• 0

een kinderdagverblijf starten

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste Daantje Bling,

 

Een leuk idee, een kinderdagverblijf. Zeker nu er tekort aan blijkt te zijn.

Maar ben je al wel iets verder dan “Kom laten we een kinderdagverblijf starten, o ja dat is een leuk idee laten we dat doen?”

Niet kort door de bocht bedoeld, maar zo komt het op mij over.

Want met alleen een idee voor een kdv ben je nog heel ver van huis.

 

Kinderdagverblijven zitten ook nog eens vol van wet en regelgeving en je moet goed op de hoogte zijn van de vergoedingen ed. want ook daar wordt regelmatig over vergaderd door de overheid.

 

Als ik simpelweg in google intoets “kinderdagverblijf starten” stuit ik op tal van forums en andere sites waar je al enorm veel info vanaf kunt halen.

Zomaar even een paar voorbeelden.

 

http://www.kinderopvang.nl/web/show/id=84780

 

http://www.biszoetermeer.nl/downloads/OndernemenInDeKinderopvang2.pdf

 

en ook binnen higherlevel is het al meerdere malen ter sprake gekomen

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=18;action=display;threadid=13794

 

Mijn voornaamste tips zijn dan ook, lezen, lezen en lezen. Dan weet je wat er bij komt kijken.

Als je dan nog steeds de start wilt maken, begin je met het maken van je ondernemingsplan. Hiermee kun je dan een inschatting naar de haalbaarheid.

Een ondernemersplan kun je downloaden op rabobank.nl of kvk.nl.

Zoals je wellicht weet kun je ook bij de kvk terecht voor al je vragen betreffende je onderneming.

 

En dan kun je bij meer specifieke vragen natuurlijk ook altijd hier terecht.

 

succes ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

was vergeten te zeggen dat ik al wel verder was dan alleen kom we gaan een kinderdagverblijf beginnen omdat het leuk is.

ik werk nu nog op een kinderdagverblijf en dat is hartikke leuk alleen zoek uitdaging en dat vind ik een eigen kdv.

je draagt dan nog meer verantwoordelijkheid en het is van jezelf.

maar ik ga het samen met iemand doen want er zijn zoveel dingen waar je aan moet denken.

regels enz.

Link naar reactie
  • 0

was vergeten te zeggen dat ik al wel verder was dan alleen kom we gaan een kinderdagverblijf beginnen omdat het leuk is.

ik werk nu nog op een kinderdagverblijf en dat is hartikke leuk alleen zoek uitdaging en dat vind ik een eigen kdv.

je draagt dan nog meer verantwoordelijkheid en het is van jezelf.

maar ik ga het samen met iemand doen want er zijn zoveel dingen waar je aan moet denken.

regels enz.

 

hi Daantje,

ben wel benieuwd wat voor jij nou echt DE uitdaging en motivatie is...

als ik e.e.a. zo lees, dan lijkt het meer een impulsieve actie. kan soms heel goed zijn hoor, maar dan had ik denk ik wel zinnen gelezen als van: bij ons in de buurt zit geen enkel kinderdag verblijf terwijl er veel behoefte aan is..of..niemand wil naar dat KDV want ze leveren slechte kwaliteit, ik denk dat ik het beter kan en ga de strijd aan!

 

dus vroeg me eigenlijk af of jij wel eens een testje voor jezelf hebt gedaan: ben ik een ondernemer?

bijv. http://www2.computable.nl/apps/carriere/pages/vragenlijst_starters.php?nr=7

of

http://www.vdab.be/tests/quickscan.shtml

http://www.123test.nl/ondernemerstest/

 

wellicht kort door de bocht...maar kan al een aardige indicatie geven soms...

 

succes. E.

www.emanagement.nl Interim (Financial) Management en begeleiding van startups in online media, mobile apps en software developm.

Tevens geinteresseerd om mee te ondernemen o.b.v. een goed idee, maar bedenk: als jij je laatste 10K niet wilt investeren in je eigen idee, waarom zou ik het dan wel doe

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik ben ooit bezig geweest met plannen hiervoor. Ons grootste struikelblok toen was de vergunningen die nodig zijn van de gemeente en het feit dat de gemeente deze maar in beperkte mate afgeeft. Althans dat was rond 2002 zo. We keken in de omgeving Utrecht waar toen net de nieuwbouwwijk in de Meern werd gebouwd.

Je zou toch denken dat je daar wat zou moeten kunnen beginnen gezien de behoefte die in een dergelijke wijk ontstaat. Echter de locaties daarvoor waren allang vergeven.

 

Daarnaast is de investering in het pand ook enorm en in de gesprekken die ik toendertijd met kdv ondernemers heb gevoerd werd ook zeer duidelijk aangegeven dat het echt geen vetpot is.

 

Succes!

 

Groeten, Manon

Link naar reactie
  • 1

Inderdaad moet de echte uitdaging wel bekend en oprecht zijn!

 

En ja, er komt heel veel bij kijken. Manon gaf hiervan al een beetje aan.

Het is een wereld van verschil of je als leidster werkt of als ondernemer(in een kinderdagverblijf wat van jezelf is)

 

Uit ervaring; heb zelf eerst jaren als werknemer in de kinderopvang gewerkt en daarna als ondernemer met een paar oude collega's. Het was voor beide moeilijk om te leren dat we nu geen echte directe collega's meer waren maar baas en werknemer.

 

Daarbij komen dan ook meteen nieuwe ergernissen aan het licht, je kunt de zaken niet meer bekijken als werknemer maar moet het nu als baas doen. Dingen waar je e voorheen misschien niet zo druk over maakte komen nu echt op jou bord en gaan soms ook ten koste van jou financien.

 

Dan zijn er ook nog zo veel regels en eisen waar je aan moet voldoen en veel hiervan moet allemaal op papier staan.

Dit gaat van Pedagogisch Beleid tot aan het opbergen van de boodschappen.

Dit is iets waar je echt op af zou kunnen knappen.

 

Hier gaat heel veel tijd in zitten vergis je daar niet in!!!!!

 

Niettemin, wanneer je hier eenmaal doorheen bent en je kunt de zaken regelen op de manier zoals jij het wil dan geeft dat toch wel apart gevoel. Het gevoel dat jij nu diegene bent die het wel anders of beter kan........

 

Zelf denk ik dat het voor starters makkelijker is als zij zich laten bijstaan door een ervaringsdeskundige op het gebied van alle bijkomende zaken. Hierdoor kun je je sneller bezig houden met het daadwerkelijk opvangen van kinderen. Dit zal in het begin zeker nodig zijn; jij moet het voorbeeld geven aan je personeelsleden, zij moeten op jou manier werken.

 

Vandaar dat ik dan ook heb besloten om naast het succesvolle kinderdagverblijf ook actief te zijn in het aanbieden van mijn diensten als adviseur/begeleider voor starters in de kinderopvangbranche.

 

www.kinderstartverblijf.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.