• 0

Groei bestellingen in webwinkel

Hoi,

 

Ik ben zo benieuwd wat voor groei scenario's er mogelijk zijn bij een webshop. Zijn er hier webshop eigenaren die deze informatie (evt via pb) willen delen?

 

Ik wil graag weten wanneer de 1e bestelling kwam (hoelang na de opening) en hoe dit is gegroeid naar de huidige omvang.

 

Groetjes, Manon

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

1e bestelling binnen 1 uur na opening. Men lag zogezegd te wachten voor de deur...

 

De groei in omzet en bestellingen gaat met horten en stoten. Ik heb een paar maal het assortiment uitgebreid en dat heeft direct positieve gevolgen op de omzet. Nieuwe modellen zorgen ook altijd voor pieken in de verkoop.

 

Ik merk ook een uitbreiding naar de 'impuls' aankopers: ik verstuur relatief veel meer 'kleinere' bestellingen dan een jaar geleden. Vaste klanten met grote bestellingen blijven bestaan, maar er is dus een grote groep nieuwe klanten met kleine bestellingen.

USA is vanaf september ongeveer gehalveerd qua omzet, maar het grappige is dat deze week bijna alleen maar orders naar de USA gegaan zijn. Terugkeer? Wie weet.

 

De omzetgroei vlakt wel af: was deze in het begin dik 50% per jaar, nu zit dat meer tegen de 20% aan (2008).

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Bij mij de eerste 3 maanden helemaal niets.

Na een advertentie in een maandblad voor mijn doelgroep, kosten 27,50, meteen de eerste bestelling.

 

Bezoekers aantal vloog omhoog en de omzet ook.

Het adverteren een half jaartje volgehouden en toen was de site een begrip.

Link naar reactie
  • 0

Bij mij idem aan Henri.

 

Hoewel mijn shop geen echte shop is (geen winkelwagen) heeft het opbouwen van een naam geen moeite gekost. Veel vrienden/kennissen/kennissen van kennissen wisten mij snel te vinden. Het adverteren heb ik een tijdje gedaan op marktplaats. Kost niets en je krijgt er een flinke hoeveelheid aandacht bij. Helaas wel voornamelijk 'zeurders'.

 

De meeste klanten komen bij één merkenclub vandaan, om de meest simpele reden dat ik binnen die club ook actief ben.

 

Mijn webshop is echter alles behalve bedoeld als hoofdinkomen. Het is een hobby, een leuke hobby, die mijn echte hobby zeer betaalbaar maakt. Drie maal raden wat de hobby is...

 

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Zo even uit mijn hoofd.. de 1e maand wel 1 bestelling van een kennis.

Daarna kwamen de bestellingen mondjesmaat binnen, elke maand weer een paar extra.

In 2008 kan ik wel zeggen dat we elke maand een klein stapje zijn gegroeid om dankzij een iets beter assortiment en betere SEO e.d. in januari 2009 een verdubbeling van de gemiddelde omzet en aantal bestellingen te zien.

 

Februari 2009 lijkt ook een goede maand te worden, nog even afwachten of ik januari evenaar of dat het meer/minder wordt.

 

Zelf adverteer ik niet veel, wel wat op veilingsites e.d. en 1 advertentie in een relatief goedkoop blad wat goed bij mijn doelgroep past. Marketing kan nog heel veel beter bij ons maar we draaien en ik ben erg tevreden gezien het feit dat we nog maar 11 maanden open zijn.

 

't is nog geen full-time inkomen maar we zijn leuk op weg vind ik zelf.

Bij webshops is het toch vaak een kwestie van de lange adem, tenzij je echt een gat in de markt gevonden hebt natuurlijk.

De dierenbranche is goed vertegenwoordigd in webshop land dus ik heb eerst nog een naam op te bouwen en waar te maken maar dat komt er wel, beetje bij beetje.

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Bij onze eerste webshop, in hoog concurrerende markt van consumenten elektronica met veel grote webshops, zijn we de eerste paar maanden "flink" gegroeid. Omdat het om een overvolle markt (qua aanbod) ging was onze verwachting laag. We hebben niet geadverteerd en ons slecht op enkele startpagina achtige websites aangemeld. Ook op kieskeurig.nl aangemeld maar daar snel mee gestopt vanwege de hoge kosten (betalen per klik) en de lage conversie daarvan.

De shop is goed gebouwd waardoor we met 70% van de artikelen op de eerste pagina in Google staan. Na twee maanden van leveranciers "klachten" gekregen dat concurrentie over ons aan het klagen was en of ze aan ons leverde. Ons concept, een iets andere benadering van de doelgroep door de webshop in te richten op de bezoekers i.p.v. het assortiment is in rap tempo door menig concurrent overgenomen. We hebben het eerste jaar met lage marges gewerkt om naamsbekendheid op te bouwen, dat is goed gelukt.

