Jump to content
E.G.
Verberg

Beoordeling van mijn website

25 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Mijn eerste indruk: Het heeft meer van een kerstboom dan van een site van een belastingadvieskantoor. En dan het taalgebruik: boven uw verwachting uit?? Daar begint het al mee en dan lees ik al niet meer verder. Ook zie ik geen KvK gegevens en dat is wettelijk verplicht en dat zou een belastingadviesburo toch moeten weten..

 

Ik klik op nieuws en wil dan weer terug naar home, maar dat gaat niet. Gratis statistieken doen ook niet professioneel aan.. Biedt je webhoster geen statistieken?

Link to post
Share on other sites
  • 0

KvK gegevens staan vermeld onder de contactknop. De site doet mij aan als één voor een kantoorinrichter of papierhandel.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites
  • 1

De header vind ik erg irritant...al die bewegende dingen.

Daarnaast is je logo (voor zover je het een logo kan noemen) niet goed leesbaar.

 

Het menu is niet goed zichtbaar en stat er maar een beetje tussengepropt.

 

Je testen staan te dicht op de kant (soms er zelfs tegen aan) en de linksjes zijn standaard links. Gebruik even een class om die lelijke standaard blauw en paarse links een leuk kleurtje te geven.

 

Verder staan de gratis statistieken niet echt professioneel. Bij de meeste webhosting zit een net statistiekprogramma.

 

Ook is je website opgebouwd uit tabellen, iets waarvoor tabellen niet zijn gemaakt en bevat je website nog 22 errors

 

Wellicht heb je iets aan mijn tips.


Professioneel webdesign te vinden op http://www.erush.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik vind in eerste instantie Times New Roman irritant om te lezen op mijn beeldscherm, op papier kan het, maar op een beeldscherm vind ik het maar niets.

 

Daarnaast is het jammer dat je een 06-nummer hebt. Je kunt namelijk zoals ik dat ook doe, voor 4,50 per maand een regionaal nummer aanvragen en doorkoppelen naar je 06. Staat professioneler en dat verwacht ik op zijn minst van een belastingkantoor.

 

Nog een puntje; ik verwacht van een belastingkantoor niet veel flitsend, ik vind de header dan ook best irritant... :$

 

Als ik naar "Veel gestelde vragen" kijk, vind ik het onoverzichtelijk ingedeeld. Elke regel een nieuwe link, niet goed, recht onder elkaar opgesomd komt voor mij over als slordig...

 

Bij Nieuws gebruik je 2 verschillende lettertypen en verschillende grootten...

 

Tja, mijn meest opvallende dingen zijn dit toch wel... Maar het meeste stoor ik me toch aan de lettertype...

Link to post
Share on other sites
  • 0

Beste Egbert,

 

Mijn eerste (echt eerste eerste) indruk toen ik op de link klikte (zonder te weten wat je verkoop of tekst te hebben gelezen) was dat de lettertype te "grof" en "standaard computerachtig" overkwam.

 

Mijn advies is om een andere letterype te gebruiken die wat "zachter" overkomt en ook nog goed uitziet.

Als je het zelf heb gedaan kun je met een "CSS" zorgen dat je Verdana of Tahoma gebruikt voor je t.

 

Met CSS kun je ook zorgen dat de links er wat netter uitzien (in plaats van blauw onderlined dat het bijvoorbeeld "zacht grijs" eruitziet).

 

Wat simpele aanpassingen aan de tekst en lettertype en de site zal er wat professioneler uitzien.

 

Verder kun je een header aanmaken die wat rustiger is.

 

En nog een tip. Bij contact probeer je e-mail adres NIET in gewone tekst te plaatsen op de site anders zul je zeer veel gespammed worden.

 

Met vriendelijke groeten,

Michael Ensermo

MIDENS


MIDENS ICT - Systeembeheer, Internet Diensten, Advies en Levering HP, Cisco, APC en Datacenter Producten. www.MIDENS.com

Link to post
Share on other sites
  • 0

Bedankt voor alle reacties/suggesties. Ik zal hieronder nog even ingaan op de individuele vragen/opmerkingen

 

Ook zie ik geen KvK gegevens

Deze staan wel op de website vermeld.

Ik klik op nieuws en wil dan weer terug naar home, maar dat gaat niet.

Op mijn computer is het geen enkel probleem.

Biedt je webhoster geen statistieken?

nee, helaas niet. Ook niet als extra optie had ik begrepen.

