• 0

ervaringen online offerteaanvragen

Hallo,

 

Heeft iemand ervaringen met websites welke leads verkopen voor een x bedrag?

 

Companeo heeft me benaderd en het klinkt allemaal heel mooi. Ze beloven me 15 leads per maand welke allemaal binnen mijn gebied vallen en aankoop intentie hebben .

 

Heeft iemand ervaring met Companeo en in het bijzonder binnen de categorie schoonmaakbedrijven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

We hebben hier al kort eerder over gehad https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=15;action=display;threadid=17988

 

Valt te vergelijken met een bedrijf als http://www.bobex.nl/bobexnl/control/info?jsp=buyers.jsp en ook daarvan hebben we meer resultaten : https://www.higherlevel.nl/zoeken?l=1&q=bobex

 

Ik ben ook benieuwd naar jouw ervaringen en de reacties hier: de mogelijkheden om leads te krijgen online is toch duidelijk minder voor B2B dan voor B2C. Vreemd eigenlijk.

Link naar reactie
  • 0

Die spamclub? Vraag me af hoe lang ze nog leads kunnen garanderen als de nieuwe anti spam wetgeving ingaat later dit jaar.

 

Leads zijn natuurlijk mooi, maar het draait natuurlijk om de conversie. Companeo garandeerd ook dat aanragers minimaal 3 offertes krijgen, kan me dus voorstellen dat eea nogal prijsgericht is en misschien minder om kwaliteit gaat.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel ervaringen als bedrijf aanmelden en offerte aanvragen ontvangen.

 

Bij Companeo moet je € 30,- per lead betalen wat neer komt op een bedrag van € 1350,- voor drie maanden met 15 leads.

 

Ik vraag me af, heeft iemand ervaringen met deze leads en komen er daadwerkelijk klanten uit?

 

Ik vind het bedrag van € 30,- aanzienlijk hoog voor een lead.

Link naar reactie
  • 0

Nou heb een lead van Companeo binnen en sta versteld, heb een afspraak met het bedrijf en het zit ook nog eens in ons gebied.

 

Echter heb ik wel het idee dat de klant slechts alleen eerst een prijsindicatie wil.

 

We zullen volgende week na afloop van het gesprek zien.

Link naar reactie
  • 0

Waar ze hun leveranciers vandaan halen snap ik wel, maar hoe komen ze aan die leads?

 

Ze worden redelijk geindexeerd in google (tenminste: als je zoekt op ' leveranciers kantoormeubiliar') maar op welke manier selecteren ze de 'baggeraanvragen' eruit?

 

Want om nu te stelllen dat ze voor al die branches zoveel serieuze aanvragen krijgen?

 

*heeft even gezocht op archiefrekken op hun site, maar dat woord kennen ze helaas niet*

Link naar reactie
  • 1

Online offerte aanvragen zijn zo goed als het bedrijf wat ze levert. Als een bedrijf het goed voor elkaar heeft en niet uit is op een snelle Hit and Run euro dan zorgen ze ervoor dat de lead gekwalificeerd is voor deze wordt uitgeleverd.

Een paar criteria om op te letten?

(1) Lead leeftijd, vers is goed

(2) Incentive die gebruikt is om de lead te krijgen, incentives mogen maar moeten in verhouding staan. Iedereen wil een nieuwe Porsche voor 1000 EURO niet alleen uw doelgroep

(3) Kwalificatiecheck is er al contact geweest met de aanvragen voor u hem krijgt? Ja is goed,

(4) Uniek voor jou, Uniek is goed maar adequaat en snel opvolgen of "off the essence".

 

Leads inkopen is aantrekkelijk en zeker als het van een goede bron komt. Veel voorwerk is gedaan en dat kost ook tijd en geld die u niet hoeft te investeren. Echter een goed lead generation programma eist ook van u dat er adequaat wordt opgevolgd. Om leads te krijgen beloof je ook de doelgroep kwalitatief goede opvolging/reacties. Daarom is het niet per definitie slecht om de leads niet uniek te krijgen. Dat houd uw mensen scherp en zorgt ervoor dat u het maximale uit uw investering haalt.

 

Ten slotte: waar komen die leads vandaan?

Wees gerust er zijn - ondanks de recessie - elke dag mensen op zoek naar producten of diensten tegen de juiste prijs. De leadGen bedrijven doen dit en niks anders dus is het logisch dat ze een geoptimaliseerde werkwijze hebben, maar in hoofdzaak komt het neer op precies hetzelfde wat u zou doen op het web om leads te krijgen. Alleen doen ze het veel beter omdat het hun volledige focus heeft. Ze investeren (veel) mankracht en geld om de leads binnen te krijgen, daarom lijkt de prijs soms hoog, maar ik ben er zeker van dat u het voor die prijs (en reken dan alles mee!) niet kunt.

