• 0

Welk ondernemers idee?

Ik (23 jaar) loop al vrij lange tijd met het idee rond om "ooit" voor mezelf te beginnen. Mijn vader is ook (zeer) succesvol ondernemer, en het lijkt me ook fantastisch om bezig te zijn met je eigen ding. Ik ben ervan overtuigd dat ik een goede ondernemer ben, ben creatief, impulsief, financieel inzicht (incl. diploma's) en ja.. ondernemersbloed! En dat ondernemersbloed begint nu toch wel langzaam te snakken naar iets voor mezelf!

Mijn probleem is alleen.. welk product of dienst ? Ik brainstorm regelmatig over ideeen, maar kom er gewoon niet uit eigenlijk.

 

Dit topic is natuurlijk niet bedoeld voor kant en klare ideeen, maar meer voor wat tips om mij op weg te helpen. Ik zat al te denken om de markt van Amerika te gaan onderzoeken (aangezien alles daar enkele jaren voorloopt op Europa), zijn er nog meer mogelijkheden? Of wat zijn producten/diensten waar op dit moment veel vraag naar is /cq hoge winstmarge?

 

Enkele kernwoorden:

- Budget in principe onbeperkt (bereid om grote investeringen te doen, mocht ik zekerheid hebben)

- Moet toch wel stabiele markt zijn

-... ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 1

Gouden tip: ik weet nog wel een partijtje Viltstiften voor je.... ;)

 

Wat maakt volgens jou iemand tot een succesvol ondernemer? Wat is belangrijker, veel geld of lol in je werk? Je bent ervan overtuigd dat je een goede ondernemer bent: waarop baseer je dat? Diploma's?

 

Je wilt geen kant en klare oplossingen, maar je wilt wel weten naar welk product of dienst je moet gaan zoeken. Dus je wilt eigenlijk wel dat iemand je iets aanreikt. Waarom Amerika en niet dichter bij huis? Waarom vind je dat Amerika voorloopt op ons? Omdat er mensen onder bruggen moeten slapen die geen werk hebben?. Je wilt investeringen doen als je zekerheid hebt: zekerheid heb je nooit, je loopt altijd risico als je iets onderneemt.

 

Je budget is onbeperkt. Dat is leuk voor een starter. Dat betekent dat je een fantastisch ondernemingsplan hebt en een investeerder daarvoor hebt gevonden. Klopt dat?

 

Je bent te extern gericht: je kijkt eerst om je heen en verwacht dat de buitenwereld oplossingen gaat aandragen. Je moet juist naar jezelf kijken en ´think outside the box´. Waarom ga je niet eens een jaar met je rugzak door Amerika reizen om zo eens een idee op te doen? Hoe meer je meemaakt, hoe meer inpiratie.

 

Je doet ook aan ´formuledenken´, een kwaal waar veel mensen aan leiden. Je denkt dat je met een bepaalde formule de poort kan ontsluiten naar het grote ondernemerswalhalla. Nou, zo werkt het niet. Het gaat als volgt: je doet iets, gaat onderuit, krabbelt weer op en gaat iets anders doen, dat blijkt in de praktijk helemaal niet zo leuk te zijn en vervolgens ga je weer iets anders doen. Op een bepaald moment merk je dat je ´s ochtends om zes uur fris en vol energie aan het werk wil gaan! Dan heb je je plek pas gevonden, met veel vallen en opstaan. En misschien ben je wel vertegenwoordiger in douchegordijnringetjes op dat moment, dat maakt niet uit, als jij er maar tevreden mee bent.

 

Ken je dat verhaal van die kat die denkt dat het geluk in zijn staart zit en vervolgens steeds rondjes draait om zijn staart te pakken te kunnen krijgen?

 

 

Link naar reactie
  • 1

Mijn ervaring is dat een ondernemer telkens nieuwe dingen ziet, maar daar niets mee kan en wil doen om focus te bewaren op de huidige business. Elke ondernemer ontwikkelt een soort voelspriet ervoor, en duikt wanneer hij of zij zich ontwikkelt steeds dieper markten waardoor nog meer inefficiënties aan het licht komen.

 

Zo'n soort ondernemer - en dus vraagbaak voor goede ideeën - heb je dus bij de hand: je vader! Ga eens met hem brainstormen en kijken welke gaten in de markt hij ziet waar hij nu niets mee kan doen. Hij heeft vast goede ideeën die je uit kunt testen en waarmee je je eigen stappen zet naar de ontwikkeling van je eigen voelspriet.

 

(Verder ben ik het helemaal met Zeemeeuw eens)

Link naar reactie
  • 0

Mensen die creatief zijn - hebben - meestal ideeen. Misschien is het verstandig om stage te gaan lopen cq te gaan werken in een branche die je erg aanspreekt. Je kunt geen alleseter zijn. Misschien eindig je dan meer aan de investors zijde... Want een 'onbeperkt budget' zal velen hier als de spreekwoordelijke Syrens' song (met dank aan Seinfeld) van zoetgevooisde business angels in de oren klinken. Waar ik mee bezig ben, zal als het op appropriate economy of scale de vleugels moet gaan spreiden tientallen miljoenen vergen... :P

Link naar reactie
  • 0

Hoi Innovateur,

 

Allereerst prettig dat je een ander aanbiedt te helpen.

 

Mag ik voorstellen dat je het eerste (in je eigen ogen minst goede) concept gratis levert (oke, 50 euro voor de reiskosten dan) en voor de tweede een bepaald bedrag vraagt?

 

Op de manier waarop je het nu brengt komt het namelijk een beetje over als een posting met een commerciele achtergrond. Juist datgene wat raakt aan het wezen van HL, namelijk dat eenieder die hier vragen stelt in principe op het forum belangeloos geholpen wordt.

TS heeft zelf de keuze nader contact te zoeken, maar aan actieve acquisitie wordt hier niet gedaan.

 

Vraag me wel af waarom die omslachtige methode gehanteerd wordt met 50 euro op de envelop, ontmoeten op een station. Heeft voor mij een hoog B-film gehalte. Waarom niet elkaar IRL ontmoeten, kennismaken, kijken wat je voor elkaar kunt betekenen en overtuig hem van je ideeen.

 

Of is dat te simpel gedacht?

 

@anonemer,

 

Waarom aan het eind van je post direct de focus op een hoge winstmarge. Stel je zou kunnen doen waar je hart ligt, en de vrijheid hebben die je wenst maar je zou iedere maand net aan rond kunnen komen....5 jaar lang. Zou je dat willen en kunnen?

Wil je echt ondernemer zijn dan ga je volgens mij voor iets waar je hart ligt. Anders kun je het nooit goed doen. En waar je hart ligt, hoeven niet per definitie de centen te liggen.

Probeer de komende tijd je omgeving eens in kaart te brengen:

 

Welke mensen ken je , welke spreken je aan en wat spreekt je aan in ze. Welke dingen vind je leuk om te doen en welke niet. Welke programma's kijk je op tv en internet en waarom vind je die interessant. Wat doe je in je vrije tijd en waarom.

Zou je in het bedrijf van je vader willen werken. In welke functie en waarom en waarom niet, wat zou je anders doen en waarom

Oftewel : analyseer jezelf, je interesses je kracht en je zwakte. Daaruit volgt een redelijk beeld van jezelf. Op basis daarvan is het makkelijker te kijken wat bij je past.

Ben je een handelaar of een bedenker. Een zorgverlener, adviseur etc. Wil je concepten bedenken en verkopen (zoals innovateur hiervoor) of wil je ze zelf ontwikkelen.

Stel jezelf veel vragen en de antwoorden komen vanzelf

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat een ondernemer telkens nieuwe dingen ziet, maar daar niets mee kan en wil doen om focus te bewaren op de huidige business. Elke ondernemer ontwikkelt een soort voelspriet ervoor, en duikt wanneer hij of zij zich ontwikkelt steeds dieper markten waardoor nog meer inefficiënties aan het licht komen.

 

Zo'n soort ondernemer - en dus vraagbaak voor goede ideeën - heb je dus bij de hand: je vader! Ga eens met hem brainstormen en kijken welke gaten in de markt hij ziet waar hij nu niets mee kan doen. Hij heeft vast goede ideeën die je uit kunt testen en waarmee je je eigen stappen zet naar de ontwikkeling van je eigen voelspriet.

 

(Verder ben ik het helemaal met Zeemeeuw eens)

 

Kan me helemaal vinden in bovenstaande reactie. Als ondernemer is het belangrijk dat je keuzes kunt maken want er zijn zoveel mogelijkheden. En anders wil ik wel een keer met je vader praten, altijd leuke gesprekken met mede-ondernemers ;D

Link naar reactie
  • -1

Motivatie: het valt mij op dat je tamelijk selectief in je benadering naar mij bent. Herhaaldelijk en in negatieve zin.

Je gedraagt je naar mij toe als een zoekende zeurkous en maakt je eigen negatieve interpretaties, herhaaldelijk tot een holle werkelijkheid.

 

Was me persoonlijk nog niet zo opgevallen moet ik zeggen. Is in ieder geval geen bewuste zoekactie hoor.

Het tweede deel van bovenstaande snap ik eerlijk gezegd niet. Verklaar je nader.

 

Ik vertel hier vrij open over tal van mijn ervaringen en denk zelf, dat daar best zinnig materiaal voor andere ondernemers tussen zit.

Dat ontken ik toch ook nergens? Heb je iig nog nergens een kneus voor gegeven.

 

Je hebt mijn boodschap als antwoord op de verzoeken tot gratis kennis, die ik op een niet misverstane wijze richting anonemer heb gereflecteerd, totaal niet begrepen.

TS verzoekt niet om gratis kennis. TS verzoekt om tips om hem op weg te helpen, zoals zoveel mensen die zich hier aanmelden. Meen me te herinneren dat je zelf ook met een vraag/advertentie op dit forum begonnen bent.

 

Ten tweede geef ik 'm gratis aan, dat zakendoen altijd geschied op basis van wederzijdse belangen en dat weinig mensen genegen zijn allerhande snakkers gratis van dienst te zijn. Dus een meer sociaal-empathische insteek zou hem denk ik verder kunnen brengen?

De term snakker vind ik persoonlijk denigrerend. Temeer daar je middels je lakmoesproef aangeeft zelf nog niet zeker te weten wat voor vlees je in de kuip hebt.

Over het feit dat er weinig mensen bereid zouden zijn anderen gratis van dienst te zijn.... Lees dit forum nog eens goed. Joost Rietveld, Ruben van den Oord, Manon etc. etc. etc. Allemaal mensen die volgens mij toch vrij belangeloos achter de schermen nog anderen willen helpen.

 

Ten derde wat jij ziet als een zakelijk voorstel was voor mij niets meer dan een vooropgezette publiekelijke lakmoesproef. Ofwel is er een bereidheid om een 'lullig' bedrag van 50 euro te investeren -- voor iets triviaals als reiskosten -- of is er sprake van een persoon met een alles begerende ikke-ikke en een give-me-give-me attitude?

Volgens mij gaat het om 1050 euro en excuses dat die lakmoesproef me niet meteen duidelijk was.

 

Frans.

 

En laten we het hier verder maar bij laten. Mocht je de behoefte voelen nog te reageren, stuur me een PM, dan laten we dit topic verder schoon

Link naar reactie
  • 0

Tip:

 

"iets" voor de vergrijsde samenleving. ;D

 

Rond 2011 zullen er erg veel 65+ ers in Nederland zijn.

 

In Amerika kun je misschien een product verkopen om af te vallen of gezonder te worden. Misschien contact opnemen met Sonja Bakker.

 

Ik heb trouwens ook nog een kant en klaar idee liggen, met website. Zakelijke dienstverlening. Mijn broer heeft dat ooit gemaakt, maar "hoeft" het niet meer. ( heeft een hele leuke functie gevonden in loondienst)

Link naar reactie
  • 0

Denk niet alleen in handeltjes. Daar zijn we in Nederland natuurlijk bijzonder goed in, maar er is ook een manier om zelf met een product of dienst op de markt te komen, en dat is een bijzonder leuke en creatieve manier om je bedrijf te starten. Vooral als je een "onbeperkt budget" hebt, dan is dat zeker mogelijk.

 

Ben het helemaal eens met hierboven: doe vooral iets wat leuk is, waar je passie voor hebt, dan hou je het langer vol.

 

En over ideeen: stel je op als antropoloog. Alles gaat om mensen, of je nu producten of diensten wilt verkopen. Loop over straat en kijk hoe mensen omgaan met producten, observeer en denk in mogelijkheden voor verbetering. Kijk bijvoorbeeld eens naar moeders die met een kinderwagen de supermarkt in komen. Hoe moeten ze nu een winkelkarretje meenemen, of zo'n mandje? Hoe kom je met bagage door de tourniketten van de metro? Hoe kun je oudere mensen meer betrekken bij het leven van hun kleinkinderen? Er zijn zoveel dingen op te merken en te observeren, de ideeen liggen op straat. Je moet het alleen leren zien, zodat je met producten en diensten kunt komen die nuttig zijn, die het leven van mensen leuker en makkelijker maken.

 

Succes.

ALSKAR DESIGN

innovation made

 

Gedempt Hamerkanaal 253 | 1021 KP Amsterdam | https://www.alskar.com | https://www.alskar.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.