Je bent ondernemer.

Je wéét dat je "iets met marketing moet doen."

Je zit in je kantoor of ergens anders, met je schrijfmap voor je.

Hoe pak je dat aan?

(Ik ga deze post niet uitrusten met een do's en don'ts, ben veel te benieuwd naar de manier waarom den and'ren onderneemersch dit aanpakken!)

;D

Groet,

Annedien

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Hoe ik mijn marketingplan heb opgesteld? Door te denken aan waar ik als klant van mijn eigen bedrijf zou zoeken op het moment dat ik spreadsheetproblemen had... en dan zorgen dat je op die plek(ken) positief opvalt ;D

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

• 0

Daar was ik al bang voor... :-\ maar goed, dat houdt dus in dat ik bij goegel op de juiste trefwoorden vindbaar moet zijn... misschien zelfs een item in het help-menu toevoegen van open office ;D

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

• 0

do: goegelen (ook: ilse, startpagina, tosurfyou etc)

don't: het zwaartepunt van je marketing bij zoekmachines op internet neerleggen.

Goegel helpt je ook bij het vinden van andere plaatsen op het internet waar je je business kunt presenteren. Soms kost dat, soms niet.

Dat verhaal van dat marketingplan kwam het reëlste op mij over.

Ik heb intussen ervaren dat je een verzameling samenhangende marketingactiviteiten moet ontplooien. Als zich een gelegenheid voordoet om buiten dat plan om iets te doen, dan weiger je dat in principe.

Incidenteel adverteren is een echte don't. Dat zet geen zoden aan de dijk. Alleen structureel en met een flink budget halen advertenties iets uit.

Het verkrijgen van naamsbekendheid in je regio is vooral een kwestie van netwerken en mond-op-mond reclame. Hier kun je zelf aan werken. Neem dat ook op in je plan.

Als je een website als centraal verkooppunt wilt hanteren, maak dan bij iedere denkbare gelegenheid ook reclame voor je site. Begin een nieuwsbrief en dat soort dingen om regelmatig bezoek te stimuleren. etc. etc.

Belangrijk: Lees over marketing en over e-commerce. Orienteer je op de boekenmarkt. Denk heel veel na en vraag ervaren ondernemers uit over hun ervaringen

Olaf Janssens

www.anasign.com

• 0

Dat marketingplan staat ook in grote lijnen vast hoor! Google en consorten stonden daar al in, maar ook inderdaad een nieuwsbrief, gratis content als 'lokkertje' op de site, portalvermeldingen, netwerken en daarnaast wat 'good old' marketing methoden... direct mail, pers berichten, relatiegeschenkjes... om de ideeën maar in algemene termen te noemen :)

Maar eh... die vermelding als button in open office was een spontaan en wat minder serieus idee ;)

Oh ja... deelname op forums is natuurlijk ook onderdeel van de marketing ;D... dan kan ik deze uurtjes ook fiscaal verantwoorden ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar