Ga naar inhoud
  • 0

ingetrokken besluit inzake Stamrecht/nieuw besluit

Hallo allemaal,

Op diverse sites en ook hier op het forum wordt het besluit van 27 nov. 2002 aangehaald inzake stamrechtovereenkomsten. Deze is inmiddels ingetrokken en vervangen door een besluit van 8 sept. 2008.

In het laatstgenoemde besluit worden veel minder 'goedkeuringen' genoemd.

Heeft iemand een idee hoe dit zich uit in de goedkeuringen met betrekking tot 'ongelijke uitkeringen', tijdelijke uitkeringen etc?

Als ik niet goed genoeg gezocht heb op HL hoor ik het ook graag.

Dank u.

Johan

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Hi Johan

Dat besluit is inderdaad ingetrokken. Let wel: alles wat in het nieuwe besluit niet genoemd wordt, is volgens het oude besluit gewoon nog van kracht.

Nieuw besluit staat hier:

http://www.belastingdienstpensioensite.nl/Besluit%20Pensioenen%20en%20stamrechten%20080908.htm

groet

Joost

DenariusAdvies.nl: Fiscaal + juridisch advies bij rechtsvormkeuze/-wijziging, VOF, BV, DGA, bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost,

Het besluit had ik al gevonden op www.minfin.nl

Over jouw opmerking: dat snap ik niet helemaal. Er wordt weliswaar gesproken over actualisering en samenvoeging, maar tevens over intrekking van andere besluiten. Misschien lees ik erover heen, maar ik zie nergens staan dat de regels van het oude besluit van kracht blijven, immers dan zou intrekking overbodig zijn.

Ik ga vanmiddag even contact zoeken met een belastinginspecteur, rayon Groningen. De uitkomst zet ik hier neer.

Johan

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

naar het schijnt komen er aanvullende regelingen. Ik heb een voicemail achtergelaten bij de voorzitter van de Belastingdienst Pensioenregelingen. Ik verwacht morgen een belletje terug.

Valt je op hoe weinig reacties hierop komen? Niemand weet uiteindelijk iets zeker...

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

Link naar reactie
  • 0

Hoi Johan

Ik verwacht dat het belletje oplevert wat ik al schreef, tenzij het nieuwe besluit inhaakt op alles wat in het besluit 2008 tov 2002 niet behandeld is.

Dat er weinig reactie is, komt omdat het besluit voor weinig HL-ers interessant is en nog vrij technisch van aard ook.

Maar laten wij elkaar vooral op de hoogte houden :)

joost

DenariusAdvies.nl: Fiscaal + juridisch advies bij rechtsvormkeuze/-wijziging, VOF, BV, DGA, bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Het is natuurlijk redelijk logisch dat de oude goedkeuringen blijven bestaan, maar dat wil ik dan wel graag ergens op schrift hebben.

Ik hou je op de hoogte.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.