Qwerc Geplaatst: 6 februari 2009 Qwerc 1 0 Geplaatst: 6 februari 2009 Hallo, Helaas ben ik in een situatie beland waar velen deze tijd ook in terecht komen. Ik heb geen werk meer. Maar wel coform een "vaststellingsovereenkomst" een vergoeding ontvangen (moet ik nog ontvangen) Nu heb ik gekozen om een stamrecht bv op te richten. Om een bv te starten heb je een eigenvermogen nodig van 18K. Nu begrijp ik dat dit eigenvermogen slecht een korte tijd op de rekening van de bv hoeft te staan. Hierna mag ik dit weer terug boeken naar mijn prive spaarrekening.!! ?? Komt mij vreemd over met andere woorden klopt dit of is het weer een broodje aap verhaal. ??? bedankt voor jullie reactie Link naar reactie
0 T.C.J.W.E Geplaatst: 6 februari 2009 T.C.J.W.E 223 7 Geplaatst: 6 februari 2009 Bij een stamrecht bv gelden bepaalde regels die je maar beter kunt volgen om nadelige fiscale consequenties te voorkomen. Je kunt het beste contact opnemen met een adviseur om jouw situatie door te laten rekenen. Je kunt trouwens via de zoekfunctie genoeg terugvinden over dit onderwerp en kijk anders eens hier: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=22126 edit: Link bijgevoegd naar thread Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen. www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur! Link naar reactie
0 sr Geplaatst: 6 februari 2009 sr 32 0 Geplaatst: 6 februari 2009 Het kasrondje waar je het over hebt gebeurt idd erg vaak. Maandag 18k storten en donderdag weer naar prive overhalen. De BV regelgeving gaat dan ook niet voor niets op de schop (afschaffen stortingsplicht). Feit blijft wel dat er een vordering van de BV op jouw als prive persoon overblijft na het kasrondje. Bij een stamrecht bv moet je echter oppassen dat het niet lijkt tot afkoop van het stamrecht. Dit is erg vervelend omdat dan het stamrechtkapitaal vrijvalt en dus de belastingdienst om de hoek komt kijken. Ik zou zorgen voor een leningovereenkomst met zekerheden. Sander Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 6 februari 2009 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2274 Geplaatst: 6 februari 2009 Beste Qwerc Het antwoord op jouw vraag staat ook in dit geweldige draadje: de HL faq over stamrecht BV's: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=22126 Erg leerzaam! Ik sluit hierbij dit topic. Groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
Qwerc
Qwerc
Hallo,
Helaas ben ik in een situatie beland waar velen deze tijd ook in terecht komen.
Ik heb geen werk meer.
Maar wel coform een "vaststellingsovereenkomst" een vergoeding ontvangen (moet ik nog ontvangen)
Nu heb ik gekozen om een stamrecht bv op te richten.
Om een bv te starten heb je een eigenvermogen nodig van 18K.
Nu begrijp ik dat dit eigenvermogen slecht een korte tijd op de rekening van de bv hoeft te staan.
Hierna mag ik dit weer terug boeken naar mijn prive spaarrekening.!! ??
Komt mij vreemd over met andere woorden klopt dit of is het weer een broodje aap verhaal. ???
bedankt voor jullie reactie
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag