maarten heel goed......

Met enige regelmaat worden er topics gekicked met als enige reden om z'n eigen onderneming onder de aandacht te brengen, in de lijst met "nieuwe reacties" zie je dan ineens een hele serie oude topics met overal dezelfde user met laatste reactie, schijnbaar heeft 'ie dan een half uurtje uitgetrokken om het hele forum door te worstelen om alle voor hem interessante topics op te sporen.

 

De laatste tijd zie ik met name veel van dat soort reacties uit de logistieke hoek (zeker weinig werk in die branche).

 

Je kunt niet verbieden om te reageren in zo'n topic (wat ook niet handig zou zijn ivm dubbele topics), maar het zou wel attent zijn om de user er op te wijzen dat er al x aantal weken/maanden niet gereageerd is in dat topic en nieuwe info wellicht achterhaald/overbodig zal zijn.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
Daarbij, zoals Romano ook al zegt: reageren op oude topics is geen enkel probleem, als de discussie daarmee doorloopt en weer relevant wordt.

 

Nou...soms zit je een aantal posts te lezen waarvan je bij jezelf denkt "Wat is dit nou weer voor onzin, dat is toch allang achterhaald?" om er vervolgens achter te komen dat je op pagina 1 van 15 zit van een draadje uit 2003 dat omhoog gehaald is doordat iemand iets nietszeggends als "Dat vind ik eigenlijk ook wel belangrijk" heeft toegevoegd.

 

Een waarschuwing dat het een oud bericht is kan er voor zorgen dat mensen met minder relevante toevoegingen zullen besluiten het maar te laten. Lijkt mij een prima plan.

Link naar reactie

Ik vind het ook wel een goed idee om een soort markering neer te zetten als het laatste bericht in zon thread ouder is dan een maand (of iets dergelijks). Niet iedereen let er even goed op, en het is toch jammer als mensen veel moeite doen voor een mooie respons en ze pas later opmerken dat de vraag 4 jaar terug gesteld is.

Link naar reactie

Goed idee!

Bij bijv het motor-forum.nl wordt er na twee weken een waarschuwing (Motor-forum OMA ;D) gegeven dat je in een oud topic gaat reageren ( http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/29565 )

 

 

Verdorie, hier moest ik direct aan denken bij het lezen van de topictitel. Was jij/u me weer voor...

 

Maar stop je met een 'waarschuwing' het spammen door aandachtzuchtige ondernemers?

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
Goed idee! Bij bijv het motor-forum.nl wordt er na twee weken een waarschuwing (Motor-forum OMA ;D) gegeven dat je in een oud topic gaat reageren ( http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/29565 )
Verdorie, hier moest ik direct aan denken bij het lezen van de topictitel. Was jij/u me weer voor... Maar stop je met een 'waarschuwing' het spammen door aandachtzuchtige ondernemers?

 

Maar als er een dergelijk filter is, en zo'n aandachtzuchtige deelnemer alsnog reageert , filter je ze er wellicht sneller uit en kun je eerder maatregelen (in welke vorm dan ook) nemen om SPAM op Higherlevel tegen te gaan...

Link naar reactie

Het quoten van de post boven je heeft geen nut.

 

Spammers hou je niet tegen met een waarschuwinkje, ze weten immers toch al dat ze in een oud topic gaan posten aangezien ze het (in de meeste gevallen) hebben opgezocht door middel van de zoekfunctie.

De markering die Benm aanhaalt is wel een uitstekend idee, het waarschuwt de lezer dat hij in een oud topic is verzeilt geraakt en deze kan dan de beslissing nemen om af te haken of even lekker zijn frustraties te botvieren op de spammer.

Indien het wel een serieuze reactie is kan het topic mooi doorlopen en ontstaat er meteen een duidelijke en overzichtelijke scheiding tussen oud en daar waar de draad weer opnieuw opgepakt is.

Link naar reactie

Maar waar leg je dan de grens als zijnde het laatste bericht. Immers, het spambericht is net nieuw. En wat te denken van een TS die een zinnige aanvulling plaatst in zijn eigen draad? Je ziet pas wat het is als je het bericht ziet.