 

Ook is je website opgebouwd uit tabellen, iets waarvoor tabellen niet zijn gemaakt en bevat je website nog 22 errors

Volgens mijn "website man" zijn tabellen wel geschikt voor het maken van websites, dus deze is het daar niet mee eens. En van die 22 errors was er 1 daadwerkelijk een foutje, en die andere errors waren eerder fouten/te kortomingen in die error-check-tool naar zijn mening.

 

Heb je deze zelf geschreven?

Nee.

 

En nog een tip. Bij contact probeer je e-mail adres NIET in gewone tekst te plaatsen op de site anders zul je zeer veel gespammed worden.

Ja, dat merk ik al dagelijks. Gelukkig dat iemand een spamfilter heeft uitgevonden.

 

Verder heb ik hem gevraagd de header wat rustiger te maken. Het lettertype te veranderen. En de tekst hier en daar wat aan te passen. In ieder gaval nogmaals bedankt voor het nemen van de moeite.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik klik op nieuws en wil dan weer terug naar home, maar dat gaat niet.

Op mijn computer is het geen enkel probleem.

 

Tja, zo werkt het natuurlijk niet. Als iemand je er op attent maakt dat er iets fout zit kan je er misschien beter serieus op ingaan. Je eigen computer als referentie punt nemen is nu net het slechtste wat je kan doen.

 

Volgens mijn "website man" zijn tabellen wel geschikt voor het maken van websites, dus deze is het daar niet mee eens. En van die 22 errors was er 1 daadwerkelijk een foutje, en die andere errors waren eerder fouten/te kortomingen in die error-check-tool naar zijn mening.

Heb je deze zelf geschreven?

Nee.

Verder heb ik hem gevraagd de header wat rustiger te maken. Het lettertype te veranderen. En de tekst hier en daar wat aan te passen. In ieder gaval nogmaals bedankt voor het nemen van de moeite.

 

Jouw "website man" zal ongetwijfeld een wijs man zijn, maar misschien zou hij toch even een keer aandacht aan de volgende url kunnen besteden; http://www.stylesheets.nl/

 

Verder kan ik er absoluut niets positiefs over zeggen, troep!

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik zou bovendien van alle tekst over een voorlopige aanslag 2007 een voorlopige aanslag 2008 (of zelfs 2009) maken. Dat sluit ws meer aan bij de vraag van je potentiele klanten.

 

Verder ben ik het eens met de opmerking over het 06 nummer.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Volgens mijn "website man" zijn tabellen wel geschikt voor het maken van websites, dus deze is het daar niet mee eens.

 

Weet niet wat voor "website man" jij in de armen hebt genomen, maar iemand die website opbouwt uit tabellen mag (nee, die moet) zich diep schamen.

 

Veel plezier met je website! :)


Professioneel webdesign te vinden op http://www.erush.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0

De website oogt weinig professioneel. Dit komt vooral door het grote lettertype wat niet gestyled is, de matige vormgeving in het algemeen en de header in het bijzonder. Tot slot denk ik dat de 'website man' eens aan de slag moet met margins. Tabellen zijn verouderd maar kunnen prima worden gebruikt. zorg er dan wel voor dat input netjes is uitgelijnd. De site is nu niet in balans.

 

tips:

 

- Kappen met flash in de header. Een strak statisch logo heeft meer impact dan hetgeen er nu staat. De site oogt ook erg donker. Een grijstint is prima maar combineer deze met andere kleuren in plaats van andere grijstinten.

 

- Voeg een stylesheet toe waarmee tekst strakker wordt vormgegeven en input van tabellen beter wordt uitgelijnd.

Link to post
Share on other sites
  • 0
Ook is je website opgebouwd uit tabellen, iets waarvoor tabellen niet zijn gemaakt en bevat je website nog 22 errors

Volgens mijn "website man" zijn tabellen wel geschikt voor het maken van websites, dus deze is het daar niet mee eens. En van die 22 errors was er 1 daadwerkelijk een foutje, en die andere errors waren eerder fouten/te kortomingen in die error-check-tool naar zijn mening.

 

Dan zou ik je websiteman adviseren om eens op cursus te gaan. Die 'tool' is van W3C (World Wide Web consortium). W3C is de autoriteit als het gaat om webstandaarden. Meer over het nut van standaarden kun je hier lezen.