 

Een laatste tip: koop niet te veel leads tegelijk in. Als ze te lang blijven liggen en ze worden niet opgevolgd neemt de waarde snel af. Zorg voor een constante stroom die u kunt behappen.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie uitleg en met name van lievre :)

 

Ik heb de pro start overeenkomst verstuurd naar Companeo, enkele uren daarna alle criteria ingevuld en nu wachten op een lead.

 

Zoals Lievre adviseerde heb ik het aantal leads ingesteld op max. 10 per maand, om goed met de leads om te gaan en direct actie te kunnen ondernemen.

 

Na het opsturen van het contract maandag helaas nog geen nieuwe lead van Companeo gekregen.

 

Tot nu toe is companeo trouwens de enige website waar ik leads van heb gekregen. Van de sites als ....-vergelijken.nl, multiofferte en zookle nog niets vernomen.

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring met online-offerte aanvragen is minder positief.

 

Naar mijn idee heb je er aantal soorten mensen die het gebruiken:

- bodemprijszoekers, vooral in de dienstverlenende sector is dat waanzin, kwaliteit heeft een prijs, voor exact gelijke producten is het interessant;

- mensen die persoonlijk contact vermijden (al dan niet bewust), maar wel degelijk serieuze potentiele klanten zijn.

 

Natuurlijk is dat een hele grove schifting, maar dat is puur mijn beleving.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Mijn persoonlijke ervaring met Companeo als klant was niet geweldig. Ik wilde een offerte voor twee specifiek genoemde bureaustoelen. Ik wilde prijs en service van de aanbieder vergelijken en had weinig tijd dus ipv zelf te gaan googlen heb ik het bij hen aangevraagd. Je wordt in contact gebracht met drie aanbieders (dus jij krijgt sowieso geen exclusieve lead).

 

Ik merkte aan de aanbieders zeer duidelijk dat zij niet de volledige info hadden want geen een van de drie wist om hoeveel stoelen het ging of om welke stoelen. Super irritant voor mij als klant want op die manier kost het alleen maar meer tijd als ze je bellen.

 

Daarnaast vond ik het lang duren. Volgens mij zat er circa 1 week tussen, natuurlijk kan dat ook aan de leveranciers liggen maar de klantbeleving voor mij is gelinkt aan Companeo.

 

Ik zal het niet snel nog een keer doen omdat ik mijn gegevens moet achterlaten en als ik dat doe dan wil ik er wel 100% nut van hebben.

Link naar reactie
  • 0

Naar aanleiding van de leads van companeo heb ik offertes opgesteld en een afspraak gemaakt.

 

De offertes breng ik altijd persoonlijk langs dus dan is er toch persoonlijk contact of ze willen of niet.

Mijn ervaring is dat prospects dit enorm op prijs stellen.

 

Ligt aan het je product. Ik zou er niet blij mee zijn bij de meeste producten.

Link naar reactie
  • 0

Het is verschrikkelijk dat Companeo. Het zijn notoire spammers die niet van ophouden weten. Als de Opta zijn werk zou doen, dan zouden we al lang van deze club af zijn.

 

Al 15 maanden lang probeer ik van hun mailing-list af te komen. Ik heb er al veel mensen over gehoord dat het ze bijna tot waanzin dreef.

Link naar reactie
  • 0

Hey,

 

Ik heb het gewaagd om met Companeo samen te werken de feeds met kwaliteit waren bij mij ver zoek na 3 maanden niks uit gekomen wel 1.800 euro per maand kwijt.

 

dan meld je dat ik wacht nu al 3 maanden op een beloofde mail dat ik feeds niet moest betalen tevergeefs dus

 

het enige waar ze goed in zijn is facturen sturen daar moet je niet op wachten.

 

gaat er een feed niet door dan moet je deze eerst betalen en dan gaan we eens kijken wat we kunnen doen.

 

Dus ik heb mijn kontract beeindigt en zelfs dan blijven ze feeds sturen zodat ze nog facturen kunnen sturen

 

Doe ermee wat je wil maar er zijn andere middelen die beter werken dan Companeo

 

Groet Alpha

Link naar reactie
  • -2

Beste forumleden,

 

Een berichtje vanuit het hol van de leeuw (Companeo), om een aantal zaken te verduidelijken.

Companeo werkt strikt volgens de nieuwe telecommunicatiewet en heeft regelmatig contact met instanties als de OPTA om ervoor te zorgen dat alles netjes volgens de regels verloopt. Het is uiteraard niet de bedoeling mensen tot last te zijn, hoewel een enkele klacht ook niet te voorkomen is.

