• 0

Handelsnaam horeca onderneming..........hoe? wat? waar? wie?

Ik ben van plan een horecazaak te gaan openen in een grote stad. Voor deze zaak heb ik een goede mooie naam bedacht. Laten we het X noemen. Echter als ik zelf onderzoek doe naar deze naam kom ik hem wel her en der tegen. Bij de KvK meldde men mij dat zij daar niet echt iets zinnigs over kunnen / willen zeggen wat hier de regels zijn. Dit omdat; ieder dorp heeft een "cafe marktzicht", dus wij zien geen probleem. Maar op het moment dat je de naam van de overleden (zeer populaire club) iT uit Amsterdam zou gebruiken dan heb je wel degelijk een probleem. Mijn vraag; weet iemand wat nu de daadwerkelijke regels zijn wanneer het gaat om het dragen van een naam voor een horeca zaak, in dit geval een club. En zoals in mijn geval bestaat er al een zaak met deze naam, maar met de toevoeging "cafe" (ervoor) dus cafe X, kan ik dit probleem omzeilen door er simpelweg "club" voor te zetten; club X? Er bestaat al een zaak met dezelfde naam (X) in een andere stad ver weg in het land, en de naam is niet geregistreerd bij het BBIE - Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom. Tevens zijn er andere merken die X heten maar in de verste verte niet dezelfe diensten verlenen.

 

Graag uw reactie.

 

Alex

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.