• 0

Telemarketing.. hoe & wat

zoals sommige leden weten ben ik met téveel dingen tegelijk bezig, en wil me vanaf nu dus ook gaan richten op 1 onderneming (de rest rustig laten lopen) en zodra het inderdaad goed gaat me bezig gaan houden met weer een andere.

 

Nu wil ik gebruik gaan maken van telemarkering/telesales (door een zzp'er in eigen beheer) en ik ben benieuwd wat jullie van deze vorm van verkopen vinden en in welke branche (van waar ik mee bezig ben zie websites) ik het meeste succes kan hebben.

 

Wellicht zijn er leden onder ons die hier ook mee bezig zijn/gaan?

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Paul,

 

Telemarketing is nog steeds een van de beste verkoopmiddelen. Ik vind het een erg goede vorm van verkopen en van je producten aan de man brengen.Alleen… niet elk product leent zich hiervoor in mijn ogen.

Wat zou je namelijk willen laten verkopen door een telemarketeer?

Het lijkt me dat je je dan moet richten tot één product en of een pakket oid?

Misschien zou je een starterspakket samen kunnen stellen en starters als doelgroep kunnen nemen.

Elke week een lijst opvragen bij de kvk en bellen maar.

Je moet alleen goed berekenen hoeveel zo’n telemarketeer dan moet verkopen om voldoende rendement te behalen.

Wat doe je met google (adwords)? Als ik jou was ging ik daar actief mee aan de slag. Richten op de regio’s waar niet te veel van je concurrenten zitten en zorgen dat je op web te zien bent.

En verder zou ik me richten op alle klanten waar je eens aan hebt verkocht.

Bel ze elke maand op met de vraag hoeveel papier ze nog nodig hebben en welke inktcartridges…

 

Ik denk dat ik me meer daarop zou richten en indien je echt besluit om telefonisch te laten verkopen, zorg dat je daar een heel duidelijk product tegenover staat en voor een goede afweging tussen kosten en (verwachte) opbrengsten.

 

Ps: ik zag op je website cheapyoffice nog de mogelijkheid tot het klikken op de catalogus 2008..

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Paul,

 

Probeer ook een beetje een inschatting te maken van de omvang van het bedrijf. Iemand die in z'n eentje zit te werken verbruikt natuurlijk niet zo veel. Om mezelf maar even als voorbeeld te nemen: een pak papier doe ik een jaar mee en ik heb voldoende BIC-pennen om m'n hele familie de komende decennia te voorzien. M.a.w. als je mij belt om kantoorartikelen te verkopen verdoe je je tijd en, dat vind ik nog erger, die van mij! (ik zal me waarschijnlijk niet erg populair maken met die opmerking, maar af en toe word ik die telefoontjes best wel heel erg zat)

 

Zo'n abonnementsdienst, zoals ironny voorstelt, zou misschien wel wat zijn. Maar ook daar: probeer het aan te passen aan de behoeften van de klant.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.