• 0

Nieuwe KvK inschrijving aansprakelijk voor schulden oude ?

Misschien is de titel niet helemaal duidelijk, maar het volgende :

 

Met mijn oude zaak zit ik in de fase van de laatste afwikkeling. Hoogstwaarschijnlijk ga ik toch weer iets nieuws beginnen, het bloed kruipt waar het niet gaan kan, toch ?

 

Heel concrete plannen zijn er nog niet, ik wil een meer algemene inschrijving bij KvK, bijvoorbeeld handelsonderneming ofzo.

 

Wanneer ik nu met mijn nieuwe bedrijf geld ga verdienen, en dit komt binnen op een betaalrekening, kan men (BD, crediteuren) dan beslag laten leggen op deze gelden ivm afwikkeling andere bedrijf ?

 

Dus, wanneer er geld op een rekening staat van een ander bedrijf, maar dezelfde eigenaar.... Is het handiger hier een andere opzet van te maken ?

 

Groet, Marcel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een en ader heeft niets te maken met een inschrijving. Dat is gewoon een administratieve handeling. Als je geen bv oid had blijf je gewoon persoonlijk aansprakelijk. Dus ook onder andere inschrijving, ander bankrekening nr of wat dan ook.

 

je begeeft je hiermee volgens mij op erg glad ijs. Zou hier erg voorzichtig mee zijn.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Je kvk inschrijving doet er op zich niet toe, maar maakt je wel makkelijker vindbaar. Als je schulden zijn ontstaan vanuit een eenmanszaak, vof of andere situatie waar je persoonlijk aansprakelijk bent, dan ben je met je vermogen, ongeacht of je dat in loondienst of in een onderneming verwerft, aansprakelijk.

 

Wat wel vaker gebeurt, is dat ondernemers na een faillissement een nieuwe onderneming laten starten door een derde, waar ze dan in loondienst gaan. Dit vergt - uiteraard - een groot vertrouwen in de persoon op wiens naam de onderneming staat.

Link naar reactie
  • 0

Valt me een beetje tegen deze vraag, ik dacht dat je nu toch wel alles weet van de gevolgen.

 

 

;D

 

Klopt ook René ! Mijn vraag is eigenlijk van een heel andere strekking, maar kan ik hier nu momenteel niet stellen. Door er een ander "kleedje"omheen te gooien, hoopte ik op wat anwoorden. En ik ben iig iets wijzer geworden. ;)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.