 

Voor de tweede webshop, (baby branche) zijn we redelijk afhankelijk van Google advertenties, de shop draait nu bijna drie kwartaal. De naamsbekendheid begint te komen, men komt steeds vaker rechtstreeks op onze site en niet alleen maar via Google advertenties. Door assortimentsuitbreiding hopen we komend jaar flink te gaan groeien.

Ook in deze branche is de concurrentie groot, met name van thuis werkende moeders. De websites zijn echter niet allemaal van vergelijkbaar niveau en we proberen met kop en schouders boven zoveel mogelijk anderen uit te steken. Ik verwacht dat we binnen twee jaar een begrip zullen zijn.

Ook hier zien we een redelijke groei en het toevoegen van een bepaalde producten range (mits men daar in geïnteresseerd is) kan snel leiden tot omzetverhoging.

Link naar reactie
  • 0

Vorig jaar 1 april begonnen (geen grap) mijn eerste echte bestelling (vrienden en kennissen niet meergerekend) kwam na 2 weken, de eerste 3 maanden had ik gem. 1 á 2 bestellingen per week. Na de zomer de site aangepast (aan de hand van de statistieken) om beter in Google gevonden te worden. Tevens voorzichtig gestart met google ad-words mijn site werd meteen 10 keer zoveel bezocht en aantal bestellingen schoten omhoog.

 

Omdat een aantal artikelen voor mij zeer geschikt waren als Sinterklaas en kerst cadeau's heb ik geen moment meer rust gehad. (ik kon het bijna niet meer in mijn eentje af, maar door hulp van familie heb ik alles weg kunnen werken)

 

Door die extra sinterklaasomzet kon ik meer gaan investeren in de marketing van mijn andere (duurdere) producten en deze worden nu ook steeds meer besteld. Er gaan nu gem. 25 pakketten per week de deur uit.

 

Tot nu toe ben ik erg tevreden en gaat het boven mijn verwachting.....als ik vooraf wist welke omzet ik nu heb, had ik er gelijk voor getekend, het rare is dat ik nu eigenlijk alleen maar meer wil..... Word ik ooit tevreden??

Link naar reactie
  • 0

Tot nu toe ben ik erg tevreden en gaat het boven mijn verwachting.....als ik vooraf wist welke omzet ik nu heb, had ik er gelijk voor getekend, het rare is dat ik nu eigenlijk alleen maar meer wil..... Word ik ooit tevreden??

Dat vraag ik me ook ooit wel eens af. Toen wij startten hadden we niet zo'n hoge verwachtingen. Onze omzet is inmiddeld 15 maal zo groot als onze verwachtingen van drie jaar geleden. En we willen nu nog minimaal 3 keer zo groot worden binnen de komende 3 jaar.

Link naar reactie
  • 0

Een paar jaar geleden begonnen met m'n eerste webshop. Eigenlijk alleen als een bijbaantje naast m'n studie.

Verkocht toen nauwelijks, ik had ook geen budget om te adverteren.

Ik had steeds een paar bestellingen per week, maar hoefde eigenlijk ook niks te investeren.

 

Toen ik klaar was met mijn studie wou ik de webshop wegdoen om volledig te concenteren op een vaste baan, maar heb de webshop toch gehouden als hobby. En eind 2007 begonnen de bestellingen binnen te lopen.

Heb per april 2008 m'n baan opgezegd en full-time begonnen.

In april 2008 had ik ongeveer zo'n 100 bestellingen en zit nu op 500 bestellingen per maand. Doestelling is voor eind van het 800-1000 bestellingen per maand.

Link naar reactie
  • 0

Wow, van het aantal bestellingen dat Ricardinho heeft kan ik alleen maar dromen momenteel :)

 

Ik ben eind december begonnen met 1 bestelling, In januari kwam het neer op ongeveer 1 bestelling elke 3 dagen, februari zat ik op bijna een bestelling per dag, en nu in Maart zit ik gemiddeld op 2 bestellingen per dag, dus er zit nog steeds een forse groei in. Gelukkig hoef ik niet te leven van de webwinkel en hoop tegen het einde van het jaar de investering er uit te hebben en winst te gaan draaien. Ik had voor mezelf als doel gesteld om over het hele jaar gemiddeld 3 bestellingen per dag te halen, wat neer komt op ongeveer 1000 orders in het eerste jaar. Als de groei zo door zet haal ik dat makkelijk, maar ik houdt er ook rekening mee dat deze binnenkort toch wat zal gaan afvlakken.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik ben zo benieuwd wat voor groei scenario's er mogelijk zijn bij een webshop. Zijn er hier webshop eigenaren die deze informatie (evt via pb) willen delen?

 

Ik wil graag weten wanneer de 1e bestelling kwam (hoelang na de opening) en hoe dit is gegroeid naar de huidige omvang.

 

Groetjes, Manon

 

In September 2008 begonnen met beperkt assortiment. Ongeveer 100 bestellingen eerste maand.

Op dit moment: 1500 per maand.

Redenen:

1. Google Adwords

2. Consumenten bladen

3. Vakbladen

4. Terugkerende bezoekers

 

Webwinkel:

www.testjezelf.nu

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.