• 0

Ambtshalve aanslag beschikking vennootschapbelasting

Beste mensen,

 

Ik heb een probleem.

In november 2006 heb ik een bedrijf opgericht. Helaas is dit helaas nooit van de grond gekomen (het bedrijf bestaat officieel nog wel) en heb daardoor nooit omzet gemaakt. Echter krijg ik nog wel altijd brieven van de belastingdienst dat ik me omzetbelasting aangifte moet doen en dat doe ik dan ook altijd netjes direkt. Echter kreeg ik in september 2008 opeens aanmaning voor het doen van vennootschapsbelasting. Ik heb toen direct naar de belastingtelefoon gebeld om te vragen hoe het zat want ik heb nooit de mogelijkheid gehad om die in te vullen (op dat moment kon ik hem ook niet invullen want hij stond bij mij niet in de digitale portaal). Toen zij de gene aan de telefoon dat er dan iets fout was gegaan en hun dat recht gingen zetten voor mij. Ik heb toen nooit meer wat gehoord dus nam aan dat het helemaal goed was gegaan.

echter krijg vandaag een brief binnen van de belasting met een ambtshalve aanslag beschikking vennootschapbelasting. Toen heb ik direct weer naar de belastingtelefoon gebeld en het verhaal uitgelegd. Ze zeiden toen dat er niks was gebeurd na de aanmaning en dat ik daarom deze aanslag heb gehad. Ze zeiden toen ook dat ik een schriftelijke uitstel van betaling en bezwaar moet indienen. De belasting gaat dan volgens hun uitzoeken of ik gelijk heb en zo ja dan alles weer recht zetten.

Weet iemand of dit echt zo is? En wordt mij dan het hele bedrag kwijt gescholden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor het doen van aangifte. Doe je dit niet dan volgt er een aanslag van de belastingdienst (welke uiteraard altijd te hoog is).

Maak hier bezwaar tegen en doe de aangifte alsnog, niet zoveel aan de hand lijkt mij.

 

Sander

Link naar reactie
  • 0

Van mij nog een 3e bevestiging. Of de belasting nu gelijk heeft of ongelijk, dit soort dingen kun je alleen maar oplossen door een bezwaarschrift in te dienen. Als je verder geen omzet hebt gemaakt dan lost zich dit daarna op.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.