Ondanks de nieuwe wetgeving gaat het heel goed met Companeo. Zoals eerder al gezegd hier zijn er altijd bedrijven die op zoek zijn naar producten of diensten. Onze taak is om die aankoopintenties op verschillende manieren uit de markt te halen. Wij doen dit voornamelijk door zoekmachineoptimalisatie en zoekmachinemarketing, waar we inmiddels een behoorlijke expertise in hebben opgebouwd.

Onze offerteaanvragen worden altijd stuk voor stuk nagebeld door onze klantendienst, die goed controleert of er daadwerkelijk een aankoopintentie is, of het bedrijf echt bestaat en meer van dit soort zaken.

Verder is het uiteraard aan onze klanten om de offerteaanvragen zo snel mogelijk op te volgen. De algemene norm binnen Companeo is binnen 48 uur, en wij doen regelmatig onderzoek om na te gaan of dit ook daadwerkelijk gebeurt.

Als er verder nog vragen zijn rond de werkwijze van Companeo beantwoord ik die uiteraard met plezier.

M.v.g.

 

M. Schaaf

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Heeft iemand ervaringen met websites welke leads verkopen voor een x bedrag?

 

Companeo heeft me benaderd en het klinkt allemaal heel mooi. Ze beloven me 15 leads per maand welke allemaal binnen mijn gebied vallen en aankoop intentie hebben .

 

Heeft iemand ervaring met Companeo en in het bijzonder binnen de categorie schoonmaakbedrijven?

 

Ik krijg leads van bedrijven die niet eens meer bestaan, of nooit opnemen, niet meer reageren, waar je na een bezoek niets meer van hoort en ook leads waar ik niets aan heb en leads die te klein zijn voor de afstand om naar toe te rijden. Ik heb nog nooit een lead in mijn regio gehad. qualitycontrole reageert nergens op en brengen alle leads in rekening. Na veel telefoontjes een aanvraag hebben ze eindelijk de instelling zodanig dat ik nu kan zien over welke klanten het factuur gaat. Verder is companeo geen investering maar een kosten post.

Michael Penso

Domingo Cleaning Services

M:0647160566

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een jaar met companeo samen gewerkt. Comaneo moet je mee uitkijken! Lees de contract goed door; prijs afspraken die je maakt per lead afspreken. Prijs grote klus, prijs kleine klus.

Er bestaat namelijk een zoek criteria waarop de leads doorgestuurd worden naar jou toe. Ze sturen namelijk leads die waar je niets aan heb en toch 30 euro ex btw laten betalen. Als het 1 is tot daar aan toe maar het zijn er te veel die fout zijn en toch betaald. Je moet dan door geven aan Nl_Quality controle@companeo.com maar die keuren het af en dan betaal je toch.

Als je niet uitkijkt werk je alleen maar om companeo te betalen. Je kan er wel geld mee verdienen maar de ergenissen zijn onnodig wat ze je aan doen. Het kan anders en klant vriendelijker. De spel regels zijn om jou te doen verliezen niet om goede service te geven. Zorg maar dat je een accountmanager hebt die jou belt anders maak je veel kosten aangezien je zoveel moet gaan bellen naar companeo met klachten.

 

Entee geld is bijna 600.00 euro, waarvoor? nergens voor. De leads en de onterechte leads is al genoeg wat je elke maand gaat betalen. En je moet je trouwens hun administratie doen.

 

Ik zou zeggen proberen alleen ik vind niet dat ze je hiervoor een handtekening moeten vragen.

Michael Penso

Domingo Cleaning Services

M:0647160566

Link naar reactie
  • 0

Nog wat over companeo; ze beloven je gouden bergen maar je komt bedrogen uit. Veel leads zijn nep-leads. Bedrijven die niet meer bestaan. Bedrijven die niets meer van af weten. Bedrijven die veel te ver zijn voor de grote van de lead. En trouwens ze beloven leads in je regio maar geloof me je krijgt niets in je regio. Het lijkt wel alsof je zelf in een onbewoonde wereld woont en voor elke lead naar de bewoonde wereld moet fietsen. Dus het is te veel om op te noemen!!! Ik raad jou companeo niet aan. Voor dat geld wat je kwijt bent kan je zelf klanten vinden!! Laat gewoon flyers van je bedrijf printen full colour dubbel zijdig en ga ze persoonlijk afgeven. Minder ergenis, veel minder geld, en geen ergenis.

Michael Penso

Domingo Cleaning Services

M:0647160566

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.