• 0

Middenstandsdiploma / AOV

Ik ben even benieuwd wie van de HL-ers voorstander is van het weer gaan verplichten van een soort diploma? Zal dat de kwaliteit van ondernemers niet verhogen en de risico's sterk verminderen?

 

Als ondernemer ben je toch eigenlijk wel verplicht (aan jezelf) om te kunnen boekhouden of minstens de cijfer kunnen lezen/begrijpen?

 

Ben benieuwd! ;D

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb zo’n 17 jaar geleden de school ondernemen voor midden en klein bedrijf gedaan. Dat hield toen in dat ik met dat diploma een eigen onderneming mocht starten.

Als je me nu vraagt of ik iets aan dat diploma heb dit moment zeg ik nee.

De kennis die ik destijds heb opgedaan ben ik helaas weer vergeten en heeft dus geen voordeel tov mijn ondernemerschap.

Toch is het wel zo dat je met zo’n opleiding al met ondernemen te maken krijgt alvorens je in de “echte” ondernemerswereld komt. Op dat moment doet een fout maken ook geen pijn en wordt je zelfs verbeterd en krijg je tips en adviezen. Maar als je al in de klei staat als ondernemer, kan dezelfde fout heel veel pijn doen.

Ik denk ook dat de (niet verplichte) goede voorbereiding die je eigenlijk nodig hebt, vaak niet wordt genomen.

Ik zou het niet verkeerd vinden om een dergelijke opleiding weer te stimuleren. Wellicht wel verplichten of extra motiveren. Ik zie dat wel positief. Om juist mensen tegen zichzelf te beschermen en alvast een bepaalde basis mee te geven.

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.