 

Misschien overbodige informatie voor je 'websiteman': als je een website aan standaarden wilt laten voldoen, moet je de inhoud van de opmaak scheiden. Je gebruikt dus "containers" genaamd div'jes in je (x)html document. De opmaak van de div'jes regel je in een extern stylesheet.

 

En verder straalt de website uit dat hij niks heeft mogen kosten....

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Dag,

 

Een eerste indruk? Ik vind hem erg rommelig! Ik wordt er niet echt warm van. Het ziet er niet professioneel uit, qua uitstraling, en zeker niet qua tekstgebruik. Het is niet commercieel ingericht. De teksten zijn te lang, en als er drie keer gevraagd wordt in een regel om contact op te nemen dan haak ik af... Dat is echt hopeloos...

 

Nog een vraagje, wat doen trouwens twee schapen bij een belasting - conflict?

 

Oftewel, de website lokt niet uit om mijn belastingpapieren bij jou te laten invullen. Terwijl je dat waarschijnlijk wel heel goed kunt!

 

Mijn voorzet: een simpelere indeling, kort en bondig, de prijzen weglaten, een simpel contactformulier. Dat maakt het hele verhaal een stuk professioneler.

 

Ik hoop dat je er iets mee kunt.


Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link to post
Share on other sites
  • 0

Waar zie je die schapen, ik kan ze niet vinden. ???

 

Wat de site betreft; waarom kan je vanuit een pagina niet terug naar Home? Heeft de website man hier misschien ook een aparte visie over?

 

Ontwerp is al genoeg over gezegd. Twee andere opmerkingen:

[*] Het is wel handig als de submenu's niet alleen in IE verschijnen maar ook in Firefox. Kwam er bij toeval achter dat ze erin zitten in IE

[*] Waarom 'gratisstatistieken gebruiken met zo'n lelijk logo onderaan je site als er ook het veel uitgebreidere google analytics is?

 

(legt je geen windeieren trouwens, zo'n berichtje op HL he ;D, als je tenminste sec naar bezoekersaantallen kijkt)

 

edit 15/02 zie dat Cath al melding heeft gemaakt van de gratisstatistieken op de 1e pagina van deze draad. Excuus voor dubbelpost

Link to post
Share on other sites
  • 0

Weet niet wat voor "website man" jij in de armen hebt genomen, maar iemand die website opbouwt uit tabellen mag (nee, die moet) zich diep schamen.

 

Veel plezier met je website! :)

Hier sluit ik me bij aan. Als jouw "website man" glashard dit soort advies durft te geven ben ik bang dat er weinig aanpassingen zoals gegeven in dit topic doorgevoerd zullen worden.

 

Desalniettemin wens ik je succes met het verbeteren van je website; zo kan een

tag bijvoorbeeld geen kwaad voor Google en heeft je "website man" de site ontworpen voor een resolutie die intussen tot het verleden behoort (800x600).

Link to post
Share on other sites
  • 0

Verder in ieder geval bedankt voor degenen die gereageerd hebben en/of de moeite hebben genomen de site te bekijken.

Misschien nog wat verder info, de website zelf is in alweer een tijdje geleden gemaakt, in 2006t. Er zijn daarna nog wat kleine wijzigngen gedaan, maar zeker geen grote.

 

Het is wel handig als de submenu's niet alleen in IE verschijnen maar ook in Firefox. Kwam er bij toeval achter dat ze erin zitten in IE

Waarom 'gratisstatistieken gebruiken met zo'n lelijk logo onderaan je site als er ook het veel uitgebreidere google analytics is?

Bedankt voor de suggestie. Ik had al gemerkt dat de menu's in firefox niet "uitschuiven". Ik zal kijken of dat verholpen kan worden. Ik ebn ook niet zo tevreden over de staistieken, vindt ze niet uitgebreid genoeg. bedankt voor de suggestie van Google.

 

wat doen trouwens twee schapen bij een belasting - conflict?

De gedachte hierachter was, dat de schaapjes in de afbeelding ook in "conflict' met elkaar zijn. Net zoals je bij een bezwaar procedure in conflict bent met de belastingdienst.

 

Voeg een stylesheet toe waarmee tekst strakker wordt vormgegeven en input van tabellen beter wordt uitgelijnd.

Bedankt voor suggestie, ik zal het doorspelen.

 

Mvg, Egbert.

Link to post
Share on other sites
  • 0

De tekst in de FAQ is rechtstreeks van de Belastingdienst site gekopieerd....

