• 0

Suppletie ivm einde ondernemerschap dga voor BTW

Ik ben bezig met het berekenen van de suppletieaangifte BTW over 2007 ivm de beeindiging van het ondernemerschap van de dga voor de btw op 18 oktober 2007. In mijn situatie heeft dit gevolgen voor mijn auto die ik voor de omzetbelasting tot het ondernemingsvermogen had gerekend. Ik kocht deze auto op 27 april 2007 en nam de voorheffing over de aanschaf in aftrek. Het is best ingewikkeld om de suppletie goed te berekenen dus ik wil graag even klankborden op het forum.

Ik wil het als volgt verwerken:

 

1. Over de periode 27 april - 18 oktober neem ik alle voorheffing op aanschaf van de auto, brandstof en onderhoud 100% in aftrek.

2. Over diezelfde periode corrigeer ik voor prive gebruik 12% x autokosten over de periode 27 april-18 oktober

3. Voor bepaling van de autokosten ga ik uit van afschrijvingskosten (20% p/jaar), brandstof/onderhoud (ex BTW), wegenbelasting en verzekeringspremie over de periode 27 april - 18 oktober.

4. Op 18 oktober breng ik de auto over naar privé tegen de dan geldende waarde in het economisch verkeer. Over deze marktwaarde draag ik 19% BTW af.

5. Vanaf 18 oktober t/m 31 december vorder ik 75% BTW terug op brandstof en onderhoud.

6. Over de gehele periode van 27 april - 31 december declareer ik mijn zakelijke kilometers tegen 0,19 cent p/km. Hieruit volgen geen btw effecten.

 

Doe ik dit nu goed?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.