• 0

opzeggen...

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wanneer ik het goed begrijp (en ik ga het niet over je grammatica hebben ;) ;)).....

 

blijkt uit het huurcontract dat je tussentijds mag opzeggen, mits 6 maanden vooraf aangekondigd. Contract wordt automatisch verlengt in 2013, indien je niet hebt opgezegd.

 

Dus op tijd opzeggen en geen probleem volgens mij....

 

Oh ja, ik denk dat je voor de kamerbewoners geen poot hebt om op te staan, dat had eerder al geregeld moeten zijn. Je krijgt er een vergoeding voor, dat dit schijnt afgesproken te zijn.

 

Anders had je waarschijnlijk heel het pand moeten huren en onderverhuurdertje moeten gaan spelen.

 

Marcel

Link naar reactie
  • 0

Wanneer ik het goed begrijp (en ik ga het niet over je grammatica hebben ;) ;)).....

 

blijkt uit het huurcontract dat je tussentijds mag opzeggen, mits 6 maanden vooraf aangekondigd. Contract wordt automatisch verlengt in 2013, indien je niet hebt opgezegd.

 

Dus op tijd opzeggen en geen probleem volgens mij....

 

Oh ja, ik denk dat je voor de kamerbewoners geen poot hebt om op te staan, dat had eerder al geregeld moeten zijn. Je krijgt er een vergoeding voor, dat dit schijnt afgesproken te zijn.

 

Anders had je waarschijnlijk heel het pand moeten huren en onderverhuurdertje moeten gaan spelen.

 

Marcel

 

Dat is snel dank u. Jah maar lees het ook heel goed. Ik krijg vergoeding voor de de volgende punten:

De totale huur van de winkelpand bedraagt negen honderd euro (900) per maand of een deel ervan exclusief verbruikkosten. Zoals gas, water, elektriciteit, gemeentebelastingen, verontreinigingkosten, waterschap, rioolrechten.

Afvalstofheffing, kabel tv etc. De genoemde kosten worden door de huurder betaald. De verhuurder doet er een bijdrage in de bovengenoemde kosten van wegen de kamerbewoners. Dit bedrag is 100 euro per maand.

Ik krijg geen huurgeld.

Link naar reactie
  • 0

Als je er nu al uit wil dan is de enigste optie om zelf een andere huurder te zoeken die jouw huurovereenkomst wil overnemen.

 

dank u voor uw reactie.

Maar wat houdt het volgende dan in?

 

Bij huuropzegging moet er minimaal zes maanden van te voren bij de verhuurder bericht binnen zijn. Ook als de huurtermijn eindigt is.(op 01 jan 2013).

Link naar reactie
  • 0

Klopt, ik was niet duidelijk genoeg, maar dit bedoelde ik ook.

Wanneer dit besproken en vastgelegd is....helaas....

 

Het ligt er allemaal maar net aan hoe je het vooraf vastlegt. Heb ooit een hele grote bovenwoning gehuurd, midden in het centrum, in de hoofdstraat voor 500 piek all-in.

Nadien wat bonje gekregen, maar ja, toen was het pech voor de huurbaas, nu voor jou, helaas....

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je er nu al uit wil dan is de enigste optie om zelf een andere huurder te zoeken die jouw huurovereenkomst wil overnemen.

 

dank u voor uw reactie.

Maar wat houdt het volgende dan in?

 

Bij huuropzegging moet er minimaal zes maanden van te voren bij de verhuurder bericht binnen zijn. Ook als de huurtermijn eindigt is.(op 01 jan 2013).

 

6 maanden voor het verstrijken van 01 januari 2013 zodat de verhuurder een andere huurder kan zoeken.

 

Zoals ik het nu allemaal lees heb je een standaard huurovereenkomst ( op die huurder na dan) en heb je die bij ondertekening of niet goed doorgelezen of je snapte het niet.

Dat laatste gebeurd wel vaker omdat men bij huuropzegging meteen denkt dat men ten aller tijden de huur op kan zeggen net zo als dat je een huis huurt.

 

Edit: maanden i.p.v. weken

Link naar reactie
  • 0

Als je er nu al uit wil dan is de enigste optie om zelf een andere huurder te zoeken die jouw huurovereenkomst wil overnemen.

 

dank u voor uw reactie.

Maar wat houdt het volgende dan in?

 

Bij huuropzegging moet er minimaal zes maanden van te voren bij de verhuurder bericht binnen zijn. Ook als de huurtermijn eindigt is.(op 01 jan 2013).

 

Het is 6 maanden. en Nee hij vertelde heel erg duidelijk dat ik binnen die 5 jaar kon stoppen, zolang ik dat maar binnen 6 maanden aangeef. Ik mijn oom, vader en mijn broer zaten erbij toen het contract werd getekend. Hij zei dat het duidelijk in het contract stond, dat was het eigenlijk.... Ik las het en idd staat er. Alleen pas nu geeft hij er een andere betekenis. Toen was er ook geen enkele sprake van crisis en wat dan ook. Hij garandeerde dat...

 

6 weken voor het verstrijken van 01 januari 2013 zodat de verhuurder een andere huurder kan zoeken.

