• 0

Eigen vermogen in een Stamrecht bv

Hallo,

 

Helaas ben ik in een situatie beland waar velen deze tijd ook in terecht komen.

Ik heb geen werk meer.

Maar wel coform een "vaststellingsovereenkomst" een vergoeding ontvangen (moet ik nog ontvangen)

 

Nu heb ik gekozen om een stamrecht bv op te richten.

Om een bv te starten heb je een eigenvermogen nodig van 18K.

 

Nu begrijp ik dat dit eigenvermogen slecht een korte tijd op de rekening van de bv hoeft te staan.

Hierna mag ik dit weer terug boeken naar mijn prive spaarrekening.!! ??

 

Komt mij vreemd over met andere woorden klopt dit of is het weer een broodje aap verhaal. ???

 

bedankt voor jullie reactie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij een stamrecht bv gelden bepaalde regels die je maar beter kunt volgen om nadelige fiscale consequenties te voorkomen. Je kunt het beste contact opnemen met een adviseur om jouw situatie door te laten rekenen.

 

Je kunt trouwens via de zoekfunctie genoeg terugvinden over dit onderwerp en kijk anders eens hier: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=22126

 

edit: Link bijgevoegd naar thread

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Het kasrondje waar je het over hebt gebeurt idd erg vaak. Maandag 18k storten en donderdag weer naar prive overhalen.

De BV regelgeving gaat dan ook niet voor niets op de schop (afschaffen stortingsplicht). Feit blijft wel dat er een vordering van de BV op jouw als prive persoon overblijft na het kasrondje.

Bij een stamrecht bv moet je echter oppassen dat het niet lijkt tot afkoop van het stamrecht. Dit is erg vervelend omdat dan het stamrechtkapitaal vrijvalt en dus de belastingdienst om de hoek komt kijken. Ik zou zorgen voor een leningovereenkomst met zekerheden.

 

Sander

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.