• 0

Innovatie en China

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gelukkig is het zo dat bedrijven die serieus bezig zijn met producten die op de Europese markt moeten komen, ook de betere Chinese bedrijven, steeds vaken met design en productontwikkelingspartners in Europa werken. Dicht bij de markt zitten als productontwikkelaar is erg belangrijk als je met goede producten wilt komen, vooral nu mensen niet meer zomaar van alles gaan kopen en beter gaan nadenken hoe ze hun geld uitgeven.

ALSKAR DESIGN

innovation made

 

Gedempt Hamerkanaal 253 | 1021 KP Amsterdam | https://www.alskar.com | https://www.alskar.nl

Link naar reactie
  • 0

Zo, die is meteen afgebrand zeg!

 

Lijkt mij terecht.

 

In plaats van dat je nu een leuk verhaaltje verteld kom je maar meteen je diensten aan de man brengen, das niet zo slim.

 

Ik woon hier al jaren en het traject voor een bedrijf om hun "innovatie" ideeen op de markt te zetten is zeker niet iets wat je in een dag of 2 doet. Beter advies is om te zeggen : Kom naar China met je produkten als je 50% van de wereld al bedient, NIET eerder. Anders maken de Chinezen gehakt van je. Voor dat jij je eerste "innovatie" hebt verkocht liggen er al 10 kopieen voor een derde van de prijs in de schappen. Vraag maar aan Philips.

 

Als je in China iets in de markt wilt zetten zal je altijd met een partner aan de slag moeten die een netwerk bezit om produkten zo snel mogelijk in de markt te zetten en een IPR bedrijf dat de concurrentie op afstand houdt met een goede stok in de hand. Dit is natuurlijk NA dat je alle licenties hebt verkregen om zo ie zo produkten in China te verkopen.

Ik was ook heel optimistisch dat ik hier net kwam, maar ik ken de realiteit. Als jij een kleine man bent met een goed idee of produkt, maar geen netwerk, geen financiele backbone en operating capital bezit heb je hier niets te zoeken. China is in grote lijnen enkel intressant voor bedrijven die of redelijk grote omvang hebben en al globaal opereren, dan wel zulke geavanceerde techniek gebruiken dat kopieren wel wat tijd in beslag neemt.

 

Er zijn natuurlijk gevallen waar een kleine innovateur een gat in de markt vindt, maar ik kan me even niet herinneren wat een goed voorbeeld is.

 

Hiernaast, je hebt een .hk email addres van yahoo... Dus je woont neem ik aan in Hong Kong. Leuk, maar wat is dan jouw toegevoegde waarde ?? Een agent die wel weer wat vriendjes heeft etc etc.? Voor de Chinese markt moet je in China zijn, Hong Kong is ook China, maar niet echt. Misschien zit ik fout maar blijkbaar heb je dus niet eens een bedrijf met een website.

 

 

Paul

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.