 

Maar misschien is het wel een idee om posts ouder dan een maand een ander, opvallend kleurtje te geven? Dan weet je als lezer dat het wellicht handig is eerst even naar de laatste post te kijken.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Spammers hou je niet tegen met een waarschuwinkje, ze weten immers toch al dat ze in een oud topic gaan posten aangezien ze het (in de meeste gevallen) hebben opgezocht door middel van de zoekfunctie.

 

Even twee opmerkingen - spammers houd je inderdaad niet tegen, maar daar gaat het vaak ook niet om. Daarnaast hebben de meeste mensen juist niet door dat het om een oud onderwerp gaat - ze zoeken en vinden iets, en controleren de datum vervolgens absoluut niet omdat het aansluit bij hun interesse.

Link naar reactie

Maar waar leg je dan de grens als zijnde het laatste bericht. Immers, het spambericht is net nieuw. En wat te denken van een TS die een zinnige aanvulling plaatst in zijn eigen draad? Je ziet pas wat het is als je het bericht ziet.

 

De bedoeling is dat degene die gaat reageren de waarschuwing ziet. Het is niet bedoeld om spam te voorkomen. In het scherm waar je het bericht in tikt kun je dan bijvoorbeeld iets plaatsen als:

 

Let op! Je reageert momenteel op een oud bericht waar al enige tijd geen reactie op is geplaatst. Het reageren op oude berichten wordt niet altijd gewaardeerd. Reageer alleen indien u een aanvulling heeft die inhoudelijk relevant is.

 

Een ander kleurtje voor oude berichten (of juist de nieuwe berichten) lijkt me ook wel handig. Dit hoeft slechts heel subtiel te zijn, maar het voorkomt in ieder geval dat je een topic van een aantal pagina's opnieuw gaat doorlezen enkel omdat iemand een kleine aanvulling op een oud bericht geeft.

Link naar reactie

Dat laatste is denk ik niet nodig, soms zijn er topics die maanden lopen, maar wel met een aantal deelnemers en daarom best actueel zijn. Het lijkt me daarom beter een markering te baseren op de datum van de laatste post in zon thread.

 

Per ongeluk reageren op oude topics zal denk ik vooral gebeuren na gebruik van de zoekfunctie... iemand zoekt info, vind een thread en heeft er iets aan toe te voegen, maar realiseert zich dan niet hoe oud het is.

Link naar reactie

Let op!



Je reageert momenteel op een oud bericht waar al enige tijd geen reactie op is geplaatst.

Het reageren op oude berichten wordt niet altijd gewaardeerd.

Reageer alleen indien u een aanvulling heeft die inhoudelijk relevant is.

 

EDIT Het stellen van vragen is WEL toegestaan.

 

Waarschuwing bij elke post, met een preview van de post erbij ;)

 

 

Link naar reactie

Goed idee!

Bij bijv het motor-forum.nl wordt er na twee weken een waarschuwing (Motor-forum OMA ;D) gegeven dat je in een oud topic gaat reageren ( http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/29565 )

 

We hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden. Overigens wordt daar ook de titel in het rood weergegeven ipv zwart als het een oud topic betreft. Maar dat is dus alleen voor een ervaren forum gebruiker te onderkennen.

Ik heb even een screenshotje toegevoegd wanneer je daar op reageren drukt(niet schrikken :P)

SureenshUt167806.thumb.jpg.c5c3c53a3b91da3ad722799435f132f5.jpg

Link naar reactie

Volgens mij ben je al klaar als je op de indexpagina niet alleen meldt wanneer het laatste bericht is gepost, maar ook wanneer de eerste post was. Dat vind ik wezenlijker informatie dan te zien wie (welke alias) het bericht heeft geplaatst, op die basis maak ik namelijk geen keuze.

 

Ik herken het probleem wel: pas na je reactie valt je op dat je in een twee jaar oude draad zit te schrijven... Voelt zo lullig als je een uitgekauwd onderwerp bovenaan de lijst hebt geholpen. En omaatjes als waarschuwing lijkt me dan weer wat overdreven. Zou mijn oma ook niet leuk vinden trouwens.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.