 

Zoals ik het nu allemaal lees heb je een standaard huurovereenkomst ( op die huurder na dan) en heb je die bij ondertekening of niet goed doorgelezen of je snapte het niet.

Dat laatste gebeurd wel vaker omdat men bij huuropzegging meteen denkt dat men ten aller tijden de huur op kan zeggen net zo als dat je een huis huurt.

Link naar reactie
  • 0

Nog 1 keer een reactie van mij.

 

Ik neem aan dat jullie hebben gevraagd of de huurovereenkomst ten aller tijden kon worden opgezegd, het antwoord van de verhuurder was daarop dat dat ten aller tijden kon.

Hij bedoel hiermee dat je bijvoorbeeld nu de huur al op kan zeggen voor na 1 januari 2013.

 

Het spijt me als me antwoord niet is wat je graag horen wil maar zo zit zoiets nu eenmaal in elkaar.

Zoals ik al eerder aangaf ga een nieuwe huurder zoeken die de huurperiode wil over nemen en doe dat het liefst in samenwerking met de verhuurder.

Link naar reactie
  • 0

Het is heel duidelijk.

 

Stap voor stap :

 

- Veruurder zei dat je altijd mocht stoppen. Dat klopt....als je maar 6 maanden vooraf dat laat weten ! (Door een brief!)

 

- Jij dacht dat je zomaar mocht stoppen, dat is niet zo. Je hebt de woorden van de verhuurder verkeerd begrepen...

 

- Nu opzeggen betekent nog 6 maanden huur doorbetalen

 

- of je zoekt een huurder ivm in-de-plaats-stelling (google even....!)

 

- probeer dit (als het mogelijk is) inderdaad samen met verhuurder te doen..

 

- leuker kan ik het niet maken, wel proberen duidelijk te zijn.

 

OK zo ?

 

Groet en succes, Marcel

Link naar reactie
  • 0

Als je er nu al uit wil dan is de enigste optie om zelf een andere huurder te zoeken die jouw huurovereenkomst wil overnemen.

 

dank u voor uw reactie.

Maar wat houdt het volgende dan in?

 

Bij huuropzegging moet er minimaal zes maanden van te voren bij de verhuurder bericht binnen zijn. Ook als de huurtermijn eindigt is.(op 01 jan 2013).

 

Nee, volgens mij is het gewoon een stukje niet begrijpen.... TS citeert duidelijke regels...

 

Link naar reactie
  • 0

Stap naar een vrederechter.

 

Als er 4 getuigen waren bij het ondertekenen en ze zeggen alle 4 dat de VERHUURDER duidelijk gezegd heeft dat je binnen de termijn van 5 jaar het contract kan opzeggen dan heeft de VERHUURDER geen poot om op te staan.

 

Je zal wel nog de 6 maanden moeten betalen (opzeg) maar daarna ben je ervan af. Spreek er eens over met je advocaat en zorg ervoor dat de 4 getuigen allemaal hetzelfde zeggen en ondersteunen !

Link naar reactie
  • 0

Dat zeg ik toch.... ???

 

 

Het is heel duidelijk.

 

Stap voor stap :

 

- Veruurder zei dat je altijd mocht stoppen. Dat klopt....als je maar 6 maanden vooraf dat laat weten ! (Door een brief!)

 

- Jij dacht dat je zomaar mocht stoppen, dat is niet zo. Je hebt de woorden van de verhuurder verkeerd begrepen...

 

- Nu opzeggen betekent nog 6 maanden huur doorbetalen

 

- of je zoekt een huurder ivm in-de-plaats-stelling (google even....!)

 

- probeer dit (als het mogelijk is) inderdaad samen met verhuurder te doen..

 

- leuker kan ik het niet maken, wel proberen duidelijk te zijn.

 

OK zo ?

 

Groet en succes, Marcel

Link naar reactie
  • 1

Dit is ook nergens voor nodig, en m.i. zelfs onverstandig. Volgens de gegevens die TS nu gegeven heeft, is er niet goed gelezen, of zijn er woorden/afspraken verkeerd begrepen. Meer is er niet aan de hand. Jammer. Men heeft geprobeerd met verhuurder te praten, verhuurder staat in zijn recht.

 

Helaas voor TS.

 

Mijn laatste centen hierin.

 

Zie ook :

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=46;action=display;threadid=23076;start=0#msg204718

Link naar reactie
  • 0

Zie antwoord, het is een veel gebruikelijk misverstand.

 

Nog 1 keer een reactie van mij.

 

Ik neem aan dat jullie hebben gevraagd of de huurovereenkomst ten aller tijden kon worden opgezegd, het antwoord van de verhuurder was daarop dat dat ten aller tijden kon.

Hij bedoel hiermee dat je bijvoorbeeld nu de huur al op kan zeggen voor na 1 januari 2013.

 

Het spijt me als me antwoord niet is wat je graag horen wil maar zo zit zoiets nu eenmaal in elkaar.

Zoals ik al eerder aangaf ga een nieuwe huurder zoeken die de huurperiode wil over nemen en doe dat het liefst in samenwerking met de verhuurder.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.