• 0

Kledinglijn, aub tips, bedenkingen etc...

Best HL's

 

 

Na lang denken hebben we besloten dat we een kledinglijn/ merk willen opzetten. Klinkt groot en duur ( is uiteindelijk ook de bedoeling), maar we denken dat we dit klein kunnen beginnen. De rede dat we dit kiezen is omdat we beide veel ideeen hebben en dat deze keuze erg goed aanvoelt. Nu hebben we aankomende zaterdag een afspraak met een leverancier/producent van kleding. En ook binnenkort met een adviseur voor starters. Uiteraard willen we onze afspraken goed benutten en dus goed voorbereid te werk gaan. Nu zitten wij een beetje te dubben over de effectieve start, en wij hoopten dat jullie ons hier wat tips, opmerkingen en bedenkingen bij konde geven.

 

Wij zouden graag een echt nieuw merk starten, met uiteraard eigen label, logo etc. Om te beginnen willen we starten met enkel t-shirts ( ongeveer 15-20tal verschillende illustraties in 3 tot 5 kleuren) en wij denken dan ook aan een 500 tot 700 stuks om mee te starten. Nu weten wij dat een echt producent alles erop en eraan kan leveren, maar verschilt dit in kwaliteit nu echt zoveel als gewoon even naar een drukker stappen. Dit zal waarschijnlijk wel aangezien prijzen verschillen. Maar is het nu echt verstandiger om gelijk alles erop en eraan te doen bij een kledingmerk. Of gewoon 500 stuks bij een drukker laten doen en niet echt over een kledingmerk beschikken.

 

Het 2de ''probleem'' waar wij een beetje tegenaan hikken is het feit van het effectieve opstarten. Aangezien wij fulltime werken en dit voorlopig ook willen blijven doen tot dat onze kleding goed genoeg verkoopt, vroegen wij ons het volgende af. Uiteraard kunnen we in bijberoep zelfstandig worden (eenmanszaak). Maar is het verstandig om gelijk heel dit proces te doorlopen? Ons idee was, we beginnen klein vanuit huis en verkopen via een webwinkel, marktplaats, ebay etc en promoten onze kleding doormiddel van flyeren posters etc in verschilende grote steden in de benelux. Eens dat we goed beginnen te verkopen worden we ''echt'' zelfstandig en vragen alle nodige documenten aan en huren een klein magazijn/ winkel.

 

Hoe kijken jullie hier als pro's en starters tegenaan. Is dit een goed genoeg idee of is dit simpelweg niet haalbaar. Uiteraard stellen we deze vragen ook aan de adviseurs en producenten. Maar om alvast een idee en beetje opheldering te hebben, hadden we graag jullie meningen hierover.

 

We horen ze graag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Om maar meteen ter zake te komen zou ik je wel op zijn minst inschrijven. Al is het alleen maar om professioneel over te komen als kledingmerk. Als wat voor soort zaak (eenmanszaak – vof etc.) zal ik verder geen uitspraken over doen. Daar zitten hier meerdere mensen op het forum die je hier gerichter bij kunnen helpen.

 

Over het verhaal van je eigen kledinglijn voeren kan ik je wel e.a. vertellen. Wat betreft je vraag over de kwaliteit textiel kan ik heel kort zijn en dat is dat een goede drukkerij dezelfde kwaliteit kan leveren dan als je ergens echt je eigen kleding laat maken.

 

Drukkerijen kunnen namelijk van budget shirtjes tot exclusieve shirtjes leveren. Waarvan de kwaliteit nog vaak beter is dan de bekende merken die in de winkel verkrijgbaar zijn. Het is maar net in welk soort segment je wilt zitten. Zoek daarom een beter merk uit, zoals Jerzees Colours, Hanes of Lemon en Soda. Hiervan zijn meerdere textielproducten te verkrijgen die heel goed van kwaliteit zijn.

 

Om te beginnen kun je namelijk ook heel makkelijk door een naai atelier of de drukker zelf deze labels laten verwijderen en hier je eigen custom made labels in laten naaien. Zo heb je niet meteen 1000en shirtjes als minimale afname bij de producent, maar toch kom je als een echt kleding merk over tegenover je klanten.

 

Daarbij is er inderdaad wel wat verschil in de drukkwaliteiten. Vraag van te voren aan je drukker voor een aantal proefstukken en doe hiermee een wasmachine test. Doe ze eens een stuk of 20 keer wassen, en natuurlijk eens een keertje wat te warm wassen. Zo kun je voordat je meteen 100 opdrukken besteld beoordelen of dit wel de kwaliteit is die jij wilt voeren.

Natuurlijk kun je ook bij de drukker van een aantal merken wat samples afnemen van het textiel zelf. Pak maten die je zelf goed passen en doe deze ook onderwerpen aan een wasmachine test. Het voordeel is als je je eigen maten test je makkelijk kan zien of het goed in vorm blijft en niet krimpt, je kan het immers zelf aantrekken!

 

Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

 

 

Om te beginnen kun je namelijk ook heel makkelijk door een naai atelier of de drukker zelf deze labels laten verwijderen en hier je eigen custom made labels in laten naaien. Zo heb je niet meteen 1000en shirtjes als minimale afname bij de producent, maar toch kom je als een echt kleding merk over tegenover je klanten.

 

 

Succes ermee!

 

Mag dit ??? ???

Link naar reactie
  • 0

Je kan al labelloze kleding bestellen van goede kwaliteit in Pakistan vanaf 100 stuks.

