• 0

Toegestaan om factuur aan te maken/te verzenden na betaling klant?

Beste ondernemers,

 

Binnenkort ga ik een nieuw soort webdienst lanceren. Bezoekers kunnen op mijn website bepaalde dingen creëeren (voor op hun website), even daargelaten waar het om gaat, en die op hun eigen website plaatsen. Tegen betaling krijgen zij extra mogelijkheden bij het creëren van dit digitale object.

 

Nu zit ik een beetje met de betaling voor de extra opties, een soort plus-account. O.a. kleine ondernemers zijn de doelgroep van het systeem. Ik wil hen voor de extra opties met iDeal laten betalen, en ik wil ze uiteraard ook een factuur leveren voor hun boekhouding (en natuurlijk om de BTW te kunnen aftrekken).

 

Nu zou ik ze echter het liefst de factuur pas sturen nadat zij betaald hebben met iDeal. Dit om te voorkomen dat er al facturen uitgeschreven zijn die uiteindelijk niet betaald worden (doordat bijv. de betaling met iDeal afgebroken wordt): ik heb immers geen zin om de klanten achterna te zitten, en openstaande facturen te hebben. Juist daarom wil ik direct de klant laten betalen met iDeal, en daarna de factuur pas verzenden.

 

Ik wil dus het liefst:

1) De klant duidelijk presenteren wat het gaat kosten (dus ook qua BTW en alles al), en zijn factuurgegevens laten invullen

2) Laten betalen met iDeal

3) Factuur verzenden met status "Betaald (met iDeal)"

 

Ik vroeg me af: is het toegestaan de factuur dus pas na de betaling aan te maken en te verzenden? Eerder zei iemand dat het volgens hem wel kon, omdat het gebruikelijk is om de factuur te verzenden na het aangaan van een overeenkomst, en dat het doen van een betaling een hele normale manier is om een overeenkomst aan te gaan.

 

Alvast bedankt!!

 

Michiel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu zou ik ze echter het liefst de factuur pas sturen nadat zij betaald hebben met iDeal. Dit om te voorkomen dat er al facturen uitgeschreven zijn die uiteindelijk niet betaald worden (doordat bijv. de betaling met iDeal afgebroken wordt): ik heb immers geen zin om de klanten achterna te zitten, en openstaande facturen te hebben.

 

Als een iDeal betaling vroegtijdig afgebroken wordt heeft de uiteindelijke bestelling toch niet plaats gevonden en ga je neem ik aan toch ook geen producten leveren. Waarom zou je dan wel met openstaande facturen te maken hebben?

 

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.