 

Of leg jij als administratiekantoor rechtstreeks voorlopige aanslagen op aan je klanten??? GILLER! Kan echt NIET.

 

Verder rommelig. Standaard lelijk lettertype. Niet overzichtelijk..

 

En waarom heb ik Flash nodig voor de header? Dat hebben wij hier bij mijn klant niet, dus ik kan het niet zien.

 

En sja dan tabellen. Hier zijn hele godsdienstoorlogen om uitgestreden maar de algemene consensus is tegenwoordig toch wel dat 't lastig is en moeilijk te onderhouden... Ik zou er niet meer mee willen werken!

 

 

Succes met je website... Ik denk eerlijk gezegd dat je beter helemaal opnieuw kunt beginnen... en eerst echt eens heel goed moet nadenken WAT je met je site wilt, WAT je wilt uitstralen, en HOE je dat gaat doen. Misschien interessant om een designer / business coach in de arm te nemen....

 

 


www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link to post
Share on other sites
  • 0

Het eerste wat mij opviel, was dat de links niet zijn opgemaakt. Of in ieder geval niet mooi. Zelf zou ik niet die kleur blauw gebruiken, omdat het niet echt bij de rest past. Verder zou ik inderdaad geen zichtbare gratis teller gebruiken. Er bestaan ook een aantal onzichtbare tellers (bijv. www.statcounter.com).

Link to post
Share on other sites
  • 0

Goeden avond,

 

Vertel bij 'Wie zijn wie' iets meer over jezelf. En plaats een foto. Je verkoopt tenslotte jezelf en je ervaring.

 

Probeer ook een emotionele klik met bezoekers te maken, ik mis warme kleuren en echte mensen (zoals testimonals) op je site.

 

Is je positionering t.o.v. andere belastingadviseurs (Fiscale faciliteiten maximaal benutten, Correcte afwikkeling, Hulp bij u thuis, Snelheid en Competitieve tarieven) wel onderscheidend genoeg ?

 

Wel moedig om feedbach te vragen en zoveel over je heen te krijgen. Jeverdient een reus.

 


SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0

Het valt me op dat op de pagina 'Veelgestelde Vragen' ook een groot deel van de pagina wordt gebruikt voor nieuws, wat eigenlijk al een eigen pagina heeft. Probeer de ruimte meer te benutten. Je moet duidelijk veel informatie kwijt en het wordt op een redelijk klein stukje neergezet. Verbreed de site wat: je hebt aan beide kanten een groot stuk onbenut. Gebruik het en je kunt de tekst al overzichtelijker indelen.

 

Succes!

Link to post
Share on other sites
  • 0

Beste Belvi,

 

Helaas kan ook ik niet erg enthousiast zijn. Het is erg onoverzichterlijk.

De kleur is ook wel erg 'grijs', belastingaangifte etc. doen is voor de meeste mensen al niet een erg 'vrolijke' bezigheid en nu komt het nog eens 'donker' over. Ik krijg hier geen goed gevoel bij.

Verder heb je rechts de contactgegevens staan (niets mis mee) maar waarom een hele "slordige" zin: klik op contact, om de formulier contact pagina te bezoeken? Contact staat al een email adres en telefoonnummer. Overigens vind ik het ook professioneler overkomen wanneer er een vast telefoonnummer staat en geen 06. Daarnaast zou ik ook zeker kijken naar nieuwe plaatjes, deze zijn niet erg flitsend! De site zou er mijns inziens een stuk professioneler uit moeten zien, zo ook de buttons etc en het lettertype. Niet te vergeten de teksten natuurlijk. Keep it simple in deze voor veel mensen onduidelijke materie!

 

Heel veel succes met de site!

 

 

Mvg,

 

M.Budding

 


-www.skipwebmedia.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0

Op de homepage heb je het wisselend over mijn/ik en dan weer over Belvi. Ik zou daar wat consequenter in zijn, of de meervoudsvorm gebruiken, ook al ben je alleen. Het conflicteert nu in ieder geval ook met het onderdeel "wie zijn wij" bij contact. Zeker ook omdat je nergens (voor zover ik zo snel zie) ook maar iets over jezelf zegt.

 

Dat laatste vind ik overigens wel een belangrijk detail. Als ik een klein advieskantoor zoek, zou ik toch minstens willen weten met wie ik te maken heb. Dat is nou juist het onderscheid met grotere kantoren: de persoonlijke aanpak. Maar ik kom niet eens je naam tegen.

 

 


Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 8 leden online en 231 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept