• 0

cosmetica producten importeren uit een EEG land

Hallo,

 

Ik wil graag beginnen met een eenmanszaak waarin ik cosmetica goederen wil verkopen.

 

De goederen wil ik importeren uit een EEG land en wil de goederen eigen merk geven.

 

kan dat zomaar? of moet ik eerst een vergunning aanvragen of dergelijke toestemming?

 

en waar kan ik de etiketten laten maken? (waarin de ingredienten, land van herkomst enz.. in moeten staan)

 

Ik zou het fijn vinden als iemand mij de juiste informatie kan verstrekken...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Of je toestemming nodig hebt voor het importeren van cosmetica goederen weet ik niet.

Ik zou er wel rekening mee houden dat je nagaat of de cosmetica wel verantwoord ge-

produceerd is en of er geen dierproeven e.d. mee zijn gedaan om het te testen.

 

Voor de etikettering kan je het beste naar een label/etiketten drukkerij gaan. De keus

van het soort etiket hangt af van je materiaal van het potje/flesje/doosje etc. En of er nog

een extra kartonnen verpakking of plastic folio omheen moet.

 

De inhoud qua tekst / logo e.d. voor op je etiketten zou je met een professionele vormgever

op kunnen lossen. Laat een goede huisstijl ontwikkelen, je hebt namelijk maar 1 keer om

jezelf te introduceren. Hou daarbij rekening met de gedachte hoe jij wilt overkomen op je doelgroep.

 

Mocht je op die 2 antwoorden van mij hulp nodig hebben, PM mij. Ik kan je goede partijen aanraden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.