Ongelofelijk, werkwijze executive search bureau

Aanbevolen berichten

Ik ben zo verbaasd. Paar weken geleden belde er iemand voor mij op kantoor bij het bedrijf waar ik veel mee samenwerk. Toen ik er niet was, vroeg de dame naar een collega van mij. Ze heeft hem toen ook mobiel gesproken.

Gisteren belde dezelfde dame weer en heeft ze mijn mobiele nr gekregen. Ik heb haar teruggebeld en het bleek een dame van een executive search bedrijf te zijn met een aardige baan bij één van de grote consultancy/accountantsclubs te zijn (20 consultants aansturen etc etc).

 

Nadat ik haar had verteld dat ik zeker geen baan wil en ook zeker niet voor zo'n grote club wil werken, heb ik haar gevraagd hoe ze aan mijn naam kwam. Ik was haar aanbevolen....Toen ik vroeg door wie, wilde ze dat niet zeggen.

 

Ik heb aangegeven dat er niemand in mijn netwerk is, die mij zou aanbevelen voor een baan (als je me goed kent, dan weet je dat dat geen optie is) en al helemaal niet bij zo'n grote club. Dus ik vroeg haar of ze niet gewoon websites van corporate finance bedrijven aan het afstropen was, zeker aangezien ze ook mijn collega had gebeld.

 

Nee, nee dat was niet zo, ik was echt aanbevolen.

 

Ik ben zo verbaasd over de manier waarop dat gaat. Gewoon volgens mij dus niet de waarheid spreken. Welk doel dient dit dan bah!

Link naar reactie

Dat gebeurt nu eenmaal.

 

Wellicht heeft ze je van HL ;D, of waarschijnlijker nog via linkedin. Je direct relaties hoeven je niet aanbevolen te hebben. Je bent immers 5 keer aanbevolen/recommended op LinkedIn.

De gemiddelde headhunter heeft zijn netwerk zo maximaal mogelijk uitgebreid, waardoor bij zoekacties je naam gewoon boven water komt. Even verder zoeken en hij heeft je hele kantoor.

 

Hoewel ik me kan voorstellen dat het niet als prettig ervaren wordt mag je ervan uitgaan dat het nog wel vaker zal gaan gebeuren

 

Frans

 

Edit: eerste zin te lezen als : Wellicht heeft ze je van LinkedIn, waarschijnlijker nog via HL

 

Edit2: Heb je haar naam nog? Type maar eens in in LinkedIn. Zit ze in je netwerk dan weet je genoeg

Link naar reactie

Nee het was echt iemand die met hen had meegedacht en mijn naam had genoemd. Nou ja, je hebt gelijk, het heeft geen zin om me er over op te winden. Het gaat gewoon zo in tegen mijn gevoel voor integriteit dat maakt me dan een beetje boos.

Link naar reactie

...

Nadat ik haar had verteld dat ik zeker geen baan wil en ook zeker niet voor zo'n grote club wil werken, heb ik haar gevraagd hoe ze aan mijn naam kwam. Ik was haar aanbevolen....Toen ik vroeg door wie, wilde ze dat niet zeggen.

...

 

 

Het was leuk geweest als je haar op de vrouw had verteld dat ze keihard aan het liegen is, het bewijs is dat ze de naam niet wil zeggen. Wie weet had dat geholpen ;D.

 

Een andere mogelijkheid is haar zeggen dat je haar manager gaat bellen ;).

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

...

Nadat ik haar had verteld dat ik zeker geen baan wil en ook zeker niet voor zo'n grote club wil werken, heb ik haar gevraagd hoe ze aan mijn naam kwam. Ik was haar aanbevolen....Toen ik vroeg door wie, wilde ze dat niet zeggen.

...

 

 

Het was leuk geweest als je haar op de vrouw had verteld dat ze keihard aan het liegen is, het bewijs is dat ze de naam niet wil zeggen. Wie weet had dat geholpen ;D.

 

Een andere mogelijkheid is haar zeggen dat je haar manager gaat bellen ;).

 

Nou laten we zeggen dat mijn toon ongeveer hetzelfde zei als jouw 1e opmerking ;D

Qua manager bellen, daar heb ik over nagedacht, maar ik denk dat ik er voor kies om mijn energie ergens anders voor te gebruiken :)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.