• 0

Wat is een gangbaar opslagpercentage in de meubelbranche?

Hallo allemaal!

 

Ik heb de volgende vraag: Ik heb net voor het eerst een 20ft container uit China binnen gekregen met daarin hele mooie meubels. Voornamelijk grote hoekbanken en fauteuils. Nu heb ik iemand gevonden die een winkel heeft en waar we de meubels mogen neer zetten en waar we potentiële klanten naar toe kunnen sturen en waar ze langs lopen (grote etalage).

Het idee is om een langdurige zakenrelatie aan te gaan waarin wij de importeur zijn en snel kunnen leveren aan zijn winkel.

Hij doet de retail, service, aftersales en garantie. Ook is hij bereid enige voorraad voor te financieren. Nu is mijn vraag wat is een normaal opslagpercentage wat wij op de inkoopprijs incl. verzending kunnen leggen?

 

Hij zegt dat 10% - 15% normaal is. Hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt :)!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

hallo,

 

neem van mij aan dat 10-15% erg laag is. 15% opslag op je inkoop is een brutowinstmarge van net 20%.Van dit percentage moet jij als leverancier dus je onkosten betalen, belasting betalen, salaris betalen, opslagkosten, overslag ect, ect. Zet deze kosten eens op een rij voor jezelf en kijk dan eens op welk bedrag je uitkomt wat je nodig zou moeten hebben

Ik weet natuurlijk niet tegen welk tarief jij de meubels inkoopt maar de winkelier hanteerd meestal een factor 2- 2,5 voor de verkoop. inkoop is 100 verkoop is 250

Internethandel ligt natuurlijk een stuk lager omdat zij geen mooie winkel hebben.

Zoals ik de meeste inkoopprijzen van chineese design meubels heb gezien kun je verkooptechnisch wel wat meer rekenen want het kost daar echt bijna niets. feit blijft wel dat het vaak (altijd)om imitatie gaat van bijv le cobusier of barcelona chair.

kijk hier dus wel mee uit.

Om een beetje uit de kosten te zijn is normaal gebruikelijk dat je een opslag rekent van minimaal 45% om wat te kunnen verdienen.

succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.