• 0

jeugd wintersportvakanties aanbieder worden

Goedenavond,

 

Ik ben een jongeman van 20 jaar en ben altijd ondernemend aan het denken.

 

Ik was op internet opzoek naar een aanbieder van wintersport vakanties voor jongeren ( zeg maar de winterversie van beachmaster ect. ) maar ik kon er maar weinig vinden. Toen kwam ik op het idee om zelf zo'n site te starten, omdat er bijna geen van dit soort sites zijn. Ik weet dat er genoeg jongeren zijn die wel graag op wintersport willen met kameraden.

 

Dus ik wil graag een soort van winterversie van beachmaster willen beginnen.

Nu zou ik graag reacties willen van hl'ers om te horen hoe anderen over het idee denken,

 

met vriendelijke groet :-K,

 

 

TukkerTime

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is een leuk idee maar je hebt dan wel veel concurrentie. Als ik even google op 'jongeren' en 'wintersport' heb ik al een hele pagina vol aanbieders van wintersportvakanties voor jongeren, o.a. ->

 

dynamicholland.nl

simbo.nl

winter.husk.nl

d-reizen.nl

jongeren-op-wintersport.nl

neckermann.nl

sportura.nl

dukeTravel.nl

sportiek.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi TukkerTime,

 

Als je er tijd in steekt en interesse in hebt kan het een goed idee zijn! Wat ik je wel wil meegeven is dat er wellicht een markt is voor de voordelige plekken met name Tjechie, hier zijn ook leuke plekken met goede ski- en uitgaansmogelijkheden, maar (met name voor de jeugd) goed betaalbaar t.o.v. Oostenrijk of Frankrijk!

 

Mocht je idee serieus worden horen- en volg ik het graag!

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

@dr85: ja er zijn al wel veel sites waar je je wintersport kan boeken maar niet echt grote of hele bekende namen.

Husk is de enige waar ik wel eens van gehoord had. verder hebben ze ook lang niet allemaal zo'n professionele uitstraling wat ik toch wel heel belangrijk vind.

 

@Paul Oudsdoorn: ja ik was idd van plan om me te gaan richten op tjechie maar ook oostenrijk, omdat er in oostenrijk voor de ervaren skifanaten, toch meer pistes zijn met grotere uitdagingen.

 

Link naar reactie
  • 0

Tukkertime,

neckermann.nl d-reizen.nl zijn toch bekende vakantie-aanbieders. Dit zijn toch niet de kleinste!

 

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe je de site in gedachten hebt:

- Hoe ga je je onderscheiden van de andere aanbieders?

- Hoe weet je of de ski-gebieden, accomodaties aantrekkelijk zijn?

- Hoe zorg je ervoor dat jou site wel bekend wordt?

 

Groeten

 

P.s Turkije heeft ook skipistes! en goedkope accomodaties

Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen."

Link naar reactie
  • 0

Er bestaan hiervoor inderdaad al een redelijk aantal websites, en als je je er dan tussen wil wringen, zul je een twist aan je concept moeten geven. Waar sommige wintersportsites zich echt op studenten richten, wil jij je op jongeren in het algemeen richten begrijp ik? Heb je hierbij al onderzocht of jongeren uberhaubt geld aan zoiets uitgeven?

 

Ik weet dat veel jongeren in de zomer zelf op vakantie gaan met vrienden, maar in de winter toch met papa en mama mee gaan op wintersport; onder meer door de hoge kosten. Misschien is dit niet in de meeste gevallen zo, maar ik zou het wel even uitzoeken.

 

Wat je kan doen, is het lekker hip aanpakken. Stuur bijvoorbeeld iedereen die een vakantie boekt een skibril, waarbij je mensen die "available" zijn een bepaalde kleur montuur kan geven. Succes ermee in ieder geval, het lijkt mij heel moeilijk te realiseren.