Het bedrukken zal ik wel hier in Nederland laten doen want de kwaliteit van de drukinkt is waardeloos uit Pakistan.

 

Mocht je interesse hebben in adressen stuur even een PM en dan zal ik ze mailen.

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Zoals down zegt, ik weet dat ik bij een drukker tshirt kan kopen en drukken, maar mag ik deze labels wel gewoon verwisselen enzo. En merkloze A+ kwaliteit t-shirts weet ik zou gauw ook nergens te vinden alhoewel dit een oplossing zou kunnen zijn.

 

En kijkend naar het kostenplaatje, 1leverancier/producent die alles doet vs 1 voor tshirts, 1voor drukken, 1voor labels,1 voor inpakken. Dit valt uiteraard te berekenen. Maar qua tijd zal dit waarschijnlijk veel meer in beslag nemen lijkt mij zo.

Moest iemand mij kunnen vertellen waar ik echt goed kwaliteit merkloze kleding kan krijgen, een PM zou erg op prijs gesteld worden.

 

Ik hoor graag jullie verder comments.

 

Bedankt

Jeroen

Link naar reactie
  • 0

 

Jeroen, allereerst wat wil je dat jouw merk uitstraalt, hoe moet dit overkomen bij de klanten? Is het een exclusief merk? Of is het voor iedereen? Die antwoorden mis ik in je forum-post hier. Het maakt namelijk heel wat uit of je een kledingmerk start voor iedereen met t-shirts a la Freshcotton of Frogbite, of dat je de nieuwe Armani of Blue Blood wilt worden. Bij de laatst genoemde, moet alles echt perfect zijn en moet de kwaliteit tot uiting komen in alles wat het merk draagt. Van Kledingtag, label tot aan de afwerking van de kleding zelf. Dit verwacht je namelijk als klant als je ziet hoe deze 2 merken adverteren.

Niet dat bij de online shirt-bedrijven niet alles goed zijn, natuurlijk moet de kwaliteit hoog zijn, maar tussen beiden zit wel een prijsverschil. Dit is uiteraard niet alleen het verschil in materiaal, drukprocede, maar ook de merkbeleving waarvoor je betaald. Denk heel goed na wat jouw merk zo onderscheidend maakt van de rest!

 

Voor nu is het misschien niet relevant, maar orienteer eens op Bulgarije, Turkije en Portugal. Deze landen zijn binnen europa wel 1 van de meest gebruikte landen voor nederlandse merken als Gstar, Gsus etc. H&M laat ook een deel in die landen produceren, dus het is het proberen waard. Qua aantallen zit je wel stukken hoger, en hou er rekening mee dat als je 1000 stuks bijvoorbeeld wilt hebben, je dan 1000 stuks in 1 maat krijgt. Niet een onderverdeling van S/M/L/XL en in totaal 1000 stuks, maar dus 4000 stuks in totaal, 1000 per maat. Let op de offertes en bonnen als je een leverancier hebt gevonden.

 

Waar wil je het verkopen, online of ook in winkels? Hou rekening met de marge voor de winkeliers in je inkoopprijs voor hun.

 

Belangrijkste is bij het kiezen van een drukker hoe de prijs is opgebouwd en wat hij/zij ervoor levert. Zoals eerdere al eens genoemd is, vraag sample shirts aan. In 1 en/of meerdere kleuren, lichte kleuren op een donker shirt en vice versa. Mocht je ooit nog ander materiaal dan inkten willen gebruiken kan je ook nog folie aanvragen. Nadeel is alleen wel dat het folieproces aardig prijzig is en snel breekt. Denk van te voren hoeveel kleurwissels je wilt hebben qua shirts, maar ook qua gebruikte drukinkten. Stel je wilt een andere kleur vandezelfde print, dan kan dat beter in 1 run gedaan worden. Je zeefdruk raam is dan namelijk reeds gemaakt. (Scheelt stelkosten).

 

Ben zelf (toevallig) ook bezig met orientatie voor het opzetten van een kledingmerk. Het is bij mij een zoektocht die gaat met vallen en opstaan, maar dat maakt het wel leuk en heel erg leerzaam. Het is mijn vakgebied helemaal niet, maar dat maakt de uitdaging wel leuker/spannender.

 

Wil je bij deze alvast succes wensen met je intiatieven!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Als medewerker in een textieldrukkerij, kan ik zeggen dat er veel verschil is in kwaliteit tussen de t-shirts. Een merk als Fruit of the loom of Logostar zou ik in ieder geval nooit doen. Voor goedkoop drukken kun je allround wel goed terecht bij mijn werkgever. Ze garanderen de goedkoopste te zijn en onderhandelen kan meestal wel bij grotere aantallen. Kijk maar eens op MOD EDIT; geen links naar eigen websites aub en see for yourself. Dat relabelen heb ik wel vaker gezien, een concurrent van ons bedrijf doet dat ook. Gildan is trouwens ook een goed merk, Amerikaans, valt goed en wordt veel verkocht.

 

Om je webshop in de aandacht te brengen is een goede adwords campagne en kennis van seo een must trouwens. Ook hierover kun je vanalles vinden op diverse fora en via google zelf.

T-shirts, promotietextiel, sportkleding en bedrijfskleding bedrukken

-------------------------------------------------------------------------------------------

www.shirts-bedrukken.com

kleding.blogspot.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 274 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.