• 0

Probleem met openingsbalans/eindbalans

Hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb overal al gezocht maar nergens het antwoord kunnen vinden.

 

Mijn boekhouding is finaal de mis in gegaan en waarom? Ik denk een verkeerde instelling in Snelstart. Het is namelijk zo dat in mijn boekjaar 2008 (1e boekjaar) er gemuteerd wordt in de openingsbalans. Ik doe toch echt geen rare dingen, maar het programma grijpt in op de openingsbalans.

 

De FAQ van Snelstart, googelen en de zoekfunctie op diverse (waaronder dit) forums heb ik doorzocht maar nergens iets over kunnen vinden.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee dat is het niet. Het gekke bij Snelstart is ook dat je nergens een apart invoerveld voor je openingsbalans hebt. Je moet het openingsbedrag op de tussenrekening balans boeken en dan weer tegenboeken bij bijvoorbeeld bank. Maar dit heb ik netjes op 1-1-8 gedaan. De mutaties van daarna (zelfs van bijv. oktober 2008) muteren ook de openingsbalans

Link naar reactie
  • 0

Jouw probleem is een "moeilijkheidje" wanneer je in 2008 voor de eerste maal Snelstart gebruikt. Dat kan zijn omdat je daarvoor andere software gebruikte of omdat je geheel nieuw bent.

Het inbrengen van een beginbalans staat keurig onder Help (F1) beschreven. Goed lezen en maak bij je oefeningen gebruik van oefenbestanden. Het inbrengen van je beginbalans doe je in 2008 en niet in 2009.

Wanneer je in 2009 bijvoorbeeld een factuur in wilt brengen die op 2008 betrekking heeft krijg je daarvan een melding.

Mijn ervaring met Snelstart is uitstekend.

Misschien overbodig om te zeggen maar enige kennis van het boekhouden is wel vereist.

mvrgr.

Link naar reactie
  • 0

Snelstart geeft nooit problemen met betrekking tot de beginbalans. Bij het aanmaken van de beginbalans kan er wel een verschil ontstaan, dat verschil is het saldo van de (balans) grootboekrekeningen omzetbelasting. Het is dus een kwestie van het goede bedrag van de omzetbelasting in de beginbalans te zetten.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.