Link naar reactie
  • 0

Ja ik wil me echt gaan richten op jongeren, ik denk dat er wel genoeg animo is voor jongeren wintersport vakanties.

dit omdat ik zelf ook wel graag met de kameraden op wintersport wil maar de kosten vaak erg hoog zijn en je niet weet in wat voor een omgeving je zit ( of er meer jongeren zitten ),

ik wil het eigenlijk net zo aanpakken als beachmaster enzo door met de plaatselijke cafe's afspraken te maken.

en ik wil niet alleen werken met hotel maar ook voornamelijk met jeugdherbergen.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn veel grote reisorganisaties die wintersportreizen aanbieden. Een aantal daarvan richten zich specifiek op studenten en jongeren, bekende spelers zijn onder andere Husk en Sportura. Deze reizen zijn altijd buiten het hoogseizoen en veelal naar de goedkopere bestemmingen in de Franse Alpen (Risoul, Massif du Dévoluy, Les Deux Alpes). Oostenrijk is in dat opzicht minder aantrekkelijk omdat de skipassen en accommodaties (hotels in plaats van appartementen) veelal duurder zijn.

 

Nu is mij nog niet direct duidelijk wat jouw product toe gaat voegen. Betreft het een zoekmachine voor goedkope wintersportvakanties voor studenten? Dat je vervolgens door verwijst naar Husk of een andere aanbieder? Of wil je een reisorganisatie opzetten, zoals het afspraken maken met cafés en hotels doet vermoeden? Dat laatste is mijns insziens schier onmogelijk, gezien de lage marges en harde concurrentie in de reisbranche. Ben benieuwd naar je ideeën en verdere uitwerking van de plannen. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het enorm lastig gaat worden om het rendabel te houden, zonder veel duurder te zijn dan de concurrentie zoals Husk en Sportura. Met Husk bijvoorbeeld zit je in het laagseizoen al voor 200 euro een week in een appartement incl busreis en skipas. Dat kan alleen omdat zij skipassen en appartementen voor het hele seizoen kopen, en dat wordt toch een te grote investering voor jou denk ik. Of je moet je richten op kwaliteit ipv prijs tov concurrentie, maar ik denk dat de doelgroep (kinderen waarvan ouders betalen) niet snel 400-500 euro betalen voor een week wintersport. En dat is toch wel de prijs denk ik waar je rekening mee moet houden om er zelf ook nog wat aan te verdienen.

 

Ik zou eerder een samenwerking zoeken met husk of sportura, dat je wat korting bij hun krijgt met een grote groep, maar dat je zelf niet alle skipassen op hoeft te kopen e.d. Als je het voor elkaar krijgt om prijsafspraken te maken met die organisaties (200euro pp 'inkoop' oid) en je maakt een mooie website met veel informatie over uitgaansgelegenheden in de wintersportgebieden, dan kun je wellicht rond de 300 euro zitten als 'verkoopprijs'. Voordeel is dat je enkel een website hoeft te maken en wat ondernemerskosten (kvk enzo), misschien wat marketing en je bent klaar, kost je dus bijna niets.

Link naar reactie
  • 0

Ja ik wil me echt gaan richten op jongeren, ik denk dat er wel genoeg animo is voor jongeren wintersport vakanties.

dit omdat ik zelf ook wel graag met de kameraden op wintersport wil maar de kosten vaak erg hoog zijn en je niet weet in wat voor een omgeving je zit ( of er meer jongeren zitten ),

ik wil het eigenlijk net zo aanpakken als beachmaster enzo door met de plaatselijke cafe's afspraken te maken.

en ik wil niet alleen werken met hotel maar ook voornamelijk met jeugdherbergen.

Nu ik dit lees heb jij volgens mij geen idee waar je aan gaat beginnen. Je wilt dus op de kosten uniek zijn? Dat gaat je niet lukken.. (zie mijn vorige post over husk/sportura). En sowieso een jeugdherberg in een skigebied ben ik nog niet tegen gekomen..
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.